Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JMS
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 10:23 am
Pyörä: Husqvarna 701E
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja JMS »

Onkos kellään vielä kokemuksia, että on 2021 EURO5 päästölaitteessa R/Gn hengittävä ilmansuodatin ja Wingsin tai muu slipari? Tarviiko jo muuttaa ohjelmaa tms?
Äsken kävin helteessä metsäautoteillä ja tuo vakiokamiina oli infernaalisen kuuma. Kättä ei kärsinyt laittaa siihen sivumuovin päälle jonka alla putki kulkee. Rupesi epäilyttämään kesän reissut kun on tarkoitus olla pehmeä laukku suoraan sitä muovia vasten..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

BadAss
Viestit: 420
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Tuntuu olevan pyörässä autobaana-välitykset vakiona (2021). Oletteko vaihtaneet isompaa takaratasta ja meneekö vakioketjuilla vai pitääkö vaihtaa pidemmät?
t. Jyki
defet
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 12:30 am
Pyörä: KTM sxc
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja defet »

Vaiha etunen pykälää pienemmäksi.
Avatar
geeXLV
Viestit: 137
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Eturengasasiaa: heitin ensiasennus-TKC:n kuikkaan ja dunlopin 908RR tilalle. Ja samantien moposta yli satasen vauhdeissa tosi wobblausherkkä, kolmen päivän ajelun jälkeen alkaa vähitellen häiritsemään.. Yli satasen vauhdeissa alkaa siis herkästi ravistelemaan (ja siis tosiaan ravistaa..), ei niinkään seisten ajaessa. Mulla on LR malli jossa on nomadin torni. Ja saa sen vatkaamaan seistenkin ajaessa kun oikein tietoisesti ravistelee, sitten alkaakin pelottamaan..

Onko 701/690 tyypillistä käytöstä vai löysinkö vaan sopimattoman eturenkaan? Mitas C-17 tilalle?

Hondassa tuo mokoma toimi hyvin.. Paineita kokeillut 1,5-1,8 (ei vaikutusta), tasapainotin (35g) meni ja kyllä se nousi vanteelle ihan ok. Taakse on vielä jousi vaihtamatta, perä on liian alhaalla ja se ei varmaan helpota tätä. Mutta TKC:llä ei ravistanut, pitääkö nöyrtyä laittamaan se takaisin..
TiuSo
BadAss
Viestit: 420
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Eihän ole ohjauslaakerissa väljää?

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla

t. Jyki
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos takarengas kulkee eri linjaa eturenkaan kanssa niin on herkempi woblaamaan. Merkit ei välttämättä pidä paikkansa joten aja tasaisella tiellä ja päästä kädet ohjaustangosta, jos pyörä kulkee suoraan niin linjaus on ok, jos kaartaa niin säädä takarengasta kaartamisen suuntaan.

Tarkista takajousen painuma että se on 30% jouston matkasta, jos perä painuu syvälle niin keula kevenee ja on herkempi woblaamaan.

Toisilla renkailla woblaus on herkempää kun toisilla. T7:ssa sen huomasi kun ensin alla oli tubetype Rallz:at ja sen jälkeen tubeless Rallz:at, jälkimmäisillä keula on siinä rajoilla alkaako woblaamaan.

Myös takarenkaan pyöreys joskus herkistää keulan joka rauhoittuu kun rengas kuluu tasaisemmaksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
geeXLV
Viestit: 137
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Sen verran selvennän vielä, että kyseessä on siis lähes uusi pyörä. Kertaakaan ei ole edes ketjuja kiristetty. Otin kolme tonnia ajetun eturenkaan (TKC80) pois ja laitoin Dunlop D908RR tilalle. Ja silloin muuttui käytös, ja en ole tässä kohtaa muuttanut pyörän säätöjä mitenkään. TKC:llä ei ravistanut, mutta muuten en tykkää siitä. Takanen vaihtui myös, 908RR taakse.

Alustassa on vielä tekemistä (ja se tehdään KVR:ssä) mutta tässä kohtaa on vain rengas vaihtunut, D908RR on selkeästi enemmän nappularengas kuin TKC80.


TiuSo
TiuSo
Viuh
Viestit: 1601
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, 660Rally, 640E+G/S

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Ohjauslaakerin lisäksi voisi kokeilla pudottaa keulaa pari-kolme mm ja hitusen kiristää takaa esijännitystä.
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Toiset renkaat on herkempiä vatkaamiselle varsinkin uutena ennen kun kuvio nappulat pyöristyy ja kuvio tasoittuu. Ohjausiskari on bra värkki keulan rauhoittamiseen jos mikään muu ei auta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
geeXLV
Viestit: 137
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Keulaa pudotan vähän, esijännä takana on jo täysillä. Eiköhän ne 800 km aikana ole kulmatkin jo etusesta pyöristynyt.

Mikä karkeampi rengas on 701 alla hyvä? Kokemuksia?


TiuSo
TiuSo
jhe
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja jhe »

Mitas C-17 ja -21 ja Unicross ovat toimineet neljän vuoden kokemuksella hyvin ja woblaamatta.
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Se että esijännitys on jo kireimmillään, ei kerro takapään painumasta mitään koska se selviää vain mittaamalla. Jos perä painuu liikaa niin painopiste siirtyy taakse ja keula kevenee ja alkaa vatkaamaan herkemmin.

Takapyörä voi tehtaan jäljiltä olla vinossa etupyörään nähden vaikka merkit olisi kohdallaan, en nyt muista kummassa 690:ssä joutui säätämään takapyörän linjauksen uusiksi tehtaan jäljiltä ja merkeissä oli vajaa viivan ero toisella puolella.

Joskus vatkaamisen syynä voi olla monien pienten asioiden summa ja nämä pyörät on joskus herkkiä reagoimaan muutoksille, siksi kannattaa pala kerrallaan käydä läpi tarkistuksia ja säätöjä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
geeXLV
Viestit: 137
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Joo siis kun kirjoitin että perä on liian alhaalla niin tarkoitin että painuma on liian iso, kyllä me se on mitattu. Sitä se on ollut koko ajan, eikä se siitä muutu ennen kuin saadaan jousi vaihdettua, laitetaan x-trig siihen samalla. Pyörät on linjassa eikä ohjauslaakeri takertele eikä ohjauksessa tunnu pykäliä eikä klappia. Mopo osaa mennä suoraankin. Ero kahden eri renkaan käytöksessä on vaan aika iso.. Itse mistään tietämättä veikkaan että tässä kohtaa juurikin tuo vähän pielessä oleva alusta vaikuttaa näin.

En vaihda vielä rengasta pois, mutta jos takajousen vaihdon jälkeen ei woblaamisherkkyys muutu, niin sitten dunloppi joutaa pois. Mieltymys on pitää karkeaa rengasta edessä, mutta ei se kyllä saisi noin herkästi alkaa kiukuttelemaan, täytyy sitten kokeilla jotain toista rengasta jos tällä ei asetu.
TiuSo
Avatar
KN76
Viestit: 1572
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: KTM LC8 ADV
Paikkakunta: Muonio

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Ameriikan foorumilla tuon D908RR:n haukkuivat jopa hengenvaaralliseksi. Siis nimenomaan eturenkaan, eli vaiva saattaa hyvinkin korjaantua rengasta vaihtamalla. Monet vissiin käyttävät D606 edessä ja 908RR takana yhdistelmää.

Itse joskus ajoin 950 Adventurella 908RR edessä ja takana. Voblausta en kokenut mutta kyllähän sen huomas että ei mikään asfalttirengas ole, muualla oikein mukava ja hyvin pitävä rengas.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Vastaa Viestiin