AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: AFRICA TWIN
Ota pohjapanssari tms. alapelti pois (4 pulttia), sitten tunkkaat mopon runkoputkien varassa ylös niin saat keskituen vapaaksi ja irrotettua, ei oo muistaakseni kuin 2 liukuholkilla (kannattaa rasvata nuokin) kiinni. Sitten vaan tuo mainittu osa irti ja vaseliinia laakereihin. Hjelppo hjomma 
Hankin vasta viime kesänä tämän AT:n ja muutenkin olen mp puolella aivan noviisi, joten kyselen tyhmiä. Ymmärrystä kiitos...! Tästä istuin asiasta olisin kysynyt, että saako tähän rd 04 malliin parempaa penkkiä valmiina? Jos vielä suomesta niin aina parempi.
Suomesta pitänee käydä verhoilijan kautta. Ulkomailta saa ainakin loistavia esim Jungbluthilta, puhuttu ketjussa http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=10935Juhani T kirjoitti:Saako tähän rd 04 malliin parempaa penkkiä valmiina? Jos vielä suomesta niin aina parempi.
Kiitos vastauksesta. Kyllähän tuolla vakiopenkilläkin pärjää, yksin ajaen hyvinkin. Täytyy kaks'päällä pitää kahvitaukoja vain useammin 
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Joku on porannu tuota RD07 penkkiäkin, mutta en tiedä onko joku turhatekin penkkikään yhtään sen parempi.
Kyllä takapuoli tottuu kaikkeen paitsi jääpuikkoon reijässä. Just kun siihen alkaa tottumaan, niin se sulaa.
Kyllä takapuoli tottuu kaikkeen paitsi jääpuikkoon reijässä. Just kun siihen alkaa tottumaan, niin se sulaa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
mulla on touratekki satula, ei mitään tietoa onko millaista eroa alkuperäiseen, aika matalalta näyttää kuitenkin. Ei ole mitään ergo-porrasta tjs hienoa, jäisi ostamatta uutena.
Kait vakio jakkaran saisi modattua sopivalla pehmusteella paremmaksi+uusi verhoilu päälle. Ei luulisi paljoa häviävän rahaa tässä kokeilussa
Kait vakio jakkaran saisi modattua sopivalla pehmusteella paremmaksi+uusi verhoilu päälle. Ei luulisi paljoa häviävän rahaa tässä kokeilussa
Pyörän hankinta edessä ja AT on yksi vahva vaihtoehto. Mitäs porukka täällä on mieltä AT:n ajo ominaisuuksista pitemmällä asfaltti reissulla? Yksikseen tulee ajeltua enemmän sorateitä mutta kavereilla on noita "tupperware" pyöriä joita ei mettään voi viedä, silloin reitit menee aikalailla asfalttiteillä kun porukassa mennään...
Mun pyörän edellinen omistaja oli tehnyt poikansa kanssa kaks` päällä neljän päivän Norjan reissun ja kehui hyvin menneen.Jande kirjoitti:Pyörän hankinta edessä ja AT on yksi vahva vaihtoehto. Mitäs porukka täällä on mieltä AT:n ajo ominaisuuksista pitemmällä asfaltti reissulla?
Joukossa ollut "sohvahonda" oli tietysti oma lukunsa, mutta kehui kyllä aivan mukavaksi ajaa.
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Emännän kanssa myös Norjan reissu -99 5000 km eikä heti parempaa pyörää tule mieleen. Paitsi tietysti SE!Juhani T kirjoitti:Mun pyörän edellinen omistaja oli tehnyt poikansa kanssa kaks` päällä neljän päivän Norjan reissun ja kehui hyvin menneen.Jande kirjoitti:Pyörän hankinta edessä ja AT on yksi vahva vaihtoehto. Mitäs porukka täällä on mieltä AT:n ajo ominaisuuksista pitemmällä asfaltti reissulla?
Joukossa ollut "sohvahonda" oli tietysti oma lukunsa, mutta kehui kyllä aivan mukavaksi ajaa.
- taas kahden mopon taktiikalla -
- mopopoitsu
Eikö SEtään vaadita se pappatuntureista tuttu tuulilasi polvisuojineen etta siitä saa matkamopon?
ATwiniin riittää MRA:n variotouringscheibe vastaavaan modifiointiin. Ilmeisesti tämä on saatavana vain RD07 malleihin. En tiedä onko RD07a:n touringscreen lähellekään sama asia.
ATwiniin riittää MRA:n variotouringscheibe vastaavaan modifiointiin. Ilmeisesti tämä on saatavana vain RD07 malleihin. En tiedä onko RD07a:n touringscreen lähellekään sama asia.
Viimeksi muokannut mopopoitsu, Ma Maalis 09, 2009 5:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Päinvastoin yritin AT:sta tehdä plexin osalta(kin) SE:tä; huomattavasti madallettu orkkisplexi toimi mulla AT:ssa parhaiten. SE ei tarvi mitään paitsi ajoamopopoitsu kirjoitti:Eikö SEtään vaadita se pappatuntureista tuttu tuulilasi polvisuojineen etta siitä saa matkamopon?
ATwiniin riittää MRA:n variotouringscheibe vastaavaan modifiointiin. Ilmeisesti tämä on saatavana vain RD07 malleihin. En tiedä on RD07a:n touringscreen lähellekään sama asia.
- taas kahden mopon taktiikalla -
AT on tasapainoinen ajettava. Painontunne häviää heti kun saadaan vähänkään vauhtia. Taitamattomat kyykkykuskit on helppo jätättää esim. Norjan syheröisillä teillä. Motarit onkin sitten toinen juttu. Siellä yli 110 km/h nopeuksien pitäminen ei ole oikein mukavaa pitemmän päälle koneen värinöiden ja tuulen riepottelun takia. Vakiopenkki asettaa myös omat rajoituksensa matka-ajossa. Se on kapea ja pitkä joka ei sovellu ko. tarkoitukseen oikeastaan millään lailla.Jande kirjoitti:Pyörän hankinta edessä ja AT on yksi vahva vaihtoehto. Mitäs porukka täällä on mieltä AT:n ajo ominaisuuksista pitemmällä asfaltti reissulla? Yksikseen tulee ajeltua enemmän sorateitä mutta kavereilla on noita "tupperware" pyöriä joita ei mettään voi viedä, silloin reitit menee aikalailla asfalttiteillä kun porukassa mennään...
Bensapumppu vaihtoon ja saat ehkä yhden lujimmista pyöristä mitä teillä liikkuu. Kuus vuotta on tullut ajeltua RD07A -mallilla (-96->) ja ei oo vielä tarvinnut vaihtaa. Odotellaan ja katsellaan josko sieltä mr. Hondalta tulisi jotain tilalle. Vielä ei ole juuri toivonpilkahduksia näkynyt.
404 HTTP Error File not found
On valitettavan varmaan että Hondalta ei tuu mitään. Ja koska korviketta AT:lle ei oo niin se on sitten kun kyltyy siihen niin sama vaikka panee ajokamppeet myyntiin.
Piru kun ei tuota sillon viime syksynä tajunnu. Ois tuolla noin 6 tontulla saanu kivasti kaikkea viihde-elektroniikkaa.
Piru kun ei tuota sillon viime syksynä tajunnu. Ois tuolla noin 6 tontulla saanu kivasti kaikkea viihde-elektroniikkaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- mopopoitsu
Mä taas en tykkää kun tuuli painaa visiirin väkisin kiinni jossain 100 nopeuksissa. Mainitsemallani tuulilasilla AT:lla ajaessa voi tehdä vaikka Marlborosta savurenkaita jos polttelis.Kipa kirjoitti:Päinvastoin yritin AT:sta tehdä plexin osalta(kin) SE:tä; huomattavasti madallettu orkkisplexi toimi mulla AT:ssa parhaiten. SE ei tarvi mitään paitsi ajoa
- api
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Viesti:
Onko kenelläkään kokemusta Touratechin plexistä? (
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/hon ... 001-0.html). Se on ilmeisesti alkuperäistä hieman korkeampi. Toinen vaihtoehto on tuo MRA:n variotouringscheiben.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750