KTM sxc 625

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

Pukki kirjoitti:
Muutama kysymys heräsi, jos joku jaksaa vastailla:

- Millaiset tuossa on huoltovälit verrattuna LC4? LC4:ssa on huoltokirjan mukaan 1000, 5000, 10000, 15000 jne. 10 000:ssa on venojen säädöt. Itse vaihdoin öljyt 2500km:n ajon jälkeen.
- Onko tuossa FCR41 eikä 39 kaasarina?
- Muita eroja?

Kertoakaa vielä jotain kivaa laitteesta, niin käyn hakemassa sen ensi viikolla kotiin :D
Kuten jos vastattiin niin laite on pääasiassa ihan sama kuin LC4 SM, esim. huollot samat. FCR 41 tosiaan kaasarina ja muita eroja on mm. eri mittaristo, vilkku-, valo- ym kytkimet, ei kunnon virtalukkoa (mm. erillinen ohjauslukko), puuttuvat matkustajan jalkatapit, eri satula ja tankki. Peilitkin on erilaiset, sekä kahvasuojat. Noi nyt ainakin tuli heti mieleen.

-Tomi
Pukki

Viesti Kirjoittaja Pukki »

Juu, kyllähän tuo normi LC4 verrattuna pirteempi oli. Tosin tässä löytyi myös 625 SMC vaihtoehto, joka ainakin hinnaltaan oli järkevämpi, kuin tuo kyseinen 625 SXC.

Kyllä se vahvasti näyttää siltä, että tuo 625 SMC on se seuraava moto. Enemmän tehoa ja kevyempi, kuin LC4. Ainoo miinus on pienempi tankki.

Ja juu, nuo kotarin venttiilit kyllä yleensä pitää ihan hyvin välyksensä. Se mikä noissa monissa on, että se venttiilikopan kannen sauma alkaa vuotamaan, mutta sekin tuli silloin omaan korjailtua. Varmaan tuossa sama homma, kun kerta on sama kone.

Tuli muuten taas tänään ajellessa se sama fiilis mikä noilla motoilla ajaessa tulee ja joka tässä muutaman viikon aikana oli kerennyt unohtumaan. Veti suupielet hymyyn :D
950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

Pukki kirjoitti:Juu, kyllähän tuo normi LC4 verrattuna pirteempi oli. Tosin tässä löytyi myös 625 SMC vaihtoehto, joka ainakin hinnaltaan oli järkevämpi, kuin tuo kyseinen 625 SXC.

Ja juu, nuo kotarin venttiilit kyllä yleensä pitää ihan hyvin välyksensä. Se mikä noissa monissa on, että se venttiilikopan kannen sauma alkaa vuotamaan, mutta sekin tuli silloin omaan korjailtua. Varmaan tuossa sama homma, kun kerta on sama kone.
SMC ja SXC on sama laite, toisessa vaan vakiona motopyörät ja toisessa enska. Tuohon venakopan öljyvuotoon auttaa se ettei laita öljyä koneeseen liikaa :wink:

-Tomi
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

950Tomi kirjoitti:
SMC ja SXC on sama laite, toisessa vaan vakiona motopyörät ja toisessa enska. Tuohon venakopan öljyvuotoon auttaa se ettei laita öljyä koneeseen liikaa :wink:

-Tomi[/quote]

Minä tein omaan pyörääni tiivistepaperista uudet tiivisteet noihin tarkistuskansiin. Laitoin ne sisääänajon jälkeisen säädön yhteydessä. Sen jälkeen olen kaksi kertaa avannut kannet eikä vielä vuoda. Itse asiassa ei vuoda mistään. Eikä ole tarvinnut säätää välyksiä. Tarkistuskohdat olivat noin 5 ja 10 tkm.
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

roiala kirjoitti:Hieman tukkoiseen (ilmanputsari tosi likainen) 640 enduro malliin verrattuna tehon tunne yhden koeajon perusteella oli melko erillainen luonnolisesti 8) 625:den hyväksi.
No nyt on ajettu 625 sxc ja täytyy myöntää, että kyllä se vaan repii kivasti :D jotenki tuntui vääntävämmältä ja kierrosherkemmältä vrt omaani. Sxc tuntui repivän samat pitkillä välityksillä 15-42 kun mulla 14-48 tonne alle sadan vauhtiin...sitte sxc katos horisonttiin :?

Mutta siltikään en vaihtais:D ..mun ajoilla tehoerolla ei ole merkitystä, spooria kolmosella ja pienemmillä vaihteilla...no ehkä kura lentäs vähän korkeemmalle. Mun mopossa on vakiona paljon varusteita mitä 625:seen tulis ehkä sitten laitettua, isompi tankki, mukavampi penkki siirtymille, syylärin flekti...niin itellä toi mittaristo mukavampi. Tosin omaanki tuli vaihdettua sxc:n änkkäri.

Lisäksi itellä kahden vuoden takuu ja sxc:ssä puolen vuoden :shock:

Kuitenki tuntus olevan kova kampe toi sxc :D

ps. eikä tossa vibrauksessa kovin suurta eroa ollut vrt 640 E
Hesio

Viesti Kirjoittaja Hesio »

Miki kirjoitti: Mutta siltikään en vaihtais:D .
HAH!
Nyt kyllä petät ittees... :wink:
Kaikin tavoin sitä ihminen yrittää ittelleen valintojansa perustella. :lol: :lol:
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

Hesio kirjoitti:
Miki kirjoitti: Mutta siltikään en vaihtais:D .
HAH!
Nyt kyllä petät ittees... :wink:
Kaikin tavoin sitä ihminen yrittää ittelleen valintojansa perustella. :lol: :lol:
Hyshys älä ny kaikille paljasta! :lol: :lol:
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Onneksi Miki ei pannut kuvia ko. reissuusta, tulisi varmaan paremminkin lisää syitä ilmi miksi EI vaihtaisi, SXC keitti kahdesti ko. reissuun aikana. Pitää panna ensiviikkoa varten napista omilla johdoilla tuo flekti (lisävaruste jonka suosittelen ko. pyörää harkitsevia ostamaan) toimimaan kun Dirt Bike, jonka piti asentaa flekti valmiiksi kun pyörä minulle tuli, ei ole saanut toimitettua johtosarjoja ym. rekvisiittaa että sen saisi itse nyt jälkikäteen asennettua. Aikaa ei ole ollut kuin noin kuukausi hoitaa homma kuntoon kun lupauduin itse asentamaan kun eivät ehtineet ennen luovutusta, toimittivat sitten myöhässä vajaavaisen paketin... :x :x

Oli muutenkin kuin koneen osalta melko erillainen ajotuntuma LC4E:ssä kuin tuossa SXC:ssä, kummassakin omat hyvät puolensa joten kukin voi valita haluamansa. Tiellä LC4 selvästi vakaampi ja mukavampi vaikka olikin karkeat kumit alla, vaimennetun takanavan myös kyllä huomaa vähäisempänä "vetotärinänä" jos tuollaista termiä voi käyttää.

Eräs toinenkin kävi kokeilemassa pyörääni ja maksimi nopeus näyttöön joka mittaristosta löytyy oli ilmestynyt 162 noilla välityksillä vaikka teoriassa silloin pitäisi olla jo ylikierroksia, eli kyllä kulkee/kiertää. itse en ole yli 140 kokeillut mutta sen se ottaa helposti hiekallakin kun vähän käännäyttää ja sitten tulee mutkat vastaan kauheata kyytiä ja jarrutuspitoa tulee ikävä :?
antti
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Kuten jos vastattiin niin laite on pääasiassa ihan sama kuin LC4 SM, esim. huollot samat. FCR 41 tosiaan kaasarina ja muita eroja on mm. eri mittaristo, vilkku-, valo- ym kytkimet, ei kunnon virtalukkoa (mm. erillinen ohjauslukko), puuttuvat matkustajan jalkatapit, eri satula ja tankki. Peilitkin on erilaiset, sekä kahvasuojat. Noi nyt ainakin tuli heti mieleen.

Nuo flektin puute ja vaimentamaton takanapa tulikin jo mainittua, Lisäksi puristuksia yksi enempi, erillainen pakoputki(välivaimennin iskarin luona puuttuu).
adventure muka painava?
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

roiala kirjoitti:Onneksi Miki ei pannut kuvia ko. reissuusta, tulisi varmaan paremminkin lisää syitä ilmi miksi EI vaihtaisi, SXC keitti kahdesti ko. reissuun aikana. Pitää panna ensiviikkoa varten napista omilla johdoilla tuo flekti (lisävaruste jonka suosittelen ko. pyörää harkitsevia ostamaan) toimimaan kun Dirt Bike, jonka piti asentaa flekti valmiiksi kun pyörä minulle tuli, ei ole saanut toimitettua johtosarjoja ym. rekvisiittaa että sen saisi itse nyt jälkikäteen asennettua. Aikaa ei ole ollut kuin noin kuukausi hoitaa homma kuntoon kun lupauduin itse asentamaan kun eivät ehtineet ennen luovutusta, toimittivat sitten myöhässä vajaavaisen paketin... :x :x

Oli muutenkin kuin koneen osalta melko erillainen ajotuntuma LC4E:ssä kuin tuossa SXC:ssä, kummassakin omat hyvät puolensa joten kukin voi valita haluamansa. Tiellä LC4 selvästi vakaampi ja mukavampi vaikka olikin karkeat kumit alla, vaimennetun takanavan myös kyllä huomaa vähäisempänä "vetotärinänä" jos tuollaista termiä voi käyttää.

Eräs toinenkin kävi kokeilemassa pyörääni ja maksimi nopeus näyttöön joka mittaristosta löytyy oli ilmestynyt 162 noilla välityksillä vaikka teoriassa silloin pitäisi olla jo ylikierroksia, eli kyllä kulkee/kiertää. itse en ole yli 140 kokeillut mutta sen se ottaa helposti hiekallakin kun vähän käännäyttää ja sitten tulee mutkat vastaan kauheata kyytiä ja jarrutuspitoa tulee ikävä :?
Ainakin 2003:ssa oli mun mielestä flektin liitäntä ja termostaatti valmiina. Tsekkaa varmuuden vuoksi, ettei tilanne ole sama sun fillarissasi.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mun pyörä on noita ylivuotisia -05 mallisia.

Ei löydy liitäntää ja termostaatille on paikka eli sokea tulppa syylarin alareunassa muttei termostaattia paitsi siis laatikossa tallissa odottamassa asennusta. Kaikki johdot puuttuu väliltä sulakerasia (tai siis se ajovalon takana oleva hässäkkä jossa myös jotain sulakkeitakin muistaakseni oli) :arrow: termostaatti :arrow: flekti.

Ei sitä millään osaa lopettaa ihmettelemästä noita mekaanisia ääniä ja helinöitä mitä koneesta kuuluu, voiko tuo johtua kuulalaakereista joita koneeseen on viljelty vai onko se tuo suorahampainen ensiöveto joka siellä tosissaan rallattelee. Kyllä oli/on vanha jamppu toista luokkaa helinöiltään vaikka oli ilmajäähdytteinen, tuntuu kuin se ei olisi käynyt ollenkaan :shock: jos pelkkien mekaanisten äänien perusteella pitäisi kuunnella.
antti
Tonppa
Pyörä: SD 990 etsii leikkisää kurakaveria

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Pisti arveluttamaan tuo termostaatti. Ittellä on paranoia koneen lämpötilasta, ettei vaan oo siirtymillä alilämpöinen tai risteyksissä keitä. Kyselin dirtbikessä ja siellä sanoivat, että kyllä siinä on termostaatti vakiona, siinä koneen oikeala puolella sylinterinkannessa kiinni, siitä menee vesiletku läpi. Semmonen muovinen musta hässäkkä.

Flektiä en oo vielä aatellu, ensin semmonen lämpömittari öljykorkin tilalle, että saa mielenrauhan maantiellä. Mutta jos siinä tosiaan ei oo termostaattia, niin seki kyllä pitää hankkia välittömällä tavalla.

Kuka nyt ossaa sanoa onko se termostaatti vai eikö, voihan se olla vesipumppuki joka saa kannesta voiman?
Kauppa- ja teollisuusministeriö
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Tonppa kirjoitti:Pisti arveluttamaan tuo termostaatti. Ittellä on paranoia koneen lämpötilasta, ettei vaan oo siirtymillä alilämpöinen tai risteyksissä keitä. Kyselin dirtbikessä ja siellä sanoivat, että kyllä siinä on termostaatti vakiona, siinä koneen oikeala puolella sylinterinkannessa kiinni, siitä menee vesiletku läpi. Semmonen muovinen musta hässäkkä.

Flektiä en oo vielä aatellu, ensin semmonen lämpömittari öljykorkin tilalle, että saa mielenrauhan maantiellä. Mutta jos siinä tosiaan ei oo termostaattia, niin seki kyllä pitää hankkia välittömällä tavalla.

Kuka nyt ossaa sanoa onko se termostaatti vai eikö, voihan se olla vesipumppuki joka saa kannesta voiman?
Vesipumppu on vasemmalla, ja siellä oikealla on vesikierrossa termostaatti. Ainakin minun LC4:ssa oli. Flektiä tarvitset vain, jos ajat "paikallasi", muuten ilmavirtaus riittää jäähdyttämään nestettä.
Viimeksi muokannut Veijo, La Syys 23, 2006 12:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
heka74

Viesti Kirjoittaja heka74 »

Kaverilla ois myynnissä täysin käyttämätön sxc:n flekti. Tarjouksia?
lturune
Pyörä: KTM 450 EXC

Viesti Kirjoittaja lturune »

Flektin virransyöttöön löytyy valmiit johdot runkoputken (ruskea-kelta/punainen johdot) kupeesta vaikkei flektiä ole vakiovarusteena, kuten malleissa 625 SXC ja 660 SMC. Eli tarvitsee ostaa lämpötila-anturi, flekti ja sen kotelo ja mikäli haluaa niin ne kumilärpäkkeet koteloon. Mielestäni hyvinkin tarpeellinen kapistus näihin vehkeisiin etenkin hidas vauhtisessa ajossa.
Vastaa Viestiin