KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hectoe
Pyörä: KTM 790 Adv R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Hectoe »

Kaikki on suhteellista, mutta minulla kieltämättä kalskahtaa korvaan kun puhutaan 690:stä möhkönä, kun on Africa Twinillä ajellut. :lol:

Unicrossi ei ole minunkaan mielestä nimestään huolimatta mikään crossirengas ole ja se on toiminut yllättävän hyvin AT:nkin alla joka alustalla, joten vaikea uskoa että vatkaaminen johtuisi pelkästään siitä. Voihan se tietenkin olla että unicrossi ei toimikaan jostain syystä kevyemmässä pyörässä niin hyvin.

Tämä vatkaaminen voi olla semmoinen asia, että eri ihmiset kokee sen eri tavalla. Olen huomannut että kuusysikymppi kyllä elää alla kovemmissa nopeuksissa, varsinkin kun tekee terävempiä ohjausliikkeitä. mutta koska se ei ole mitään hallitsematonta, se ei ole minulle häiritsevää. Mulla on edessä joku dunlopin kovettunut crossirengas ja lynxin valomaski ja visiiri.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

AKM kirjoitti:Ei ole sama vilkku, eikä sama liitin. Motonet mallissa pyöreät irtoterminaalit, Kotarissa 2 napainen JAE tai vastaava.

Kotarin vilkun kiinnitys on metallisella uroskierteellä, Motonet mallissa on muovinen tappi ilman kierteitä, kiinnitystapa jokin mystinen.

Kun vilkkuja katkoo, niin tilalle ei kannata ostaa 690:n vaan jonkun Kotarin kisaenskan. Menee heittämällä paikoilleen, ovat halvempia ja varsi tehty ei ihan niin helposti poikki napsuvasta muovista.

-AKM-
Liitin ei yleensä ole ongelma. Minulla on Advessa tuollaiset "Motonet" malliset vilkut. Otin alkuperäisistä vilkuista johdot ehjinä pois ja pujotin ne "Motonet"-vilkkujen sisään. Jos johdoissa on hehkulampun pää samanlainen, mitään liittimiä ei tarvitse vaihdella.
Kurahanska
Pyörä: Ktm

Viesti Kirjoittaja Kurahanska »

Ei oma vatkaa laillisissa vauhdeissa, mutta kovemmissa vauhdeissa varsinkin auton ilmavirrassa ajaessa tuntuu levottomalta ajaa.
Mukavaa ajaa mökille auton perässä kun joku tunkee jatkuvasti eteen :roll:

Ohittiko muuten akran softa vanhemmissa malleissa 2-3 vaihteen rajoittajat?
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja bisti »

Nonnih, tuli pyörältä poistettua konttausneitsyys. Niljakas, maassa makaava puunrunko oli liian kova vastus tkc:lle siitähän mentiin sitten etuviistoon kyljelleen. Onneksi nopeus oli kävelyluokkaa ja alusta pehmeää sammalta, mutta siltikin tämä riitti siihen että rysterin kiinnike murtui hieman, rysteri taittui alas ja kytkinkahvan nuppi meni poikki. Muita vaurioita en ainakaan vielä ole huomannut. Täytyy hieman hioa ja lyhentää vielä aavistus lisää tuota kytkinkahvaa niin sekin on sitten optimimittainen.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Vesku_1
Pyörä: KTM 690 SMC

Viesti Kirjoittaja Vesku_1 »

Onko näihin Akran slipareihin erilaisia db-killereitä?Omassa oli vaan holkki pienentämässä pakorööriä.Sais olla hiljasempi...
Kurahanska
Pyörä: Ktm

Viesti Kirjoittaja Kurahanska »

Vesku_1 kirjoitti:Onko näihin Akran slipareihin erilaisia db-killereitä?Omassa oli vaan holkki pienentämässä pakorööriä.Sais olla hiljasempi...
Omassa on 15cm pitkä pätkä putkea ja pienentää hieman aukkoa, alkuperäinen siis.
Kyllä tuo ainakin poliiseille kelpasi, korvakuulolta mittasivat ja toivottivat hyvää kesää :lol:
bisti

Voi tsiisus että on muuten kallis tuo originaali kytkinkahva, kaikki mitä löysin pyytää 60-70 euroa. Oliko joku löytänyt jotain tarvikekahvaa joka sopisi? Näihinkö sen KTM:n tuotto perustuukin, pirun heikot kahvat jotka maksaa hunajaa ja napsuu poikki jatkuvasti... :(
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No jo on hintaa kahvalla :shock:

Oliko joku löytänyt sopivan hintaisia lyhennettyjä kahvoja? Tähän asti pärjännyt pitkillä kahvoilla mutta nyt alkaa kaipaamaan 2-3 sormen kahvoja, enkä viitseisi lähteä tekemään lyhennettyjä kahvoja omista kahvoista. Jarrukahva löytyy kotoa mutta kytkinkahva puuttuu, jos sellainen jostan kohtuuhinnalla löytyy niin voisin vaikka tehdäkkin lyhyet kahvat jos ei järkihintaisia lyhyitä kahvoja löydy.

Lyhennetyn kahvan teko on aika simppeliä, poikien mopoihin tuli niitä tehtyä. Kahva poikki ja katkastuun päähän kunnon karhennukset tartuntaa varten. Biltemasta alumiinin väristä epoksitäytettä ja siitä muotoilee sopivan pään kahvoihin, kestää ja toimii. Ei kedon kaunein kukkanen mutta, tein itse ja säästin :wink:

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/K ... te-361301/

EDIT: Sopiskohan nämä kahvat? Ilmeisesti Dukessa on samat kahvat vai?
http://www.ebay.com/itm/KTM-690-Duke-20 ... 53&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Folding-Extenda ... 30&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Pair-CNC-Orange ... 02&vxp=mtr

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=kt ... s&_sacat=0
Viimeksi muokannut Koheltaja, Su Touko 26, 2013 9:14 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
bisti

Koheltaja kirjoitti: Lyhennetyn kahvan teko on aika simppeliä, poikien mopoihin tuli niitä tehtyä. Kahva poikki ja katkastuun päähän kunnon karhennukset tartuntaa varten. Biltemasta alumiinin väristä epoksitäytettä ja siitä muotoilee sopivan pään kahvoihin, kestää ja toimii. Ei kedon kaunein kukkanen mutta, tein itse ja säästin :wink:

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/K ... te-361301/
Täytynee varmaan mennä tuolla vaihtoehdolla kun tuli tuo lyhennys tehtyä ns. "kuin itsestään" 8)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
mico
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black

Viesti Kirjoittaja mico »

kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Onko noissa Brembo vai Magura pääsylinteri ?
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kytkin on Magura ja jarru Brembo.
Kylätason kurapyöräilijä.
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Mulla on tuollainen uudemman mallinen
täydellinen Maguran kytkin sylinteri
Jouten ja se on uusi ! Saa melkein ton pelkän kahvan
hinnalla !!!
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mulla on tuollaiseen passaavia(ilman sitä kytkyttimen kytkintä) 2kpl mitälie exc/sx vipuja tuolla mopotallin seinällä(vaan kytkinvipuja)
olisko ne ollut joku 7€ pala kun ostin eBaysta :shock:
ai saakeli tuollasessa -13 mallisessa taitaa olla jo tuo magura 2 eli ei passaakkaan,, kannattaa silti eBay kattella ennenku maksaa 70€,, duken värkit ei vissiin sovi??
Kylänmies
Pyörä: polkupyörä

Re: KTM 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

Olikos se näin tuo -12 E mallin mittarin säätö?
takakura kirjoitti: R MALLIN SÄÄTÖ:

---Procedure---
1. Disconnect the pink wire inside or outside of speedo (or just temporarily unplug the 8 pin connector).
2. Press MODE button to enter TRIP 1 or TRIP 2.
3. Press and hold MODE button until LENGTH appears.
4. Adjust to circumference (in mm) of front tire using the 2 buttons.
5. Press and hold both buttons to enter value.
Done!
Vastaa Viestiin