KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- t.t.tammi
- Viestit: 2176
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Uudella jännitteensäätimellä pomppas heti johonki 14.1volttiin, eikä ainakaan tallissa kaasuttamalla muuttunu mihinkään. Orkkiksen laitoin.
Edit. Takajarrupalat meni kans vaihtoon renkai vaihtaessa, yli puoleen väliin olivat kuluneet. Norjan turneen jäljiltä oli hyvin pintaa mut kuras ja hiekas temuaminen näköjään söi niitä urakal. Reilu neljä tonnii ja ebc:n massapalat. Ny tuli sintteriset.
Edit. Takajarrupalat meni kans vaihtoon renkai vaihtaessa, yli puoleen väliin olivat kuluneet. Norjan turneen jäljiltä oli hyvin pintaa mut kuras ja hiekas temuaminen näköjään söi niitä urakal. Reilu neljä tonnii ja ebc:n massapalat. Ny tuli sintteriset.
Re: KTM 990 adventure
Joo ne ei kyllä kestä mitään nuo EBCn peruspalat. Mulla me Gessus jonku 3000-4000 väliin metallille. Seuraavat oli EBC HH sintterit ja jäi pyörään paikalleen kun lähti kieroon. En tiiä niiden kilsoja mutta yli 20tkm kuitenki. Kotkaan laitoin MX sintterit samalta merkiltä. Eli r-merkityt.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 990 adventure
Mie oon käyttänyt noita EBC:n punaisia offroad paloja, kestää hyvin soraa märkänä. No voi syödä samalla kai levyäkin?Peltsi kirjoitti:Joo ne ei kyllä kestä mitään nuo EBCn peruspalat. Mulla me Gessus jonku 3000-4000 väliin metallille. Seuraavat oli EBC HH sintterit ja jäi pyörään paikalleen kun lähti kieroon. En tiiä niiden kilsoja mutta yli 20tkm kuitenki. Kotkaan laitoin MX sintterit samalta merkiltä. Eli r-merkityt.
Sade ja sora on myrkkyä takapaloille jos käyttää takajarrua "kurveissa"
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Re: KTM 990 adventure
Mistä vuosimallista lähtien 990n sai päivityksellä 116 hevosvoimaiseksi? Onko ne kaikki uudella mittarilla olevat jo myös uudemmalla koneella?
Jotenkin tuo vanha malli näyttää omaan silmään paremmalta kuin 1190. Varsinkin kun laukut tulee 1190seen oudon epäsymmetrisesti. Parempihan se uusi varmaan olisi.
Jotenkin tuo vanha malli näyttää omaan silmään paremmalta kuin 1190. Varsinkin kun laukut tulee 1190seen oudon epäsymmetrisesti. Parempihan se uusi varmaan olisi.
Re: KTM 990 adventure
2009 -> "uudella koneella"
Re: KTM 990 adventure
Talven aikana suunnittelen 990 huoltoa ja -tarvikkeita. Millaisia ketjua ja rattaita suosittelette? Lisäksi takapyörän laakerit olisi syytä vaihtaa, osanro katalogista en oikein saanut selvää niista eli, kuinka monta laakeria siellä on? Muuten taitaa mennä normihuoltotoimilla.
Re: KTM 990 adventure
tuolta on hyvä katsoa: http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/KTM-VaraosatHarriI kirjoitti: Lisäksi takapyörän laakerit olisi syytä vaihtaa, osanro katalogista en oikein saanut selvää niista eli, kuinka monta laakeria siellä on?
pyörässä kaksi laakeria 6205-2RS ja rataspakassa kaksi 6006
Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Re: KTM 990 adventure
Hyvä nyrkkisääntö ketjuihin on että D.I.D katalogista kaikista järein mikä vaan sopii omaan ja päättymättömänä, että pitää iroittaa takahaarukka asennuksessa, joten pakko samalla rasvata sen laakerit.
Re: KTM 990 adventure
Kiitos paljon hyvistä ja arvokkaista neuvoista. Näillä on hyvä mennä eteenpäin.an13 kirjoitti:Hyvä nyrkkisääntö ketjuihin on että D.I.D katalogista kaikista järein mikä vaan sopii omaan ja päättymättömänä, että pitää iroittaa takahaarukka asennuksessa, joten pakko samalla rasvata sen laakerit.
Harri
Re: KTM 990 adventure
Tervehdys vaan kaikille! täältä ilmoitautuu uusi 990adv kuski
On kyllä mahtava pyörä, niin kevyen oloinen ja helppo ajettava...ettei nyt mitään negatiivista keksi ekoista 500 kilsasta, noh bensa tuntuu maistuvan kuten täällä on kirjoiteltu. 6,5 litraa näillä ekoilla mut onhan vielä aika epätarkkaa.
Kaasu on kyllä mun mielestä aivan "normaali", ei mitenkään ihmeen herkkä.... kuten täällä kirjoiteltu että olisi ominaisuus. Mielestäni edellisessä ruisku XJRssä oli herkempi. Myyjän mukaan tossa on akran kartat, ja on leovincen mökäpöntöt. Kaasukahva on vaihdettu, en oikein tiedä sitten mikä on laitettu.
Renkaina on edessä T63 ja takana Mefo Super Explorer, vähän tuntuu liukailta märällä asfaltilla ainakin kun lähtee perä lipsuu aika kevyesti kiihdyttäessäkin. Ei oikein muutenkaan luottoa että uskaltais kuivalla asfaltilla kanttailla hirveesti. Hiekalla ja soralla tuntuvat olevan hyvät, siinä on tullut kyllä luottoa kanttaillakin pienessä sladissa. XJRrää enne oli Supertenere 750 ja siinä Tourancet, niistä en oikein tykänny.
Yks harminaihe tuli kyllä tänään, kun otin vakuutukset... liikenne ja osakasko 690e/v, sydän vähän pomppas
Ei tullut mieleen että noin kovat on vakuutukset. Bonuksiakin sentään 65. ja IFissä.
Millasia vakuutuksen hintoja muilla täällä ? Pitääkö alkaa kattelee muita yhtiötä?
On kyllä mahtava pyörä, niin kevyen oloinen ja helppo ajettava...ettei nyt mitään negatiivista keksi ekoista 500 kilsasta, noh bensa tuntuu maistuvan kuten täällä on kirjoiteltu. 6,5 litraa näillä ekoilla mut onhan vielä aika epätarkkaa.
Kaasu on kyllä mun mielestä aivan "normaali", ei mitenkään ihmeen herkkä.... kuten täällä kirjoiteltu että olisi ominaisuus. Mielestäni edellisessä ruisku XJRssä oli herkempi. Myyjän mukaan tossa on akran kartat, ja on leovincen mökäpöntöt. Kaasukahva on vaihdettu, en oikein tiedä sitten mikä on laitettu.
Renkaina on edessä T63 ja takana Mefo Super Explorer, vähän tuntuu liukailta märällä asfaltilla ainakin kun lähtee perä lipsuu aika kevyesti kiihdyttäessäkin. Ei oikein muutenkaan luottoa että uskaltais kuivalla asfaltilla kanttailla hirveesti. Hiekalla ja soralla tuntuvat olevan hyvät, siinä on tullut kyllä luottoa kanttaillakin pienessä sladissa. XJRrää enne oli Supertenere 750 ja siinä Tourancet, niistä en oikein tykänny.
Yks harminaihe tuli kyllä tänään, kun otin vakuutukset... liikenne ja osakasko 690e/v, sydän vähän pomppas
Millasia vakuutuksen hintoja muilla täällä ? Pitääkö alkaa kattelee muita yhtiötä?
- Totti
- Viestit: 1123
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Vakuutukset riippuu todella paljon yhtiöstä, pyörästä ja paikkakunnasta sekä kuskin iästä. Suosittelen kyselemään myös muista yhtiöistä. Yleensä on niin että If ei tykkää oranssista, vaan Hondasta ja Bmw:stä. LähiTapiolassa ei olla niin rajoittuneita.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: KTM 990 adventure
Mulla on kai jotain 650 täyskaskolla Fenniasa. Liikenteesä täydet boonukset ja kaskosa melko vajaat kun...
Mää olin huomaavinani oudon asian bensaan liittyen. Oon muuten tankkaillu 95 koko ajan, mutta nyt kun talvi tulee eikä niitä talvikumeja oo vielä että en tiiä tuleeko ajettua niin oon laittanu 98. Heti 98 tankkauksen jälkeen olin huomaavinani että pyörä ei keuli eikä pito lähe takakumista assulla niin mukavasti. No eilen tankkasin taas 95 ja tänään tuntu että jopa hyppii ja sutii. Kolmesta eri paikasta 98 tankannu että se yhden huonon erän teoria ei toimi.
Onko tuommonen edes teoriasa mahdollista. Etanolilla enemmän tehoa?
Mää olin huomaavinani oudon asian bensaan liittyen. Oon muuten tankkaillu 95 koko ajan, mutta nyt kun talvi tulee eikä niitä talvikumeja oo vielä että en tiiä tuleeko ajettua niin oon laittanu 98. Heti 98 tankkauksen jälkeen olin huomaavinani että pyörä ei keuli eikä pito lähe takakumista assulla niin mukavasti. No eilen tankkasin taas 95 ja tänään tuntu että jopa hyppii ja sutii. Kolmesta eri paikasta 98 tankannu että se yhden huonon erän teoria ei toimi.
Onko tuommonen edes teoriasa mahdollista. Etanolilla enemmän tehoa?
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Minä kun olen essonpaarin pojilta kuullusta ymmärtäny, että pitäs olla toisinpäin. Joku asiantunteva varmaan voisi kertoa tosta enempi.Peltsi kirjoitti:Mulla on kai jotain 650 täyskaskolla Fenniasa. Liikenteesä täydet boonukset ja kaskosa melko vajaat kun...
Mää olin huomaavinani oudon asian bensaan liittyen. Oon muuten tankkaillu 95 koko ajan, mutta nyt kun talvi tulee eikä niitä talvikumeja oo vielä että en tiiä tuleeko ajettua niin oon laittanu 98. Heti 98 tankkauksen jälkeen olin huomaavinani että pyörä ei keuli eikä pito lähe takakumista assulla niin mukavasti. No eilen tankkasin taas 95 ja tänään tuntu että jopa hyppii ja sutii. Kolmesta eri paikasta 98 tankannu että se yhden huonon erän teoria ei toimi.
Onko tuommonen edes teoriasa mahdollista. Etanolilla enemmän tehoa?
Re: KTM 990 adventure
Joo onpa noissa hinnoissa eroa, LähiTapiolassa samainen laskurilla 427e/v ja PopVakuutuksesta otin kun soitin hintaan 324e/v eli alle puoleen IFin hinnasta. Täytyy katto jos siirtäis kaikki PoppiinTotti kirjoitti:Vakuutukset riippuu todella paljon yhtiöstä, pyörästä ja paikkakunnasta sekä kuskin iästä. Suosittelen kyselemään myös muista yhtiöistä. Yleensä on niin että If ei tykkää oranssista, vaan Hondasta ja Bmw:stä. LähiTapiolassa ei olla niin rajoittuneita.
Re: KTM 990 adventure
Jotenkin vaikuttaa tutulta ArDeen kotka. Onneksi olkoon, se on hyvä peli. Uusin akran kartta pehmensi onoffia ja vähensi kulutusta. Kaasukahva saattaa olla rc8:n progressiivinen joka vetää alussa vähemmän.
Ismo R