Honda transalp 700 vm2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
pärnäkivi
- Pyörä: Triumph Tiger 800
Re: Honda transalp 700 vm2008
Tavaratorilla (Osat varusteet...) on myytävänä loistava TA 700:n korotettu penkki, joka tehty alkuperäisen pohjalle.
Pitkiä Vetoja!
-
JuhaE
- Pyörä: Suzuki DR650RSE
Löytyykö mistään semmosta vaihdepoljinta jossa taittuva pää?
-Suzuki DR650RSE-
Terve Kurapyörailijät.
Sairastuin moottoripyötäkuumeeseen vaikka sain taannoin hyvän lääkityksen ajamalla kesän Honda NX 250:lla; voiman puute ja takamuksen puutuminen sai minut unohtamaan moottoripyöräilyn muutamaksi vuodeksi.
Lähipitäjien moottoripyöräliikkeet on rampattu taas kaikki läpi. Aluksi katselin nakuja ja matkapyöriä, mutta lopulta tulin järkiini ja enskat veivät taas puolelleen. Ensin mietin BMW:n F800GS:ä jonka jälkeen Triumphin Tigeria. Liian kallista.
Nyt olen päätynyt malliin Transalp 700. Koeajolla en vielä ole käynyt ja haluaisin kuulla kokemuksianne.
Ensisijaisesti minua pelottaa maltillinen teho. Pärjääkö Transalp 700:lla maantieliikenteessä hyvin? Onnistuvatko ohitukset hymyssä suin vai pitääkö pykältää ja kiljuttaa joka välissä? En haluaisi säästömielessä päätyä pyörään jonka rahkeet loppuvat pian ja pyörän vaihto taas tuppaa maksamaan.
Toinen askarruttava asia on muoviosien laatu. Värisevatko ja ropisevatko katteet maahan kovinkin helposti?
Onko vm. 2008 sama pyörä kuin 2011? Puntaroin tässä 16 tkm ajetun 2008:n ja 500 km ajetun 2011 esittelypyörän välillä. Hintaeroa laitteilla on noin 2500 eur, vanhemmassa on Hondan laukut ja korkeampi pleksi, uudemmassa ABS:t. Kumman ottaisitte? Olisin iloinen myös 2013-mallin hintavinkeistä.
Kiittäen.
Nyypiö
Sairastuin moottoripyötäkuumeeseen vaikka sain taannoin hyvän lääkityksen ajamalla kesän Honda NX 250:lla; voiman puute ja takamuksen puutuminen sai minut unohtamaan moottoripyöräilyn muutamaksi vuodeksi.
Lähipitäjien moottoripyöräliikkeet on rampattu taas kaikki läpi. Aluksi katselin nakuja ja matkapyöriä, mutta lopulta tulin järkiini ja enskat veivät taas puolelleen. Ensin mietin BMW:n F800GS:ä jonka jälkeen Triumphin Tigeria. Liian kallista.
Nyt olen päätynyt malliin Transalp 700. Koeajolla en vielä ole käynyt ja haluaisin kuulla kokemuksianne.
Ensisijaisesti minua pelottaa maltillinen teho. Pärjääkö Transalp 700:lla maantieliikenteessä hyvin? Onnistuvatko ohitukset hymyssä suin vai pitääkö pykältää ja kiljuttaa joka välissä? En haluaisi säästömielessä päätyä pyörään jonka rahkeet loppuvat pian ja pyörän vaihto taas tuppaa maksamaan.
Toinen askarruttava asia on muoviosien laatu. Värisevatko ja ropisevatko katteet maahan kovinkin helposti?
Onko vm. 2008 sama pyörä kuin 2011? Puntaroin tässä 16 tkm ajetun 2008:n ja 500 km ajetun 2011 esittelypyörän välillä. Hintaeroa laitteilla on noin 2500 eur, vanhemmassa on Hondan laukut ja korkeampi pleksi, uudemmassa ABS:t. Kumman ottaisitte? Olisin iloinen myös 2013-mallin hintavinkeistä.
Kiittäen.
Nyypiö
Mietin kanssa muutama kuukausi sitten tota autocentterin uutta pyörää ja tulin siihen tulokseen että ostin 2008 mallisen Saksasta. Noitten ekojen 700sten hinnat ei enään putoa niin nopeasti kuin uusien ja tuolla rahalla mitä jäi, kun en uutta ostanut maksaa mukavasti bensa ja vakuutusmaksuja.
2011 on mielestäni aiva sama kun 2008, värityksissä vain eroa.
Huollosta kysymys, mitä öljyä olette käyttäneet moottorissa, ohjekirjassa oli jaso luokituksen täyttävää öljyä, mitä pitäisi käyttää. Toukokuussa ajattelin aloittaa verotuksen ja ottaa pyörän ajoon, saas nähdä onko kuinka paljon erilainen kuin vanhempi 600 Transalp mikä oli pirun hyvä pyörä.
2011 on mielestäni aiva sama kun 2008, värityksissä vain eroa.
Huollosta kysymys, mitä öljyä olette käyttäneet moottorissa, ohjekirjassa oli jaso luokituksen täyttävää öljyä, mitä pitäisi käyttää. Toukokuussa ajattelin aloittaa verotuksen ja ottaa pyörän ajoon, saas nähdä onko kuinka paljon erilainen kuin vanhempi 600 Transalp mikä oli pirun hyvä pyörä.
Minulla on ollut Transalp vm.2008 vajaan vuoden ja vastaan niillä kokemuksilla mitä minulle on kertynyt.Nyypiö kirjoitti:
Nyypiö
Pyörällä on nyt ajettu 29tkm ja itse olen ajanut siitä vajaan 5tkm. Eikä minulla juurikaan ole kokemusta muista moottoripyöristä.
Ohittelu on mielestäni sujunut rivakasti, eikä ole tarvinnut pykällellä. Kaverini kävi kokeilemassa transalppiani ja kehui pirteäksi moottoripyöräksi ja että kiihtyy hänen mielestä hyvin. (hänellä kokemusta enemmän moottoripyöristä.)
Katteet ja muoviosat ovat laadukkaat, eikä nitinöitä ole havaittavissa. Muoviosat istuvat myös hyvin paikallaan, vaikka talven aikana purin pyörän palasiksi ja kasasin. Kaikki muoviosat pysyivät ehjinä.
Käsittääkseni vuosimalleissa 2008 ja 2011 ei ole eroa. Oma pyöräni on vm.2008 ja ABS jarrullinen. ABS jarruista olen kuullu montaa mielipidettä, mutta minusta ne ovat hyvät olemassa. Maastossa liukkaalla alustalla ajaessa ne tahtovat pärrätä. Saahan ne toki jotenkin lisäpalikalla kytkettyä pois, mutta vielä ei ole ollut tarvetta siihen. Hankalampi lisätä nuo ABS:t jos niitä ei pyörässä ole.
Korkeampi pleksi ja laukut ovat melkeimpä pakolliset varusteet, jos meinaa pidempää matkaa ajaa. Korkeampi pleksi suojaa hyvin viimalta ja transalpissa ei ole vakiona säilytystilaa yhtään.
Itse päätyisin käytetyn varustellumman pyörän kannalle, riippuen tietenkin varusteista ja noista ABS jarruista. Hondan laukut ja korkeampi pleksi on noin tonnin paukku.
Toivottavasta tästä oli apua t: Ville.
-
pärnäkivi
- Pyörä: Triumph Tiger 800
Värkkäsin tuonne torille ilmoituksen korkeammasta TA 700:n istuimesta, jonka jätin kotiin, kun jouduin pyörän myymään yhteisen pojan kanssa tehdyn "pyöräyhtiö"-projektin vuoksi. Käypä katsomassa, jos koet, että tiukka polvikulma rassaa välillä paikkoja. Myös paino jakautuu tuolla myytävällä istuimella paljon isommalle alalle peffassa, mikä lisää oleellisesti matkustusmukavuutta.
Pitkiä Vetoja!
Tavaratorilla tarjolla tangon korotuspalat ylös ja eteen 30mm. Parempi ajaa tapeilta.
Viimeksi muokannut DRPete, Ke Heinä 31, 2013 9:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaluston kevennystä harkiten, ihmetyttää Hondan xl 700 tarjonnan runsautta nettimotossa. Vähän ajettuja ja uudehkoja. Miksiköhän, eikö pyörä ole vastannut ostajien odotuksia kun heti myydään pois. Verokkina BMW, Triumph jne.. Vaikka ei taida olla ihan endurokäyttöön passeli vai mikä vaivaa?
Kommentoikaa jos on kokemusta.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
Moro, uus transu-kuski ilmottautuu.
Onko kukaan rakennellut pehmeille sivulaukuille jotain tukirautoja? Oon etsiskellyt valmiita mutta ei löydy.
Toinen asia askarruttaa, suht äänekäs vaihdelaatikko 2. ja 3. vaihteelle ylöspäin vaihdettaessa - olisko uutuuden karheutta vielä (aj 5tkm) tai väärä öljy (vaihdoin just Valvoline 10W40 mineraaliöljyt)
Onko kukaan rakennellut pehmeille sivulaukuille jotain tukirautoja? Oon etsiskellyt valmiita mutta ei löydy.
Toinen asia askarruttaa, suht äänekäs vaihdelaatikko 2. ja 3. vaihteelle ylöspäin vaihdettaessa - olisko uutuuden karheutta vielä (aj 5tkm) tai väärä öljy (vaihdoin just Valvoline 10W40 mineraaliöljyt)
Samaa ihmetellyt itsekkin. Minulle se on ollut ihan sopiva pyörä. Välillä pikku enduroa, mutta pääosin asvalttia ja kovaa soratietä.tramp kirjoitti:Kaluston kevennystä harkiten, ihmetyttää Hondan xl 700 tarjonnan runsautta nettimotossa. Vähän ajettuja ja uudehkoja. Miksiköhän, eikö pyörä ole vastannut ostajien odotuksia kun heti myydään pois. Verokkina BMW, Triumph jne.. Vaikka ei taida olla ihan endurokäyttöön passeli vai mikä vaivaa?
Irtosoralla tuon on tosi huono ajettava, johtuu varmaan renkaista (tourance) ja renkaan leveydestä.
Onko kenelläkään kokemuksia uudemmanmallin transalpista nappularenkailla?
Tervetuloa!koira kirjoitti:Moro, uus transu-kuski ilmottautuu.
uudemman mallin transalp kuskeja ei oo liikaa tällä foorumilla.
Mulla on transalpin mittarissa nyt 33tkm ja ei ole kuulunut ylimääräisiä äänia ja vaihteet ovat menneet hyvin päälle.
Olen käyttänyt: honda 4-stroke motorcycle oil api sl 10w-30 -synteettistä moottoriöljyä.
Voi olla että uutuuden kankeutta vaihteistossa.
-
lasimestari
- Pyörä: Transalp -99
kovin alako poltteleen tollanen 700....mitenkähän tuo kaks päällä sellaseen tavalliseen matkasurautteluun ns. mihinkään ei oo kiire 
Kyllä siinä vääntöä on. Tuu testaahan tuota mun 700:sta, niin saat kunnon kuumeen päälle.lasimestari kirjoitti:kovin alako poltteleen tollanen 700....mitenkähän tuo kaks päällä sellaseen tavalliseen matkasurautteluun ns. mihinkään ei oo kiire
-
lasimestari
- Pyörä: Transalp -99
voishan tuota kokeilla....miten ois joku ilta ens viikolla tai seuraavana sunnuntaina.....sillon kerkeis ajeleen jonnekkin. tuleva viikonloppu ei passaa.Villem kirjoitti:Kyllä siinä vääntöä on. Tuu testaahan tuota mun 700:sta, niin saat kunnon kuumeen päälle.lasimestari kirjoitti:kovin alako poltteleen tollanen 700....mitenkähän tuo kaks päällä sellaseen tavalliseen matkasurautteluun ns. mihinkään ei oo kiire
Luulis seitensatasella kerkiävän, ku kuussatasellaki kaks päällä matkateko onnistuu.
Kesemmällä kaverilla oli pikkusen kohomelo ja ei arvannu omalla pyörällään brittiralliin lähtä. Mentiin sitte mun pyörällä ja reisu tuli tehyksi.
Nimim. Pohjolan Turistimoottoripyörä.
Kesemmällä kaverilla oli pikkusen kohomelo ja ei arvannu omalla pyörällään brittiralliin lähtä. Mentiin sitte mun pyörällä ja reisu tuli tehyksi.
Nimim. Pohjolan Turistimoottoripyörä.
TransUralisti