Honda NX650 vs. SLR650 laiska tärisevä läjä?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Honda NX650 vs. SLR650 laiska tärisevä läjä?

Viesti Kirjoittaja THA »

Perskules kun tuli tommonen SLR kotikylältä vastaan niin paiskasin pikkunaksulla saman tien kattoon vehettä.
No eipä tuu asiakkaitten vehkeillä ajettua ellei huolto koeajoo vaadi, joten en niin käryllä mitä odottaa. Lähinnä mielessä että rengaskoko olis SLR:ssäkin ok, paino sama, valmiiks vähempi turhaa sälää ja jakkara alempana.

Huomioita kysesestä pyörästä
- ajettu muka alle 14tkm mut hapettumaa ja kaikkee kaikkialla, seisonta vois kyllä selittää...
- jalkatapit kertakaikkisen paskat, paitti että varmaan samat kun NX250 orkkis, ihan sairaan alhaalla, melki kun suoraan tiellä seisos - no tää ei tietty oo temppu eikä mikään muuttaa
- kyljelleen ja pystyyn, ei paha, mut ihan kännissä, ei meinannu millään käynnistyä, onko normaalia?
- yllättävän kapee, ihan hyvä ajaa tapeilta muuten mut penkki puoliväliin reisiä aika tönkkö liikkua...
- todella loistavan pitunen peli, oli vielä lapsessa missä taka-akseli tulee, yhtään pidempi ei sais olla

Sit enempi kysymys-osioon:
1) kone käynnisty hyvin ja vaikutti muutenkin kaikin puolin terveeltä, mutta tuntu ihan paskalta. Alla oli jotkut semislicksitkuvioiset katuenskanakit nollapidolla, mutta ei se tapeiltakaan paino takana edes kakkosella keulaa yhtään irrottanu saati keulinu, ykköselläkään ei nopeekaan kaasun liike nokittanu. Onko toi normaalia??? Siis onko Domikin tommonen lussukka vakiokaasarilla? Kaasuun vastaaminen semmonen verkkanen kiihdyn-hitaasti-sitä-mukaa-kun-sattuu-huvittaan en-ikinä-uskaltas-koittaa-pikkurisustakaan-saati-ojasta-yli? Siis oon mä kalvolal ajanu ennenkin, mutta toi oli sikasurkee... siis onko domikin tommonen lyllerö? Vai oliko ton SLR:n kalvo piiputtamassa tai muuta vikaa varmuudella?
2) Vielä tosta herkkyydestä, kun lähdin tolla vakiona kiihytyspumpullisella NX250:llä siitä pihasta, se irtos terhakammin, siis oliko tuo SLR tosiaan terve vai onko Domikin tommonen hitaasti-perässä-tullaan kaasuun vastaava saisseläjä ja jos on, poistuuko tommonen rasittava hitaus kaasarin vaihdolla kunnolla? Säilyykö silti kierrosalue yhtä alas?
3) Onko SLR ja Domi oikeestikin suunnilleen saman painoset ja vaan 2cm eri korkuset jakkarasta? Sen mä ainakin muistan että Domin jakkara oli paljon helpomman muotonen, SLR:ssä oli kuin kivikuution päällä käkkis, aika terävät nurkat
4) onko SLR ja Domi välillä kuinka paljon eroa voimassa kun tarvii pystyyn nostaa...?
5) saako oikeesta domista yhtä tarkan kaasuun vastaajan kuin NX250 ihan vakiona, kun kaasarin vaihtaa?

Pakkohan sen NX650 on parempi olla kun mun nenän edestä viime vuonna pohjankaalla täpärästi raadoimman näkösen pyörän ykköspytyn napanneen armaan suunnistuskaverini mopo Domin koneella kulki ihan eri malliin kun mun naksu... vastailkaa ja kommentoikaa, Coronerin mopo olis nyt ykkössijalla mut se on liian kaukana vastauksille, ei riitä kellossa tunnit.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
skuikka
Pyörä: SE

Re: Honda NX650 vs. SLR650 laiska tärisevä läjä?

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Puoliskon Domilla olen jonkun verran päristellut, ja kyllä se pomppii kahdella pienimmällä vaihteella helposti pystyyn. Se kaasari on vähän semmoinen puolisuoraveto, selkeästi terävämpi kuin joku DR:n CV mikuni. Siis kalvokaasari, mutta luisti aukeaa ehkä kolmanneksen verran kaasuläpän mukana, loput alipaineella.
Kuraattori
Pyörä: LC 4 ja 8

Viesti Kirjoittaja Kuraattori »

Muistelen että slärrän sytytysboksikin on jotenkin kuristettu. ovat muistaakseni ainakin amerikoissa laittaneet xr 650 l bokseja ja saaneet sillä vähän piristymään.laiskojahan nuo on enivei.
Karjalassa kajahtaa..Lc 4 ja 8
Dominator
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Eipä oo tullu SLR:rää kokeiltua, mutta ainakin speksien mukaan näyttäis olevan muutama hepo vähemmän vakiona
http://www.louis.de/_1072d7f1356d9ce366 ... pic=bikedb

Rungoltaan uskoisin SLR olevan huomattavasti raskassoutuisempi koska onhan se tehty enemmän kadulle kuin Domi. Ajettavuus Dominaattorissa paranee huomattavasti katteiden ja valo/mittari hässäkän sekä etulokasuojan vaihdolla kevyempään endurovalomaskiin, mittariin ja crossiloksuun. Rupeaa keulakin nousemaan ojan ylitse kaasulla :shock:
Suoravetokaasarin vaihdolla herkkyys kaasuun varmasti paranee vielä lisää. Itse olen tehnyt vakiokaasarin modauksen viewtopic.php?f=6&t=8468 sekä vaihtanut ilmanputsarin ja putkiston hengittävämpään. Näillä muutoksilla pyörän luonne muuttui selvästi.

Sama moottori SLR kuitenkin on kuin Domissa joten siitäkin saa muutoksilla terävemmän. Rungon ja jousituksen kanssa joutuu varmasti painiskelemaan sitten huomattavasti enemmän..
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Eli ilmeisesti kyseisessä härvelissä on sekä jotain vikaa, että SLR-palikat muutenkin vähän vaivasia.
Kaiketi siis SLR on tärisevä läjä tai ainakin tuo yksilö ja vasta Domista voikin jo jotain rakentaakin.
Kiitokset pikasista kommenteista.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Eero R.
Pyörä: NX650

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

skuikka kirjoitti:Puoliskon Domilla olen jonkun verran päristellut, ja kyllä se pomppii kahdella pienimmällä vaihteella helposti pystyyn. Se kaasari on vähän semmoinen puolisuoraveto, selkeästi terävämpi kuin joku DR:n CV mikuni. Siis kalvokaasari, mutta luisti aukeaa ehkä kolmanneksen verran kaasuläpän mukana, loput alipaineella.
Tuo keuliminen on muuten aika paljon riippuvainen myös takaiskarista, kuskin painosta ja toki myös tehosta.
Mun mopossa oli takaiskari finaalissa ja kulkuasento kuoleentuneen jousen myötä enemmän jalkapohjat edellä...tai ainakin tuntui siltä.
Kaasulla keuliminen loppui omasta moposta takaiskarin vaihdon myötä, ei perä niiaa kuten ennen.
Toki keulan saa ylös tarvittaessa, helpommin pikkuisen kytkintä lipsauttaen.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Normaalistihan jämäkällä takaiskarilla(ja/tai jousella, kun siis kaikki kunnossa) nokittaa herkemmin, mutta näissä pyörissä kun löysällä kepillä saa pelkällä ketjuvoimallakin ehtoopuolella olevan vakioiskarin pohjaanlyöntikumiin asti niin nokittaahan se silloin heti paremmin ;) SLR:n takapää oli kyllä aika jämäkkä, eikä se montaa senttiä alapäin nitkahtanu kun mä päälle istuin - se on lyhkäsin koivin aina jännä hetki kun on päässy reidellä penkille. Nimittäin kuin heittää sitten perseen päälle ja kankun vastareunalle, eikä alusta nitkahdakaan niin sitähän kellahdetaan heti paikaltaan kyljelleen ;(

Tän aiheen voisi kyllä poistaakin, ehkä SLR:stä sitten oma aiheensa tarpeen tullen, mutta vertailuun ei liene kyllin kokemuksia ja mulle ainakin tulee domi
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Vastaa Viestiin