Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TLA
Pyörä: Triumph Bonneville T120

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja TLA »

yrmyli kirjoitti:Onkos kukaan vielä rakennellut etulokasuojan korotusosia? Touratekin listoilla näyttää olevan sarjaa joka nostaa lokasuojaa +15mm. Pitäis laittaa piakkoin nappulakumia alle ja näyttäisi renkaan ja lokasuojan väli jäävän aika pieneksi, viimeistään nastapyörien kanssa pitää keksiä jokin ratkaisu.
Mä olen asentanut nuo Touratechin korotuspalikat, helppo homma ja tilaa tuli ihan mukavasti lisää. Etulokariin laitoin myöhemmin vielä Triumphin oman jatkopalan, niin (jo ennen korotustakin) lyhyen lokarin takia sinkoilevat kivet ei hakkaa/sotke koneen etuosaa ja alkukäyriä.
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

TLA kirjoitti:
yrmyli kirjoitti:Onkos kukaan vielä rakennellut etulokasuojan korotusosia? Touratekin listoilla näyttää olevan sarjaa joka nostaa lokasuojaa +15mm. Pitäis laittaa piakkoin nappulakumia alle ja näyttäisi renkaan ja lokasuojan väli jäävän aika pieneksi, viimeistään nastapyörien kanssa pitää keksiä jokin ratkaisu.
Mä olen asentanut nuo Touratechin korotuspalikat, helppo homma ja tilaa tuli ihan mukavasti lisää. Etulokariin laitoin myöhemmin vielä Triumphin oman jatkopalan, niin (jo ennen korotustakin) lyhyen lokarin takia sinkoilevat kivet ei hakkaa/sotke koneen etuosaa ja alkukäyriä.
Olen kanssa vähän miettinyt lokasuojanjatketta. Pyörässä on ainakin vakiomallisella etulokasuojalla ärsyttävä ominaisuus, hiekkatiellä ajessa virtalukkoon kerääntyy runsaasti hiekkaa.
vmnsrs
Pyörä: T 7,WR250F

Viesti Kirjoittaja vmnsrs »

Mulla olis ne Touratechin korotuspalat mutta en ole saanut vielä paikalleen.Moottoriohjelman päivitys poisti tuon tyhjäkäyntiongelman ainakin omasta pyörästä.
Nyt olis muuten takalaukku taas kyytissä ,toivottavasti pysyy pidempään tällä kertaa ja keskiseisontatuki tuli myös.Givi korkeamman pleksin tilasin tuolta http://www.mistergear.co.uk/ joten kyllä tämä tästä iloksi muuttuu
TLA

Viesti Kirjoittaja TLA »

vmnsrs kirjoitti:Mulla olis ne Touratechin korotuspalat mutta en ole saanut vielä paikalleen.Moottoriohjelman päivitys poisti tuon tyhjäkäyntiongelman ainakin omasta pyörästä.
Nyt olis muuten takalaukku taas kyytissä ,toivottavasti pysyy pidempään tällä kertaa ja keskiseisontatuki tuli myös.Givi korkeamman pleksin tilasin tuolta http://www.mistergear.co.uk/ joten kyllä tämä tästä iloksi muuttuu
No voihan perhana, koskahan mä saisin omani (softan, ja takalaukun korjauspalikan)... ei ole tullut huollosta soittoa vielä.
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Dodii Tikru on pihassa ja alkaa työ ympäristön muokkaaminen omille mieltymyksille. Äkikseltään ainakin tangolle pitää tehdä jotain jollei jopa vaihtaa toiseen. Jollakin taisi olla SW Motekin korotuspalat mutta minä tykkäisin että tanko tulisi lisäksi hieman lähemmäksi. Penkki näyttäisi jo irvistävän saumasta etukulmasta joten menee heti tiluuseen uusi.
Oscon ketjurasvarin ruuvasin tänään paikalleen ja seuraavaksi pitää tuon ajoasennon lisäksi miettiä säkkitelineitä.
Vaikka Tenere on mielestäni parasta A-luokkaa matkaendurona ja sitä jään taatusti kaipaamaan, kunhan sen ensin myyn jossain vaiheessa, niin Tikrun moottori aiheuttaa kyllä nuoruuskohtauksia jopa Wanhalle... :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Maissi
Pyörä: Triumph Tiger 800

Viesti Kirjoittaja Maissi »

Tänään kanssa hain tikrun ja ei voi kun hymyillä on se vaan kiva peli vaikka ei ihan suohon voi ajella :mrgreen:
Tikru05
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC ABS

Viesti Kirjoittaja Tikru05 »

vmnsrs kirjoitti:Mulla olis ne Touratechin korotuspalat mutta en ole saanut vielä paikalleen.Moottoriohjelman päivitys poisti tuon tyhjäkäyntiongelman ainakin omasta pyörästä.
Niillä ei näytä vielä olevan sitä Airflow-plexiä, joka on samanlainen, kuin MRA. Sitä odotellessa... Eilen ruuvailin paikoilleen etulokarin jatkeen, joten modaus on alkanut. Kääntelin myös sarvia asentoihin B ja löysin paremman ajoasennon sitä kautta. Ehkäpä ne korotuspalat tekis hyvää nekin. Plexin kanssa en ole huomannut sellaisia ongelmia, mitä monilla tuntuu olevan tuolla ulkomaisilla foorumeilla. Ei tuo alkuperäinen ihan paska oo, eikä hirveästi pyörteile, vaikka niin vääntävät. Eilen käytin Biketeamissa softan päivityksessä, ja alavääntö tuntui ainakin lisääntyneen kummasti. Mulla kun oli myös tuo "ongelma" ihan konkreettinen.
Oli mukava vertailla 2010 Advea ja omaa pyörää yks päivä, ja kyllä Trumppa vei voiton, vaikka ei Gessukaan huono ole, norsumainen vaan :D
Ai niin, Touratechin käsisuojat ei sovi suoraan XC:n... Scheisse.
Lehmänpaskakin haisee paremmalta sorateillä...
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Irrotin etuplexin sivukiinnikkeet ja nostin plexin niin pystyyn että otti etureuna kiinni lamppuun ja sitten koeajolle jossa totesin selvää parannusta pyörteilyyn, joten teen tuohon sivuille kiinnikelatat ja laitan plexin niin pystyyn kuin sen saa. Tämä antaa myös tilaa mittariston päälle johon saa rakennettua gepsille telineen. Tangon asentoakin on mallaitu, mutta ei se kääntelemällä parane vaan paikkaa on vaihdettava ja lisäksi varmaan hieman kavennettava. Oletteko tehneet jotain noille käsisuojille, jotkin lisälärpäkkeet olisi varmaan tarpeen. Karoot menee piakkoin alle ja sitten pikkaisen kestopäällysteen ulkopuolelle kokeilemaan miltä Tikru tuntuu hiekalla ja soralla..
Weteraani kurapyöräilijä
yrmyli

Kannattaa muuten olla tarkkana kuljettajan penkin asennuksessa. Penkin saa asennettua väärinkin paikalleen. Tänään ajelulla kuului yllättäen omituinen räsähdys ja pian persevärkki rupesi ilmoittamaan päänupille että penkki on irti. Pikainen pysähdys ja tarkistus, penkki oli todellakin irti. Olin asentanut penkin niin, että paino jäi ohuiden muovipitimien päälle. Melko huonoa muovia kun ei kestä edes sadan kilon kuskia... :lol: Ennen räsähdystä en ollut huomannut että penkki olisi ollut väärin paikallaan, oli ollut varmaan jo pari tuhatta kilometriä? Sen verran oli tuuria, että sain palaset talteen. Ny täytyy yrittää ehjätä ne jonkun liiman kanssa.
Liitteet
04092011152.jpg
04092011151.jpg
Tikru05

Eipä auttanu softan päivitys. Eilen ei meinannu lähteä käyntiin n. 30 km:n ajon jälkeen. Tyhjäkäyntiä n. 600-800 ja sammuili taas risteyksiin jos päästi kaasun pois. No tämän kun tietää, niin kiekat ei risteyksissä laske alle 1500. Ongelma poistui n. 50 km:n ajon jälkeen. Tänään ongelmaa ei taas esiintynyt ollenkaan. Niin että vitutus jatkuu asian suhteen ja huomenna soitetaan taas huoltoon. Onko muuten kenelläkään muulla eturengas nykyttänyt 60-80 vauhdissa? Tämä on toinen seikka, jonka huolto saa ensi viikolla korjata. Mulla "ominaisuus" on ollut uudesta asti...
Tikru05

yrmyli kirjoitti:Onkos kukaan tietoinen mistä löytyy listaus Suomen Triumph jälleenmyyjistä ja huoltopisteistä. Suomen kotisivut vaikuttavat olevan vieläkin kesken...

Sen verran oon saanu selville että:
Seinäjoella myy ja huoltaa Moto-Seinäjoki
Tampereella myy Biketeam ja huoltaa KX-center
Vantaalla myy ja huoltaa Biketeam

Olis mukava tietää myös muut huollot jos reissun päällä tulee ongelmia. Jos jollain on tietoa niin laittakaa infoa ketjuun.
Helsinki: MJL-huolto. Ei ole ns. "virallinen" jälleenmyyjän huolto, mutta jos puikoissa on sm-mekaanikko, ei jälki ole huonoa...
yrmyli

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Millä kilometrimäärillä nuo tyhjäkäyntihäiriöt ovat tulleet. Tiedän muutama jolla ne ovat alkaneen noin 10000 km kohdilla. Mulla on nyt 6500 kilometriä ja sarjanumerolla tarkastaen näyttäisi tuo minunkin olevan päivitettävien joukossa. Ainakaan vielä kyseinen ongelma ei ole vaivannut omaa pyörääni. Mietin vain pienessä mielessäni, olisko tukkeutuneella ilmansuodattimella osuutta asiaan? Kuinkas pitkä vaihtoväli suodattimelle on määritelty?
s_elviö
Pyörä: Tiger EXPLORER

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

yrmyli kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen. Millä kilometrimäärillä nuo tyhjäkäyntihäiriöt ovat tulleet. Tiedän muutama jolla ne ovat alkaneen noin 10000 km kohdilla. Mulla on nyt 6500 kilometriä ja sarjanumerolla tarkastaen näyttäisi tuo minunkin olevan päivitettävien joukossa. Ainakaan vielä kyseinen ongelma ei ole vaivannut omaa pyörääni. Mietin vain pienessä mielessäni, olisko tukkeutuneella ilmansuodattimella osuutta asiaan? Kuinkas pitkä vaihtoväli suodattimelle on määritelty?
Saat varautua jos vaikka huomenna :cry:
mulla alkoi suurinpiirten noilla km:llä
Tikru05

Mulla alkoi n. 900 km:n kohdalla ja jatkuuuuuuu...
TLA

Viesti Kirjoittaja TLA »

4600 km ilman ongelmia, kun en oo enempää kerinny ajelemaan :shock:
Vastaa Viestiin