jammu TT-R 600

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JPS
Pyörä: polkupyörä

Re: jammu TT-R 600

Viesti Kirjoittaja JPS »

Ei se USD autuutta tee. Ihan hyvä ja toimiva on tuo Paioli ihan noin perinteisenäkin, hyvät säädöt ja pitkät joustot. Ei taatusti ole huonompi alusta kuin S-mallissa.
Ja onhan tuo tankkikin kuiten kuitua, pienihän se on.
-Make-
Pyörä: Maastopyörä

Viesti Kirjoittaja -Make- »

JPS kirjoitti:Ei se USD autuutta tee. Ihan hyvä ja toimiva on tuo Paioli ihan noin perinteisenäkin, hyvät säädöt ja pitkät joustot. Ei taatusti ole huonompi alusta kuin S-mallissa.
Ja onhan tuo tankkikin kuiten kuitua, pienihän se on.
No varmasti on tuo paioli huonompi kun öhlinssin usd.
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No tossa pari kolme vuotta sitten,kun painin tt-600s:n moottoriongelmien kanssa varsin pitkään,tuli Off-the-road:n Thorsten Haberkamm suht. tutuksi. TT-600 s lähti vaihtoon,kun sain sen lopulta kuntoon. Uudempaa ajokkia fundeeratessa mietin,et oiskohan TTR 600 oivallinen ajokki,kun päädyin uudemman mopon hakemaan Ruotsista ja siellä oli tarjolla -03 pari tuhatta kilsaa ajettu ttr 600 sekä 4000km ajettu Ktm 625 sxc. Jossakin välissä kysyin myös Saksaan soitellessa Thorstenin kantaa asiaan ja hän kyllä oli varsin jyrkkänä todeten,että Jos vaihdat tt600s:n ttr kuussataseen niin ainoa parempi puoli on,että ttr on nuorempi. Jos päädyt ttr malliin,huomaat kyllä eron nyt,kun olet ajanut tt600s:llä tuhansia kilsoja. Mitähän ukko tarkoitti noin konkreettisesti? Lopulta toin Ruotsista Ktm 625 sxc:n
Mulla oli tt:ssä k&n ilmansuodatin,Otr:lta dynojet sarja sekä Nology puola,tulpan johto ja öljynlauhdutin.Käytin Ngk iridium tulppaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
rauli.tai
Pyörä: 1200 GSA 2010 ja Pan European 1991.

Viesti Kirjoittaja rauli.tai »

Ylivieskan Kärkäisellä näky olevan jammu myynnissä ja tarrasta päätellen saattaisi olla jonkun kerholaisen vanha pyörä! osaako joku kertoa jotain juuri tästä pelistä sillä olisin hieman osto aikeissa?

http://www.nettimoto.com/yamaha/tt/889627
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

rauli.tai kirjoitti:Ylivieskan Kärkäisellä näky olevan jammu myynnissä ja tarrasta päätellen saattaisi olla jonkun kerholaisen vanha pyörä! osaako joku kertoa jotain juuri tästä pelistä sillä olisin hieman osto aikeissa?

http://www.nettimoto.com/yamaha/tt/889627
Voi ei, tuohan on minun vanha rakas Jammu. Ja vielä noin tormakassa kunnossa.

Pyörä oli minulla 10/2006 - 6/2008 välisen ajan. Ajoin sillä muistaakseni pätkän 10 - 18 tkm. Minua ennen pyörä oli ollut Ruotsissa, mistä se oli tuotu Suomeen joskus 2005 syksyllä. Luovutin pyörän Dirtbikeen ja otin uuden KTM 690 Enduron vaihdossa. Ainakin se vielä silloin oli ihan soiva peli. Erikoisuutena siinä oli akku, jonka asensin lähinnä GPS-navigaattorin tasaista virransaantia varten. Lisäksi nuo keulan haitarikumit ovat minun asentamat. Pyörän nykykunnosta en osaa sanoa kun en ole pyörää pariin vuoteen nähnyt. Minulla ollessaan se kyllä sai huolenpitoa osakseen, kävin läpi kaiken mahdollisen ja ikäviä yllätyksiä ei missään ollut.

Voit laittaa yv:nä minulle yhteystiedot jos haluat vaikka puhelimessa keskustella tarkemmin. Toisaaalta viimeinen omistaja tietää nykytilanteen, minulla on vain ajan kultaamia muistoja. :lol:

PS. Tuo pyörä on rekisteriotteessa TT600RE, mutta kyllä se ihan oikea potkustartillinen TT600R on. Vakuutukset ovat kohtuu edulliset kun paino on merkitty RE-mallin mukaan.
rauli.tai
Pyörä: 1200 GSA 2010 ja Pan European 1991.

Viesti Kirjoittaja rauli.tai »

Kävin aamulla vilikaseen. pyörään oli laitettu kuluneet katurenkaat. aika eletyn näköinen pyörä oli, mutta tekniikkahan se ratkasee. keulasta oli haitarikumet otettu pois. hinta oli aika tiukka mutta kyllä siitä vähä sai tingittyä. kaupoille en ainakaan vielä päässyt mutta katsellaan nyt vielä...
anagonda
Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit

Viesti Kirjoittaja anagonda »

Semmoinen kommentti tähän TT-alustakeskusteluun, että ei TT600S:n keula ole Öhlins, takapumppu kylläkin on.

90-luvun puolenvälin TT600S-malleissa oli Öhlins takana ja Kayaban USD-keula.
Sitten tuli TT600E-malli, jossa keula muuttui Paiolin upd:ksi, koneeseen tuli sähköstartti ja hinta laski hieman. Keulan muutos ei ollut parempaan päin.

TTR on oma uudempi konstruktionsa, josta täällä moni onkin kommentoinut. Tästä minulla ei ole omaa kokemusta, mutta lähinnä positiivisia kommentteja on kuulunut sekä tällä foorumilla että saksasta.

Käytännössä vaatinee melko runsasta ja vaativaa ajoa että nuo alustan erot oikeasti tulevat näkyviin. Jokaisella on tietysti oma mieltymyksensä.

Ei usb automaattisesti ole parempi kuin perinteinen haarukka.
Esim. Suzukin crossipyörissä taisi olla perinteisen mallinen (muistaakseni 48mm) etuhaarukka jossakin mallissa vielä vuosituhannen vaihteessa.

Antti
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
eskomorko

Viesti Kirjoittaja eskomorko »

Tuleekos toi kedolta saatava dynojetin sarja tohon alipaineella toimivaan "kakkoskaasariin"?
Oletteko tehneet ykköskaasarin neulalle jotain muutoksia dynojetin asennuksen myötä?
hänmies
Pyörä: YAMAHA TT600R vm.2000

Viesti Kirjoittaja hänmies »

Mitenkäs onko TTR:än omistajilla kestänyt puolipuristin vaijeri? Itsellä se oli ostettaessa poikki ja minulle ehdoteltiin että laita pyörääsi puolipuristin kahva. Tuli laiteltua crossipyörän pulipuristin kahva ja laitettua yleis vaijeri melkein kaksi vuosta kesti se patentti. Vaijeri oli katkennut pajalla pyörää säädettäessä. Mietin tässä että pitäisiköhän laittaa alkuperäisellä systeemillä toimimaan.
JPS
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja JPS »

Poikki meni mullakin, mutta vaihdoin vanhaan kuoreen tusinavaijerin ruuvattavilla nipoilla.
Toimii hienosti. Voi potkaista vaikka aamureinoilla ongelmitta.
Saapi noita uusiakin tietysti vaikkapa tuolta: KLIK
kurahaara
Pyörä: Yamaha TT600R

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

hänmies kirjoitti:Mitenkäs onko TTR:än omistajilla kestänyt puolipuristin vaijeri?
Toistaiseksi se on kestänyt ja kestänee lisää, kun irroitin, puhdistin ja öljysin sen taannoin kiksin korjauksen yhteydessä.

Kiksin palautus/irroituskäpälä murtui ja jätti kammen hampaat rallattamaan. Tilasin alkuperäiset osat (stoppari, ohjuri ja lukituslevy) Yamaha Center:stä. Näytti vastaava kitti löytyvän myös Kedolta.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
jkk_69
Pyörä: te450 -09

Viesti Kirjoittaja jkk_69 »

sama homma, öljynny säännöllisesti vaijeria. aika kova voima vaijeriin kohdistuu kun kovaa palkaistaan..

vielä noista jammun koneen äänistä (-99 mallin TTR ~21000km ajettu), mulla kuuluu kummaa nakutusta kylmänä ja kun isommalla vaihteella kiihdyttää siis lämpimänäkin (öljynä mobil delvac). olen tsekannut kytkimen puolen pultit(kammen/taspapainoakselin) kiinni ovat. vaikea ajossa kohdistaa mistä äänet kuuluu??

jos mäntä olis väliä, niin luulis savuttavan ja huonosti vetoja? ei savuta ja vetää/kiihtyy hyvin
nokkaketju/venttiili koneisto, missä tilanteissa nakuttais ?

ei nuo ajoa haittaa, mutta aina välillä mietityttää mistä tulee ja kuuluuko 1-pyttysen ilmajäähdytetyn jammun koneesta kuuluakin vai tarviiko alkaa tutkia tarkemmin isomman vahingon välttämiseksi..en ole päässyt vertailemaan käyntiääniä kun noita TTR:ä niin harvassa on(tää oulussa)

melkein uus 50 piikkinen takalätkä olis jouten, jos jollain tarvetta, tarjota saa.
J-PP
Pyörä: Yamaha XTZ Supertenere

Viesti Kirjoittaja J-PP »

Täällä Kiimingissä ois TTR. Omassa en ole huomannut suurempia sivuääniä, mutta puolipuristin tuntuu toimivan satunnaisesti.
hänmies
Pyörä: YAMAHA TT600R vm.2000

Viesti Kirjoittaja hänmies »

Eipä itelläkään kuulu nakutusta eikä myöskään serkun TTRE:stä.
||mikko||
Pyörä: TT600E

Viesti Kirjoittaja ||mikko|| »

Ihan mielenkiinnosta kyselisin että minkälaisia öljyjä on tt:t syöneet. Itsellä tällä hetkellä valvolinen 20w-40 mineraalit ja havaittavissa on pientä kytkimen luistamista. Samoin oli myös samanmerkkisillä synteettisillä mömmöillä.
Vastaa Viestiin