Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
- Pyörä: T7, XC290
- Paikkakunta: Länsi-uusimaa
Re: Yamaha Ténéré 700
Nonnih. Tennarit olleet jengillä kaiketi n. 5v enemmän tai vähemmän aktiivikäytössä... ? Paljonko on metrejä porukalle kertynyt ko. aikana?
Onko jtkn erityistä(ei normi kulumaa) ilmennyt esim +50000km jälkeen?
Toki jos olisi, kyllähän se tänne tulisi, mutta silti. Amerikan foorumeitten "ongelmia" en jaksa noteerata.
Onko jtkn erityistä(ei normi kulumaa) ilmennyt esim +50000km jälkeen?
Toki jos olisi, kyllähän se tänne tulisi, mutta silti. Amerikan foorumeitten "ongelmia" en jaksa noteerata.
-markus-
Re: Yamaha Ténéré 700
Moisia kilometrimääriä ei minun elokuu/2019 Tenerelläni ole ajettu, alta 20 tkm vasta. Ainut korjaus on vaihdeanturi, joka meni ensimmäisenä vuonna ja on varmasti mennyt aika monella muullakin. Tänä talvena pitäisi vaihtaa ohjauslaakeri, onko se vika vai kuluva osa on makuasia.
Btw, Trafin avoimesta ajoneuvodatasta löytyy 663kpl T7 kesäkuun lopussa (ei sisällä seisonnassa olevia eli liikennekäytöstä poistettuja, esim omani).
Aikamoinen määrä on myyty alle 5 vuodessa, ja yllättävän vähän on käytettyjä Nettimoton tarjonnassa tuohon nähden.
Btw, Trafin avoimesta ajoneuvodatasta löytyy 663kpl T7 kesäkuun lopussa (ei sisällä seisonnassa olevia eli liikennekäytöstä poistettuja, esim omani).
Aikamoinen määrä on myyty alle 5 vuodessa, ja yllättävän vähän on käytettyjä Nettimoton tarjonnassa tuohon nähden.
- Totti
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Viisi kesää ja 44 tkm oli mittarissa talviteloille mennessä. Mitään erikoista tai ihmeellistä ei ole ilmennyt. Keulaputkien sisuskalut vaihdettiin takuuseen kahden kesän jälkeen. Muuten on ollut samat mitä kaikilla muillakin: linkut oli unohdettu rasvata tehtaalla, tankissa vähän pintaruostetta. Ohjauslaakerin vaihdoin tälle kesälle. Vaihdeanturi on alkuperäinen.markusj kirjoitti: ↑Su Loka 27, 2024 10:59 pm Nonnih. Tennarit olleet jengillä kaiketi n. 5v enemmän tai vähemmän aktiivikäytössä... ? Paljonko on metrejä porukalle kertynyt ko. aikana?
Onko jtkn erityistä(ei normi kulumaa) ilmennyt esim +50000km jälkeen?
Toki jos olisi, kyllähän se tänne tulisi, mutta silti. Amerikan foorumeitten "ongelmia" en jaksa noteerata.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. 

Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Yamaha Ténéré 700
Se on nykyään sellaista, kun tuotteet lykätään markkinoille asiakkaiden testattavaksi puolivalmiina. Valtava kustannuspaine ja nykymaailmassa vallitseva kaikki mulle heti nyt mentaliteettihan tuohon ajaa.KN76 kirjoitti:No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä..
Re: Yamaha Ténéré 700
Mulla on Tenere kaksi kesää ajettuna. Emäputken alalaakerin vaihdoin vuosi takaperin, meni takuuseen. Muuta vikaa ei ole ilmennyt, paitsi nyt että rattaita kuluu. Ketjut puolestaan eivät veny. Nyt on mittarissa 28K, ajokilometrejä ei ole kertynyt juurikaan sitten elokuun kun vaihteeksi loukkasin vasemman olkapään. Nyt on sitten molemmat romuna ranteiden lisäksi.
Laitoin pyörään HP Corsen täysputken ja avaramman ilmanputsarin kannen prefiltterillä. Käytin pyörän myös dynossa säädettävänä. Nyt on paras vääntö 5000 kierroksen tuntumassa kuten halusinkin. Pikkasen kerkesin testata ennen mökille menoa ja tuntui etupää kummasti kevenevän kakkosella kun annoin runtua.
Uusi karkea takarengas pudotti kuulemma suuremman kitkan vuoksi dynon teholukemia muutaman hevosvoiman ja vääntöä jonkun newtonin. HP Corsen änkkäri ei lisäksi ole kovin avara koska siihen on hitsattu db-killeri kiinni. Sama pätee tuohon öljyttyyn ilmaputsarin prefiltteriin. Nyt max teho oli 65,44 HP ja vääntö 66,48 Nm.
Jostain syystä järjestelmä ei anna mun lisätä enää ollenkaan liitteitä, joten en voi laittaa dyno-lukemia kuvana. Keväällä en päässyt kirjautumaan kolmeen kuukauteen lainkaan foorumille vaikka lähettelin sähköpostiviestejä ylläpidolle. Kaikki alkoi siitä kun vaihdoin sähköpostiosoitteeni.

Laitoin pyörään HP Corsen täysputken ja avaramman ilmanputsarin kannen prefiltterillä. Käytin pyörän myös dynossa säädettävänä. Nyt on paras vääntö 5000 kierroksen tuntumassa kuten halusinkin. Pikkasen kerkesin testata ennen mökille menoa ja tuntui etupää kummasti kevenevän kakkosella kun annoin runtua.

Uusi karkea takarengas pudotti kuulemma suuremman kitkan vuoksi dynon teholukemia muutaman hevosvoiman ja vääntöä jonkun newtonin. HP Corsen änkkäri ei lisäksi ole kovin avara koska siihen on hitsattu db-killeri kiinni. Sama pätee tuohon öljyttyyn ilmaputsarin prefiltteriin. Nyt max teho oli 65,44 HP ja vääntö 66,48 Nm.
Jostain syystä järjestelmä ei anna mun lisätä enää ollenkaan liitteitä, joten en voi laittaa dyno-lukemia kuvana. Keväällä en päässyt kirjautumaan kolmeen kuukauteen lainkaan foorumille vaikka lähettelin sähköpostiviestejä ylläpidolle. Kaikki alkoi siitä kun vaihdoin sähköpostiosoitteeni.
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
- Pyörä: T7, XC290
- Paikkakunta: Länsi-uusimaa
Re: Yamaha Ténéré 700
Jaahas, kävi se minullekkin jälleen. A4:n verran omaa turinaa tehtynä, mutta lähetettäessä juttu vain hävisi prkl. Kirjautuneena ulos automaagisesti...
Oleellinen. Onko jtkn diy juttuja tuon vesipumppuhässäkön suojaamiseen? Parista koneesta laturin poskeen on jarrupoljin tehnyt tuhojaan ja tässä CP2:ssa näyttäisi jääd.puoli olevan tarjolla silleen kivasti. Axp-juttu pohjalla näyttäisi antavan jtkn suojaa, mutta, mutta...
Ai niin. Onko suosituksia pelkän takapään abs:n poistoon? Onko ne nyt nk. dingeldangeldongleja vai mitä? Vm. on 2020.
Oleellinen. Onko jtkn diy juttuja tuon vesipumppuhässäkön suojaamiseen? Parista koneesta laturin poskeen on jarrupoljin tehnyt tuhojaan ja tässä CP2:ssa näyttäisi jääd.puoli olevan tarjolla silleen kivasti. Axp-juttu pohjalla näyttäisi antavan jtkn suojaa, mutta, mutta...
Ai niin. Onko suosituksia pelkän takapään abs:n poistoon? Onko ne nyt nk. dingeldangeldongleja vai mitä? Vm. on 2020.
-markus-
Re: Yamaha Ténéré 700
Minä muuten sahailen T7:n rallikeulan palasiksi. En tykkää yhtään tuulilaseista ja niiden kypäräpyörityksestä. Modaan ton etupään niin, että korkein kohta keulasta on etuvalon yläreuna. Siitä kaikki ylöspäin veke.
Halusin aluksi navin ja mopon ruudun vierekkäin (kumpikin pystyyn) tohon eteen, mutta ei tuossa oikein riitä tila. Laitteiden pitäisi olla melko alhaalla, ja sit alkaa ohjaustangon kaapelit ja keulaputket ottaan kiinni näyttöihin.
Päätin sitten lähteä eri suuntaan, kännykkä poikittain eteen ja mittariston pistän risereiden päälle ohjaustankoon. On vähän mohlo koko mittaristo.
Huomasin että tossa etulampun kiinnitysmuovissa on aika reippaasti tilaa valon ja ruudun välissä. Vetäsin suotta surutta tommosen Quadlock-telineen siihen kiinni, tuli ihan hyvä. On kyllä vakuuttava teline. En vain yleensä tykkää navia pitää vaakatasossa, katotaan kuinka skulaa. Pystyynkin saa just ja just tuohon, mutta sitten ruudun yläreuna tulee jo lampun yläpuolelle. Mutta tässä hiljalleen rakentuilee...
Black Fridayna pistänkin sitten parilla tonnilla lisävarustetta tulemaan, kaikenlaista pikkukilkettä kyllä riittää. Petollinen sivu tuo off-the-road...



Halusin aluksi navin ja mopon ruudun vierekkäin (kumpikin pystyyn) tohon eteen, mutta ei tuossa oikein riitä tila. Laitteiden pitäisi olla melko alhaalla, ja sit alkaa ohjaustangon kaapelit ja keulaputket ottaan kiinni näyttöihin.
Päätin sitten lähteä eri suuntaan, kännykkä poikittain eteen ja mittariston pistän risereiden päälle ohjaustankoon. On vähän mohlo koko mittaristo.
Huomasin että tossa etulampun kiinnitysmuovissa on aika reippaasti tilaa valon ja ruudun välissä. Vetäsin suotta surutta tommosen Quadlock-telineen siihen kiinni, tuli ihan hyvä. On kyllä vakuuttava teline. En vain yleensä tykkää navia pitää vaakatasossa, katotaan kuinka skulaa. Pystyynkin saa just ja just tuohon, mutta sitten ruudun yläreuna tulee jo lampun yläpuolelle. Mutta tässä hiljalleen rakentuilee...
Black Fridayna pistänkin sitten parilla tonnilla lisävarustetta tulemaan, kaikenlaista pikkukilkettä kyllä riittää. Petollinen sivu tuo off-the-road...




Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
-
- Viestit: 8384
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Kyllä, umpisurkeita pyöriä. Onneksi voi aina ostaa toisen värisen pyörän tai/ja aasiassa valmistetun niin saa huolettomia kilometrejä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Ainakin minun Ténéré on kasattu Ranskassa MBK:n tehtaalla. Mieluummin olisin kyllä ottanut Japanissa tehdyn, mutta ne taisi mennä ainakin alkuvaiheessa jenkkeihin. En tiedä mikä on tilanne nyt. Mutta ei sillä valmistusmaanosalla taida oikeasti olla mitään merkitystä. Laatua ja kakkelia osataan niin halutessaan tehdä joka paikassa.Peltsi kirjoitti:Missä Tenere valmistetaan jos ei Aasiassa?
Re: Yamaha Ténéré 700
Nytpä niitä uusitun mallin speksejä julkistettiin. Ride-by-wire, ajomoodit, luistonesto, uusi tankki jolla painopistettä alemmas. Mutta ei sitä cruisea...
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... tes-rally/
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... tes-rally/
- Totti
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Hienosta pyörästä missä ei alkujaan ollut mitään turhaa tai ylimääräistä tuli sitten pikkuhiljaa samanlainen elektroniiikahärveli kuin kaikista muistakin.
Mutta tämä kai on sitä paljon huhuttua edistystä.
Mutta tämä kai on sitä paljon huhuttua edistystä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha Ténéré 700
Painoa näyttäisi tulleen samalla myös 4 kg lisää eli nyt 208 kg ja Rally versio 210 kg.
https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/motor ... -700-2025/
https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/motor ... ally-2025/
https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/motor ... -700-2025/
https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/motor ... ally-2025/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19