KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mks900
Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja mks900 »

Siksi itse käytän No-toilia. Siinä suodatin pestään pesupulverilla minkä voi myös päästää viemäriin.
Lynkke
Pyörä: Nishiki

Viesti Kirjoittaja Lynkke »

Onko mitään haittaa kun vahingossa ostin 10w-50 öljyä pyörään vaikka ohjeessa(?) suositellaan 10w-60?
tertsu
Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Ei ole, kovaa ajoa vaan.
Kura lentää...
gff-3
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Koheltaja kirjoitti:Hmmm... miten kyseinen suodatinöljy reagoi jos ilmansuodatin imaisee vähän vettä, huuhtoutuuko kaikki lika veden mukana moottoriin?
Mua kyllä suodatinöljy huolettais vähiten siinä vaiheessa jos pyörä hörppää vettä. Mut mä oonki tällänen maakrapu :lol:
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Toisissa pyörissä suodatin kastuu vedestä pyörän pesun aikana jos ei ole tarkkana, ja kerran oli ukkosmyrskyssä ajamisen jälkeen ilmansuodatin märkä, ei sitä ole pakko ajaa upoksiin että suodatin kastuu :wink:

690 ja avara ilmanputsarin kansi -> painepesuri -> kostea/märkä ilmansuodatin.
Kylätason kurapyöräilijä.
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

Jos käyttää kumirunkoisia putsareita ja on tapana öljytä putsari jemmaan niin kannattaa välttää punaisessa pullossa myytävää viinapohjaista No-toilia.

Ainakaan Uni-filterin putsareiden kumi ei kestä sitä etanolia jos öljytty putsari säilytetään ilmatiiviissä pussissa. Ei, vaikka kuivattelisi suodatinta useamman päivän ennen pussitusta.

Mistäkö tiedän? Nykäisin aamulla No-toililla joulukuussa öljytyn putsarin muovipussista ja sieltä tupsahtikin täysin eri mittoihin kasvanut yksilö :mrgreen:
Ville81
Pyörä: KTM 690ER

Viesti Kirjoittaja Ville81 »

Ekat parisataa kilsaa ajeltu uudella pyörällä, on se kova peli 8)

Tuli ostettua pyörään myös Giant loopin Great Basin-laukku, ja pitäisi saada viileämpi vaimennin tuon vakion tilalle. Ongelma on kuitenkin äänet, eli haluaisin mahdollisimman hiljaiset äänet pyörään. Pitääkö paikkaansa että Akrapovic olisi hiljaisin killerillä? Ja mitä suodatinta porukka on käytänyt tuon avaran putsarin kannen kanssa? Ilmeisesti ne olisi myös laitettava jos vaihtaa akran pöntön ja laittaa akramapin pyörään myös. Eikös silloin saanut tuon lambdan ja SAS:in poistettua kokonaan pyörästä?
Draconis
Pyörä: KTM 690R -13

Viesti Kirjoittaja Draconis »

Ville81 kirjoitti:Ekat parisataa kilsaa ajeltu uudella pyörällä, on se kova peli 8)

Tuli ostettua pyörään myös Giant loopin Great Basin-laukku, ja pitäisi saada viileämpi vaimennin tuon vakion tilalle. Ongelma on kuitenkin äänet, eli haluaisin mahdollisimman hiljaiset äänet pyörään. Pitääkö paikkaansa että Akrapovic olisi hiljaisin killerillä? Ja mitä suodatinta porukka on käytänyt tuon avaran putsarin kannen kanssa? Ilmeisesti ne olisi myös laitettava jos vaihtaa akran pöntön ja laittaa akramapin pyörään myös. Eikös silloin saanut tuon lambdan ja SAS:in poistettua kokonaan pyörästä?
Mulla on akra ja db killeri paikallaan. Mun mielestä on ehkä aavistuksen kova äänisempi ku vakioputki. Äänet on ehkä matalemmat (ja pirusti paremmat). vakio putki pitää sellasta prätkytystä. Mulla on se vakio suodatin ollut vielä toistaiseksi omassa paikallaan avaramman kannen kanssa ja on pelittänyt hyvin. Ainakin jos itse vaitaa mopoon kartat niin tune ecusta jaa lambdan ja sas:in pois päältä. sas letkut kannattaa myös tukkia. En saanut selvää viestistä että oletko jo kartat vaihtanut, mut kovasti on huhuja että liikkeissä laittavat yliturvalliset kartat mopoon eivätkä ne ole parhaimmasta päästä (mulla ei ole tästä kokemusta). Itse sain kartat Amalta ja mopo muuttui niillä kartoilla ihan täysin. Tasakaasulla ei nyi eikä ole mettään stumppaillut sen jälkeen.
jolami
Pyörä: F650ST

Viesti Kirjoittaja jolami »

Varaosia

https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/211286/ktm-690

Olikos se TPZU:n pyörä tällanen?
All go, no show !
_JPA_
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Vaihtelin tuossa keväthuoltoa tehdessäni bensasuodattimen, kun tankki oli irti. Uusi Mahle kl-15 maksoi paikallisessa autotarvikeliikkeessä 2,80 eur. Merkkiosana suodinpaketti sisältäen tuon, klemmarit ja pumpun pohjaan tulevan sihdin olis ollu reilu 60 eur...

Purin vanhan sutin paloiksi, olihan tuo jo aika vaihtaa... Bensaa tuosta on virrannut läpi 18600 kilometrin edestä.
Liitteet
Suodatin.jpg
mks900
Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator

Viesti Kirjoittaja mks900 »

Minkä kokoiset klemmarit tuohon kävi?
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Letku on päältä 8mm. Itseltä jäi ajoissa klemmarit hommaamatta ja pääsiäislauantaina ei Motonetista löytynyt pienempää kun 9mm. Juuri ja juuri nuo kiristyi noillakin, mutta paremmat olis 8 mm klemmarit olleet.

Suodatin pysyy paikallaan noillakin, ja totesin, että vaikka vähän tihkuisikin, niin takas tankkiinhan ne palautuu. Paineensäädinkin on vasta suodattimen jälkeen, joten ruiskulle menevässä paineessa ei pitäisi tapahtua muutoksia mahdollisen tihkumisen vuoksi.
arska
Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut

Viesti Kirjoittaja arska »

Itse päädyin aikanaan 13 malliseen hankkimaan ktm powerpartsin pöntön, koska on tehty kestäväksi. On kestänyt hyvin mukkelehtimista, ei mitään irtopantoja ja vahvaa tekoa. Vielä 40 000 km jälkeen 113 dp rajoitinta vasten, virallisella mittauksella eli käy kisoihinkin. Ei oo vielä uusittu sisuskaluja. Öljyttävää suodantinta käytän kesällä, paperi talvella. Käytän vakioputsarinkantta imuäänien takia, sihtikantta käytän vain tositoimissa.
Maikki_S
Pyörä: KTM 690R evo2

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Takavilkkujen uusinta edessä ja muutos led-vilkkuihin on mielessä.
Mistä olette hankkineet led-vilkuille sopivaa "relettä" ? Linkkejä?

Tuolloin selviytyy ilmeisesti ilman erillisiä vastuksia...
Vastaa Viestiin