Eli kannattaa kysyä laskua maksaessa pitikö venavälejä säätää vai riittikö tarkastus. Ei ne mihinkään vuodessa liiku.Kotarin huolto-ohjelma kirjoitti:Times are calculated including
valve clearance adjustment.
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- AMa
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Re: KTM 690 Enduro (/R)
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Kyllä se mappauksen voi huoleti tehdä itsekin ja jos on takuuhuoltoon asiaa, niin voihan sen alkuperäisen ladata varoiksi takaisin. 1. huollossa ei muistaakseni venttiilien välyksiä tarkastella.
Mulle tehtiin aikoinaan 690:n 1. huolto alle tunnissa ja yritettiin laskuttaa ohjeajan mukaan muistaakseni 2,5 tunnista.Tätä kun tiedustelin, niin väittivät että huoltoa teki kaksi miestä
Maksoin pitkin hampain 2:sta ja seuraavat huollot olenkin sitten tehnyt itse.
Mulle tehtiin aikoinaan 690:n 1. huolto alle tunnissa ja yritettiin laskuttaa ohjeajan mukaan muistaakseni 2,5 tunnista.Tätä kun tiedustelin, niin väittivät että huoltoa teki kaksi miestä
Kura lentää...
Huolto kusettaa aina, multakin laskutettiin mappaukseen mennyt aika tonnin huollossa kahteen kertaan. Seuraavat olen tehnyt itse.
- themetus
- Pyörä: Moto Guzzi 1200 Sport
Itselläni on kahdesta KTM huollosta hyviä kokemuksia. Motopalvelu Niemitalo ja Racingbike Sidecar.
Näihin itsekin luotan.themetus kirjoitti:Itselläni on kahdesta KTM huollosta hyviä kokemuksia. Motopalvelu Niemitalo ja Racingbike Sidecar.
En ole vielä niin tutustunut tuohon tuneecuun niin täytyy kysästä mahdollisesti simppeli kysymys. Eli miten se originaali karttojen lataaminen onnistuu? Ne löytyy sieltä tuneecusta?tertsu kirjoitti:Kyllä se mappauksen voi huoleti tehdä itsekin ja jos on takuuhuoltoon asiaa, niin voihan sen alkuperäisen ladata varoiksi takaisin. 1. huollossa ei muistaakseni venttiilien välyksiä tarkastella.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Eka huolto tehty Vantaan BW:ssä. Palvelu oli tiskillä yhtä hyvää kuten tähänkin asti, huolto tehty hyvin siitä päätellen että pääsin himaan
, öljyiksi laitettiin pyynnöstä 10W60 Motorexit.
Huollon hinnaksi kerrottiin huoltoa varatessa noin 250€ ja huollon ajaksi noin 2.5h. Kun vein pyörän huoltoon, kysyin huoltoveloituksen perusteista ja tarkistuksen jälkeen huollon hinta putosi noin 190 euroon joka on mun mielestä varsin kohtuullinen veloitus ekasta hullosta.
Kyllä mulle on BW:ssä tullut hyvää palvelua, niin myynnin, varaosien kuin huollon puolelta. En osaa valittaa enkä vaatia parempaa, varmaan jatkossakin asioin samassa paikassa.
Huollon hinnaksi kerrottiin huoltoa varatessa noin 250€ ja huollon ajaksi noin 2.5h. Kun vein pyörän huoltoon, kysyin huoltoveloituksen perusteista ja tarkistuksen jälkeen huollon hinta putosi noin 190 euroon joka on mun mielestä varsin kohtuullinen veloitus ekasta hullosta.
Kyllä mulle on BW:ssä tullut hyvää palvelua, niin myynnin, varaosien kuin huollon puolelta. En osaa valittaa enkä vaatia parempaa, varmaan jatkossakin asioin samassa paikassa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Hyvä että noin meni. Tuo hintakin on varsin kohtuullinen jonka sait sovittua. Joko mopo on piuhassa karttojen päivityksessä? 
Olisiko tuossa noitten hinnoittelussa joku virhe koneella tai jotain, kun -12 mallista eteenpäinhän ensihuolto on lyhyemmäksi ilmoitettu KTM:n huoltoaikataulutuskataloogisivulla? 80vs160min.
Olisiko tuossa noitten hinnoittelussa joku virhe koneella tai jotain, kun -12 mallista eteenpäinhän ensihuolto on lyhyemmäksi ilmoitettu KTM:n huoltoaikataulutuskataloogisivulla? 80vs160min.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mä luulen että he ei ole edes huomannut huoltoajan muuttuneen 2012->, kun otin asian puheeksi niin hinta korjattiin välittömästi ja sanottiin että heidän pitää päivittää velotukset ajantasalle.
Ei ole vielä piuhassa, jospa sunnuntaina kun tuun mökiltä takaisin. Kohta pääsee testaamaan uuden grillin ja vedän tänään ainakin 690 pakettia erilaisia grillimakkaroita
Ei ole vielä piuhassa, jospa sunnuntaina kun tuun mökiltä takaisin. Kohta pääsee testaamaan uuden grillin ja vedän tänään ainakin 690 pakettia erilaisia grillimakkaroita
Kylätason kurapyöräilijä.
- AMa
Uutta pyörää odotellessa aika kuluu rattoisasti kun lukee tämän 280-sivuisen viestiketkun läpi ja jatkaa sitten lukemalla esimerkiksi KTM 690 TuneECU -ketjun, jossa ei ole kuin 10 sivua, siellä sivulla 10 minun sinne nimenomaan sitä varten laittama walkthrough TuneECUn käytöstä, ettei jokaisen tarvitsisi kysyä jokaista asiaa erikseen ensimmäisessä paikassa missä asia mieleen tulee.Kylänmies kirjoitti:En ole vielä niin tutustunut tuohon tuneecuun niin täytyy kysästä mahdollisesti simppeli kysymys. Eli miten se originaali karttojen lataaminen onnistuu? Ne löytyy sieltä tuneecusta?
Onhan näitä tullut selattua kun pyöräkin tulee jo huomenna.AMa kirjoitti:Uutta pyörää odotellessa aika kuluu rattoisasti kun lukee tämän 280-sivuisen viestiketkun läpi ja jatkaa sitten lukemalla esimerkiksi KTM 690 TuneECU -ketjun, jossa ei ole kuin 10 sivua, siellä sivulla 10 minun sinne nimenomaan sitä varten laittama walkthrough TuneECUn käytöstä, ettei jokaisen tarvitsisi kysyä jokaista asiaa erikseen ensimmäisessä paikassa missä asia mieleen tulee.Kylänmies kirjoitti:En ole vielä niin tutustunut tuohon tuneecuun niin täytyy kysästä mahdollisesti simppeli kysymys. Eli miten se originaali karttojen lataaminen onnistuu? Ne löytyy sieltä tuneecusta?
- AMa
No nyt aukeaa vähän enemmän. Eli originaalikarttojen lataamisella tarkoitat alkuperäisten karttojen palauttamista mopoon virikarttojen tilalle? Ymmärsinkö oikein? Silloin se tapahtuu kuten minkä tahansa kartan kirjoittaminen mopon ECUun. Download.
Joo siis kysymys oli tästä teoreettisesta takuun menetyksestä ja sen välttämisestä. Eli saako tuolla tuneeculla ne samat alkupeäiset kartat sinne takaisin jotta ei huollossa huomata siellä olleen muita karttoja?
- AMa
Kylänmies kirjoitti: Eli saako tuolla tuneeculla ne samat alkupeäiset kartat sinne takaisin?
AMa kirjoitti: kuten minkä tahansa kartan kirjoittaminen mopon ECUun. Download.
taas ollaa kotarin lähellä...Koheltaja kirjoitti:Kävin äsken johtosarjoja läpi ja aika OK näköiset ne oli, muutamia reitityksiä tein uudestaan ja joihinkin paikkoihin laitoin 3M lämmönkestävää PVC teippiä, tätä ne kehui kovasti kun kävin YE:stä hakemassa.
Tarkistakaa oikean katteen alta öljynpaineanturin kiinnitys, mulla oli anturi väärässä asennossa ja liian ylhäällä, oli liitin hangannut rungosta maalit pois ja johdon kuoressa alkava kuluma. Riitti kun löysäsi anturin kiinnikkeen ja muutti vähän asentoa, Revelin oranssilla pienoismallimaalilla täppä runkoon, on aika saman väristä kun KTM:än oranssi.
Lampun takaa sipaisin myös johtosarjat auki, yhdessä johdossa oli ilmeisesti asennusvaiheessa saatu kuori rikki. Korjasin kuoren ja samaa PVC teippiä johtosarjoihin ja siististi pektti kasaan.
Jäähdyttimen rivoissa lepäsi yksi johtonippu, pienellä reitin muutoksella ja johtonipun siirrolla sen sai irti jäähdyttimestä. Melko varmaan olisi ajan kanssa hangannut jonmman kumman puhki, johtosarjan tai jäähdyttimen.
Joku päivä pitää vielä käydä läpi sulake/releiden aluset, sieltäkin voi löytyä yllärijutsika
Mulla oli anturin ja rungon välissä 1cm tyhjää ja sytkän johdot meni ihan ok syylärin takaa...