Mikä näistä kolmesta??

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Re: Mikä näistä kolmesta??

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

virta kirjoitti:Yksi tulkinta on että bemarin perästä menee takapyöränlaakerit. Kestävät kyllä bemarissa moninkertaisen määrän kilometrejä vrt Hondan takapyörän laakerit. Jos maksavatkin pari ketaa enemmän ja ovat pari kertaa hankalammat vaihtaa.
Laakeri maksaa 70.- ja iso stefa 30.- kun ostaa Bemarilta. Laakeri on halvin BMW-kaupassa, stefan saa muualtakin.
Muita osia ei tarvita.
Homma on itse asiassa helppo. Tarvitaan vain Bilteman ulosvedin, jota on vähän viilattu, ja kuumailmapuhallin.
Esim. GS pyörissä perän laakeri kestää keskimäärin 100.000 km. Raskaissa LT pyörissä, joissa on sama perä, ehkä 50.000 km.
Tämä koskee sitten vain R850, R1100 ja R1150 pyöriä. R1200 reikäperän laakerin vaihto on sitten ihan toinen juttu.
Kustannukset taitavat olla huomattavasti pienemmät kuin muiden isojen enduroiden ketju/rataspakettikulut, joihin tuota pitäisi ehkä verrata.

Triumph 900 Tigerin ketju/rataspaketti näytti maksavan All Rightilla 191.- euroa. Kuinka usein noita pitää vaihtaa?
Rataspaketti

Pekka
:shock: :shock: :shock:
PastoriSilli
Pyörä: Steamer

Viesti Kirjoittaja PastoriSilli »

Moro. Kannattaisi koeajaa se Tikru, on todella mahtava kone toi kolmepyttyinen. Tossa mun Rumpassa on kilometrejä reilu 96K eikä vielä ole lopussa. Aika väsyneitä perusteluita nuo jotka perustuvat jonkun perälaakerin tai rataspaketin hintaan. Fiilispohjalta pitää pyörä valita :D
2or4
Pyörä: WRR,AdvR

Viesti Kirjoittaja 2or4 »

Olen ajanut varsin paljon eri aikakauden Gessuilla. Erityisesti suosittelisin 1150 GS:ää ihan vaan mainion ohjaiustuntuman vuoksi. Itse asiassa sen etupää herättää enemmän luottamusta kuin uudempien Gessujen, joissa on jotenkin liian kevyen tuntuinen ohjaus. Onko muilla samoja kokemuksia?
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

PastoriSilli kirjoitti:Moro. Kannattaisi koeajaa se Tikru, on todella mahtava kone toi kolmepyttyinen. Tossa mun Rumpassa on kilometrejä reilu 96K eikä vielä ole lopussa. Aika väsyneitä perusteluita nuo jotka perustuvat jonkun perälaakerin tai rataspaketin hintaan. Fiilispohjalta pitää pyörä valita :D
Sitä Bemarin hankintaa vaan yritetään aina kampittaa sillä, että siitä perä hajoaa kuitenkin ja se on muka joku katastrofi.
Kulutusosia. Ei muuta.
Fiilispohjalta se pyörä pitää valita, siitä olen ihan samaa mieltä.
Mulla on ollut todella hienot fiilikset mun BMW R1100GS pyörällä ja pyörästä.
Joku muu saa fiiliksiä ihan eri asioista.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Bluestone
Pyörä: BMW R1200 GS

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Taitaa valinta tuonne BMW osastolle ehkä kääntyä. Mites alustan puolesta jos R1100GS pariksi tuleekin vanhempi R100GS PD malli?? Sorateillä, metsäautoteillä, kovilla poluilla, yksin tai kakspäällä kamojen kanssa..???
Ilmari
Pyörä: TDM900,CBR600

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Bluestone kirjoitti:Taitaa valinta tuonne BMW osastolle ehkä kääntyä. Mites alustan puolesta jos R1100GS pariksi tuleekin vanhempi R100GS PD malli?? Sorateillä, metsäautoteillä, kovilla poluilla, yksin tai kakspäällä kamojen kanssa..???
Toimii.
Urbaani legenda väittää, että tuo R100GS olisi "offroad" käyttöön parempi alustaltaan, kuin uudemmat gessut. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. Jos löytyy hyvä yksilö, niin osta pois. Mulla oli tommonen pyörä seitsemän vuotta ja se sai välillä kovaakin kyytiä kesät talvet. Pyörä edelleen hengissä ja still going strong!

-Ile-
Bluestone

BMW R1100GS on juuri sellainen.
Ja sen lisäksi se on myös mainio kaupunkipyörä paikalliseen pyörittelyyn.
Ketterä ja näppärä vaikka ei uskoisi. "Lyhyt ykkönen on mainio kaupungissa ja myös kivisillä pikkupoluilla"

Koeajoin tuossa yhden 1100gs:n ja minusta sen ykkönen tuntui melko pitkältä.. :shock: ..verrattuna funduron vakiovälitykseen...vai olikohan se vain harhaa, kytkin tuntuma kun on ainakin ihan erilainen kuin f650.... haku jatkuu... :D
Bluestone

...tilanteet muuttuvat :D :D ...no nyt kävi kuitenkin niin, että talliin ilmestyi ekaks 60-lukuinen avojenkki ja suunniteltu budjetti muuttui pyörän osalta siten, että tuo iso gessu vaihtoehto piti pudottaa pois, ja keskittyä edullisempiin...
Juuri tulin kotiin hakureissulta keski-Suomesta ja alla oli Yamaha XTZ750 Super Tenere 90 luvun alkupuolelta; onhan tuo elämää nähnyt mutta huollettu ja kulutusosiltaan kunnossa oleva peli, alustaakin on päivitetty ... :D :)
Ajotuntumaltaan funduroon verrattuna ihan eri peli, hallintalaitteet pitää säätää itselle sopivaksi ja tankoa korottaa tai nykyinen vaihtaa ( se on ilm vähän mutkalla...) , viikonloppuna emäntä kyytiin ja sorateitä pitkin käymään vaikka Rahasmäen päällä laavulla kahvilla... :lol: :lol: ...niin tulee nuo kakspäällä ominaisuudetkin testiin ja samalla labrattua miten säätää takapään esijännitystä...yksin ajettaessa on nyt hieman kova...
Vastaa Viestiin