Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
^ No todellakin on paketoitu huolella. Hätäsempi kaveri saattaa jo innostuksissaan hermostua kun repii noita auki
.
Kaatumaraudoista tuli mieleeni, että onkos joku katsellut, että kuinka arka tuo Tenere on oikeasti särkemään katteita tms. kaatuessaan?
Bemmiin harkitsin jonkin aikaa kaatumarautoja, mutta totesin muutaman metsäkippauksen jälkeen, että saksalainen insinööri on kyllä sen verran hyvin katteet suunnitellut, että kaatumaraudoista on hyötyä lähinnä asfaltilla. Jos katteet meinaa saada mettässä päreiksi pitää vehjes kaataa käytännössä kantoon tai terävään kiveen, jolloin kaatumarautojen hyöty on lähinnä tuurista kiinni. Toisaalta kovasta vauhdista lipatessa menee asioita yleensä niin paljon särki joka tapauksessa, että kaatumaraudoista huolimatta pyörä päätyy herkästi lunastukseen.
Bemmiin harkitsin jonkin aikaa kaatumarautoja, mutta totesin muutaman metsäkippauksen jälkeen, että saksalainen insinööri on kyllä sen verran hyvin katteet suunnitellut, että kaatumaraudoista on hyötyä lähinnä asfaltilla. Jos katteet meinaa saada mettässä päreiksi pitää vehjes kaataa käytännössä kantoon tai terävään kiveen, jolloin kaatumarautojen hyöty on lähinnä tuurista kiinni. Toisaalta kovasta vauhdista lipatessa menee asioita yleensä niin paljon särki joka tapauksessa, että kaatumaraudoista huolimatta pyörä päätyy herkästi lunastukseen.
Kun pyörän sain ajattelin etten hommaa kaatumarautoja. Jotenkin se mieli muuttui syksyn aikana.Hobes kirjoitti:Kaatumaraudoista tuli mieleeni, että onkos joku katsellut, että kuinka arka tuo Tenere on oikeasti särkemään katteita tms. kaatuessaan?
https://www.youtube.com/watch?v=udr_MrFEiL8&t=1s kyllähän sitä naarmua tulee tuossa 12-13 minsan kohdalla kun kaatuu. Jossain videossa ekalla kaatumisella myös käsisuojat rikki. Itse nyt kaadoin kerran pyörän ja käsisuojat oli ihan muodottomat sen jälkeen mutta kylkeen ei pahemmin tullut mitään kun ei se osu maahan kovin paljoa jos maasto on tasaista. Kuitenkin tulin siihen tulokseen että barkbusterssit ja kaatumaraudat omassa tapauksessa on way to go.
Itse ajettelun myös etten rautoja laita, tilasin kuitenkin ne alaosan raudat. Suojaa koneen poskia ja vesipumppua
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Katteet on ABS muovia joka kestää iskuja aika rajallisesti ja osumaa ottaessa murtuu tai menee palasiksi, toki pieniä kolhuja kestää mutta hajoaa isommista. Ei kokemusta omalla pyörällä mutta ABS muoveista kylläkin pyörän katteissa.Hobes kirjoitti:Kaatumaraudoista tuli mieleeni, että onkos joku katsellut, että kuinka arka tuo Tenere on oikeasti särkemään katteita tms. kaatuessaan?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Joukahainen
- Pyörä: Tenere 700
Joopa joo Liitto liipadaapaa?Joukahainen kirjoitti:Huomasitteko: https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
Ana.
-
Koheltaja
Vihdoinkin. Voisi liittyä vaikka kannatusjäseneksi kapeakatseisen ja diktatuurimaisen SML:än kiusaksi.
-
Koheltaja
Herää vaan kysymys, miksi?
Lukuisat käyttäjät ei ole FB:ssä ja tiedon etsiminen on paljon hankalampaa kun foorumilta, varsinkin vuosien jälkeen.
Lukuisat käyttäjät ei ole FB:ssä ja tiedon etsiminen on paljon hankalampaa kun foorumilta, varsinkin vuosien jälkeen.
-
ÄMTEE
- Pyörä: Tenere 700
Samoin. Olen uusi matkaendurosta kiinnostunut ja täältä olen saanut paljon tietoa harrastukseni alkutaipaleeseen.Koheltaja kirjoitti:Herää vaan kysymys, miksi?
+1. Itse vältän FB:tä kuin ruttoa. Jokaisella yrityksellä on tuotteita ja asiakkaita. Itse en ole koskaan kokenut, että olisin facebookin maksava asiakas, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että olen tuote...
Joo kyllähän tuo aika hurjaa jälkeä teki. Samanlaisia nupituksia on dakarilla tullut tehtyä, mutta eipä ole katteisiin juuri naarmuja ilmaantunut. Teneren osalta voinee siis melko helposti todeta, että kaatumaraudat tarjoavat jotain muutakin kuin kuin pelkkiä lisäkiloja.JKon kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=udr_MrFEiL8&t=1s kyllähän sitä naarmua tulee tuossa 12-13 minsan kohdalla kun kaatuu. Jossain videossa ekalla kaatumisella myös käsisuojat rikki. Itse nyt kaadoin kerran pyörän ja käsisuojat oli ihan muodottomat sen jälkeen mutta kylkeen ei pahemmin tullut mitään kun ei se osu maahan kovin paljoa jos maasto on tasaista. Kuitenkin tulin siihen tulokseen että barkbusterssit ja kaatumaraudat omassa tapauksessa on way to go.
Whatsapp on myös kimpassa facen kanssa. Vaihtavat tietoja keskenään. En käytä kumpaakaan.Hobes kirjoitti:+1. Itse vältän FB:tä kuin ruttoa. Jokaisella yrityksellä on tuotteita ja asiakkaita. Itse en ole koskaan kokenut, että olisin facebookin maksava asiakas, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että olen tuote...
Edellisessä teneressä on otettu paljon paremmin huomioon tuo kaatumis suojaus. Moottori mulla on siitä suojattu paremmin, mutta ei isoja kaatumarautoja. Kaikesta konttailusta huolimatta se on pysynyt ihan yllättävänkin siistissä kunnossa.
Kunhan nyt saisi tämän uutukaisen talliin niin pääsisi tutkimaan ihan käytännössä.
Kunhan nyt saisi tämän uutukaisen talliin niin pääsisi tutkimaan ihan käytännössä.