http://www.youtube.com/watch?v=cYFrKD4rzhg
KTM 2012-2014?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Juhana
- Viestit: 2245
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: KTM 2012-2014?
Onhan tuo näppärä mutta vaatinee mahtavat aavikkoakut,että selviää näistä 2-300km nurkkasurauksista.Laavulla tulee itku,kun ei sitä töpseliä sitten ollutkaan siellä.Tai sitten ehkä tulevaisuudessa,kun on enemmän sähköautoja ja mopoja,mettähallituksen hyvin varustetuilla laavuilla jyrisee mahtava tiisselikeneraattori,millä lataa kerralla koko remmin akut,tai paikallinen lataus-auto kurvaa paikalle,ja höylää samalla porukan visat.Kaasuvaijeritkaan ei enää katkeile,eikä pakarin pöntöt putoile.letermanniit roikkuu turhaan vyöllä,kun ei tartte viritellä pensaletkuja,ja säädellä kaasareita mettässä,tulpanvaihdoista nyt puhumattakaan.Niin,ja entäs ne kalliit mittatilaus korvatulpat sitten? aivan turhat! ja naapurit nukkuu aamuisin pommiin,kun on totttunut herään alkulämmittelyyn,tai viimeistään lähtökiihdytykseen.Ei poijjaat hyvältä näytä,mitä me sit talleissa korjataan kovimmilla pakkasilla?Mä en ainakaan osta!
...Tai no ...ehkä,jos olis rahaa

- korpipolku
- Viestit: 414
- Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
- Pyörä: Gelände/Straße
- Paikkakunta: Helsinki
Re: KTM 2012-2014?
Voihan tohon laittaa sellaisen räpättimen pinnoihin. Jogurttipurkista niitä lapsena askarreltiin.
s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 2012-2014?
Tuskin juu sunnuntaisurauttelijan kannattaa olla heti vaihtamassa tuollaiseen sähkömopoon...
Mutta jollekkin enskasafariporukalle toi voi avata ihan uusia ajomaisemii tai yleensäki enskapolun tekemiseen varmaan irtois luvat helpommalla.
Perinteiselläkin polttoaineella toi Freeride aiheuttaa omituisii väristyksii, ei kai auta ku painella tyhjää lompakkoo otsaan jos ne sillä häveis...
Mutta jollekkin enskasafariporukalle toi voi avata ihan uusia ajomaisemii tai yleensäki enskapolun tekemiseen varmaan irtois luvat helpommalla.
Perinteiselläkin polttoaineella toi Freeride aiheuttaa omituisii väristyksii, ei kai auta ku painella tyhjää lompakkoo otsaan jos ne sillä häveis...
Re: KTM 2012-2014?
Kyllähän tollanen olis ostettava jos olis paljon ylimääräisiä pelimerkkejä. Siinä mielessä olisi loistava että ratoja/reittejä voisi tehdä naapurien läheisyyteenkin ilman meluhaittaa. Uskoisin tuon olevan metsäpoluilla kohtuulisen nopea myös. Vaikka omille maille voi radan tehdäkin, niin helposti naapureille nousee tatti otsaan kun esim. pellolla muutama pyörä huutaa torvi auki.
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: KTM 2012-2014?
350 exc-f pyörii märissä unissani joka yö...
samoin viissatku aiheuttaa pulssinnousua kauheasti.
taas rahanmenoa tiedossa...
samoin viissatku aiheuttaa pulssinnousua kauheasti.
taas rahanmenoa tiedossa...
Re: KTM 2012-2014?
mikähän nuista malleista olis helpoin ajaa metsässä semmoselle, joka on ajanut vain soralla isoja pyöriä?
oliskohan 200cc vajaatahtinen minkälainen, ainakin numeroiden valossa kevyt. vauhdilla ei ole juuri merkitystä, kunhan pääsis radan läpi itseään tai pyörää särkemättä.
oliskohan 200cc vajaatahtinen minkälainen, ainakin numeroiden valossa kevyt. vauhdilla ei ole juuri merkitystä, kunhan pääsis radan läpi itseään tai pyörää särkemättä.
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 2012-2014?
200 on hyvä valinta ja 250 2T-myös. Itse suosittelisin 250 tai 350 4T, kun tykkään enemmän nelareista. Pienemmälle kuskille pienempää pyörää ja isommalle isompaa. Pikkukuskille piikkikin on oikein oiva peli. Isommissa 300 2T ja 450/500 4T on jo turhan paljon voimaa aloitteluun. Käy kokeilemassa molempia 2T ja 4T, niin sillä se oma suosikki löytyy.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: KTM 2012-2014?
3-satanen exc on tosi leppoisa ajettava 2-T mopoista...on vääntöä, niin pystyy turraamallakin ajamaan. Sanotaan että on 3-T mopo...molempien tahtien parhaat ominaisuudet yhdistettynä, nelarin vääntö ja 2T:n keveys.
Eikä ainakaan sillä keltaisella pakoaukonsäätimen jousella ole sellaista repivää tehopiikkiä, että olis karkaamassa käsistä. Aika helekatin helppo tuolla spooritouhuissa vrt. exc 450:nen.
Mutta varmaan se uus 350:nen 4-T ois sitten nelareista aika mukava.
Eikä ainakaan sillä keltaisella pakoaukonsäätimen jousella ole sellaista repivää tehopiikkiä, että olis karkaamassa käsistä. Aika helekatin helppo tuolla spooritouhuissa vrt. exc 450:nen.
Mutta varmaan se uus 350:nen 4-T ois sitten nelareista aika mukava.
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: KTM 2012-2014?
Kokeilin tässä vastikään ekaa kertaa uudehkoa 250 nelarikotaria ja tuli heti tunne että ois pitäny jättää kokkeilematta...Pasi kirjoitti:mikähän nuista malleista olis helpoin ajaa metsässä semmoselle, joka on ajanut vain soralla isoja pyöriä?
oliskohan 200cc vajaatahtinen minkälainen, ainakin numeroiden valossa kevyt. vauhdilla ei ole juuri merkitystä, kunhan pääsis radan läpi itseään tai pyörää särkemättä.
Saatto tulla kalliiksi. Oli nimittäin niin mahtava heittää enskaspooria ympäri ettei tosikaan.
Eihän teho ollu samanlaista ko tuossa minun isossa, mutta en osannu kauheasti kaivata enempääkään.
Ja ne pikkunelarin murinat... ne vei minun syömmein kertaheitolla!
Semmonen sulla pittää Pasi ainaki koestaa. Se samanen koekappale tuntu olevan muuten myynnissäki...
Re: KTM 2012-2014?
200cc on kyllä kevee ja helppo ajaa ja on se nopeekin. Sanoisin, että sunnuntaikuntoiluharrastukäyttöön ihan parhaita vaihtoehtoja. Vääntöä paremmin kuin piikkisessä, mutta ei kierrä niin iloisesti korkealle. Mä ajoin tuollaisella 240h ilman minkäänlaisia murheita tekniikan kanssa. Veikkaan, että tunteja on vielä paaaljon edessäkin.Pasi kirjoitti:mikähän nuista malleista olis helpoin ajaa metsässä semmoselle, joka on ajanut vain soralla isoja pyöriä?
oliskohan 200cc vajaatahtinen minkälainen, ainakin numeroiden valossa kevyt. vauhdilla ei ole juuri merkitystä, kunhan pääsis radan läpi itseään tai pyörää särkemättä.
-ville
---x mopolla suohon x---
- Seppo Honkanen
- Viestit: 705
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Re: KTM 2012-2014?
Kulkee se piikkinen isommankin alla... Mulla on painoa ajokamppeiden kanssa yli 0,1 tonnia ja hyvin kulkee mopo pöpelikössä. Yhtään en osaa kaivata 250 EXC-F:n vääntöä (edellinen mettämoponi). Käsiteltävyys on kaikki kaikessa, kun omat taidot ei enää kehity - vaan ainoastaan taantuu. Jos ette ole nykyaikaista täysteho 2T piikkiä kokeilleet, niin suosittelen testaamaan.
T. Sepi
T. Sepi
Re: KTM 2012-2014?
oon nyt päässyt piikkistä testaamaan ja näillä näkymin testit jatkuvat vielä pitkään.Seppo Honkanen kirjoitti:Jos ette ole nykyaikaista täysteho 2T piikkiä kokeilleet, niin suosittelen testaamaan.
T. Sepi
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: KTM 2012-2014?
Eipä tässä enää mihinkään kehity....piikkihän se varmaan on minunkin tulevaisuus.
Sen jälkeen onkin vuorossa apurattaat ja lopuksi rollaattori.
Sen jälkeen onkin vuorossa apurattaat ja lopuksi rollaattori.
Seppo Honkanen kirjoitti:Kulkee se piikkinen isommankin alla... Mulla on painoa ajokamppeiden kanssa yli 0,1 tonnia ja hyvin kulkee mopo pöpelikössä. Yhtään en osaa kaivata 250 EXC-F:n vääntöä (edellinen mettämoponi). Käsiteltävyys on kaikki kaikessa, kun omat taidot ei enää kehity - vaan ainoastaan taantuu. Jos ette ole nykyaikaista täysteho 2T piikkiä kokeilleet, niin suosittelen testaamaan.
T. Sepi
Re: KTM 2012-2014?
Puhhuu mies joka ajo taas lauantaina kuin pororosvo, ei meinannu pysyä ees perässä..miki. kirjoitti:Eipä tässä enää mihinkään kehity....piikkihän se varmaan on minunkin tulevaisuus.
Sen jälkeen onkin vuorossa apurattaat ja lopuksi rollaattori.
Ois kiva koeajaa uus 125 ja 200. Tosin meikän nykyajoihin, joihin kuuluu myös makkaranpaistot on nämä isommat 2-tahit parempia.