KTM nelarienskat 2020->
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM nelarienskat 2020->
Onko siellä muuten vannelukko ja vain yksi, sen tasapainotukseen pitää laittaa ~100g helposti vastapuolelle. Itsellä takana 120g ja edessä 80g pinnapainot että saa hyvän balanssin eikä täristä renkaat yhtään C02+C21 kombolla.
Re: KTM nelarienskat 2020->
Joo eessä ja takana on yhdet vannelukot, komposiittia. Eipä tuo sitten kuulosta niin ihmeellisen isolta, kun sullakin on samoissa luvuissa nuo. Ja pinnapainothan menee vähän lähemmä sitä vanteen keskiötä, eli niitä kai ymmärtääkseni pitää laittaa sitten vähän enemmän, mitä vanteeseen liimattavia.
- bisti
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: KTM nelarienskat 2020->
Onko joku hankkinut acerbiksen runkosuojia (esim https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 20-0024009), onko nuo miten paljon korkeammat kuin originaalit? Tuntuu että nykyisillä liian lyhyillä suojilla kuluu maalit rungosta muutamassa tunnissa kun saappaanvarsi hinkkaa. Olen laittanut runkoon paksua mustaa jesaria, mutta se ei montaa minuuttia kestä. Onko jollakin jotain patenttiratkaisua vai onko nuo acerbikset ainoa vaihtoehto?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Re: KTM nelarienskat 2020->
Acerbikset on just sen verran korkeammat ettei saappaat hankaa enää runkoa.
Väliaikaispatenttina voi kokeilla vaikka muutamaa leveää nipparia hankauspaikassa.
Väliaikaispatenttina voi kokeilla vaikka muutamaa leveää nipparia hankauspaikassa.
Re: KTM nelarienskat 2020->
Tuosta näkee mihin asti Acerbikset nousee 20-mallin rungossa.


-
Jani M
- Viestit: 2278
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM nelarienskat 2020->
Mulla on kanssa nuo Acerbiksen runkosuojat ja on hyvät. Bonuksena oranssit on nätit oranssissa rungossa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
- tertsu
- Viestit: 2816
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM nelarienskat 2020->
Acerbikset on hyvä ja bonuksena sinivalkoinen Husseen passaava väritys 
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
- bisti
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: KTM nelarienskat 2020->
Täytyy varmaan jossain vaiheessa tilailla nuo acerbikset, viime keskiviikkona pääsin näkemään sellaiset livenä ja ovat juuri sitä mitä haen. Ainoa vaan että nyt ei taas tarvitse hetkeen ajella kun samaisena keskiviikkona onnistuin vetämään nurin ja katkaisemaan taas solisluuni. Sama solari kuin 4 vuotta sitten, historia näyttää toistavan itseään. Onneksi nyt ei menny kokonaan poikki mutta leikkauksen ja levytyksen se vaati jälleen 

Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Re: KTM nelarienskat 2020->
Mitäs raati sanoo liitteen kuvasta?
Potilaana 2022 KTM 350EXC-F SixDays, johon tehtiin ensimmäisen käyntitunnin jälkeinen sisäänajohuolto. Normaalin rajoissa?
-Tseta
Potilaana 2022 KTM 350EXC-F SixDays, johon tehtiin ensimmäisen käyntitunnin jälkeinen sisäänajohuolto. Normaalin rajoissa?
-Tseta
-
Jani M
- Viestit: 2278
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM nelarienskat 2020->
Sanoisin useamman uuden EXC-F:n kokemuksella, että normaalia ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen. Olisin huolissani vasta, jos seuraavillakin öljynvaihdoilla on kovasti ylimääräistä sihdissä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: KTM nelarienskat 2020->
Iltaa!
Nyt kun näitä 2020 ja uudempia on ollut jo jonkin aikaa ajossa, onko tullut vastaan mitään tyyppivikoja/muita murheita? Missä tuntimäärässä on koneita aukaistu ja onko ollut todellista tarvetta vai ennalta ehkäisevää huoltoa?
Nyt kun näitä 2020 ja uudempia on ollut jo jonkin aikaa ajossa, onko tullut vastaan mitään tyyppivikoja/muita murheita? Missä tuntimäärässä on koneita aukaistu ja onko ollut todellista tarvetta vai ennalta ehkäisevää huoltoa?
Elämässä ei jaeta uusintoja.
-
Jani M
- Viestit: 2278
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM nelarienskat 2020->
Nykyään liikkeet ei saa enää ottaa uudesta valkokilpisestä kuristuksia pois valmiiksi, vaan homma jää käyttäjän vastuulle. Onko äänenvaimentimen ulostuloaukon sihti kierteellä paikallaan 2024=> nerarimalleissa, kun porasin siihen kyllä ohjeen mukaan reiän, mutta ei se lähde mihinkään ruuvimensselillä kampeamalla?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
Jani M
- Viestit: 2278
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM nelarienskat 2020->
Lähti ottamalla pääty pois ja lyömällä sisältä päin.Jani M kirjoitti: ↑La Maalis 15, 2025 2:55 pm Nykyään liikkeet ei saa enää ottaa uudesta valkokilpisestä kuristuksia pois valmiiksi, vaan homma jää käyttäjän vastuulle. Onko äänenvaimentimen ulostuloaukon sihti kierteellä paikallaan 2024=> nerarimalleissa, kun porasin siihen kyllä ohjeen mukaan reiän, mutta ei se lähde mihinkään ruuvimensselillä kampeamalla?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: KTM nelarienskat 2020->
Kahden kuskin ja yhden pyörän kanssa jatkuva säätäminen on saanut miettimään toisen pyörän hankintaa. 250 EXC-F kiinnostaisi hyvän saatavuuden ja säyseän(?) luonteen vuoksi. Myös se että nykyisen 350:n kanssa kävisi varaosat pitkälti ristiin houkuttaa. Keston kannalta mallit lienee samalla viivalla, mutta 350 on vielä niin vähän ajettu ettei isommista remonteista ole kertynyt kokemusta.
Muutama sopivan oloinen 250 löytyy Netitmotosta ja tunnit noissa liikkuu 100-150h haarukassa. Ilmoitusten mukaan laitteet ovat harrasteajosta ja säännöllisesti huollettuja. Kuvien perusteella siistin oloisia sen mitä vanteista, rungosta ja keulan alajaloista voi sanoa. Ilmeisesti ainakin männän vaihtoon on syytä noilla tunneilla varautua suht nopeasti, jos ei ole jo vaihdettu? Onko jotain muuta mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota tai varautua? Entä onko näissä 20-23 vuosimallien välillä jotain mitä kannattaa varoa?
Ajo tulisi olemaan pääasiassa seikkailua pienemmillä hiekkateillä ja helpoilla poluilla.
Muutama sopivan oloinen 250 löytyy Netitmotosta ja tunnit noissa liikkuu 100-150h haarukassa. Ilmoitusten mukaan laitteet ovat harrasteajosta ja säännöllisesti huollettuja. Kuvien perusteella siistin oloisia sen mitä vanteista, rungosta ja keulan alajaloista voi sanoa. Ilmeisesti ainakin männän vaihtoon on syytä noilla tunneilla varautua suht nopeasti, jos ei ole jo vaihdettu? Onko jotain muuta mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota tai varautua? Entä onko näissä 20-23 vuosimallien välillä jotain mitä kannattaa varoa?
Ajo tulisi olemaan pääasiassa seikkailua pienemmillä hiekkateillä ja helpoilla poluilla.
Re: KTM nelarienskat 2020->
Mahtaakohan mennä -26 enska kottaraiset kaupaksi... 500 sixdaysillä 21k€ hintalappu kilvellisenä.
https://www.ktm.com/en-fi/models/enduro ... 6days.html
https://www.ktm.com/en-fi/models/enduro ... 6days.html