Husaberg FE keskustelut

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Onko kukaan laittanu husaberg 570:seen xenon ajovaloja tai jotain led-lisävaloja? Tällaisen löysin netistä X2 Eclipse HID Model specific Husaberg - FE 390/450/570 09-11 eli onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? linkki http://www.knobby.eu/fi/art/enduro/valo ... 0-09-1.php
Ideoita valojen valintaan ja asentamiseen ovat tervetulleita... :mrgreen:

Ja toinen asia mikä kans ois hankinnassa niin tehoputki... Eli minkä merkkisiä slipareita ootte kyseiseen pyörään laittanu ja mistä hommannu...? Fmf:n putkea löytyy husaberg.fi sivustolta mutta aika suolanen hinta :roll: Ja pitääkö säätää ruiskua sen jälkeen kun on sliparin laittanu vai pysyykö seokset tarpeeksi hyvinä ilman säätöä? Laittakaas amatöörille tietoa :mrgreen:
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
wuhaa
Viestit: 53
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 8:22 am
Pyörä: FE 450 2009

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja wuhaa »

Mulla on akran peltinen vaimenninpönttö ja pienemmällä reiällä oleva noise killeri paikallaan, alkukäyrä vakio. Kahdesti kävin parisen viikkoa sitten ajamassa vakiovaimentimella kokeilumielessä, mutta vaihdoin takas akraan kun tuntui että vakiolla alavääntö olisi selvästi heikompi heti tyhjäkäynnin jälkeen. Vakiolla tuntui ettei nouse keula läheskään niin terävästi kuin mitä akran kanssa, akralla ei ole yhtään viivettä, keula nousee tyhjäkäynniltä kun vähän terävämmin tarjoaa, vakiolla taas tuntuu ettei nouse siltä paikalta millä kaasua kääntää. Muuten en osaa sanoa, ei tullut luukutettua isommin vakion ollessa kiinni. Isompireikäisellä noise killerillä en ole kokeillut, paukku riittää soralla pienillä vaihteilla ainakin tuolla akra+pienempireikäinen pääty yhdistelmällä niin hyvin ettei enempää kaipaa. Map switchiä ei ole. Kiva ois nähdä jotain dynoja näistä eroista, oma testailu on sen verran vähäistä etten tuota eroa mene vannomaan. Vakio on mukavan hiljainen, vaikkei akrakaan ihan hirveä ole, jonkin verran mureampi kuitenkin.
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Onkos kenelläkään kyseisessä pyörässä Leo vince X3 sliparia? Jos on niin onko äänet kuinka kovat ja onko laadultaan minkalainen. Semmosia vaan sais noin 350 euroon täältä suomen kamaraltakin 8)
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pientä päivitystä mopotilanteeseen. Tilasin jäykemmät jouset eteen ja taakse kun pohjaa niin perkuleen herkästi.
Onhan ne orkkikset mitotetty minua 30 kiloa kevyemmälle... Siinä vaihtaessa huomasin että takapään pohjaamisen
tuloksena on iskarin alapään laakeri hilppeineen ihan finaalissa. Toivotaan että reiässä vielä pysyy uudet hilppeet eikä
se ole kärsinyt liikaa...
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Oma moto burgeri muuttu aivan eri pyöräksi kun kävi shimmittämässä alustan Honkasen Jarkolla. 15mm lyhennetty keulaa ja 4mm takaiskaria + sisuskaluja ronkittu ja öljymäärää lisätty. Ei paljoa sukella enää keula jarrutuksissa ja hiekkateillä tuli pitoa ja tuntumaa ihan eri malliin.

Nyt lähti äsken tilaus tulemaan DJHcyclesportilta, manuaalinen nokkaketjun kiristin. http://www.djhcyclesport.com/husaberg-p ... 200-b.html

Toivottavasti talveksi rupeaa jo noita aftermarket nokka-akseleita saamaan pikkuhiljaa että pääsee tuon koneen tekemään oikeasti tehokkaaksi. Kannen tekijä kun vaatii sen nokankin että tietää mitä sille kannelle tulisi tehdä. Jos vaikka sais jonkun +65whp niin alkas olemaan ihan kiva katulelu. 8)

Onko kellään tietoa onko muita kokoputkia näihin pyöriin tarjolla kuin akralla semi-rööri joka käsittää vaan alkukäyrän ja sliparin?
Bergosilla tuntuu olevan joku homemade kokoputki doman sliparilla ja eroa akraan pitäisi olla +4hv/+4Nm. Näyttää vaan aika rumalta se putkisto vs titaani akra.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Näköjään edes joku valmistaja tekee "kokoputkistoa" husaan. Muillahan ne on tosiaan silleen että keskelle jää pätkä orkkis putkea. Passaakos tuohon perään akran pönttö? Eilen nakkasin akran pöntön kiinni ja ei tänään asvaltilla huomannu mitään ihmeellistä eroa vakioon. Noi imuäänet on sen verta rouheet, että ihme jos enää pakoääniä kuulisi millään vaimentimella :lol: Talvella vois koittaa tehdä sen, että vetää siihen keskiputkeen kuitunauhan lämpösuojaksi, niin ei bensatankissa porisisi ainakaan niin herkästi. Onneksi itsellä ei ole ollut tehonpuute isoimpana ongelmana, oikeastaan sitä tahtoo toisinaan olla liikaakin tuolla puistossa.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Tilasin itelleni tos muutama päivä sitten ton Leo Vince X3 sliparin husaan, toimitus aika vaan on aika pitkä eli 3-4 viikkoa kun ei ollu maahantuojalla enää yhtään hyllyssä. Saas nähä minkalainen on mut ainakin oli edullisin muihin merkkeihin verrattuna. Hintaa sliparille kertyy noin 350 euroa toimituskuluineen.
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja THA »

FMF ainakin PC4 tuossahintaluokassa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

430e pintaan ois uutta akraa saanut suomestakin. Siis sitä kokonaan titaanista versioo. Itteä ei paljon alumiiniset kiinnostanut, kun titaaniset ei maksa rajattomasti enempää mutta kestää osumaa ja kulutusta ihan eri malliin. Onneks sattu löytyyn käytettynä siisti ja sopivan hintainen vaimennin. Onpahan nyt edes jotain titaanipalikkaa omassakin mopossa, pitäs vaan tarkistaa että rengas ei pääse osumaan niihin hiilikuituisiin kiinnityspantoihin, kun aika monella ne on hinkkautuneet poikki. Toisaalta olipa tuossa orkkis vaimentimessakin renkaan jälkiä, tosin paha sanoa oliko se motokumeista vai nappuloista saanut osumaa.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Käydessäni jokailtaista taistelua tässä epätoivoisessa sodassani kulumista ja särkymistä vastaan panin merkille että
orkkispöntön laita, johon renkaalla on tapana hiertää, oli puhki! Piru vie... Ei kyllä ole kovin kestävä, tosiaan.

Eli toisin sanoen, ostetaan edullisesti nurkissa pyörivä husabergin änkkä...
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

hannuk kirjoitti:Näköjään edes joku valmistaja tekee "kokoputkistoa" husaan. Muillahan ne on tosiaan silleen että keskelle jää pätkä orkkis putkea. Passaakos tuohon perään akran pönttö? Eilen nakkasin akran pöntön kiinni ja ei tänään asvaltilla huomannu mitään ihmeellistä eroa vakioon. Noi imuäänet on sen verta rouheet, että ihme jos enää pakoääniä kuulisi millään vaimentimella :lol: Talvella vois koittaa tehdä sen, että vetää siihen keskiputkeen kuitunauhan lämpösuojaksi, niin ei bensatankissa porisisi ainakaan niin herkästi. Onneksi itsellä ei ole ollut tehonpuute isoimpana ongelmana, oikeastaan sitä tahtoo toisinaan olla liikaakin tuolla puistossa.
Tuota nyt lähinnä itse olen harkitsemassa, jollei äkkiä jostain löydy dyno käppyröitä akran "kokomallista" vs tuo.
Ei tuo Doman pönttökään huonolta näytä... oma Akra vaan otti mukavasti hittiä kun vajaa 100 vauhista meni vähän ympäri. :lol:


Millaset teillä ollu venojen säätövälit? Ekan kerran katoin 18h kohalla ja imut 0.12/0.15, pakoset 0.15/0.17. Nyt 44h korvilla tsekkasin uudestaan eikä ollut muuttunu mihinkään. :shock:
Aika kireälle vedetty huoltokirjan mukaan välit kun 15h korvilla pitäisi tarkastaa ja säätää, puhumattakaan 90h männän vaihdon ja koko koneen laakerointia. :lol:
Taitaa olla joku 150-200h ennen kuin kannattaa edes mäntää tarkastaa, tuntuu aika luotettavalta myllyltä.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Männän vaihto väli on noin 250-400 tuntia isommissa burgereissa eli noup hätä :mrgreen: ja venttiilien säädöt pysyy kuulemma hyvin koska on toi "shimmi" säätö. Ite en siitä sen enempää tiedä mutta mitä nuo huoltomiehet on korjaamoilla kertonu kun oon kyselly.
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
wuhaa
Viestit: 53
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 8:22 am
Pyörä: FE 450 2009

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja wuhaa »

Venttiilivälykset säädin ylärajoille jossain 70-80h paikkeilla, kolme neljästä vaati säätöä, olivat selvästi ulkona alueelta. Ostin harrikan shimmit kun ovat kappalehinnalta halvemmat. Shimmit tulivat silti hintoihinsa, sillä ei ollut mikrometriä joten vein palat mitattavaksi motormannille kun myyvät harrikkaa. Palat eivät ole vakiopaksuiset vaan tehtaalla kunkin moottorin osasten mittojen mukaisesti valitut jotta välykset tulevat oikein. Ällistyttävästi työveloitusta tuli yli tunti, ja kun hieman hämmästelin suolaista hintaa ja käytettyä aikaa niin vastaus oli että oikein huoltopäällikkö oli mitannut palat.. Tuossa kohti meni usko tehtyyn työhon joten ostin loppujen lopuksi oman mikrometrin jotta voi henk.koht. katsoa vanhojen shimmien paksuudet. Kolme oli mitattu oikein, yksi ei. Vaihtotyö oli loppujen lopuksi helppo nakki.
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Onko todella noin että hd:n säätöpaloissa ei ollut merkintää paksuudesta? Mun muistaakseni suzukin paloissa oli merkinnät, niin ei tarvinut paloja mittailla erikseen. Mihin suuntaan ne välykset oli liikkuneet, liian tiukoiksi vai väljiksi? Ilmeisesti säätö menee helpoiten irroittamalla keinuvivut? Vai kannattaako se nokka-akseli irroittaa? Mites tiuhaan noista oikeasti kannattaa noi sytytystulpat vaihtaa, kun huoltotaulukossa tulppa pitäs vaihtaa 30h välein ja nyt omalla on ajettu jo hurjat 70h orkkiksella.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hmm...Pitäskö tulppia vaihta?? 150 menty eikä minun tietääkseni vaihdettu....
Venoja on tarkisteltu, ei havaittu liikettä.
Vastaa Viestiin