AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Re: AFRICA TWIN
Tässähän olisi loistava tilaisuus mainostaa Z17 rattaita, joita mulla lojuu jossain autotallin syövereissä; 25 EUR/kpl, sis pk. Sopii afrikkalaiseen joku Shadowinkin ratas, offset vaan on muutaman millin sivussa.
Jostain täältä voorumilta ole opiskellut että esim. kahta ratasta voisi vuorotella ja vaihdon voi ajoittaa esim takarenkaan vaihdon yhteyteen. Tätä metodia olen itte käyttänyt
Jostain täältä voorumilta ole opiskellut että esim. kahta ratasta voisi vuorotella ja vaihdon voi ajoittaa esim takarenkaan vaihdon yhteyteen. Tätä metodia olen itte käyttänyt
- RolfV
- Pyörä: Honda XRV 750 RD04 1990
Riippuu väljyyden luonteesta täytyyhän sen liikkua jotta se ratas asettuu ketjun suuntaiseksi. Joskus olen nähnyt täysin kuivia ja ruostuneita akseleita. Minä rasvaan sen vetoakselin vieläpä kuparitahnalla kun kuvittelen että se sitoo vähemmen pölyä. Sitten on näkynyt raportteja että huonolaatuiset (mitta tai kovuus) tai väärinpäin asennetut rattaat syö ne vetoakselin boorit ja sehän on kallis ja hankala vaihtaa . Hondan oma ja JT:n ketjuratas on ainakin luotettavia. Niin että jos ketjuratas liikkuu päittäissuunnassa siinä akselilla niin se on ominaisuus jos se kovasti heiluu niin se on ongelma . Kun ketju/rataspaketin ostaa niin siinä on yksi eturatas,minun kokemukseni mukaan siinä saisi olla vähintään kaksi. Pyöritänkin eturaattaan vaihtorumbaa aluksi minulla on kaksi uutta ~7000 km välein pistän aina toisen alle näin kummatkin kuluvat suunnillen ketjun ja takarattaan tahdissa ja kuosiin. Viime ketju/rataspaketilla ajoin 252000km josta aika paljon mutaa, kuraa ja soraa. 
RolfV
- JarnoS
- Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
minkäslaisia välityksiä teil on eli paljoko piikkejä eturattaassa
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Siinä oivallinen esimerkki heille, jotka mietiskelevät kannattaako esim. 70tkm ajettua AT:ta ostaa!RolfV kirjoitti:Viime ketju/rataspaketilla ajoin 252000km josta aika paljon mutaa, kuraa ja soraa.
- kurapyörä
- Pyörä: Africa twin 750
Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikaa kun at:n rd07 trippimittari nollaa itsensä aina sillon tällön onko jollakin ollut samaa vikaa 
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
- JarnoS
- Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
Hervantaan palannolle 
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Akkukaapelit löysällä? Noissa tripeissä on kyllä ollut oikeastikin vikaa, ja uusi maksaa vain taulutelevision verran....kurapyörä kirjoitti:Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikaa kun at:n rd07 trippimittari nollaa itsensä aina sillon tällön onko jollakin ollut samaa vikaa
- taas kahden mopon taktiikalla -
- 016054
- Pyörä: Honda VFR 1200 crosstourer
Mulla on omassa sama vika. Pitäis lähipäivinä alkaa tutkimaan mistä johtuu. Jotain liitosvikaa epäilen, koska varsinkin kylmällä ilmalla tekee senkurapyörä kirjoitti:Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikaa kun at:n rd07 trippimittari nollaa itsensä aina sillon tällön onko jollakin ollut samaa vikaa
- kurapyörä
- Pyörä: Africa twin 750
purkasin katteitta sen verran että näki jos olisi jotain johto patenttia joku tehnyt niin eikös helvetti teipin alta löytynyt johto joka oli 3 erikohtaa yhdistetty pyörittämällä toisiin ja sähköteippiä laitettu päälle (punamusta joka menee trippimittarille johon tulee plussa)
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
Pöhlöjä videoita
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Tarkoitithan kuitenkin 25200 km? Vaikea uskoa,että millään kestäisi missään vehkeessä mitään kahtasataa tuhatta,vaikka ajaisi kuinka hiljaa.RolfV kirjoitti:Riippuu väljyyden luonteesta täytyyhän sen liikkua jotta se ratas asettuu ketjun suuntaiseksi. Joskus olen nähnyt täysin kuivia ja ruostuneita akseleita. Minä rasvaan sen vetoakselin vieläpä kuparitahnalla kun kuvittelen että se sitoo vähemmen pölyä. Sitten on näkynyt raportteja että huonolaatuiset (mitta tai kovuus) tai väärinpäin asennetut rattaat syö ne vetoakselin boorit ja sehän on kallis ja hankala vaihtaa . Hondan oma ja JT:n ketjuratas on ainakin luotettavia. Niin että jos ketjuratas liikkuu päittäissuunnassa siinä akselilla niin se on ominaisuus jos se kovasti heiluu niin se on ongelma . Kun ketju/rataspaketin ostaa niin siinä on yksi eturatas,minun kokemukseni mukaan siinä saisi olla vähintään kaksi. Pyöritänkin eturaattaan vaihtorumbaa aluksi minulla on kaksi uutta ~7000 km välein pistän aina toisen alle näin kummatkin kuluvat suunnillen ketjun ja takarattaan tahdissa ja kuosiin. Viime ketju/rataspaketilla ajoin 252000km josta aika paljon mutaa, kuraa ja soraa.
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
No varmasti tarkoitti kymmenissätuhansissa, vaikka kyllä sitä eturatasta ajoissa vaihtamalla ajaa ketjulla ja takarattaalla pidemmällekin... Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla, kuten muuan kuljettaja, jonka perässä ei meinaa pysyä millään! 
- RolfV
- Pyörä: Honda XRV 750 RD04 1990
Siis kyllä kakssikymmentäviisituhatta ja risat -en kohta uskalla numeronäppäimiä käyttää kun tuntuvat takkuavan.
RolfV
kurapyörä kirjoitti:Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikaa kun at:n rd07 trippimittari nollaa itsensä aina sillon tällön onko jollakin ollut samaa vikaa
Mulla oli nollaus ongelmaa startatessa ja hetken päästä ei sitten lähtenyt enää kylmällä käyntiinkään vaikka pyöritti. Uudella akulla ongelmat hävisi.
Kertokaapa hyvät AT:n omistajat mikä on hyvä tankkilaukku ko. mopoon. Mulla on nyt magneettikiinnitteinen iso laukku jossa on hyvin tilaa ja on helppo ottaa mukaan. Ongelma on vaan että se on pahasti tiellä kun ajaa seisaallaan. Eli nyt olis hakusessa vähän pienempi ja enemmän endurokäyttöön tehty laukku.
Onko kellään kokemuksia Touratech:in laukusta? Kiinnityshihnasysteemi ainakin näyttää hankalalta käyttää...
Onko kellään kokemuksia Touratech:in laukusta? Kiinnityshihnasysteemi ainakin näyttää hankalalta käyttää...
Vilkkujen kanssa vähän vikaa pyörässä. Tänään kun lähdin töihin RD07:n vilkut alkoivat vilkkua vähän viiveellä eli kesti vähän aikaa että meni päälle. No käännyin ja parkkipaikalla kokeilin uudestaan. Meni taas vähän viiveellä kerran päälle ja seuraavalla kerralla ei enää vilkut alkaneet toimia ollenkaan.
Sen verran katsoin että sulake on sulakerasiassa (takana kunnossa) kun samassahan on myös torvi ym ja ne toimivat. Kun vilkun laittaa päälle kuuluu kuinka rele naksuu joten ilmeisesti voisi päätellä että releelle menee tuosta vilkkukatkaisijasta "komennot" perille.
Olisiko vika vilkkureleessä ilmeisesti se etukatteessa oikealla oleva neliönmuotoinen kumitutissa ja kiinnikkeessä kumilla oleva, Puhdistusta WD40:sellä?
Sen verran katsoin että sulake on sulakerasiassa (takana kunnossa) kun samassahan on myös torvi ym ja ne toimivat. Kun vilkun laittaa päälle kuuluu kuinka rele naksuu joten ilmeisesti voisi päätellä että releelle menee tuosta vilkkukatkaisijasta "komennot" perille.
Olisiko vika vilkkureleessä ilmeisesti se etukatteessa oikealla oleva neliönmuotoinen kumitutissa ja kiinnikkeessä kumilla oleva, Puhdistusta WD40:sellä?
Viimeksi muokannut SamiV, Ma Touko 10, 2010 11:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.