XR 650 L ja R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: XR 650 L ja R
Oikeasti on ekalta omistajalta , muistaakseni saatiin kilpiin poikeusluvalla . pyörä on vuosimallia 2000 ja otettu käyttöön /rekisteröity 2005.
Viimeksi muokannut talkku, Ma Syys 28, 2015 5:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei oo edistyny, kaikkialta hylsy tullu. Oon pitäny pientä taukoa kun työt yms painanu päälle.
Huomenna meen rossiradalle XR:llä. Oli jännä juttu tossa. Pyörä maannu 2kk lämpösessä tallissa. Pistelin kaikkea kuntoon, kaikki ok. Starttasin ja lähti hienosti käyntiin ja käy hyvin.
Mutta, painoin kytkimen pohjaan ja ykkösen päälle niin räms ja stumps ja sammuu. Kokeilin pyörä sammuneena työntää kytkin pohjassa niin ei mihkään, takarengas ihan lukossa. Koitin remplata kytkintä mutta kytkinvajjeri liikkuu hyvin ja tuntuu luontevalta, kuuluu myös joku kolahdus kun painaa sen ihan pohjaan. Vaihde meni hyvin sisään ja vapaalla voi työnnellä meneen.
Soittelin kaverille ja kehotti kokeileen eri vaihteita, löin sitten isompaa ja isompaa aina neloselle asti, sit työnsin kytkin pohjassa niin hienosti liikkuu, ei enää jumittanu. Sit takas ykköselle niin ei mitään ongelmaa, nyt toimii ihan täydellisesti. Joku ihme jumitus oli. Varmaks en osaa sanoa makasko se 2kk ykkösellä vai vapaalla.. Mutta onkohan porukalla ollu vastaavaa?
Huomenna fiilistelyvideoita ja -kuvia XR:stä krossiradalla..olettaen ettei kuski pääty heti lasarettiin ekan kierroksen jälkeen..
Huomenna meen rossiradalle XR:llä. Oli jännä juttu tossa. Pyörä maannu 2kk lämpösessä tallissa. Pistelin kaikkea kuntoon, kaikki ok. Starttasin ja lähti hienosti käyntiin ja käy hyvin.
Mutta, painoin kytkimen pohjaan ja ykkösen päälle niin räms ja stumps ja sammuu. Kokeilin pyörä sammuneena työntää kytkin pohjassa niin ei mihkään, takarengas ihan lukossa. Koitin remplata kytkintä mutta kytkinvajjeri liikkuu hyvin ja tuntuu luontevalta, kuuluu myös joku kolahdus kun painaa sen ihan pohjaan. Vaihde meni hyvin sisään ja vapaalla voi työnnellä meneen.
Soittelin kaverille ja kehotti kokeileen eri vaihteita, löin sitten isompaa ja isompaa aina neloselle asti, sit työnsin kytkin pohjassa niin hienosti liikkuu, ei enää jumittanu. Sit takas ykköselle niin ei mitään ongelmaa, nyt toimii ihan täydellisesti. Joku ihme jumitus oli. Varmaks en osaa sanoa makasko se 2kk ykkösellä vai vapaalla.. Mutta onkohan porukalla ollu vastaavaa?
Huomenna fiilistelyvideoita ja -kuvia XR:stä krossiradalla..olettaen ettei kuski pääty heti lasarettiin ekan kierroksen jälkeen..
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Mulla tekee tt600r ihan samaa. Löysää kyllä kun kunnolla tönäsee ykköstä vasten, joka kerta joutuu irrottelemaan levyt tuolla tavalla tai rysähdys on hirmuinen ekassa liikkeelle lähdössä.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
On aika normaalia että kytkinlevyt liimaantuu pidemmän seisonnan aikana !
Paljon käytetty kaikenmoisia öljyjä mahdollisesti sekaisin ... Mä en Dominaattorista saanut kyseistä ongelmaa pois millään muulla konstilla kuin kytkinlevyt uusimalla !!
Siinä tosin kytkin liimaantui jo parin päivän seisonnan aikana !
Mineraali Delvac:ia tai jotain muuta diesel öljyä koneeseen ja kunnon 200 kilometrin kuumaksi ajo reissu auttaa asiaan
Paljon käytetty kaikenmoisia öljyjä mahdollisesti sekaisin ... Mä en Dominaattorista saanut kyseistä ongelmaa pois millään muulla konstilla kuin kytkinlevyt uusimalla !!
Siinä tosin kytkin liimaantui jo parin päivän seisonnan aikana !
Mineraali Delvac:ia tai jotain muuta diesel öljyä koneeseen ja kunnon 200 kilometrin kuumaksi ajo reissu auttaa asiaan
- JUHHisi
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Ihan normi setti.pmw kirjoitti: Oli jännä juttu tossa. Pyörä maannu 2kk lämpösessä tallissa.
Mutta, painoin kytkimen pohjaan ja ykkösen päälle niin räms ja stumps ja sammuu.
400 tekee saman kun sillä tulee harvoin ajeltua.
Asia pihvi. Ei murheita se puoleen.
Tuli käytyä ajaan vähän radalla mopolla, on se valtavan hauska peli. Muutama juttu kävi tossa.
Kaaduin kyljelleen mopolla, pystyyn nosto ja ei millään käyntiin. Lopulta pistettiin RES-asentoon bensahana (alaspäin vipu, kuuluisiko olla? Mulla on kaikissa ollu ylös) ja laakista käyntiin. Mopossa siis oli noin ~90% täyttöaste tankissa. No ajelin sitten varatankkiasennossa eikä ollu enää robleemia.
Toki sitten kaaduin heti perään toisen kerran, ja taas sai polkea pitkään..varmasti tekniikkalaji. Onko niksejä millä mopon saa edes jotenkin fiksusti käyntiin on käyny kyljellään? Onhan toi toki ihan kivaa urheilua hyppiä siinä päällä.
Muuta vikoja ei löytynytkään, ja kyllä kulkee.
Tuli käytyä ajaan vähän radalla mopolla, on se valtavan hauska peli. Muutama juttu kävi tossa.
Kaaduin kyljelleen mopolla, pystyyn nosto ja ei millään käyntiin. Lopulta pistettiin RES-asentoon bensahana (alaspäin vipu, kuuluisiko olla? Mulla on kaikissa ollu ylös) ja laakista käyntiin. Mopossa siis oli noin ~90% täyttöaste tankissa. No ajelin sitten varatankkiasennossa eikä ollu enää robleemia.
Toki sitten kaaduin heti perään toisen kerran, ja taas sai polkea pitkään..varmasti tekniikkalaji. Onko niksejä millä mopon saa edes jotenkin fiksusti käyntiin on käyny kyljellään? Onhan toi toki ihan kivaa urheilua hyppiä siinä päällä.
Muuta vikoja ei löytynytkään, ja kyllä kulkee.
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Paras, oikea ja lienee ainoakin järkevä konsti on ottaa kypärä päästä, takki päältä ja hörpätä juotavaa sekä jos sattuu olemaan tupakkamiehiä niin vetäisee sauhut ja ottaa vaikka tirsat. Pikku tirsojen jälkeen käynnistyykin sitten vaivatta 
Weteraani kurapyöräilijä
- JUHHisi
Mulla on kerran kanssa tehny totaalisen stopin kaatumisen jälkeen. Pyörä oli noin minuutin kyljellään kun haukoin happea jäätyäni kaverin yliajamaksi sänkicrossissa.
Pyörä pystyyn ja sen jälkeen 10-20 min polkemista kaverin kanssa vuorotellen.. ei auttanu vaikka puolipuristimen avulla tuuletti jne.
Pyörä pystyyn ja sen jälkeen 10-20 min polkemista kaverin kanssa vuorotellen.. ei auttanu vaikka puolipuristimen avulla tuuletti jne.
- Faari
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
Ihan mielenkiinnosta, mikähän tuon aiheuttaa että koneen tarttee lepäillä ennenku lähtee käyntiin uudelleen?
- JUHHisi
Niin onhan pwm llä muuten tekniikka hallussa?
..toisesta keskustelusta itseäni lainaten:
..toisesta keskustelusta itseäni lainaten:
JUHHisi kirjoitti:Kun kuuluu KLIKS, ja tuntuu ettei poljin enään liiku suosiolla, niiin manuaalisen puolipuristimen avulla ihan pieni painallus YKK yli, ja poljin ylä-asentoon ja polkasu.
Näissä xr650r kun ei oo akkua niin noita polkuvideoita löytyy vaikka kuinka.
Tässä yksi hyvä jossa kuuluu kliks, ja näkyy se pieni YKK ylitys, jonka jälkeen käynnistys polkasu.
https://www.youtube.com/watch?v=xQtLPnpcbw0
Minua myös kiinnostaisi tämä, itselle ei muuta tule mieleen kuin että neulaventtiili jää auki asentoon ja kaasari tulvii? Eikö tuohon auttaisi sakkakupin tyhjennysruuvin avaaminen?Faari kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mikähän tuon aiheuttaa että koneen tarttee lepäillä ennenku lähtee käyntiin uudelleen?
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Kyljellään ollessa kaasari valuttaa bensaa imukanavaan ja jos imuventtiili on auki niin bensaa menee myös sylinteriin. Jos polkemalla alkaa käynnistmään niin pytyssä on jo valmiina rikas seos bensaa ja jokaisella polkaisulla ja kaasun kääntämisellä sinne menee lisää bensaa ja tulppa kastuu. ATC:n neuvot pitää hyvinkin paikkansa, reppu selästä, kahvit termarista voileivän kera ja sen jälkeen uusi yritys kun bensat on haihtuneet pois lämpimästä pytystä/imukanavasta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ahaa eli hallittu imuvuoto seosta laihentamaan voisi auttaa tähän ongelmaan? Muistaakseni tuollaista imukaulan yhteyteen tulevaa venttiiliä olen jossain nähnyt.
Joissain FCR kaasareissa on "hot start device", eli ryypyn vieressä toinen samanmoinen vipu. Muistaakseni se ei muuta tee kuin avaa yhden kanavan lisää ilmaa luistin ohi. Tosin en ikinä ole huomannut että siitä mitään hyötyä olisi, paljon tehokkaampaa on tuulettaa suoravetokaasarilla kaasu auki starttaamalla/polkemalla. Alipainekaasarilla toki voisi tilanne olla toinen.epoksi kirjoitti:Ahaa eli hallittu imuvuoto seosta laihentamaan voisi auttaa tähän ongelmaan? Muistaakseni tuollaista imukaulan yhteyteen tulevaa venttiiliä olen jossain nähnyt.
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
XR 650 L ja R
Ja kaikkiin on fcr:riin on saatavana Boyesen QuickStart joka poistaa nuo ongelmat kokonaan !
Se sarja sisältää QuickShot3 kiihdytyspumpun jossa on säädettävä leak jet ja juurikin tuo QuickStart toiminto ... QuickStart sulkee kiihdytyspumpun jolloin voi tuulettaa kaasukahvalla antamatta lisää soppaa moottorille ..
http://www.boyesen.com/catalogsearch/re ... ck+start+3
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se sarja sisältää QuickShot3 kiihdytyspumpun jossa on säädettävä leak jet ja juurikin tuo QuickStart toiminto ... QuickStart sulkee kiihdytyspumpun jolloin voi tuulettaa kaasukahvalla antamatta lisää soppaa moottorille ..
http://www.boyesen.com/catalogsearch/re ... ck+start+3
Sent from my iPhone using Tapatalk