Päivitin ilmansuodattimen Unifiltteriin, imutorveen tulee esisuodatin joita sarjassa on kaksi mukana, voi vaikka reissussa vaihtaa puhtaan tilalle. Ainakin XC:ssä Uni:n suodatin toimi erinomaisesti, saa nähdä miten tässä.
Samassa yhteydessä synkkasin ruiskun ja säädin TPS:än arvoihinsa. Näillä tuli ainakin herkkyyttä vetoon, surgingista omani ei oikeastaan ole kärsinyt. Loppuviikosta saapunee uusi kreikkalainen lastu
Mää oon kans katellu sitä John1100 hepun lastua. Nytkun 100000 tuli täyteen niin vois koittaa jotain piristystä.
Mullakaan ei oo ryntäilevä yksilö, mutta haluaisin alas parempaa vetoa ja herkkyyttä. Tällä hetkellä settinä Konna ja Laser vaimennin. Ja kuulu Steptoe mod.
Pitäs ehkä nuo synkat tarkastaa ainaki ennen kun lastuttaa.
Tuolla pre-filterillä ei tee mitään, mikäli haluaa, että pyörässä riittää vetoja. Kuristaa ilmansaantia kohtuuttoman paljon. Allekirjoittaneella tfi dobeck performance ruiskunsäätöyksikkö ja leo vince vaimennin, joilla saa riittävästi virtauksia polttoaine ja pakopuolelle. Hommasin parivuotta sitten juurikin tuon unifilterin ja pre-filterin kanssa pyörä muuttui mopoksi. Pre-filsu pois ja ainostaan pyöreä öljyttävä paikoillaan, ruiskuyksikostä lisää ruuvimeisselillä soppaa niin kyllä kulkee!!!!
Laitahan raporttia, miten toimii? Meikäläisen pomossa on alkuperäinen ohjelma ohitettu kokonaan tuolla tfi yksiköllä, joka toimii manuaalisesti ruuvimeisselillä potikkaa kääntämällä ja vaikutukset ovat aika suuria. Tosin 2500-3500 kierrosten välissä on kuollut kohta, jota tuolla en ole saanut pois, mutta muuten löytyy voimaa muilla kierrosalueilla hyvin. Myös tasakaasulla tyhjäkäynnin ja 2500rpm välissä meno on aika nykivää. Ilmeisesti tuo ruiskuyksikkö ei osaa annostella noilla kierroksilla polttoainetta riittävän tasaisesti. Lambdaa ei mulla ole, vaan se oc-potikka, mikäli haluaa ecun nykyisellä "tehdaslastulla" ajella. Olen kokeillut myös tuota "tehdaslastua" ja tuntuu siltä, että sillä puuttuu parikymmentä hevosta verrattuna tuohon tfi-yksikön kanssa ajettaessa. Kulutus pyörii n. 6-6,5 litraa nätisti ajellessa ja 7-8 kun oikein laskee tyränä menemään. On ehkä vähän liikaa.
Kiinnostaa kovasti, että miten tuollaisella virilastulla r1100gs toimii? Varsinkin kulutus ja alavääntö kiinnostaa.
Parin pikaisen lenkin perusteella tosi iso parannus toi lastu, mutta laittelen paremmin tekstiä kun saan vähän enemmän kilsoja kasaan sen kanssa.
Onko toi tfi yksikkö kytketty kaasuasentoanturin väliin?
Tuolta kun alkaa lueskelemaan johngs1100:sen kirjotuksia niin on tuo lastun vuolija ainakin vähän aiheeseen perehtynyt..
Tuo onkin aika mielenkiintoinen ruiskunohjaus systeemi, en ole aiemmin törmännytkään.
Mulla on ihan lambda-anturi paikoillaan. Johnilta saa lastun toimimaan sen kanssa tai open looppina ilman lambdaa. Näin olen ainakin käsittänyt.
Parin päivän ajot kuulemma vaatii että ruisku sopeutuu uusille kartoille. Itse olen ajanut vain yhden päivän työreissut mutta tuntuu kyllä hyvälle. Veto on puhtaampi kaikilla kierrosalueilla ja vetää puhtaasti seitsemään tonniin asti. Tokihan koneen perusluonne pysyy samana traktorin koneena.
Seuraavaksi täytyy ettiä joku tarvikeputki, saa painoa ja katin pois sekä ehkä asenneltua vähän kapeemmaksi. Tänään meni uudet iskarit molempiin päihin.
Olen nyt ajanut vajaan 3 tkm lastutettuna.
Kokemukset varsin positiivisia:
- pienillä kierroksilla käytös parani todella paljon
- koko kierrosalueella enemmän vetoja
- vetää raikkaasti punarajalle.
Oma yksilö ei ole surgingista kärsinyt, siihen vaikutusta en osaa sanoa.
Kulutus liikkuu n. 5,5 - 6 L / 100 km.