Kawasaki KLE 500 -92

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Piedro
Pyörä: Ei ole

Kawasaki KLE 500 -92

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Ajattelin siirtyä tälle foorumille kyselemään neuvoa / apua koska
oon ajellu tässä 7-vuotta enduroa mutta paikat ei enään kestä sitä höykkyytystä niin pitänee siirtyä rauhallisempaan kruisailuun hiekkateillä.
Enska pyöränä mulla oli 250 4T kotari -03 ja se on aika tehoton tommoselle leveälle alustalle. ni pitäisi keksiä joku korvaava pyörä millä pystyy tarpeen vaatiessa lyhyitä (max 100km) matkoja ajelemaan myös
kaksi päällä. Olen ajatellut tota Kawan KLE 500 hommata mutta kokemuksia kaivattaisiin kyseisestä pyörästä. Lähinnä pelottaa sen
paino hiekkatie ajelussa... muina vaihto ehtoina oli 640 Adventure tai Bmw:n Dakar mutta hinta pompsahtaa aika lailla. Riittääkö tommosessa kle:ssä terävyys / tehot? ettei käy niin että kun sen ostaa niin huomaa että pyörä on liian painava ja tehoton kun lähtee kruisailemaan.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.
reiska64

Viesti Kirjoittaja reiska64 »

no moro.ittelä on ollu kolmatta kesää,oon ollu tyytyväinen varsinki kulkupuoleen sen jälkeen kun vaihto avaramman putken.tuli alavääntöä lisää ja tietenkin ääntä,mikä ei ehkä aina ole hyvä asia.Moottorihan on luonteeltan kuitenkin ehkä enemmän kierroskone.Luotttavuus on varmaan parhaita puolia.Miinuksia nyt varmaan monen mielestä löytyy varmaan pitkä lista,mutta paino ei ainakaan ole haittaava tekiä soratiellä.Maavaraa sais olla enemmän jos aikkoo polkuja ajella.Kulutuspuoli on melko iso haitari noin 4-7 litraa satasella riippuen kädestä.Hyviäpuolia vois olla uusien kulutusosien saatavus.Niin kait tähän kohtaan voi pienen mainoksen myös laittaa että olis muuten yks kappale myynnissä yv:llä saa kiinni
antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

On oiva peli nimenomaan hiekkatielle.
Matka-ajossa minua häiritsee ajoviiman pyörteily.
Ilman visiiriä on mielestäni matka-ajossa turhan raskas ajaa. Visiirin kanssa parempi, mutta pyörteilyä esiintyy. Ravisuttaa kypärää.

Isommille ja pienemmille hiekkateille on mukava vehje ajaa.

On kyllä tehnyt mieli vaihtaa enemmän matkapyörän suuntaan (GS bemari). Tulee sen verran ajeltua pitempiä matkoja myös moottoriteitä.

Vaikka olen minä tälläkin ajanut pari kertaa yli 700km päivämatkaa asfaltilla.

http://kotisivu.mtv3.fi/e32/kle.htm
SORATIE
Pyörä: YAMAHA TDM 850

Viesti Kirjoittaja SORATIE »

Ostin 4/07 KLE 500 vm-92.Ajellu oon n.3500km.Kaupunki ajussa erittäin hyvä,ketterä käsitellä.

Hiekkateillä parhaimmillaan.

Matka-ajossa tuulenpyörteet ja kovemmassa vauhdissa +120km/h jonkin asteista tärinää rupeaa jo tulemaan.Rajoituksin mukaan kun ajelee,niin ihan ok ajettava,pidemmälläkin matkalla.

Melko vääntävä kone ja kiihtyykin mukavasti,onhan tässä tehoja n.50hv muistaakseni samoja kun Suzuki Dr Bigissä.Huiputkin ihan riittävät ja 100km/h ottaa nopeasti.

Luotettavan tuntuinen peli,vähän karski käyntiääni on kai Kawoissa vähän kaikissa.

Itse en lähtis kovin pahoihin ryteikköihin tällä,maavara ei kovin korkea ja onhan tuota painoakin parisataa.

Kulutus vois olla pikkasen pienempi.

Pisteitä antaisin 8/10 pyörälle
Fribo

Viesti Kirjoittaja Fribo »

Kolmisen viikkoa sora/asfaltti tiestöä koluttu.Toimintasäde n.200km on taajamien ulkopuolella rajoittava tekijä.Edellisissä vastauksissa ilmitullut ajoviimanpyörteily vähän puistattaa kypärää.Muuten pärrästä ei pahempaa sanottavaa.Käyttökierroslukualue aika laaja.Huippujakin ottaa riittävästi "enskaksi"..Kivikkoon ja mutavelliin en tällä lähde.Sitä vartenhan on oikeat enskat tehty :lol:
vakki

Viesti Kirjoittaja vakki »

No niin tuli ostettua mopo sitte nuoruusvuosien . -92 Kle tököttää pihassa ja kiva peli tuntuu olevan . Eka reissulla tuli vaan tana talitintti kypärään ja meni heti paskaksi potta . Noh kellahommissa oli jo ryvettynykki joten ehkä oliki jo aika ostaa uus . Iso ruokanen tuntus olevan tuo vehe ? Ja olihan mulla yks kysymyski . Mitkä kirjaimet on moottorissa vakio sellaisessa . Tässä on EX500 . Haluaisin tietää onko vakio motori .

edit : typo
Räpätäti pitää huolen pensalaskusta
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Kaikissa noissa Kawan 500:ssa twineissä on moottorikoodin kirjaimina EX. Riippumatta onko itse pyörä GPz,KLE, EN tai ER-5.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Vastaa Viestiin