Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

markusj
Viestit: 251
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
Pyörä: T7, XC290
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja markusj »

Nonnih. Tennarit olleet jengillä kaiketi n. 5v enemmän tai vähemmän aktiivikäytössä... ? Paljonko on metrejä porukalle kertynyt ko. aikana?
Onko jtkn erityistä(ei normi kulumaa) ilmennyt esim +50000km jälkeen?
Toki jos olisi, kyllähän se tänne tulisi, mutta silti. Amerikan foorumeitten "ongelmia" en jaksa noteerata.
-markus-
Jopo
Viestit: 51
Liittynyt: La Syys 07, 2019 9:17 pm
Pyörä: Tenere 700 & GSX-R 1100 & Sähkömankeli

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Moisia kilometrimääriä ei minun elokuu/2019 Tenerelläni ole ajettu, alta 20 tkm vasta. Ainut korjaus on vaihdeanturi, joka meni ensimmäisenä vuonna ja on varmasti mennyt aika monella muullakin. Tänä talvena pitäisi vaihtaa ohjauslaakeri, onko se vika vai kuluva osa on makuasia.

Btw, Trafin avoimesta ajoneuvodatasta löytyy 663kpl T7 kesäkuun lopussa (ei sisällä seisonnassa olevia eli liikennekäytöstä poistettuja, esim omani).
Aikamoinen määrä on myyty alle 5 vuodessa, ja yllättävän vähän on käytettyjä Nettimoton tarjonnassa tuohon nähden.
Avatar
Totti
Viestit: 1107
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

markusj kirjoitti: Su Loka 27, 2024 10:59 pm Nonnih. Tennarit olleet jengillä kaiketi n. 5v enemmän tai vähemmän aktiivikäytössä... ? Paljonko on metrejä porukalle kertynyt ko. aikana?
Onko jtkn erityistä(ei normi kulumaa) ilmennyt esim +50000km jälkeen?
Toki jos olisi, kyllähän se tänne tulisi, mutta silti. Amerikan foorumeitten "ongelmia" en jaksa noteerata.
Viisi kesää ja 44 tkm oli mittarissa talviteloille mennessä. Mitään erikoista tai ihmeellistä ei ole ilmennyt. Keulaputkien sisuskalut vaihdettiin takuuseen kahden kesän jälkeen. Muuten on ollut samat mitä kaikilla muillakin: linkut oli unohdettu rasvata tehtaalla, tankissa vähän pintaruostetta. Ohjauslaakerin vaihdoin tälle kesälle. Vaihdeanturi on alkuperäinen.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
KN76
Viestit: 1479
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja KN76 »

No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. :shock:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Jopo
Viestit: 51
Liittynyt: La Syys 07, 2019 9:17 pm
Pyörä: Tenere 700 & GSX-R 1100 & Sähkömankeli

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jopo »

KN76 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 1:33 pm No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. :shock:
:lol:
Avatar
Pturu
Viestit: 295
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Pturu »

KN76 kirjoitti:No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. :shock:
Se on nykyään sellaista, kun tuotteet lykätään markkinoille asiakkaiden testattavaksi puolivalmiina. Valtava kustannuspaine ja nykymaailmassa vallitseva kaikki mulle heti nyt mentaliteettihan tuohon ajaa.
tart
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2023 9:26 am
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja tart »

Mulla on Tenere kaksi kesää ajettuna. Emäputken alalaakerin vaihdoin vuosi takaperin, meni takuuseen. Muuta vikaa ei ole ilmennyt, paitsi nyt että rattaita kuluu. Ketjut puolestaan eivät veny. Nyt on mittarissa 28K, ajokilometrejä ei ole kertynyt juurikaan sitten elokuun kun vaihteeksi loukkasin vasemman olkapään. Nyt on sitten molemmat romuna ranteiden lisäksi. :oops:

Laitoin pyörään HP Corsen täysputken ja avaramman ilmanputsarin kannen prefiltterillä. Käytin pyörän myös dynossa säädettävänä. Nyt on paras vääntö 5000 kierroksen tuntumassa kuten halusinkin. Pikkasen kerkesin testata ennen mökille menoa ja tuntui etupää kummasti kevenevän kakkosella kun annoin runtua. :D

Uusi karkea takarengas pudotti kuulemma suuremman kitkan vuoksi dynon teholukemia muutaman hevosvoiman ja vääntöä jonkun newtonin. HP Corsen änkkäri ei lisäksi ole kovin avara koska siihen on hitsattu db-killeri kiinni. Sama pätee tuohon öljyttyyn ilmaputsarin prefiltteriin. Nyt max teho oli 65,44 HP ja vääntö 66,48 Nm.

Jostain syystä järjestelmä ei anna mun lisätä enää ollenkaan liitteitä, joten en voi laittaa dyno-lukemia kuvana. Keväällä en päässyt kirjautumaan kolmeen kuukauteen lainkaan foorumille vaikka lähettelin sähköpostiviestejä ylläpidolle. Kaikki alkoi siitä kun vaihdoin sähköpostiosoitteeni.
markusj
Viestit: 251
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
Pyörä: T7, XC290
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja markusj »

Jaahas, kävi se minullekkin jälleen. A4:n verran omaa turinaa tehtynä, mutta lähetettäessä juttu vain hävisi prkl. Kirjautuneena ulos automaagisesti...

Oleellinen. Onko jtkn diy juttuja tuon vesipumppuhässäkön suojaamiseen? Parista koneesta laturin poskeen on jarrupoljin tehnyt tuhojaan ja tässä CP2:ssa näyttäisi jääd.puoli olevan tarjolla silleen kivasti. Axp-juttu pohjalla näyttäisi antavan jtkn suojaa, mutta, mutta...

Ai niin. Onko suosituksia pelkän takapään abs:n poistoon? Onko ne nyt nk. dingeldangeldongleja vai mitä? Vm. on 2020.
-markus-
Avatar
pmw
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, T7 Extreme
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja pmw »

Minä muuten sahailen T7:n rallikeulan palasiksi. En tykkää yhtään tuulilaseista ja niiden kypäräpyörityksestä. Modaan ton etupään niin, että korkein kohta keulasta on etuvalon yläreuna. Siitä kaikki ylöspäin veke.

Halusin aluksi navin ja mopon ruudun vierekkäin (kumpikin pystyyn) tohon eteen, mutta ei tuossa oikein riitä tila. Laitteiden pitäisi olla melko alhaalla, ja sit alkaa ohjaustangon kaapelit ja keulaputket ottaan kiinni näyttöihin.

Päätin sitten lähteä eri suuntaan, kännykkä poikittain eteen ja mittariston pistän risereiden päälle ohjaustankoon. On vähän mohlo koko mittaristo.

Huomasin että tossa etulampun kiinnitysmuovissa on aika reippaasti tilaa valon ja ruudun välissä. Vetäsin suotta surutta tommosen Quadlock-telineen siihen kiinni, tuli ihan hyvä. On kyllä vakuuttava teline. En vain yleensä tykkää navia pitää vaakatasossa, katotaan kuinka skulaa. Pystyynkin saa just ja just tuohon, mutta sitten ruudun yläreuna tulee jo lampun yläpuolelle. Mutta tässä hiljalleen rakentuilee...

Black Fridayna pistänkin sitten parilla tonnilla lisävarustetta tulemaan, kaikenlaista pikkukilkettä kyllä riittää. Petollinen sivu tuo off-the-road... :mrgreen:

Kuva

Kuva

Kuva
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Koheltaja
Viestit: 8384
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

KN76 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 1:33 pm No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. :shock:
Kyllä, umpisurkeita pyöriä. Onneksi voi aina ostaa toisen värisen pyörän tai/ja aasiassa valmistetun niin saa huolettomia kilometrejä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2843
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Peltsi »


Koheltaja kirjoitti:
KN76 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 1:33 pm No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. :shock:
Kyllä, umpisurkeita pyöriä. Onneksi voi aina ostaa toisen värisen pyörän tai/ja aasiassa valmistetun niin saa huolettomia kilometrejä.
Missä Tenere valmistetaan jos ei Aasiassa?
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Pturu
Viestit: 295
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Peltsi kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
KN76 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 1:33 pm No yllättävän paljon noissa näyttää olevan kaikenlaista harmia noinkin pienillä kilometreillä.. :shock:
Kyllä, umpisurkeita pyöriä. Onneksi voi aina ostaa toisen värisen pyörän tai/ja aasiassa valmistetun niin saa huolettomia kilometrejä.
Missä Tenere valmistetaan jos ei Aasiassa?
Ainakin minun Ténéré on kasattu Ranskassa MBK:n tehtaalla. Mieluummin olisin kyllä ottanut Japanissa tehdyn, mutta ne taisi mennä ainakin alkuvaiheessa jenkkeihin. En tiedä mikä on tilanne nyt. Mutta ei sillä valmistusmaanosalla taida oikeasti olla mitään merkitystä. Laatua ja kakkelia osataan niin halutessaan tehdä joka paikassa.
Avatar
mek
Viestit: 2736
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mek »

Nytpä niitä uusitun mallin speksejä julkistettiin. Ride-by-wire, ajomoodit, luistonesto, uusi tankki jolla painopistettä alemmas. Mutta ei sitä cruisea...
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... tes-rally/
Avatar
Totti
Viestit: 1107
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

Hienosta pyörästä missä ei alkujaan ollut mitään turhaa tai ylimääräistä tuli sitten pikkuhiljaa samanlainen elektroniiikahärveli kuin kaikista muistakin.
Mutta tämä kai on sitä paljon huhuttua edistystä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Jani M
Viestit: 2238
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Painoa näyttäisi tulleen samalla myös 4 kg lisää eli nyt 208 kg ja Rally versio 210 kg.

https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/motor ... -700-2025/

https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/motor ... ally-2025/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Vastaa Viestiin