KTM 790/890 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Täytyy jatkaa nyt tätä omaa aikasempaa juttua sen verran että otin nyt eturenkaan irti ja levyt pois, ja mittailin heittokellolla niitä navassa olevia levyn kiinnityspintoja. Kyllä se niin on että napa on koneistettu vituilles, eikä levyissä mitään vikaa ole. Ymmärrän kyllä että takuuaika mennyt umpeen, mutta eikö maahantuojalla ole mitään vastuuta tämmösestä??? Aivan selkeä tekovika ollut alusta asti....
[/quote]

Tuo on aika helppo vika korjata, superdukessa oli samaa vikaa ja sorvissa vaan kevyt lastu pinnasta, problem solved.
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

https://www.google.com/search?q=brake+d ... bb7VRc_hwA



Ei ole napatehdas , mutta eiköhän senkin tuotanto tuon näköistä ole :)
Taas lähti mopo käsistä
zeinberg37
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2020 2:59 pm
Pyörä: Yamaha T7

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja zeinberg37 »

Hei,
Uusi 790 adventure alkanut kiinnostamaan siinä määrin, että vaihtoa Tenere 700 tilalle on spostilla kyselty jälleenmyyjiltä.
Miten tämä Kiinasssa valmistus/kasaus, uhka vai mahdollisuus?
Hinta aika houkutteleva ja Tenereen verattuna n. 20 heppaa lisää tehoa…
En ole Kotaria päässyt koskaan testaamaan niin miten teillä ketkä näitä molempia olette ajaneet, minkälaiset kokemukset näitä kahta verraten?
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

En ole Ärrättömiä 790/890:jä ajanut joten en ota iskareihin kantaa tässä. Koneiden osalta Tennari on tosi miellyttävä tyhjäkäynnin lähellä tarkempaa ajoa pyöritellessä, Kotarien moottorinohjaukset tai ehkä pyörivän massan vähyys tekee niistä kulmikkaampia jota vaijerikytkimen vähän vaeltava tuntuma sitten korostaa. Tehoerosta ei pääse mihinkään, tietty 790 vaatii enemmän kierroksia että eroa alkaa tulla Jamppiin mutta eipä se 30hp jää huomaamatta.
Isoin ero ehkä on se yläpainoinen fiilis Jampissa, se on työläämpi ja kömpelömmän tuntuinen ajaa kuin Kotarit. Jos rumasti sanon, se on minun makuun jopa Bemaria kankeamman oloinen ja se mielestäni johtuu pääosin painopisteestä ja osin siitä että se stonga on niin helkkarin ylhäällä. Eli odotusarvoisesti vaivattomampaa ajoa jo lisää tehoa mutta ihan nollavauhtikikkailussa menee hetki koneeseen totutellessa.
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Mielestäni näissä uusissa Kiinassa kasatuissa 790:ssa ei ole täysin sama moottori mikä oli originaalissa Itävallan 790:ssa. On lisätty pyöriviä massoja, jolloin sitä alakierrosruntua on enempi. Näin ainakin myyntipuheissa lukee. Itävallassa kasattu 890, ei kyllä ole huono hitaassakaan ajossa + keskialueen veto on koukuttavaa. Jousituksesta on paha sanoa, WP apex niissä (CF Moto) 790:ssa taitaa olla.

https://www.ktm.com/en-gb/models/travel ... e2023.html
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti: Pe Maalis 24, 2023 1:20 pm Jos rumasti sanon, se on minun makuun jopa Bemaria kankeamman oloinen ja se mielestäni johtuu pääosin painopisteestä ja osin siitä että se stonga on niin helkkarin ylhäällä. Eli odotusarvoisesti vaivattomampaa ajoa jo lisää tehoa mutta ihan nollavauhtikikkailussa menee hetki koneeseen totutellessa.
Teneressä ohjaustanko tuntuu olevan jotenkin "kaukana"
Ihan kuin ajaisi autolla takapenkiltä kun istualtaan ajaa, itsellä tuntui ettei käsissä riittänyt pituus ohjastamaan.
Moottori on kyllä mukavan tärinätön ja leppoisa.
Timsa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2016 1:48 pm
Pyörä: Tenere T7

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timsa »

Moi
Mitä hinta luokkaa olette saaneet vakuutuksia tähän pyörä sektoriin ja mistä yhtiöstä.
maxxsteri
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
Pyörä: pv suzna , 890 Adv
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja maxxsteri »

Timsa kirjoitti: Su Huhti 02, 2023 9:04 am Moi
Mitä hinta luokkaa olette saaneet vakuutuksia tähän pyörä sektoriin ja mistä yhtiöstä.
Turva

Liikenne 315€ bonus 70%
Kasko 406€ bonus 70%
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Lähitapiola, täyskasko ja liikennevakuutus, 1617€ > bonus 70% > 636€ vuodessa hintaa.

(IF tarjosi kilpailutuksessa täydellä kaskolla veret seisauttavan hinnan, 2330€.)
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
maxxsteri
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
Pyörä: pv suzna , 890 Adv
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja maxxsteri »

Sauli kirjoitti: To Huhti 06, 2023 7:00 am Lähitapiola, täyskasko ja liikennevakuutus, 1617€ > bonus 70% > 636€ vuodessa hintaa.

(IF tarjosi kilpailutuksessa täydellä kaskolla veret seisauttavan hinnan, 2330€.)
Kävin laskeen saman Lähitapiolassa, bonus 70%. Täyskasko ja liikenne 830€ /vuosi

Näissä ilmeisesti vaikuttaa postinumero ja vakuuttajan ikä?

Mistään ei taida löytyä enää seisonta-ajallisia vakuutuksia?
XL250R
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja XL250R »

maxxsteri kirjoitti: To Huhti 06, 2023 10:11 am
Näissä ilmeisesti vaikuttaa postinumero ja vakuuttajan ikä?

Mistään ei taida löytyä enää seisonta-ajallisia vakuutuksia?
Ainakin If:fillä on seisonta-ajallinen vakuutus ja kyllä, postinumero ja ikä ovat hintaan vaikuttavia tekijöitä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jani M »

790 Adventure R on tekemässä paluuta vastaavasti Kiinassa valmistettuna kuten 790 Adve.

https://www.cycleworld.com/motorcycle-n ... r-returns/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Jimb0
Viestit: 28
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 5:57 pm
Pyörä: KTM 690 ENDURO R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jimb0 »

Rengaskeskustelua on monesti hankalaa, mutta vähän täytyy yrittää. Nyt kun on tämä pula-aika, saatavuus huonoa ja hinnat korkeita - niin millaisia suosituksia on soratie ja siitä pienemmille poluille 890 ADV R:ään tubeleksena? Minimissään about joku 30/70 ja siitä järeämmät.
Pavee
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 21, 2018 10:08 pm
Pyörä: BMW R1200GS Rallye

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pavee »

Takana oli viimeksi TKC 70 rocks,
Neutraali käytöksinen ja kulutusta kestävä.
Eteen mikä vaan hiukankin miellyttää.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Miten olisi Motoz Desert HT tai Rallz? Molempia saa tubeleksena.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin