HM CRE f 250 X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: HM CRE f 250 X
Huoltoahan kaikki enskat ja krossit vaatii suunnilleen saman verran.Tuollaiset väitteet ettei esim shercolle ole edes kilpailijaa jättäisin kyllä omaan arvoonsa. Kotari,Honda,yamaha yms valtamerkit eivät ole turhaan harrastajien suosiossa.Osia ja ammattitaitoisia huoltoliikkeitä löytyy ympäri maata toisin on näiden marginaalimerkkien kohdalla.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
No en mä nyt ihan noin sanonu, ainakaan tarkottanu. Oma pyörävalinta tuli kuitenkin tehtyä jo kauan ennen kun aloin koko myyntiä miettiä ja ainoo mitä harkitsin edelle oli juurikin HM - CRF450X, Rintakosken R-mallin kokeilun perusteella. Se vaan et se X-malli kun viimein pääsin kokeilemana olikin sitten paitsi hirveä pullukka, myös painava ja huonosti kaasuun vastaava, ajaessa ei mistään olisi tunnistanut edes saman merkkiseksi kuin Rintakosken pyörä. Jotenkin se innostus vaan lässähti siihen...
Marginaalimerkkeihin ei tosiaan saa osia kuten isoihin, mutta mä ainakin autan kun jotain tarvii, nimittäin melkonen lista osia on, mutta luetteloissa ei vaan mainita, eli olen ne sit kaivamalal kaivanu. Mooselta olen saanut mittojen mukaan mm. mikä penkinpäällinen sopii ja niitä sit laitettu, vakio kun ei pakkasessa pidä tarpeeks.
Marginaalimerkkeihin ei tosiaan saa osia kuten isoihin, mutta mä ainakin autan kun jotain tarvii, nimittäin melkonen lista osia on, mutta luetteloissa ei vaan mainita, eli olen ne sit kaivamalal kaivanu. Mooselta olen saanut mittojen mukaan mm. mikä penkinpäällinen sopii ja niitä sit laitettu, vakio kun ei pakkasessa pidä tarpeeks.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
elsinore
- Pyörä: kootym 640 adventure,yamaha yz/wr250 -08
< http://www.blocket.se/goteborg/Honda_HM ... ?ca=11&w=3
< oispa lähempänä tukholmaa,,niin ostaisin pois
< 26km ajettu
< jahka 30 000skr = 3300€ ja rahti 200€ ,,tulli n.200,,paperit ym kats 250 taitaa olla 4000€ kun kilvissä
< 26km ajettu
< jahka 30 000skr = 3300€ ja rahti 200€ ,,tulli n.200,,paperit ym kats 250 taitaa olla 4000€ kun kilvissä
Millähän tuon saisi varmistettua, että meneekö ko kampe kilpiin vaiko nöy? Pitääkö siitä löytyä joku HM:n "tyyppikilpi", vai mitä katsastusherrat luuraavat jos tuommoisen kilpikatastukseen taluttaa?elsinore kirjoitti:< http://www.blocket.se/goteborg/Honda_HM ... ?ca=11&w=3
< 26km ajettu
-
elsinore
- Pyörä: kootym 640 adventure,yamaha yz/wr250 -08
< jaa,,luulis olevan tallel vilkut jne noiden ajo km jälkeen,, tyyppikilvet,,yhteneväisyys tod varmaan joutuu hommaan
< mittari näkyy olevan ,
< eiköhän hm pyöriäkin löydy suomen tietokannasta ??
< n.4000 ei paha ,,periaattes uudesta moposta kivissä,,
<
< mittari näkyy olevan ,
< eiköhän hm pyöriäkin löydy suomen tietokannasta ??
< n.4000 ei paha ,,periaattes uudesta moposta kivissä,,
<
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Tyyppikilpi pyörässä pitää olla ehjä, COC-todistus löytyä, muista tehdä luovari/kauppakirja.
Varmista että se COC on tallessa, ainakin muutama vuos sitten ei HM suostunu kirjottaan uutta COC:tä vanhalle pyörälle, syy oli suunnilleen ettei ne tiedä onko se enää COC:n mukainen tjsp. Piikkiä olin siis laittamassa kilpiin, tais olla -08 ellei sit -09, ei ollu ainakaan maahantuojaa vielä silloin eli oli suoraan koitettava itskujen kans vääntää.
Varmista että se COC on tallessa, ainakin muutama vuos sitten ei HM suostunu kirjottaan uutta COC:tä vanhalle pyörälle, syy oli suunnilleen ettei ne tiedä onko se enää COC:n mukainen tjsp. Piikkiä olin siis laittamassa kilpiin, tais olla -08 ellei sit -09, ei ollu ainakaan maahantuojaa vielä silloin eli oli suoraan koitettava itskujen kans vääntää.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Hm:n x mallin pohjana on Hondan crf x enduro, johon HM on laittanu omia palikoita esim katteet Lexan putki ym, R mallin pohjana on CRF R, eli rossi, senkin saa kilpiin suomessa.
X malli on aika kesy ainakin vakiona, HM:n mallista ei ajo kokemuksia, mut pitäis olla parempi, kun siihen on vaihdettu toi putki, missä vakio X mallissa on Kuristin. HM:n X mallissa ei ole ruiskua edes -12 mallissa.
Ja THA:llekin tiedoksi, ei Hondan huoltaminen ole kallista/ isotöistä. Hondassa on eri öljyt laatikossa ja moottorissa, eli kytkimestä irtoava "paska" ei kierrä moottorissa, öljyn vaihto väliksi riittää 10h. Alkuperäinen mäntäsarja sis. tiivisteet maksaa n. 150€, ja on kaksi renkainen.
Alkup imuvenat n.60€/kpl, tarvikkeet maksaa vissiin tuplat.
X:llä pääsee yli 100h ennenkun tarvii mäntää vaihtaa, itsellä oli 120h kun vaihdoin, eikä vieläkään ollut ohivuotoja renkaissa. Eikä R malliinkaan tarvii aikaisemmin vaihtaa, ellei aja pelkkää rossia.
Eikä mun X mallin kaasaria tarvinnu ikinä säätää, oli talvi tai kesä.
X malli on aika kesy ainakin vakiona, HM:n mallista ei ajo kokemuksia, mut pitäis olla parempi, kun siihen on vaihdettu toi putki, missä vakio X mallissa on Kuristin. HM:n X mallissa ei ole ruiskua edes -12 mallissa.
Ja THA:llekin tiedoksi, ei Hondan huoltaminen ole kallista/ isotöistä. Hondassa on eri öljyt laatikossa ja moottorissa, eli kytkimestä irtoava "paska" ei kierrä moottorissa, öljyn vaihto väliksi riittää 10h. Alkuperäinen mäntäsarja sis. tiivisteet maksaa n. 150€, ja on kaksi renkainen.
Alkup imuvenat n.60€/kpl, tarvikkeet maksaa vissiin tuplat.
X:llä pääsee yli 100h ennenkun tarvii mäntää vaihtaa, itsellä oli 120h kun vaihdoin, eikä vieläkään ollut ohivuotoja renkaissa. Eikä R malliinkaan tarvii aikaisemmin vaihtaa, ellei aja pelkkää rossia.
Eikä mun X mallin kaasaria tarvinnu ikinä säätää, oli talvi tai kesä.