jammu TT-R 600
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
[quote="freewind"]missähän hinnoissa noi jammut likkuu?ja mikähän on varaosien saanti suomesta?ois hieno laite :D[/quote]
Mulla on samanlainen tosin vaan hiukan vanhempaa vuosimallia.
varaosia saa hyvin,tosin alkuperäisinä, tarvike osien saanti on hiukan hankalampaa. Hieno laite,on toiminu kun junan vessa mulla on 14000 kilsaa takana. Koneessa on hiukan vähemmän potkuu, kun esim. vastaavassa ktm:ssä mut hyvin on pärjänny muiden matkassa.ajoltaan tt on hyvä EIKÄ TÄRISE.Suosittelen ja jos tulee kysyttävää nii laitas yv.
Mulla on samanlainen tosin vaan hiukan vanhempaa vuosimallia.
varaosia saa hyvin,tosin alkuperäisinä, tarvike osien saanti on hiukan hankalampaa. Hieno laite,on toiminu kun junan vessa mulla on 14000 kilsaa takana. Koneessa on hiukan vähemmän potkuu, kun esim. vastaavassa ktm:ssä mut hyvin on pärjänny muiden matkassa.ajoltaan tt on hyvä EIKÄ TÄRISE.Suosittelen ja jos tulee kysyttävää nii laitas yv.
Hintaluokka on noin 4000€, ainakin siihen hintaan minulta tuon pyörän saisi nyt kun olen kahden pyörän loukussa!
Varaosia saa erittäin hyvin Saksasta kedolta ja hinnat on erittäin edukkaat verrattuna merkkiliikkeen ryöstöhintoihin. On tullut jopa hankittua jotain kamaa varalle että jos joskus tarvii...
Varaosia saa erittäin hyvin Saksasta kedolta ja hinnat on erittäin edukkaat verrattuna merkkiliikkeen ryöstöhintoihin. On tullut jopa hankittua jotain kamaa varalle että jos joskus tarvii...
antti
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Mites on TT600R miehet, onko teillä alla olevan linkin kaapeli irti vai kytkettynä. Minun jammussa se oli irti, laitoin kiinni ja totesin että koneen ominaisuudet huononi. Joten irrotin kaapelin uudelleen. Jammussani on CRD Absolute Power -vaimennin, kaasarin suuttimista ei ole havaintoa mutta ilmansuodatinkotelossa on kolme 12 mm lisäreikää.
http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/bilder/stryp.jpg
http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/bilder/stryp.jpg
-
Pecca
- Pyörä: Suzuki dr 650 rs
juu
jotain kaapeli juttua löyty, mutta kun Saksaa ei ymmärrä
http://tcdo99.de/tt600r/index.htm
sieltä vasemmasra valikosta technic ja sieltä tt 600 r ja sieltä avautuvasta valikosta 4. ylhäältä "Dash Cabels"
sieltä vasemmasra valikosta technic ja sieltä tt 600 r ja sieltä avautuvasta valikosta 4. ylhäältä "Dash Cabels"
-
Tase
Ruotsin pojan sivuilta:
http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/
För att få motorn att gå lite bättre tas strypningen bort genom att dra isär en kabel under sadeln (lindat eltejp runt kontakterna på bilden). Detta påverkar tändkurvan till det bättre, varvstoppet finns kvar. När man ändå är under sadeln och bökar passar man även på att plocka bort snorkeln, jag har även valt att såga upp hålet i luftfilterboxen.
Eli sen pitäisi vaikuttaa sytytyskäyrään, kierroslukurajoitin pitäisi toimia entisellä tavalla. Jos katsoo ko. pyörän sähkökuvia, vaikutttaa siltä että se on CDI-boksin maakaapeli. Vai onko parempaa tietoa, onko tämä huuhaata koko homma?
EDIT:
Baabelikala käännöstä:
After a telephone call with YAMAHA Germany we have now certainty!!! The cable reduces engine performance in the lower/middle speed range. To get it imported around the engine more quietly. The normal ear will hardly determine this volume difference, was however decisive for the European Union permission it. After information of YAMAHA it is harmful whole for the engine, in keinster way in the opposite, if the cable is separate runs the engine like that as it actually is should. Who wants to know like the performance curve without cables looks, diagram to in-look.
Ja sitten on se tehokäyräkuva.
Omien kokemusten perusteella voisi olettaa että tämä on totta.
Eli tiedeyhteisön tapaan: Joku onnistuu julkaisemaan jonkin uuden ajatuksen, sen jälkeen toiset voivat lähteen mainiten pitää sitä tosiasiana

http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/
För att få motorn att gå lite bättre tas strypningen bort genom att dra isär en kabel under sadeln (lindat eltejp runt kontakterna på bilden). Detta påverkar tändkurvan till det bättre, varvstoppet finns kvar. När man ändå är under sadeln och bökar passar man även på att plocka bort snorkeln, jag har även valt att såga upp hålet i luftfilterboxen.
Eli sen pitäisi vaikuttaa sytytyskäyrään, kierroslukurajoitin pitäisi toimia entisellä tavalla. Jos katsoo ko. pyörän sähkökuvia, vaikutttaa siltä että se on CDI-boksin maakaapeli. Vai onko parempaa tietoa, onko tämä huuhaata koko homma?
EDIT:
Baabelikala käännöstä:
After a telephone call with YAMAHA Germany we have now certainty!!! The cable reduces engine performance in the lower/middle speed range. To get it imported around the engine more quietly. The normal ear will hardly determine this volume difference, was however decisive for the European Union permission it. After information of YAMAHA it is harmful whole for the engine, in keinster way in the opposite, if the cable is separate runs the engine like that as it actually is should. Who wants to know like the performance curve without cables looks, diagram to in-look.
Ja sitten on se tehokäyräkuva.
Omien kokemusten perusteella voisi olettaa että tämä on totta.
Eli tiedeyhteisön tapaan: Joku onnistuu julkaisemaan jonkin uuden ajatuksen, sen jälkeen toiset voivat lähteen mainiten pitää sitä tosiasiana
Ilmeisesti jätin sitten kiinni kun ajattelin että ei ota turhia "riskejä" kestävyyden osalta kun ei sitä vaikutusta kovin selvästi huomannut, tätä ainakin jossain vaiheessa pohdin! Kyseessähän on siis se punamusta kaapeli satulan alla, tuossa entisessä pyörässäni se kyllä jos on irtikin niin on tungettuna saman liittimen suojana olevan sukan sisäänrinnakkain ne suojatut liittimet.Kyllä se ROIALA:n pyörän kaapeli oli kiinni..pitääpä kokeilla irrottaa ja testata vaikutusta jahka saan pyörän taas koottua . Tietääkö kukaan mikä johto tuo muuten on ja mihin pitäs vaikuttaa??
Minua joku joskus informoi jotta juurikin vaikuttaa matalien kierrosten sytytyskäyrään, vaikutus on se, että äänet mureutuvat, ja vääntöä tulee lisää alakierroksille, toisaalta käynnistyminen saattaa heikentyä ja saaste päästöt lisääntyä
antti
-
Tase
Minulla kun on hakusalla tuo 20 litran Acerbis tankki, olen katsellut netistä paikkoja mistä sitä saa. Tähän mennessä olen löytänyt mm. www.dirtbike.at ja www.kedo.de. Molemmissa on hinta yli 308 ja postikulut päälle. Kysäisinpäs tänään huvikseen tankkia kotimaiselta Acerbis-maahantuojalta www.npm.fi ja yllätys yllätys, Nakkilasta saa sellaisen kaikista edullisimmin. 299 + postikulut 10 euroa. Ihan mukavaa että kotimaiset toimittajat seuraavat kansainvälistä hintatasoa ja pysyvät mukana kilpailussa. Jääpähän jotain rahoista tänne Suomenmaahankin. 
Tarkista että kyseessä on sama tuote ja samoin varustein, onko tankin korkki, asennustarvikkeet (uudet "kumit/tapit sinne runkoo tankin puoliskojen väliin) ja bensahana+letku mukana. Onko tankin korkin reikä metallikehyksellinen ja korkki varustettu pikatäyttöhässäköillä ja venttiilillä joka estää kaatuessa bensan poistumisen korvausilmaletkun kautta?
Ainakin noissa ulkomaan toimituksissa on eroja keskenään, itse tilasin aikanaan TTR:ään Kedolta ja sisälsi ylläoleveat rojut, jostain toisesta tilattuna ei olisi ollut esim korkkia joka sitten jo maksoikin hintaeron verran!
Ainakin noissa ulkomaan toimituksissa on eroja keskenään, itse tilasin aikanaan TTR:ään Kedolta ja sisälsi ylläoleveat rojut, jostain toisesta tilattuna ei olisi ollut esim korkkia joka sitten jo maksoikin hintaeron verran!
antti
-
Tase
Kiitokset roiala hyvistä kommenteista.roiala kirjoitti:Tarkista että kyseessä on sama tuote ja samoin varustein, onko tankin korkki, asennustarvikkeet (uudet "kumit/tapit sinne runkoo tankin puoliskojen väliin) ja bensahana+letku mukana. Onko tankin korkin reikä metallikehyksellinen ja korkki varustettu pikatäyttöhässäköillä ja venttiilillä joka estää kaatuessa bensan poistumisen korvausilmaletkun kautta?
Acerbiksen toimitussisältö on
TECHNICAL CHARACTERISTICS
Yamaha touring fuel tanks. Complete with plastic gas cap.
• TT 600R tanks predisposed for dry brake system
• Available colors per model please check spreadsheet
http://www.acerbis.it/images/cat/pdf/lo ... ltanks.pdf sivu 6
Minä kysyin Nakkilasta tankin hintaa muovikorkin ja hanan kanssa, joten niiden pitäisi kuulua toimitussisältöön. Korkin reunus on ainakin kuvissa metallia, pikatäyttöhässäkkää ei vissiin ole. Pitänee varmistaa se letkun takaiskuventtiilin mukanaolo. Mites ne kumit/tapit, voiko käyttää alkuperäisiä vai pitääkö tälle olla omat?
On muuten jännä että www.dirtbike.at :ssa punainen ja valkoinen ovat eri hintaisia kun taas www.kedo.de ne maksaa saman verran.
-----------------------------------------------------------------------
Dirtbike:
Acerbis-Tank 20 Liter
Deutliche Erhöhung der Reichweite für die TT-R mit dem kleinen Serientank.
Mit Alu-Tankstutzen ausgerüstet.
Komplett mit allen Anbauteilen.
In weiss und rot lieferbar.
ArtNr. TT100-1061 € 308,28 (weiss)
ArtNr. AC16-14RS € 389,90 (rot)
-----------------------------------------------------------------------
Kedo:
TT600R'98- '03
20l weiß 22552 359,00
20l rot 22673 359,00
- lamppis
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
touratechilta löytyy myös tankki
Acerbis fuel tank white Yamaha TT 600 R
1998-2003 £ 210,91
- 20 litre capacity
- Custom-designed for this model
- Includes all mounting hardware
- Includes tank cap (hose ventilation)
- German TÜV Type Approval not included
Acerbis fuel tank white Yamaha TT 600 R
1998-2003 £ 210,91
- 20 litre capacity
- Custom-designed for this model
- Includes all mounting hardware
- Includes tank cap (hose ventilation)
- German TÜV Type Approval not included
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
Pitää vaihtaa ne kumit/kiinnityshässäkät koska isossa tankissa urat joihin kumit tulee ovat leveämmällä ja muistaakseni muutenkin eri muotoiset/kokoiset!
Se pikatäyttö lie joku hifistely juttu, itse en sitä siihen korkkiin asentanut! eli sen takia en kyllä minä ainakaan maksaisi yhtään lisää, lie jotain aavikkokisoja varten, ilmeisesti siinä täytetään tankki korkin läpi paineella!
Se pikatäyttö lie joku hifistely juttu, itse en sitä siihen korkkiin asentanut! eli sen takia en kyllä minä ainakaan maksaisi yhtään lisää, lie jotain aavikkokisoja varten, ilmeisesti siinä täytetään tankki korkin läpi paineella!
antti
-
Tase
Tänään se tankki tuli kaikkine asennushilppeineen vaan sen saa asentaa vasta jouluaattona, kun pukki sen virallisesti tuo.Tase kirjoitti:Minulla kun on hakusalla tuo 20 litran Acerbis tankki, olen katsellut netistä paikkoja mistä sitä saa. Tähän mennessä olen löytänyt mm. www.dirtbike.at ja www.kedo.de. Molemmissa on hinta yli 308 ja postikulut päälle. Kysäisinpäs tänään huvikseen tankkia kotimaiselta Acerbis-maahantuojalta www.npm.fi ja yllätys yllätys, Nakkilasta saa sellaisen kaikista edullisimmin. 299 + postikulut 10 euroa. Ihan mukavaa että kotimaiset toimittajat seuraavat kansainvälistä hintatasoa ja pysyvät mukana kilpailussa. Jääpähän jotain rahoista tänne Suomenmaahankin.