AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Kipa »

mopopoitsu kirjoitti:
Phav kirjoitti:Nyt paikallaan k&n suodatin ja lazerin pro duro, Aika paljon on vaikutusta tuolla henkireikien avartamisella.
Onko noilla toimenpiteillä tosiaan vaikutusta muuallakin kuin vain henkisellä puolella (vaikka hengittamisestä tässä nimenomaan onkin kysymys)? Ittellä on mopossa kans joku superloonisuodatin, kai se on KjaN, ja savupiippuna on joku remuava Remus, niin kulku ei ole mielestäni kummempi kuin vakio-osillakaan.
Tuota Phavillakin olevaa RD04 en suutinjumpannut (putsari harurissa), RD07-malleista jumppasin molemmat versiot. Alakierrosten kakominen jää kokonaan pois, mikä on suutinjumpan paras anti. Kone vetää tasaisesti alakierroksilta alkaen loppuun asti.
Tuollakin tarinaa: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... ca+dynojet
- taas kahden mopon taktiikalla -
Phav
Pyörä: R1200GS -09

Viesti Kirjoittaja Phav »

Nyt paikalla myös isommat suuttimet, laitoin paketissa olleet 126:t,ja aika rikkaalla näyttäs käyvän, pitäis vielä saada synkronoitua kaasarit. Kokeilin, mutta ei onnistunnut, ilmeisesti pitäisi olla pitempi kuin 1.5m letku. Sen jälkeenhän tuon voisi viedä penkkiin säädettäväksi. Mutta kylläpä nyt vetää hyvin kun molemmat pytyt on mukana(eli molemmissa kaasareissa uudet ehjät kalvot)
Loud pipes save lives
-Pasi-
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mun vanhasa on nyt vielä uudella omistajallaki ne Dynojetin boksin 126 suuttimet molemmisa reijisä. Näin sitä uutta omistajaa ja se oli laittanu jonku High-end laajakaista lambdan kiinni ja noilla suuttimilla se oli melko pirun paksulla seoksella kautta linjan. Neulat jäi muistaakseni keskelle. Nyt oli menosa vakion kokoset suuttimet paikoilleen. Kokoonpano siis Produro ja Konna ja Dynojetin neulat. Ilmanputsarisa on vähä lisäreikiä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
tabbe
Pyörä: Africa Twin rd04

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Mites voiko Africa twinin värityksestä päätellä vuosimallia ???

Oli retkeilyenska hakusessa ja hintaa sais max 5000 euroa.Ei vaan osaa päättää hankkiiko kevyemmän jonkun 600-650cc enskan vaiko raskaammaan kuten africa twin tai Supertenere tai jotain .

Ite kuitenkin olen 186cm ja 100+ painoinen.

Mites Africa twin ja 750 Super tenene eroaa,onko niissä eroja ?
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Peltsi kirjoitti:Mun vanhasa on nyt vielä uudella omistajallaki ne Dynojetin boksin 126 suuttimet molemmisa reijisä. Näin sitä uutta omistajaa ja se oli laittanu jonku High-end laajakaista lambdan kiinni ja noilla suuttimilla se oli melko pirun paksulla seoksella kautta linjan. Neulat jäi muistaakseni keskelle. Nyt oli menosa vakion kokoset suuttimet paikoilleen. Kokoonpano siis Produro ja Konna ja Dynojetin neulat. Ilmanputsarisa on vähä lisäreikiä.
Mulla on aikasemman omistajan kertoman mukaan pyörä käytetty dynolla, sen jälkeen kun oli ilmaboksi avarrettu, ilmaputsari vaihdettu ja dynojetti laitettu paikoilleen. Oli dynokaveri vaihtanut aika rankalla kädellä suuttimia ehdotetusta. Näin ainakin ymmärsin käydyn. Eli ei ne ehkä ihan optimaalisia ole, paketista suoraan? Dynolla käynti ei ole kuin pari satkua tms., kai.

Pyörä muuten tuntuu perstuntumalta pirun paljon pirteämmältä sen jälkeen, kun kesän aikana on uusittu sytkäboksi ja jännitteensäädin. Ei meinaa entiset punarajat kiekkamittarissa riittää millään, jos vähän yrittää kiihdyttää rekkaa paremmin... No, uudessa sytkäbksissa on säädettävä rajoitin. 8)
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Jussi_S
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

tabbe kirjoitti:Mites voiko Africa twinin värityksestä päätellä vuosimallia ???
Tuolta löytyy AT värit: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... olours.htm
AT -95
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

tabbe kirjoitti:Mites voiko Africa twinin värityksestä päätellä vuosimallia ???
Voi, jollakin tarkkuudella. Ei ole nyt linkkiä, mutta netissä on esitettynä eri vuosimallien väritysvaihtoehdot.
tabbe kirjoitti:Oli retkeilyenska hakusessa ja hintaa sais max 5000 euroa.Ei vaan osaa päättää hankkiiko kevyemmän jonkun 600-650cc enskan vaiko raskaammaan kuten africa twin tai Supertenere tai jotain .

Rippuu siitä, missä haluat ajaa. Jos mieli tekee yhtään poiketa kovaa soraa pehmeämmälle, niin minun mielestäni joku kevyempi peli antaa enemmän mielihyvää. Ja yksin ajaessa 600-kuutioisella vanhalla Suitsallakin voi hyvin ajaa matkaa, ja upottaa sitä vähäsen välillä... Jos tahdot seikkailupyörän, jolla voi tehdä pitkää matkaa mukavasti, kamojen kanssa, ja kuitenkin reitittää sorateille, niin afrikkalainen, ja sen kilpakumppanit ovat loistavia.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

tabbe kirjoitti:Oli retkeilyenska hakusessa ja hintaa sais max 5000 euroa.Ei vaan osaa päättää hankkiiko kevyemmän jonkun 600-650cc enskan vaiko raskaammaan kuten africa twin tai Supertenere tai jotain .

Mites Africa twin ja 750 Super tenene eroaa,onko niissä eroja ?
Kyllähän tolla africa twiniläkin pääsee vaikka mihinkä :mrgreen: :lol: kokemusta on :shock: kyllä melkein kuskilta loppuu usko ennen kuin mihin at olisi valmis menemään sehän vaikka ui tarpeen vaatiessa 8) jos noista kahdesta super tenerestä ja africa twinistä pitäisi valita niin mielummin kylläkin itse ottaisin africa twinin parempi/laajempi vääntö alue kuin super teneressä ( teneressä kumminkin enemmän tehoja huomaa ainakin kiihdytyksissä )

Africa twinissa omasta mielestä huomattavasti parempi ajoasento kuin teneressä twinissä ns pystympi ajoasento
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Jande
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jande »

Minkä verran tuo 750 afrikkalainen tarvii suunnilleen kierroksia kun ajetaan maantiellä siinä 110km/h nopeuksia? Ja onko se sellainen puhdittoman tuntuinen kokoajan, ei siinä kuitenkaan ole kuin 60hv?

Houkuttelisi vaihtaa tuo nykyinen pyörä hieman isompaan juuri siksi että matkassa tuo jo tuntuu kamojen kanssa hieman puhdittomalta ja motarinopeuksissa tuntuu kuin ajaisi aivan liian pienellä vaihteella... :| Pikkuteillä ja ilman matkalastia olen kyllä pärjännyt sen kanssa oikein hyvin mutta reissut pitenee näköjään joka vuosi... Mutta jos tuosta vaihtaa XRV:hen niin onko sekin kohta taas tehottoman tuntuinen? Varadero olisi isommalla koneella mutta se on niin raskas pyörä että en oikein tiedä...
Phav
Pyörä: R1200GS -09

Viesti Kirjoittaja Phav »

Eihän tuo At ole mikään kiihdytyspyörä... , mutta hyvin tuo mulla ainakin tuntuis vetävän, nyt kun on pikkasen piristetty ja toimii molemmat pytyt kunnolla. Omakohtaisesti tuommonen 110/120km/h marssivauhti tuntuu ihan hyvältä jopa 2 päällä. Konehan tuossa on melko vääntävä kokoisekseen. Ja ainakin minä olen ollut tyytyväinen pyörän vaihtoon, onhan se tietysti kuitenkin melko väännötön HD:n jälkeen... , mutta sillä voi ajaa 8)
Loud pipes save lives
-Pasi-
Jussi_S
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Jande kirjoitti:...onko se sellainen puhdittoman tuntuinen kokoajan, ei siinä kuitenkaan ole kuin 60hv?
Eiköhän se oo pyörä kuin pyörä jonkun ajan päästä tehottoman tuntuinen :?:
Ihmisluonto kun tuppaa tottumaan asioihin...

Viime kesänä 2 päällä tuli reissu heitettyä ja kyllä AT:lla isollakin tiellä pärjäsi. Niitä kyllä yritettiin vältellä 8)
AT -95
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

5 vuotta takana, ja en vieläkään oo kyllästyny :)
100km/h tais olla noin 5000 kierrosta vakio rattailla.
XRV-97
Jande
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jande »

No joo, noiden kommenttien valossa vaikuttaa ihan hyvältä, pitää kyllä päästä koeajaan. Enhän minä mitään superpyörää tarvikkaan, kunhan meno on kohtalaisen helpon tuntuista ja tehoa olisi jopa vähän reservissä, jottei olisi sellainen "kinnaamisen tuntu" :roll: Luotettavuus on tärkeä ominaisuus myös, mutta Afrikkalainen taitaa olla niitä varmimpia jos on yhtään viitsitty huoltaa.

1000mailin rp on tullut kawallakin ajettua, XRV:llä varmaan vois vetää sitten vähän pitemmän rp:n... 8)
tabbe
Pyörä: Africa Twin rd04

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Onko kannattavaa vakio pleksiä lähteä lyhentämään ? Mites kannattaako sliparia vaihtaa avarampaan , mitä muita patentteja olisi kannattavaa touhuta vakio kuntoiseen Afrikkalaiseen,kun hiukan kiinnostaisi myös rakennella :) ?

-92 mallinen Africa twin eksyi talliini , ja suu on :) .
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Omat kokemukset pleksin korkeudesta on seuraava:pleksi lyhennetään (tai kuten itse tein ihan mustasta muovista)
sen etukatteen "kaaren" mukaisesti ja niin matalaksi.Kaikista hiljaisin ja vähiten pyörteitä kypärään.
Ja plussana se ettei esim.crossihallissa ajettaessa vastapattiin pleksi lyö leukaan :P

Slipariksi tuli vaihdettua Laserin Produro,ihan vaan äänten takia.Vakiona aika tuhnun kuuloinen.
Braa-aab!
Vastaa Viestiin