Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tsalpa
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Tsalpa »

^ No todellakin on paketoitu huolella. Hätäsempi kaveri saattaa jo innostuksissaan hermostua kun repii noita auki :D.
Hobes
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Kaatumaraudoista tuli mieleeni, että onkos joku katsellut, että kuinka arka tuo Tenere on oikeasti särkemään katteita tms. kaatuessaan?

Bemmiin harkitsin jonkin aikaa kaatumarautoja, mutta totesin muutaman metsäkippauksen jälkeen, että saksalainen insinööri on kyllä sen verran hyvin katteet suunnitellut, että kaatumaraudoista on hyötyä lähinnä asfaltilla. Jos katteet meinaa saada mettässä päreiksi pitää vehjes kaataa käytännössä kantoon tai terävään kiveen, jolloin kaatumarautojen hyöty on lähinnä tuurista kiinni. Toisaalta kovasta vauhdista lipatessa menee asioita yleensä niin paljon särki joka tapauksessa, että kaatumaraudoista huolimatta pyörä päätyy herkästi lunastukseen.
JKon
Pyörä: Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

Hobes kirjoitti:Kaatumaraudoista tuli mieleeni, että onkos joku katsellut, että kuinka arka tuo Tenere on oikeasti särkemään katteita tms. kaatuessaan?

Bemmiin harkitsin jonkin aikaa kaatumarautoja, mutta totesin muutaman metsäkippauksen jälkeen, että saksalainen insinööri on kyllä sen verran hyvin katteet suunnitellut, että kaatumaraudoista on hyötyä lähinnä asfaltilla. Jos katteet meinaa saada mettässä päreiksi pitää vehjes kaataa käytännössä kantoon tai terävään kiveen, jolloin kaatumarautojen hyöty on lähinnä tuurista kiinni. Toisaalta kovasta vauhdista lipatessa menee asioita yleensä niin paljon särki joka tapauksessa, että kaatumaraudoista huolimatta pyörä päätyy herkästi lunastukseen.
Kun pyörän sain ajattelin etten hommaa kaatumarautoja. Jotenkin se mieli muuttui syksyn aikana.

https://www.youtube.com/watch?v=udr_MrFEiL8&t=1s kyllähän sitä naarmua tulee tuossa 12-13 minsan kohdalla kun kaatuu. Jossain videossa ekalla kaatumisella myös käsisuojat rikki. Itse nyt kaadoin kerran pyörän ja käsisuojat oli ihan muodottomat sen jälkeen mutta kylkeen ei pahemmin tullut mitään kun ei se osu maahan kovin paljoa jos maasto on tasaista. Kuitenkin tulin siihen tulokseen että barkbusterssit ja kaatumaraudat omassa tapauksessa on way to go.
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Itse ajettelun myös etten rautoja laita, tilasin kuitenkin ne alaosan raudat. Suojaa koneen poskia ja vesipumppua
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hobes kirjoitti:Kaatumaraudoista tuli mieleeni, että onkos joku katsellut, että kuinka arka tuo Tenere on oikeasti särkemään katteita tms. kaatuessaan?
Katteet on ABS muovia joka kestää iskuja aika rajallisesti ja osumaa ottaessa murtuu tai menee palasiksi, toki pieniä kolhuja kestää mutta hajoaa isommista. Ei kokemusta omalla pyörällä mutta ABS muoveista kylläkin pyörän katteissa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Joukahainen

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Ana
Pyörä: SE+ muut

Viesti Kirjoittaja Ana »

Joukahainen kirjoitti:Huomasitteko: https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
Joopa joo Liitto liipadaapaa?
Ana.
Koheltaja

Vihdoinkin. Voisi liittyä vaikka kannatusjäseneksi kapeakatseisen ja diktatuurimaisen SML:än kiusaksi.
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Koheltaja

Herää vaan kysymys, miksi?

Lukuisat käyttäjät ei ole FB:ssä ja tiedon etsiminen on paljon hankalampaa kun foorumilta, varsinkin vuosien jälkeen.
ÄMTEE

Viesti Kirjoittaja ÄMTEE »

Koheltaja kirjoitti:Herää vaan kysymys, miksi?

Lukuisat käyttäjät ei ole FB:ssä ja tiedon etsiminen on paljon hankalampaa kun foorumilta, varsinkin vuosien jälkeen.
Samoin. Olen uusi matkaendurosta kiinnostunut ja täältä olen saanut paljon tietoa harrastukseni alkutaipaleeseen.
Hobes

+1. Itse vältän FB:tä kuin ruttoa. Jokaisella yrityksellä on tuotteita ja asiakkaita. Itse en ole koskaan kokenut, että olisin facebookin maksava asiakas, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että olen tuote...
Hobes

JKon kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=udr_MrFEiL8&t=1s kyllähän sitä naarmua tulee tuossa 12-13 minsan kohdalla kun kaatuu. Jossain videossa ekalla kaatumisella myös käsisuojat rikki. Itse nyt kaadoin kerran pyörän ja käsisuojat oli ihan muodottomat sen jälkeen mutta kylkeen ei pahemmin tullut mitään kun ei se osu maahan kovin paljoa jos maasto on tasaista. Kuitenkin tulin siihen tulokseen että barkbusterssit ja kaatumaraudat omassa tapauksessa on way to go.
Joo kyllähän tuo aika hurjaa jälkeä teki. Samanlaisia nupituksia on dakarilla tullut tehtyä, mutta eipä ole katteisiin juuri naarmuja ilmaantunut. Teneren osalta voinee siis melko helposti todeta, että kaatumaraudat tarjoavat jotain muutakin kuin kuin pelkkiä lisäkiloja.
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Hobes kirjoitti:+1. Itse vältän FB:tä kuin ruttoa. Jokaisella yrityksellä on tuotteita ja asiakkaita. Itse en ole koskaan kokenut, että olisin facebookin maksava asiakas, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että olen tuote...
Whatsapp on myös kimpassa facen kanssa. Vaihtavat tietoja keskenään. En käytä kumpaakaan.
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Edellisessä teneressä on otettu paljon paremmin huomioon tuo kaatumis suojaus. Moottori mulla on siitä suojattu paremmin, mutta ei isoja kaatumarautoja. Kaikesta konttailusta huolimatta se on pysynyt ihan yllättävänkin siistissä kunnossa.

Kunhan nyt saisi tämän uutukaisen talliin niin pääsisi tutkimaan ihan käytännössä.
Vastaa Viestiin