XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATC
Pyörä: HP2E

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Itselläni oli KN filtteri ja Akran slipari ja kun sääti mittariston asteikon maksimiin sai co arvon 280/3500rpm joka juuri ja juuri riittää ruiskukoneelle, joten voi sen mittarin säätöä naputella ihan reilustikin.
Viimeksi muokannut ATC, Ti Kesä 01, 2010 12:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Weteraani kurapyöräilijä
MTL
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja MTL »

Mulla on KN (snorkkeli pois) ja Metalmulen 2-1 niin pyörän ostaessa tuo CO1 oli 26. Tuossa pikkuhiljaa nostellu tuota lukua ja nyt oon ajellu jonkin aikaa tuolla 115:lla. Aattelin laitella tuon lukeman tuonne maksimiin eli 126 ja kokeilla silläkin. Tosiaan itekkään en ole huomannut tuosta mitään haittaa vaan oikeastaan parantunut vain pyörän käytös.
TapsaK
Pyörä: Yamaha XT660X

Viesti Kirjoittaja TapsaK »

MTL kirjoitti:Mulla on KN (snorkkeli pois) ja Metalmulen 2-1 niin pyörän ostaessa tuo CO1 oli 26. Tuossa pikkuhiljaa nostellu tuota lukua ja nyt oon ajellu jonkin aikaa tuolla 115:lla. Aattelin laitella tuon lukeman tuonne maksimiin eli 126 ja kokeilla silläkin. Tosiaan itekkään en ole huomannut tuosta mitään haittaa vaan oikeastaan parantunut vain pyörän käytös.
Mulla omassa Commander ja LeoVince sliparit. Vaikuttaakohan säätö mitenkään commanderin toimintaan jne?
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

2-1 putki Akran pöntöllä ja K/N suodatin. Pitäis kokeilla vieläkin isompaa lukemaa jos se veto vaikka
vielä paranis. Onko kukaan kokeillu sitä "kev modia"? Huomaako eroa?
sanpsa
Pyörä: Yamaha Xt660x

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Tepe kirjoitti:2-1 putki Akran pöntöllä ja K/N suodatin. Pitäis kokeilla vieläkin isompaa lukemaa jos se veto vaikka
vielä paranis. Onko kukaan kokeillu sitä "kev modia"? Huomaako eroa?
Olen tommosen potikkamodin tehnyt ja ei ainankaan huonompaan mennyt, simppelihän se on tehdäkkin...
Ainankin paukkuminen moottorijarrutuksissa väheni, sarjatulesta vain muutamiin paukkuihin :lol:
Keskialueen vääntökin ehkä vähän parempi... Suosittelen kokeilemaan, itselläni nyt -10 asteen asetus.

Minkälaiset äänet ton koneen jakopäästä on normaaleja? Nyt kuuluu aika selvää napsutusta, etenkin käynnistyksen jälkeen kuuluu voimakkaiten, kun sattuu joku seinä olemaan vielä vieressä niin meinaa oikein hävettää julkisilla paikoilla. :x

Venttiilivälykset olen tsekannu, tollasella normaalilla rakotulkilla mittaamalla ne oli kyllä raja-arvojen sisällä?
MTL
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja MTL »

TapsaK, en ossaa kyllä sanoa tuosta vaikutuksesta commanderiin kun ei ole kokemusta siitä.....
Taajuus-
Pyörä: XT660X

Viesti Kirjoittaja Taajuus- »

En viitsinyt avata uutta ketjua nopealle ja simppelille kyssärille:

Hyväksi havaittu öljy XT660:lle?
Yamaha XT660X -07 - Your bike can go fast, my bike can go anywhere...
LeoVince X3 / DNA Stage1 & Stage2 / Kev Fuel Mod
TapsaK

Mitä toiminpiteitä kuuluu -08 XT 660 ekaan/tokaan huoltoon? Onko jossain listaa tms?
Mipe
Pyörä: 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Mipe »

TapsaK kirjoitti:Mitä toiminpiteitä kuuluu -08 XT 660 ekaan/tokaan huoltoon? Onko jossain listaa tms?
Owner's manual?
TapsaK

Mipe kirjoitti:
TapsaK kirjoitti:Mitä toiminpiteitä kuuluu -08 XT 660 ekaan/tokaan huoltoon? Onko jossain listaa tms?
Owner's manual?
Kappas, sieltähän ne kaikki löytyikin, tänks =)
massma
Pyörä: yamaha xt 660 x -08

Viesti Kirjoittaja massma »

TapsaK kirjoitti:
Mipe kirjoitti:
Owner's manual?
Kappas, sieltähän ne kaikki löytyikin, tänks =)
viitsittekö laitta noin karkeasti nois huolloista..olen soitellut tässä muutamia myynnissä oleviä XT:itä, muutamalla on ollut ajettu yli 20tkm. kun olen kysellyt että onko ventiilit säädetty eräskin totesi ettei niitä tarvitse säätää.

jos jollain on tuota kokemusta noista piikkipyöristä XT:ssä niin niistäkin olisin kiinnostunut..tätähän oli kysytty jo aiemminkin, mutta vastausta ei ole tullut
Mipe
Pyörä: 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Mipe »

Tässä linkki XT660:n manuaaliin. http://ymenvom.nl/manuals/U5VKE0.PDF
Täältä löytyy muittenkin Yamaha mallien manuskat. http://www.yamaha-motor.eu/community/se ... anuals.jsp
Taajuus-
Pyörä: XT660X

Viesti Kirjoittaja Taajuus- »

sanpsa kirjoitti: Minkälaiset äänet ton koneen jakopäästä on normaaleja? Nyt kuuluu aika selvää napsutusta, etenkin käynnistyksen jälkeen kuuluu voimakkaiten, kun sattuu joku seinä olemaan vielä vieressä niin meinaa oikein hävettää julkisilla paikoilla. :x
Noin viisi tonnia ajettu X:ä minulla ja kyllähän se naputtelee ja kilkuttelee etenkin startin jälkeen...

Olen elänyt siinä uskossa että kuuluu asiaan.
Yamaha XT660X -07 - Your bike can go fast, my bike can go anywhere...
LeoVince X3 / DNA Stage1 & Stage2 / Kev Fuel Mod
hönö
Pyörä: äkstee / drz

Viesti Kirjoittaja hönö »

massma kirjoitti:
viitsittekö laitta noin karkeasti nois huolloista..olen soitellut tässä muutamia myynnissä oleviä XT:itä, muutamalla on ollut ajettu yli 20tkm. kun olen kysellyt että onko ventiilit säädetty eräskin totesi ettei niitä tarvitse säätää.

jos jollain on tuota kokemusta noista piikkipyöristä XT:ssä niin niistäkin olisin kiinnostunut..tätähän oli kysytty jo aiemminkin, mutta vastausta ei ole tullut
en jaksanut kahlata taaksepäin että olisin nähnyt mikä alkuperäinen kysymys piikkipyöriin liittyen on ollut.......mutta mun r mallissa on pari talvea pyörinyt mitaksen piikit. keskellä lyhyemmät ja reunoilla oikeat enduronastat. jopa niin että ne alla nytkin :lol:

mulla reilu 24 kiloo mittarissa ja olen venttiilien säätämistä miettinyt. en oo saanu vielä aikaiseksi mutta toivottavasti jonain päivänä tääkin tapahtuu. käy ja käynnistyy hyvin kuumana ja kylmänä.

keulan liukuputket vaihdoin uusiin kun toinen oli saanut silmin havaittavan vääntymän. samalla laitoin 5 pykälää jäykemmät öljyt. jos vaikka vaimentais edes vähän. hyperpron progressiiviset jouset, kera huoltokitin tilasin mutta lähetys on hukkunut johonkin ja sen asentaminen jäi seuraavan venäjän retken jälkeiseen elämään.

ja kai ne piikit pitäis näin suvella vaihtaa nappuloihin. sisuskumien tilalle haluaisin solut kuten muissakin mopoissa mutta 17 tuumasta solua ei tunnu löytyvän. onko kukaan vaihtanut alkuperäisen tilalle 18 tuuman kehää. off the road riistäjät myy valmista vannesarjaa jossa talonin navat ja exelin kehät. 18 + 21 tuumaset yhteensä verottomana vaatimattomat 1470 evroo.....joku muu konsti ois muutaman tonnin mopossa paikallaan.
dq
Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250

Viesti Kirjoittaja dq »

hönö kirjoitti: ja kai ne piikit pitäis näin suvella vaihtaa nappuloihin. sisuskumien tilalle haluaisin solut kuten muissakin mopoissa mutta 17 tuumasta solua ei tunnu löytyvän. onko kukaan vaihtanut alkuperäisen tilalle 18 tuuman kehää. off the road riistäjät myy valmista vannesarjaa jossa talonin navat ja exelin kehät. 18 + 21 tuumaset yhteensä verottomana vaatimattomat 1470 evroo.....joku muu konsti ois muutaman tonnin mopossa paikallaan.
Symoticilla takavanteen teko irtonavalle DID:n kehällä on varmaan joku 200-300 euroa?
Vastaa Viestiin