Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

B12
Viestit: 396
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

Dual sport on kyllä minulle mieluinen pyörätyyppi, mutta aika harvinainen tänä päivänä. Niitä on muutamia 250-300 20hv pikkupyöriä ja sitten 690/701. Siinäpä ne alkaa sitten olla. Sitten mennäänkin adventuren puolelle ja paino alkaen 200kg pienimmissäkin. Kisaendurot ja niistä rakennetut toki oma lukunsa.

Litratehona yksipyttyinen kestää vielä kasassa n. 100hv/L ja sen jälkeen alkaa ongelmat lisääntyä. Siitä voi sitten laskea päässä, minkä verran mistäkin koosta otetaan ulos.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Koheltaja
Viestit: 8255
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

XL250R kirjoitti: Pe Elo 26, 2022 8:31 amKun lähtökohtana on pienitilavuuksinen käyttöpyörän moottori, niin putkilla ja ecuilla ei saa oikeana lopputuloksena kuin viritysyrittämisen ilon.
Kyllä... ja ei...

WR250R:än kanssa tuli yksi syksy touhuttua ja siinä sai selkeän vaikutuksen koneen luonteeseen ja alavääntöön noilla muutoksilla. Huipputeho ei juurikaan kasvanut ja yhtä paljon vitutti ajaa yli 90kmh mutta hitaissa vauhdeissa, kuten poluilla ja taajamassa vakioon oli selkeä. Siinä avarrettiin putsarin ilmansaantia, FMF Megabomb putkisto sekä lisäpurkki seoksien säätöön. Yksittäisten muutosten vaikutus oli aika huomaamaton mutta kaikki yhdessä antoi moottorille rivakamman luonteen kiihdytyksissä.

Mutta, ei mopolla mahdottomia ja jos tehoa kaipaa lisää niin kannattaa vaihtaa pyörää eikä ala kuvittelemaan että joillain muutoksilla alkaa ranteita repimään kun rullaa pyörittää. Nämä pikkulohkot vaatii oman asenteen ajamiseen ja ovat helkatin hauskoja ajaa jos ego antaa periksi ettei voimaa ole riesaksi asti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kairaaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Koheltaja kirjoitti: Pe Elo 26, 2022 5:03 pm
XL250R kirjoitti: Pe Elo 26, 2022 8:31 amKun lähtökohtana on pienitilavuuksinen käyttöpyörän moottori, niin putkilla ja ecuilla ei saa oikeana lopputuloksena kuin viritysyrittämisen ilon.
Kyllä... ja ei...

WR250R:än kanssa tuli yksi syksy touhuttua ja siinä sai selkeän vaikutuksen koneen luonteeseen ja alavääntöön noilla muutoksilla. Huipputeho ei juurikaan kasvanut ja yhtä paljon vitutti ajaa yli 90kmh mutta hitaissa vauhdeissa, kuten poluilla ja taajamassa vakioon oli selkeä. Siinä avarrettiin putsarin ilmansaantia, FMF Megabomb putkisto sekä lisäpurkki seoksien säätöön. Yksittäisten muutosten vaikutus oli aika huomaamaton mutta kaikki yhdessä antoi moottorille rivakamman luonteen kiihdytyksissä.

Mutta, ei mopolla mahdottomia ja jos tehoa kaipaa lisää niin kannattaa vaihtaa pyörää eikä ala kuvittelemaan että joillain muutoksilla alkaa ranteita repimään kun rullaa pyörittää. Nämä pikkulohkot vaatii oman asenteen ajamiseen ja ovat helkatin hauskoja ajaa jos ego antaa periksi ettei voimaa ole riesaksi asti.
Näinhän se on. Oma ajo on sellaista 80% että tehoa ei tarvi yhtään enempää. Joskus jää kaipaamaan tehoa kun ajaa tuulivoimaloiden huoltoteillä, siellä voi kahvaa vääntää huoletta pohjaan asti.
chilimakkara
Viestit: 2
Liittynyt: Su Kesä 26, 2022 7:34 pm
Pyörä: KTM 690

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja chilimakkara »

Juurikin tehonpuutteen vuoksi itse en päätynyt pikkuhondaan, vaan pysyin oranssissa leirissä. Vaihto katumallista monttumalliin.

Minulla ajo on hyvin sekalaista. Välillä siirtymiä tai muuten vain ajoa päällysteellä sekä taajamassa että sen ulkopuolella. Mielessä kuitenkin jatkuvasti päällystämättömälle poikkeaminen ja uusien reittien etsintä :mrgreen:

Päällystämättömällä alustalla CRF300L olisi varmasti hyvinkin riittävä (lyhyen koeajon perusteella erittäin hauska ajettava), mutta etenkin maanteillä itse haluan että on sitä potkua tarpeen vaatiessa. Toki onhan se teho hauskaa myös sorateillä.
XL250R
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Koheltaja kirjoitti: Pe Elo 26, 2022 5:03 pm
XL250R kirjoitti: Pe Elo 26, 2022 8:31 amKun lähtökohtana on pienitilavuuksinen käyttöpyörän moottori, niin putkilla ja ecuilla ei saa oikeana lopputuloksena kuin viritysyrittämisen ilon.
Kyllä... ja ei...

WR250R:än kanssa tuli yksi syksy touhuttua ja siinä sai selkeän vaikutuksen koneen luonteeseen ja alavääntöön noilla muutoksilla. Huipputeho ei juurikaan kasvanut ja yhtä paljon vitutti ajaa yli 90kmh mutta hitaissa vauhdeissa, kuten poluilla ja taajamassa vakioon oli selkeä. Siinä avarrettiin putsarin ilmansaantia, FMF Megabomb putkisto sekä lisäpurkki seoksien säätöön. Yksittäisten muutosten vaikutus oli aika huomaamaton mutta kaikki yhdessä antoi moottorille rivakamman luonteen kiihdytyksissä.

Mutta, ei mopolla mahdottomia ja jos tehoa kaipaa lisää niin kannattaa vaihtaa pyörää eikä ala kuvittelemaan että joillain muutoksilla alkaa ranteita repimään kun rullaa pyörittää. Nämä pikkulohkot vaatii oman asenteen ajamiseen ja ovat helkatin hauskoja ajaa jos ego antaa periksi ettei voimaa ole riesaksi asti.
" Huipputeho ei juurikaan kasvanut ja yhtä paljon vitutti ajaa yli 90kmh" ja " ovat helkatin hauskoja ajaa jos ego antaa periksi ettei voimaa ole riesaksi asti ". :D :D :D
Petska
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2019 12:19 pm
Pyörä: Suzuki

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Petska »

Niin vaan tuli ostettua Honda CRF 300L. Onhan se äkkiseltään kiva peli ajella... Parempaa takaiskaria alkoi tekemään mieli heti kättelyssä... Kyllähän tuollainen tarpeeksi vauhtia saa kun on tarpeeksi pientä tietä 😄

Onko kukaan kysellyt ölinssiä että paljonko se kustantaa?
Kairaaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Petska kirjoitti: To Syys 01, 2022 10:13 am Niin vaan tuli ostettua Honda CRF 300L. Onhan se äkkiseltään kiva peli ajella... Parempaa takaiskaria alkoi tekemään mieli heti kättelyssä... Kyllähän tuollainen tarpeeksi vauhtia saa kun on tarpeeksi pientä tietä 😄

Onko kukaan kysellyt ölinssiä että paljonko se kustantaa?
Halvimmillaan olen nähnyt öhlinssiä myytävän alle 700€. voin muistaa väärinkin. Juu, ei se hirveän tehokas ole, mutta ihan riittävä ja mukava peli kaikinpuolin.
Kairaaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Netissä tuli vastaan kuva CRF 300l. jonka takahaarukan laakerointi oli ihan kuiva. Kehoitan tarkistamaan laakeroinnin rasvatilanteen.
andreask
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Launtaina tuli ajettua ensimmäiset metsä kilometrit pikku Hondalla. On siinä vaan vääntöä jopa 95kg:n kuskille. Miinuspuolia oli toi stock kahva jota en ollut säätänyt mitenkään ennen ajoa. Meni se lenkki istuenkin. Nyt varmaan uutta tankoa tilaamaan sekä pohjapanssaria.
Muutama otos. Pyörittiin tässä Vihdin ja Lohjan alueella. Hieman haastavampaa enduro pätkää välillä 😅 Hirvikärpäset kiusasi.
https://www.instagram.com/p/Cin3YDxrqma ... MyMTA2M2Y=
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Kairaaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Haluttu vehe on Honda. Talo oli viikon asumattomana ja saavuin eilen työreissulta kotia. 9 aikaan illalla menin hakeen tietokonetta autosta, niin saatanan juippi oli repimässä Hondaa pakuun. Hillitsin itseni 100% ja tyyppi kävelee vielä omin jaloin. Olen ylpeä itsestäni:D
andreask
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Kairaaja kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 5:53 pm Haluttu vehe on Honda. Talo oli viikon asumattomana ja saavuin eilen työreissulta kotia. 9 aikaan illalla menin hakeen tietokonetta autosta, niin saatanan juippi oli repimässä Hondaa pakuun. Hillitsin itseni 100% ja tyyppi kävelee vielä omin jaloin. Olen ylpeä itsestäni:D
Huh huh, olisit temponut kunnolla taikinaksi sen. Itseltäni vietiin viime syksynä KTM. Onneksi sait kaverin kiinni.
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
andreask
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Menin vaihtamaan Fatbarin vakio tankoon. Samalla vaihdoin tupit ja otin Odin lock on tupit.
No remppa ei mennyt ihan kuten ohjeissa sanotaan. Odin tuppien mukana tulee eri renkaita kaasukahvaan.
Yksi oli sopivan leveä, mutta kehän ympärys oli orginaalia leveämpi. Toinen oli kapea, mutta kehän ympärys oli sopiva.
Siinä 2h hinkkasin vaijereita löysäksi ja sain lopulta rinkulan sisälle kaasukiinnikkeeseen.

Tässä kuva jossa vakio kahva vasemmalla ja Odin kahva oikella.
Kuva

Tässä se vaijeri kiinnitys. Ahdasta tuli, en tiedä pitäisikö hieman hiota sitä rinkulaa tai sitten 3D printtaa parempi versio.
Kuva

Onko kellään ollut vastaavia ongelmia Odin kahvojen kanssa?
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Kairaaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Kairaaja kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 5:53 pm Haluttu vehe on Honda. Talo oli viikon asumattomana ja saavuin eilen työreissulta kotia. 9 aikaan illalla menin hakeen tietokonetta autosta, niin saatanan juippi oli repimässä Hondaa pakuun. Hillitsin itseni 100% ja tyyppi kävelee vielä omin jaloin. Olen ylpeä itsestäni:D
Täytyy varmaan hankkia joku jäljityslaite mopoon.
Vastaa Viestiin