Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

pekkas
Pyörä: 1090 R

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Eksypä talliin tuommoine 800 adventure - 14 malli. Mikä ja mistä vikakoodinluku palikaksi, toki näistä on paljon juttua mut aika muuttuu näissä niin pian. Ei sen kummempaa ongelmaa tällä hetkellä mut jatkoa ajatellen kun itse huoltanut kamppeet, service siinä nyt palaa jäänyt nollaamatta.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

pekkas kirjoitti: Ma Touko 27, 2024 6:40 pm Eksypä talliin tuommoine 800 adventure - 14 malli. Mikä ja mistä vikakoodinluku palikaksi, toki näistä on paljon juttua mut aika muuttuu näissä niin pian. Ei sen kummempaa ongelmaa tällä hetkellä mut jatkoa ajatellen kun itse huoltanut kamppeet, service siinä nyt palaa jäänyt nollaamatta.
Esim Obdlink xl bluetooth-mokkulaksi ja esim ebaysta siihen sopiva välikaapeli.
Androidiin Motoscan-appi.
Ja sitten on kalliimmalla saatavilla Gs-911 vikakoodinlukulaite.

Tuolta tilasin itse obdlink xl:än: https://evasema.fi/tuote/obdlink-vikakoodinlukija/
Motoscan-ketjussa on linkkejä välikaapelin tilaamiseksi.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
pekkas
Pyörä: 1090 R

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Tuohon motoscan vaihtoehtoon omakin pähkäily päätyi kun pyörittelin vaihtoehtoja 911 palikoiden kanssa, tämä bemari homma aivan uutta.
Välikaapelin tilasin, obd wifi mokkula minulla on joka autojen torgue ohjelman kanssa peittää.
Lieneekö motoscan sitten vaativampi, saa nähdä.
Näkyi useampaa hintaa tuolle ohjelman lisenssille olevan sitä en vielä ottanut, mikä lie viisainta satunnaista käytölle.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Kode
Pyörä: F800GS /-11

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Onko kellään ollut ongelmia bensapumpun, bensan suodattimien tai polttoainepumpun säätimen kanssa.

Ei minullakaan vielä ole, mutta kun tuo kulkupeli täyttää kohta 15 vuotta ajattelin ainakin suodattimet vaihtaa.
Suodatinpatruunaa ei varaosana edes myydä, joten hankittava sitten muualta.

Kommenteista päätellen olen ainoa joka ajaa tällä ikälopulla panssarivaunulla. :mrgreen:
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Asko
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Asko »

Mulla vielä vanhempi eli vm. 2008. Ei mitään ongelmaa bensapuolen kanssa. Ajettu liki 70000km. Minulla ollessa n. 45000km ja 95-oktaanista koko ajan olen käyttänyt.

ABSit ei pelaa mutta muutenkin otin ne aiemmin pois kun ajoin sorateitä. En ole viitsinyt tarkistaa onko vika antureissa vai pumpussa. Jarrut toimii hyvin.

Renkaista: kokeilin monia yhdistelmiä ja nyt löysin mielestäni hyvän parin, eteen Anakee Wild ja taakse Anakee Adventure. Edellinen pari kesti 13000km minun seka-ajossa (40% sorateitä).

Asko
Kode

Hei!
Ensi talvena puran tuon bensapumpun ja vaihdan bensansuodattimet joka tapauksessa. Sitten nähdään miten tukossa ovat.
Suodattimet ja uusi bensapumppu hankittu. Mietin vaihdanko pumpunkin... "Älä korjaa kunnossa olevaa" Vanha viidakon sanonta, ei tässä kyllä nyt toteudu.
No allekirjoitus puhukoon puolestaan.. :mrgreen:

Voi olla että täällä Suomessa bensa on todella paljon puhtaampaa verrattuna moneen muuhun maahan. Suodattimet kestää tukkeutumatta paljon kauemmin.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Asko kirjoitti:Mulla vielä vanhempi eli vm. 2008. Ei mitään ongelmaa bensapuolen kanssa. Ajettu liki 70000km. Minulla ollessa n. 45000km ja 95-oktaanista koko ajan olen käyttänyt.

ABSit ei pelaa mutta muutenkin otin ne aiemmin pois kun ajoin sorateitä. En ole viitsinyt tarkistaa onko vika antureissa vai pumpussa. Jarrut toimii hyvin.

Renkaista: kokeilin monia yhdistelmiä ja nyt löysin mielestäni hyvän parin, eteen Anakee Wild ja taakse Anakee Adventure. Edellinen pari kesti 13000km minun seka-ajossa (40% sorateitä).

Asko
Miten tuo "absit ei pelaa" ilmenee? Jääkö vilkuttamaan absin merkkivaloa?

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Asko

Ei vilkuta abs-valoa, palaa kiinteästi.

Muistaakseni kun se toimi, saattoi alussa vilkuttaa kunnes lähti liikkeelle. Vaati ajossa aina pysähtymisen ennen kuin voi vaihtaa absit päälle/pois.

Asko
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Tsekkaapa ABS-reikäkehä, ettei ole painunut joltain matkalta sisään päin. Tunnistin ei välttämättä saa signaalia aikaiseksi, jos kehä on liian kaukana anturista.

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Asko

Kehät kunnossa. Anturit lähellä kehiä. Pitää ensi kesänä käyttää jollain, jolla on vikakoodinlukija, niin näkee ehkä missä vika.

Vaihdoin ite joskus jarrunesteet (alakautta työntämällä, säiliöstä imemällä, ei tarvinnut ilmata). Jostain luin, ettei näissä vanhoissa pikkugessuissa tarvinnut mitään absipumpun ravistelua huoltovermeillä tehdä. Muistaakseni absit pelasi nesteiden vaihdon jälkeenkin.

Asko
maxxsteri
Pyörä: pv suzna , 890 Adv

Viesti Kirjoittaja maxxsteri »

Tulimpa kyseleen tuommosen F800GS.n 2008-2016 ajotuntumasta?. Itsellä tuommosen kauan sitten koeajaneena jäi hyvä fiilis. Silloin hankinnat meni katupyörään. Nyt näyttäis tulevan uusi motoristi perheeseen ja nettimotossa ois muutamia hyviä vaihtoehtoja..

Vanhemmassa gs.ssä tankki penkin alla ja onko se tuossa uudemassa perinteisesti ylhäällä?

Kysymys siis teille noilla ajeleville, että onko F800GS ja F850GS kuinka yläpainoisia? Varsinkin , jos menee soralta hiekalle?

Oma koeajo oli asfalttia ja soratietä, eikä siinä ollut mitään sanomisia ajettavuudesta, päin vastoin jäi hieman harmittamaan, kun en silloin hankkinut.
Kode

Hei!
Kellään kokemusta keulan päivittämisestä? Vm 2008-2012.
Tiedän että jotkut rakentaneet itse säädettävät sisuskalut näihin käyttämällä elintenluovuttajia, mutta entä nämä tehdasvalmisteet? Kommentteja kaipaisin.
- Öhlins
-Tracktive
-Bitubo
-Andreani
- Joku muu
Joo, helpoin olisi vaihtaa,vaikka Tiger 900, tai 890 tai Norden, mutta 20kEuroa puuttuu.
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuollaisella Andreanikeulaisella olen ajanut ja se tuntui ihan oikealta maastomoottoripyörän keulalta. Sama pyörä vakiona oli aika kauhea.
Kode

skuikka kirjoitti: Su Syys 07, 2025 9:32 pm Tuollaisella Andreanikeulaisella olen ajanut ja se tuntui ihan oikealta maastomoottoripyörän keulalta. Sama pyörä vakiona oli aika kauhea.
Kiitos vastauksesta. Arvelinkin että tuolle sysipaskalle keulalle jotain voi tehdä. Vakionahan tuo on tosi hyvä. Hipaiset etujarrua niin keula on pohjassa. Vähän monttua, niin simmattu siten ettei öljy oikein kulje mihinkään ja paukuttaa näpeille. Homma viimeistelty alunperin liian paksulla öljyllä.
Nyt vaihdettu progressiiviset jouset ja erilaiset öljy, muutettu öljyn pinnan tasoa. Parani kummasti..
Kun pyörän vaihtoon ei ole rahulia, niin tässä olis kyllä hyvä päivityskohde.
XL250R
Pyörä: V-Strom

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Oireet kuulostavat perinteiseltä mahdollisimman halvalla tehdyltä peruskeulalta. Löysät ( siis mahdollisimmat halvat jouset ) ja kova vaimennus. Pohjaa mutta on pintakova.
Toimiva lääke on ollut vaihtaa jouset jäykempiin ja siirtää puristusvaimennus säädettävän emulaattorin/modulaattorin hoidettavaksi.

Modulaattorit eivät edes ole kalliita, hintaluokat satasesta ehkä kolmeen.

Tuossa linkki uranuurtajan sivustolle:

https://racetech.com/suspension/

mutta lähes yhtä toimivaa löytää muiltakin, mm YSS:ltä.
Vastaa Viestiin