Moro vaan.
Kehukaa tai haukkukaa kyseistä pyörää(650). Olen ehkä hommaamassa moisen nykyisten korvaajaksi kunhan pääsen testaamaan käytöksen kaksi päällä.En hae mitään sorateiden kunkkua vaan mukavan yleispyörän monipuoliseen käyttöön.
Täältä kyllä löytyy tarinaa jonkin verran,mutta olisi kuulla lisää käyttäjien kommentteja.
Ai niin,kohta saattaa olla hyväkuntoinen XT myynnissä
Tosi hyvä pyörä vaikka kaksi päällä ajamiseen ja pitemmillekkin reissuille.
Itselläni oli kyseinen pyörä kolme kesää ja mittariin kertyi 69000km ja mitään ongelmaan pyörässä ei ollut.
Ajelin paljon täydellä varustuksella ja kaksi päällä niin jaksoi mennä vielä ihan hyvin.
Ainoa miinus pyörässä on jousitus mikä mielestäni ei ole mikään paras mahdollinen.Soralla ajettaessa keula tuntuu aika kevyeltä ja sen seurauksena pyörä ei mene aina minne haluttaisi sen menevän.
Omassa pyörässäni laskin keulaa 1,5cm alaspäin eli nostin keulaputkia ylös niin olipa paljon parempi ajella soralla ja kovallakin tiellä.
Hinta /laatu kyllä kyseisessä pyörässä kohdallaan.
Tosi hyvä pyörä vaikka kaksi päällä ajamiseen ja pitemmillekkin reissuille.
Itselläni oli kyseinen pyörä kolme kesää ja mittariin kertyi 69000km ja mitään ongelmaan pyörässä ei ollut.
Ajelin paljon täydellä varustuksella ja kaksi päällä niin jaksoi mennä vielä ihan hyvin.
Ainoa miinus pyörässä on jousitus mikä mielestäni ei ole mikään paras mahdollinen.Soralla ajettaessa keula tuntuu aika kevyeltä ja sen seurauksena pyörä ei mene aina minne haluttaisi sen menevän.
Omassa pyörässäni laskin keulaa 1,5cm alaspäin eli nostin keulaputkia ylös niin olipa paljon parempi ajella soralla ja kovallakin tiellä.
Hinta /laatu kyllä kyseisessä pyörässä kohdallaan.
Hyvä pyörä, parisen vuotta sitten teimme isäni kanssa piemmän reissun ja DL1000 oli silloin käytössä. Parit havainnot vehkeestä:
-Todellahyvä ajoasento 183 senttiselle ja mukava penkki, ehkä ne matkakiiturin tärkeimmät ominaisuudet.
Hieno runko ja alusta, ohjautui ajatuksen voimalla ja tuntuu vakaalta kaarteessa, tosin mun ajotaito ei mittaa pyörää juuri olleskaan.
Pitkä miinus moottorin alaväännöstä. Piti turhaa kierrättää kun kävi mukavankuuloisilla (3000) kierroksilla helkkarin kuivana. Tää korjautuu säätämällä ja koskee litrasta konetta. 650 koeajossa tuntui paljon jouheammalta mutta ei siinä ollut sitä litraisen voimanpakotusta.
Et varmaan pety jos moisen ostat, tonninen kyllä tuntui minusta aavistuksen jämäkämmältä esitykseltä. Siinä on eroa etu-/ takahaarukassa, penkkissä ja tietenkin koneessa, muuten ovat yhtenevät vehkeet.
mal kirjoitti:Kiitoksia tähänastisista kommenteista,yksin on tullut jo kokeiltua muutaman kerran ja tykkäsin. Kakspäällä ajettavuus ratkaisee.
Pelottaa kyllä jonkun verran,kun on tullut ajeltua gsx 1400:lla,missä vääntö ei lopu kesken.
Mutta haluaisin kahden pyörän tilalle yhden monikäyttösemmän,tuskin ihan kinttupoluille tulee mentyä(ehkä)mutta kaikkea muuta kylläkin.
Niin ja kertokaa myös kulutuksesta ja vaikuttaako kuinka paljon kuormaus kulutukseen.
No jopas. Oma GSX 1400 lähti toissa iltana uudelle omistajalle ja tilalle olen katsellut isoa V-Stromia. Merkkiuskollisuutta . Kuningas peli tuommonen GSX 1400 asfaltilla ajella ja vääntää ihan pirusti jo pikkukierroksilta. Turhan tuttavia alkoi olla asfaltti reitit kierrellä joten tämä oli tulos. Vaikka V-Stromi ei kovin "maastokelpoinen" olekkaan niin eiköhän tuolla hiekkatiellä pärjänne.
Itsellä oli DL650 kolme vuotta. Mitään muuta syytä vaihtoon ei ollut kuin se että kilsoja alkoi olla jo niin reilusti että myöhemmin vaihtaessa olisi pyörän arvo pudonnut reilusti. Eli jos halusi vaihtaa niin tuolloin oli aika.
Itse tein lukuisia muutoksia pyörään eli vaihdeanturi modaus (uskottelee koneelle että on kokoajan 4 vaihde päällä) joka lisäsi höökiä alavaihteille.
Vaihdoin äänenvaimentimen vapaammin meluvaan sekä tangon crossitankoon ja satulan korkeampaan.
Pitkäjalkaiselle satula on liian matala ja tanko tuli mielestäni liian lähelle. Carmichael crossitanko auttoi asiaa ja pyörästä tuli tosi hyvä. Itselleni pitkänä kuskina aiheutti ongelmia vielä pyörteily kypärän seutuvilla josta johtuen ajaessa kuulosti kuin helikopteri olisi papattanut kymmenen metrin korkeudessa yläpuolella. Porasin pleksiin pari reikää lisää ja laskin sitä entisestään. Toimi minulla.
Kone oli hyvä ja kun olin ajanut nykyisellä R1200GS:llä jo pari kuukautta ja kävin vielä jäähyväislenkillä vanhalla DL650:llä alkoi hieman kaduttaa uuden pyörän osto. DL kääntyy mutkiin todella tarkasti ja tuntuma etupyörään on millintarkka. Sorallakin tuntee just tarkalleen milloin alkaa keula puskea.
Miinusta tulee runsaista katteista jotka eivät tykkää jos ajaa risukossa. Myös pohjapanssari olis kiva. Soratie/asfaltti/työmatka/reissupyöränä on loistava.
No niin,päätös on tehty.Nykyiset pyörät pidän vielä.
Tuntui mielestäni kakspäällä liian pehmeältä vaikka esijännitystä tuli säädeltyäkin(on tullut syötyä aina lautanen tyhjäksi niinku äippä pikkumiestä joskus ohjeisti)
Pitää jatkaa mietiskelyä,mikä voisi olla seuraava vaihtoehto.
Saapi heitellä ehdotuksilla
Jaa, 950/990 Adventure. Kaikki ne ominaisuudet mitä kaipaa samassa paketissa. Ja Se jousitus. Kantaa täyden kuorman mallikkaasti ja kun kyytiläinen on taka-akselin etupuolella, ei oo keinuhevonen.
Kone ei lopu heti kesken. Mulla tuskin koskaan. Käy jossakin koe-ajamassa mutta varotettu etukäteen sitten on
Kyllä noi Bemut ja Kottarainen saattaisi kiinnostaa kovasti,paljonkohan mahtaa toi isokotka imeä menovettä vakiona,täällä on kyllä asiasta paljon keskustelua,mutta tuntuu heittelevän kokemukset aika reippaasti.Bemarit taitaa kautta linjan olla maltillisia kulutuksen suhteen vai olenko väärässä
Ei se kulutus tietysti ole se tärkein asia seuraavaa pyörää ostaessa,mutta kyllä se aina jonkin verran vi****aa,kun pitää tarkasti miettiä missä seuraavaksi pitää bentsiiniä ostaa,kun ei aina jossain korvessa päristellessä niitä huoltsikoita jokaisen männyn alla ole
Isoa Suzukia olen välillä ulkoiluttanut ja hiekkateitä en sillä tykkää ajaa, johtuen varmaan ajotyylistäni.
Mutkaisia asfalttipätkiä todella mahtava taivutella, äärettömän helppo ja pystyy viemään riittävän kovaa, todella yllättävän kovaa. Tykkään, vaikka ruma onkin.
mal kirjoitti:Kyllä noi Bemut ja Kottarainen saattaisi kiinnostaa kovasti,paljonkohan mahtaa toi isokotka imeä menovettä vakiona,....
Ei tuo vakio 990 matka-ajossa paha syöppö ole. muistaakseni 5.5l/100km ja jopa sen alle olen 2-päällä ajanut. silloin kaasun käyttöä pitää hieman toppuuttaa kun vaimo on kyydissä. saahan tuon syömään reilut pari litraa enemmänkin jos oikein hauskaa pitää ja on hidasta maastoa lisäksi.