Tämä. Toisilla on pienempi kynnys tärinään kun toisilla, lisäksi moottorit on yksilöitä tärinöiden suhteen. Mun ex -12 malli (nyt vinskillä), huollossa sanottiin että ihan normaalia ja hanaa vaan. Sattuman johdosta pyörä vaihtui -13 malliin missä on täysin sama moottori, tärinät väheni selkeästi ja siinä vaiheessa aloin tykkäämään 690:stä kun kädet ei olleet koko ajan puuduksissa, myös penkin/jalkatappien kautta tulevat tärinät oli vähäisemmät. Toissa syksynä kävin koeajamassa erään paikallisen pommittajan 2010 SMC:tä ja voi hämmästys miten vähän siinä kone tärisi, oli myös mekaanisilta ääniltään hiljaisin 690 mitä on vastaan tullut, ja 690:siä on jalkojen alla pyörinyt +10kpl eri vuosilta.TomppaV kirjoitti:Kokemukset tärinästä on tietysti yksilöllisiä, enkä epäile toisten kokemuksia asiasta, minun mielestä tärinä ei ole häiritsevä, ehkä olen vaan tottunut siihen, ja voihan olla niinkin että jokin säätö moottorissa ei ole ihan kohdillaan, kannattaa tarkistaa.
Mä olen perusnegatiivinen pyörien ominaisuuksien osalta, enemmän marisen huonoista ominaisuuksista kun ylistä hyvä ominaisuuksia. Kun lasketaan 690 plussat ja miinukset niin plussia on huomattavasti enemmän ja 690 on todella hyvä pyörä, mun tärinä ja ajettavuuden balanssi kritiikistä huolimatta. Melko varmaan mulle tulee vielä jollain aikavälillä 690/701Adv mutta sitä ennen huristellaan kohta toisella isomukisella yksipyttyisellä.