Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
LateK kirjoitti: ↑La Heinä 09, 2022 10:05 am
Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
Tolla setupilla on varmasti hauska pyörä sekalaiseen seikkailuun.
Paljonko teillä on ketjun kireys? En ole kirinyt vielä kertaakaan, näyttää silminnähden löysältä, mutta on kuitenkin ohjearvoissaan, olikohan sen 40-50mm välillä. Ajettu n.1300km. Swingin yläpuolen muovilaahain jo aikakuluneen näköinen, varmaan kuluminen rauhoittuu kun alkaa ketjun rullat vastaamaan. Ketjua on puhdistettu ja rasvattu parin tankin välein.
PS. Hauskaa on ollut. Eräs kaverini näytti miten keski-ikäisen enduro keulii. Ihan kevyen näköisesti meni riuhtomatta, etupyörä ylös nostettuna vajaa sata metriä. Se on helpon näköistä kun sen osaa. Itse en aijo kokeillakkaan.
Hyvä ohje on että pyytää pari kaveria istumaan päälle niin löytyy kirein kohta eli kun eturattaan akseli, swingin pultti ja takapyörän pultti on linjassa. Sen mukhan ko säätelee niin hyvä on
Hyvä ohje on että pyytää pari kaveria istumaan päälle niin löytyy kirein kohta eli kun eturattaan akseli, swingin pultti ja takapyörän pultti on linjassa. Sen mukhan ko säätelee niin hyvä on
Juu, ole tarvinnut pyörivää putkea kahtoa viikkoihin, kesäloma. Ens kuussa taas.
LateK kirjoitti: ↑La Heinä 09, 2022 10:05 am
Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
Tuoko Yoshi+avattu ilmanotto+EJK kombo huomattavaa eroa vakioon nähden? Onko ns. worth it?
Itse tässä pähkäilen siirtymistä 690 katukottaraisesta joko monttumallin 690:iin tai sitten tähän topikin pikkuseriffiin.
Kävin koeajamassa CRF300L:n ja loppujen lopuksi se yllätti positiivisesti. Kuitenkin jäi hampaankoloon tuo alhainen teho. Tiedostan oikein hyvin 300 ja 690 välisen tehoeron, enkä pikkuseriffistä rakettia toivokkaan. Koeajolla tuumin, että jos moottoria olisi mahdollista hieman piristää vakioon nähden, voisi siitä saada oikein sopivan jokapaikanhöylän.
Pähkäily 690 ja 300 välillä johtunee sekä koneiden hinnasta, mutta myös ajatuksesta "hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä nopeasti, kuin nopealla pyörällä hitaasti".
LateK kirjoitti: ↑La Heinä 09, 2022 10:05 am
Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
Tuoko Yoshi+avattu ilmanotto+EJK kombo huomattavaa eroa vakioon nähden? Onko ns. worth it?
Itse tässä pähkäilen siirtymistä 690 katukottaraisesta joko monttumallin 690:iin tai sitten tähän topikin pikkuseriffiin.
Kävin koeajamassa CRF300L:n ja loppujen lopuksi se yllätti positiivisesti. Kuitenkin jäi hampaankoloon tuo alhainen teho. Tiedostan oikein hyvin 300 ja 690 välisen tehoeron, enkä pikkuseriffistä rakettia toivokkaan. Koeajolla tuumin, että jos moottoria olisi mahdollista hieman piristää vakioon nähden, voisi siitä saada oikein sopivan jokapaikanhöylän.
Pähkäily 690 ja 300 välillä johtunee sekä koneiden hinnasta, mutta myös ajatuksesta "hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä nopeasti, kuin nopealla pyörällä hitaasti".
Tervetuloa foorumille. Ihan oikeaa asiaa mietit. juu, reilulla 7ke. saa tuollaisen laitteen ja sehän näkyy ominaisuuksissa. Kävin paripäivää sitten ajelemassa metsäautoteitä ja tuulivoimaloiden huoltoteitä. Välillä kävi mielessä, että olisihan se kivaa ehkä välillä vetää isoa loivaa sladia, tosiaan vain välillä. Puntarissani kuitenkin enemmän painaa koneen kestävyys huoltovälit ja turvallinen tehontuotto. Maantiesiirtymiset onnistuu oikein hyvin noillakin tehoilla. 6-vaihteen välitys on niin pitkä, että 90kmh. ajaminen ei ole tuskaa, 100kmh. menee ihan ok myös, sitä lujempaa ei enään viitsi ajaa kuin hetkittäin, pyörä kyllä kylkee, mutta ajoviima alkaa häiritsemään.
Millainen homma on tuo avattu ilmanotto ja EJK-kompo?
LateK kirjoitti: ↑La Heinä 09, 2022 10:05 am
Tuoko Yoshi+avattu ilmanotto+EJK kombo huomattavaa eroa vakioon nähden? Onko ns. worth it?
Ei jos tehoa haet. Olen ottanut snorkkelin veks ja EJK on paikoillaan. Ei juuri muutosta. MUTTA hitaassa ajossa ärsyttänyt nyppivä kaasuvaste parani, joka on isompi asia mulle.
Kairaaja kirjoitti: ↑Ke Kesä 01, 2022 7:01 am
Huomenna eka huolto. 850km.ajettu. Paljonko maksaa ensimmäinen huolto. Meinaa pikkuisen harmittaa, että pakotetaan käyttään kalliissa huollossa, että takuu säilyy. Jos olisin täysin varma, että mopo on itselläni koko takuuajan, niin en huollattaisi liikkeessä.
Tottakai ymmärrän, ettei kaikki osaa huoltaa mopoansa. Näinhän sen on mentävä, että mopo huolletaan valtuutetulla liikkeellä, että takuu säilyy.
Oulun Tarvikekeskuksella 1000km huolto tehty tänään. Hinta oli 70€. Käytännössä öljynvaihto vain tehtiin.
Muutoksista ei tule dramaattista tehon lisäystä, pientä terävyyttä ja soratieajoon helpompia sladeja. Tehon lisäys on niin maltillinen etten ole yhtään huolissani moottorin kestävyyden kannalta. Onko kannattavaa jokainen saa päättää itse, mä tykkään puuhastella joten ehkäpä siksi.
Kolme päivää oon ny ”suomi enskannu” Saariselällä MotoJyskyn safarilla. Eka päivä Rallyllä ja kaks seuraavaa Hussen 250 kisaenskalla, Husse pesee tehoissa mun Rallyn mennen tullen
Tänään oli oikeata enduroa. Vanhan laskettelurinteen huiputus ja metsäautoteitä n.80km. Renkaat ei pidä juurikaan kun aletaan rymmeltään kunnolla. Takaiskari on oikeasti paska. Teho riittää mainiosti.
Kairaaja kirjoitti: ↑Ma Heinä 25, 2022 4:51 pm
Tänään oli oikeata enduroa. Vanhan laskettelurinteen huiputus ja metsäautoteitä n.80km. Renkaat ei pidä juurikaan kun aletaan rymmeltään kunnolla. Takaiskari on oikeasti paska. Teho riittää mainiosti.
En ala renkaita, iskaria vaihtaan kuitenkaan. Ajan ne loppuun, sitten laitetaan vasta uutta osaa. Epäilen takaiskarin tulevan loppuun ehkä piankin, niin kovalle joutuu allani. No kestää minkä kestää, sitten laitan laadukasta tarvikeosaa.