Paljon ajetuja LC8 mopoja?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kalle12v
Pyörä: KTM Adventure 1190R

Re: paljon ajettuja

Viesti Kirjoittaja kalle12v »

canam kirjoitti:Eikös Juuso, Lujala, ollut -03 art:lla 950:llä?
canam
Jos näin oli niin muistin väärin, sorry.
"La macchina va dove vanno gli occhi"
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ketju kirjoitti:Ettei ois sama ilmiö ku hondassa twineissä, eli paljon puhutaan jopa 200kkm ajetuista, mutta myyntiin ei tule juurikaan yli 100k ajettuja. Muuttuuko ne kukkamullaksi, vai onko myyminen niin hankalaa/mahdotonta että ei edes viitsitä tarjota? tässä keväällä on ollut nettimotossa xrv650:siä myynnissä jokunen, lähes kaikki just 100k melkein tasan ajettuja. Yks vähemmän ajettu oli, meni heti. Enemmän ajettuja ei ole myynnissä näkynyt. Sama koskee alppeja. Jospa kotarin jälleenmyyntiarvo loppuu 50 tonniin.. :twisted: -taidan poistua pukemaan tulenkestävää haalaria :roll: :lol:
Kyllä se varmaan johtuu siittä että niillä ei ole pahemmin jälleenmyyntiarvoa sitten kun sillä on se 100tkm ajettu. Saatikka 200tkm. No empä ole tosin nähny kun yhden yli 200tkm ajetun.
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Jos malli on ollut myynnissä reilu 3 vuotta niin 20tkm vuodessa ajaen kilsoja olisi kertynyt 60tkm ja se ei todellakaan ole paljoa. Keskimäärin 20tkm vuodessa ajavia löytyy suomestakin paljon ja maailmalta vielä enemmän.

Sellaisia LC8 kuskejakin luulisi olevan ketkä ajaa keskimäärin yli 20tkm vuodessa ja varmasti onkin, nyt koitan kysellä jos joku tietäisi tällaisia tapauksia. Varmaan iso osa LC8 kuskeista ajaa paljon vähemmän, mutta tuskin kaikki.

Pari vuotta sitten pohdiskelin kestääkö se kone kun kilsoja alkaa kertymään enemmän. Olin 'melko' luottavainen kestävyyden suhteen. En kuitenkaan halunnut olla se koekaniini kenen LC8:ssa on 'eniten' kilsoja ja jätin mopon ostamatta. Ilmeisesti se on sitten vieläkin niin, että jos haluaisi tietää miten LC8 kestää kilsoja niin se pitäisi itse kokeilla. (tai sitten odotella vielä muutama vuosi jos niitä tarinoita paljon ajetuista alkaisi silloin löytymään) :(
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Aika paljon tästä asiasta on jauhettu. Minäkin. Ajoajastahan semmoinen on pois :wink:
Adventuren (-04) vikalistan tein joskus tänne jonnekin, en muista minkä otsikon alle. Pitkä oli.
Rehellisesti sanoen, en pitäisi hyvänä vaihtoehtona hommata vanhaa loppuunajettua LC8:a matkapyöräksi (toivottavasti olen väärässä). Ellei sitä ole pidetty hellästi.
Minä ainakin sain sen nopeasti säpäleiksi ja muutenkin oireilemaan sieltä täältä. Mutta. Työmatka- ja matka-ajossa yleensä peli oli mitä loistavin ja toimi hienosti. Olis varmaan selvinnyt maailman tappiin. Aivan kuten perinteiset matkaendurot ennenkin.
Sen mopon luonne ja alusta vaan ylti paljon pidemmälle. Ei ihme että välillä siinä leikissä jostain repeää.

Nyt tuolla monestakin kohtaa päivitetyllä SE:llä olen ajanut 12tkm.
Mistään ei ole rikkunut sen enempää kuin oikeatkaan endurot. Ainoastaan tankki puhkesi. Se on väärää matskua. Juu ja startti on vaihdettu takuuseen (takaisinkutsuna).

Ennenkin jotenki näin kirjoitin; jos SE olis kestävämpi, olis se varmaan tylsempi. Tai jos se olis tylsä ei sitä kukaan jaksaisi loppuun ajaa.

Yhdessä asiassa tulin huijatuksi. Metzeler veti nenästä. Laitoin viime viikonlopun reissuun takakumin jonka kyljessä luki isolla: SIX DAYS. Ei kestänyt silti kuin yhden ainoan päivän vaikka varovasti ajoin.
vkoivu

Nyt on vuosi kulunut ja nostan tämän ketjun taas ylös siltä varalta, että jollain olisi kokemuksia paljon ajetuista LC8 koneista. Pidetään nyt vieläkin 'paljon ajetun' rajaa vaikkapa niissä yli 50tkm ajetuissa.

Mobilen noin 400:sta LC8 koneisesta moposta oli myynti-ilmoitusen mukaan yhdellä oli ajettu 50tkm ja yhdellä 65tkm.
Akilleus
Pyörä: KTM 1290 SAR

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

[quote="timo"]

Ennenkin jotenki näin kirjoitin; jos SE olis kestävämpi, olis se varmaan tylsempi. Tai jos se olis tylsä ei sitä kukaan jaksaisi loppuun ajaa.

Timon viite hauskuuteen ja kestävyyteen on osuva, sillä hyvä ystäväni sanoi myös aika osuvasti; "Ajan mieluummin SE:lläni vain viikonlopun koko kesänä ennen kuin esim. TransAlp'illa koko kesän. On SE niin paljon hauskempi :wink: "
Itselläni oli ennen AfricaTwin, joka oli varma mutta tylsä. En ole hetkeäkään katunut vaihtoa 950 Adventureen mallia -03 vaikka vesipumppuhomma on tehty kahdesti, kytkimen pääsylinteri viime kesänä(-07) ja se kansipahvihomma/-ongelma on vielä tekemättä/tulematta. Mittarissa on nyt 24tkm. Kyllä 950 Adv on niin paljon "hauskempi" ja sopivampi mun ajotyylilleni kuin AT. :D :D Ainoa huono puoli, joka nyt yht'äkkiä tulee mieleen, on moninkertaistuneet takarengaskulut :wink:

terv. Tapsa ja Kotka950
950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

vkoivu kirjoitti:Nyt on vuosi kulunut ja nostan tämän ketjun taas ylös siltä varalta, että jollain olisi kokemuksia paljon ajetuista LC8 koneista. Pidetään nyt vieläkin 'paljon ajetun' rajaa vaikkapa niissä yli 50tkm ajetuissa.

Mobilen noin 400:sta LC8 koneisesta moposta oli myynti-ilmoitusen mukaan yhdellä oli ajettu 50tkm ja yhdellä 65tkm.
LC8:n käyttö ei liene yhtä matkamaista kun vaikka isoilla Bemuilla, kyllähän kilometrejä jossain moottoritiellä tulee helposti, mutta paljon vähemmän pyörää suosta nostaessa. Kumpi lienee sitten kuluttavampaa :? Omalla nyt 30tkm takana, ainoa vika vapaavalon häiriö, kaverin adventurella nyt 35tkm ja vikalistana pari polttimoa sekä kytkimen nestevuoto.

-tomi
Pekka64

Viesti Kirjoittaja Pekka64 »

Liityin juuri jäseneksi kun halusin laittaa kommenttia.

Viikonloppuna tein vaihtokaupan -04 950 - > uusi 990. Ja vaihtoon tulee nyt 53 tkm ajettu peli. Eipä ongelmia erityisen paljon ollut. Mitä harmeja oli ne korjattu takuuseen (kytkin, vesipumppu). Saa sitten nähdä miten tuon uuden kanssa on.

Onko tuttu paikka: www.advrider.com ? Sieltä löytyy LC8/4 kommenttia joka lähtöön. Tyyppiviat selviää ihan hyvin. Sitä aikanaan itse tuli lueskeltua ahkerasti. Jenkkisivusto tosin.

KTM :n valinnassa ei varmaan monellakaan kestävyys ole se 1 juttu. GS esim luotettavuus- / jälleenmyyntiarvomielessä varmasti varmempi valinta.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Re: Paljon ajetuja LC8 mopoja?

Viesti Kirjoittaja Tase »

Mikäs nyt on tilanne LC8-koneen ajokilometrien suhteen?
5-6 kautta on takana, luulisi löytyvän jo lähemmäs 100 tkm ajettuja jos ei ylikin.
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Velipojalla 77 tkm ajettu 950 adventure, vm -03. Suuria ongelmia ei ole ollut. Bensapumppu on vaihdettu n. 70 tkm. Pikkusen tuprauttelee sinistä välillä.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Itse olen miettinyt seuraajaa gessulle. Ajatteluissa ollut 990S, mutta juurikin tämä kestävyyspuoli laittanut ajattelemaan.
Itselle tulee keskimäärin 25-30000km vuodessa.
Gessussa tällä hetkellä 92tkm.
Siebenrockilla sanoivat että koneella voi ajaa huoletta 150tkm. Eli jos ei varteenotettavaa vaihtoehtoa tule (joka kestäisi meikäläisen ajokilometrit) niin 150tkm:n kohdalla ajattelin viedä pyörän tuonn Siebenrockille ja pyytää heitä vaihtamaan koneeseen ja vaihteistoon kaikki laakerit yms.

990S olisi kyllä hieno, mutta...
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Marko Hemmilä kirjoitti:Itse olen miettinyt seuraajaa gessulle. Ajatteluissa ollut 990S, mutta juurikin tämä kestävyyspuoli laittanut ajattelemaan.
Itselle tulee keskimäärin 25-30000km vuodessa.
Gessussa tällä hetkellä 92tkm.
Siebenrockilla sanoivat että koneella voi ajaa huoletta 150tkm. Eli jos ei varteenotettavaa vaihtoehtoa tule (joka kestäisi meikäläisen ajokilometrit) niin 150tkm:n kohdalla ajattelin viedä pyörän tuonn Siebenrockille ja pyytää heitä vaihtamaan koneeseen ja vaihteistoon kaikki laakerit yms.

990S olisi kyllä hieno, mutta...
En olis kestävyydestä ollenkaan huolissani ja jos 990S on muuten käyttöösi sopiva niin ei kun kaupoille vaan. Mulla tulee noita kilometrejä huomattavasti hitaammin, mutta ehkäpä hieman rankemmassa maastossa. Mitään isompaa, eikä matkan keskeyttävää vikaa ei ole toistaiseksi ollut reilun 30tkm aikana.
Kura lentää...
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

tertsu kirjoitti:En olis kestävyydestä ollenkaan huolissani ja jos 990S on muuten käyttöösi sopiva niin ei kun kaupoille vaan. Mulla tulee noita kilometrejä huomattavasti hitaammin, mutta ehkäpä hieman rankemmassa maastossa. Mitään isompaa, eikä matkan keskeyttävää vikaa ei ole toistaiseksi ollut reilun 30tkm aikana.
No tuo vähän mietityttää että jos 2 vuoden jälkeen 60tkm tai 3 vuoden jälkeen 90tkm, niin sen jälkeen taitaa KTM olla ongelmajätettä... :x
vkoivu

Marko Hemmilä kirjoitti:
tertsu kirjoitti:En olis kestävyydestä ollenkaan huolissani ja jos 990S on muuten käyttöösi sopiva niin ei kun kaupoille vaan. Mulla tulee noita kilometrejä huomattavasti hitaammin, mutta ehkäpä hieman rankemmassa maastossa. Mitään isompaa, eikä matkan keskeyttävää vikaa ei ole toistaiseksi ollut reilun 30tkm aikana.
No tuo vähän mietityttää että jos 2 vuoden jälkeen 60tkm tai 3 vuoden jälkeen 90tkm, niin sen jälkeen taitaa KTM olla ongelmajätettä... :x
Jos ei ongelmajätettä tekniikan kestävyyden suhteen niin jälleenmyyntihintaan voi vaikuttaa paljonkin jos mopo on 'eniten ajettu'.

Koitin katsella paljon ajettuja isoja kotareita nettimotosta ja taaskaan sieltä ei löytynyt kuin muutama yli 50tkm, eniten ajetun mittarissa ollessa 65tkm. Jättä juttu miten 5v ikäsiä mopoja ei löydy tuon suuremmalla mittarilukemalla. Joko niillä ei oikeasti ajeta paljoa tai sitten paljon ajettuja ei juuri nyt satu olemaan myynnissä tai kukaan ei halua laittaa myyntiin reilusti suurimmilla kilometrillä olevaa ja ruuvaa kilsat mittarista pois (sikäli kun se on mahdollista).
xx851z
Pyörä: XL1000V

Viesti Kirjoittaja xx851z »

Tuolla ison veden takana, missä kilometrit ja mailitkin on isompia mittareissa on Advriderin nicci Cpmodem ajanut 150000 km 03 mallisella Lc8:lla.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... st10387073
Kaveri on kyllä hyvin dokumentoinut kilometrien kertymistä ja tekemiään huoltoja ainakin parin vuoden aikana mitä olen itse seuraillut.

Olisiko paikallaan kertoa noista mittarinruuvauksista joskus kuulemani juttu dieselmersusta, josta oli omistaja aikonut ottaa kilometrejä pois. Mittari oli irroitettu operaatiota varten ja mittarin takaa oli löytynyt maalarinteipin pala, jossa oli lukenut "Älä ota enää, minä otin jo 200000 km"
Vastaa Viestiin