BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

panu..
Pyörä: Versys
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja panu.. »

Millä sen saa tuon sliparin tiivisteen vuodon korjattua? Tiiviste on peräpäässä, kun ottaa 3 koneruuvia irti ja huilun.
Todistetusti tuo xmoto menee sorateitä ku arosusi.. :lol:
Kuva
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Mulla se alkuperäinen tiiviste "mureni" kun pari kertaa irrotin vaihtaakseni sitä päätyputken pätkää.
Korvasin tiivisteen pakoputken tiivistetahnalla, joka kovettuu lämmetessään (hammastahnatuubin kokoinen, marketeista ja autotarvikeliikkeistä) Jos sitä päätylaippaa avaa, joutuu laittamaan uudet aineet väliin. Kovettunut tiivisteaine murenee ja on hyvin helposti rapsittavissa irti, joten "tahnatiivisteen" uusiminen ei ole iso vaiva.

Hieno valokuva!
panu..
Viesti:

Ai tiivistetahna.. no sitähän pitää lähtee ostamaan. Kiitos taas Sottapytty. :roll:
Ostin äänenvaimentimen asennustahnan (tuubissa) biltemasta 3€. Koneruuvit, peräkappale ja killeri irti, pintojen puhdistus wc-paperilla yms. ja tahnaa 5mm*10mm paksuinen nauha ympäri killerin ja pakoputken väliin. Kasaus ja mopo käyntiin. Käytin niin pitkään että putki kuumui, jolloin tahna kovettui ja myös turposi hiukan. Ruuvien kiristys ja yli pursunneiden tahnojen pyyhintä. Eipä fuskaa enää. Elämä hymyilee.. :lol:
jarip
Pyörä: Husqvarna Norden 901

Viesti Kirjoittaja jarip »

Näillä sivuilla on ollut keskustelua lisätankeista, onko kenelläkään tietoa onko markkinoille tullut uusia tankki ratkaisuja.

Holllantilaisten markkinoima alumiini tankki näyttää hienolta mutta on aika hintava hankinta, jotain pitäisi hankkia ensikesäksi kun ei viitsi muovikanisteria tarakalla jatkuvasti raahata.
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Mulle valmistui tänään uusi tankkiratkaisu, ei ole vielä maalattukkaan. Edellinen kymmenen litran kanisteri oli turhan iso näihin napapiirin etelänpuoleisiin ajeluihin. Nyt on kotimainen viiden litran kanisteri.
Liitteet
SPA56865.JPG
SPA56866.JPG
pekkas
Pyörä: 1090 R

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Morjens, ei enää niin uudelta kurapyöräilijältä(mut täällä uus)
Lueskellut täältä näitä bemari kokemuksia ja nyt tallissa Xcallenge.
Pärrä -07 ajettu 7500km että ei kovin aktiivisessa käytössä ole ollut ,käytön jälkee kyllä löytyy mut saahan näis ollakki.
Asiaan perhtynyttä väkeä täällä tuntuu olevan ja vastauksia näkyy kysyvälle löytyvän.
Täytyy tässä alkaa värkkäilee jotai varusteita paikoilleen ku aikaa vain riittäis..
Mistäs olette virran kahvanlämppäreille ottanut ei tainnu tässä ketjussa olla siitä juttua?
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
pekkas

Käykö sama takahammasratas G 650 X ja 650 F dakar.
Näyttäisi olevan NPT verkkokaupassa 49 piikkistä myynnissä,kokeilis huomaako minkä eron vakio välitykseen.
Ketju ja eturatas hyväkuntoisen takaratas alumiinia ja kulunut ensimmäisenä.
Tiedän kyllä et pakettina kaikki yhtäaikaa pitäis vaihtaa mut jos noilla vanhoilla etsisi sopivat välitykset omaan ajoon.
Aprilia pegason on tuo ratas ja mainittu paljon muita joissa sama.....
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

pekkas kirjoitti:Käykö sama takahammasratas G 650 X ja 650 F dakar.
Ei käy. Vanhasta f650/dakarista kyllä käy etuhammasrattaat, mutta takanen sitten ei.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
pekkas

MarkkuHoo kirjoitti:
Ei käy. Vanhasta f650/dakarista kyllä käy etuhammasrattaat, mutta takanen sitten ei.
Katsoin mittoja tuolta NPM:n sivuilta niin näytti niin samalta.Omasta ei ollut rengas pois paikoiltaan niin aivan tarkkaa mittaa en saanut.
Sottapytty

Näyttäisi olevan NPT verkkokaupassa 49 piikkistä myynnissä,kokeilis huomaako minkä eron vakio välitykseen.
Ketju ja eturatas hyväkuntoisen takaratas alumiinia ja kulunut ensimmäisenä.
Tiedän kyllä et pakettina kaikki yhtäaikaa pitäis vaihtaa mut jos noilla vanhoilla etsisi sopivat välitykset omaan ajoon.
Aprilia pegason on tuo ratas ja mainittu paljon muita joissa sama.....
Yksi käypänen vaihtoehto takarattaaksi (pienellä kiinnitysruuvireikien viilauksella tai poraamalla ne n.0.5mm. isommiksi) on Husqvarnan 510/570/(610sm?) Valinnanvaraa löytyy kivasti.
Mulla on ollut vakioketjulla 15/50 joka on likimain sama kuin 14/47 välitys.
Liitteet
TakapääXKolme.jpg
panu..
Viesti:

Onkohan miten iso operaatio laittaa xmotoon challencen vanteet? Mieli tekis saada nappurarengasta alle ja xmotoon ei löytyne.
Dirtydevil
Pyörä: XT600e

Viesti Kirjoittaja Dirtydevil »

Voisin sanoa että menis hettämällä, jos vaan moton levyt käy enskoihin. Pyörissähän on sama svingi, keula ja tuskin mitkään linjauksistakaan heittää.
pekkas

Nyt on päässyt bimmeriä ulkoiluttaa pari kertaa,hyvältä vaikuttaa,paino ei tunnu enskapolulla lähellekkään niin paljon kuin pelkäsin(ajo nyt on sellaista pappa enskaa)aiemmin samoissa maastoissa exc kotarilla.
Joku ilta meni tallissa värkkäillessä,apinoin noita sottapytyn modauksia...
Perästä muovi härvelit mäkeen ja alumiinista vähän jatkoo ja kilpiteline (en ihme puikolla hitsannut),takavalo,kahvanlämppärit,käsisuojat,leo vince x3 (panulta tältä palstalta,kiitos),satapiikistä kingsit enskanastalla.
Siinä alku viritykset ennen kuin pääsi kokeilee ajoa.Lunta kainuussa jo sopivasti noin hiekkakankailla, kivisillä mailla tahtoo vielä piikki kipinää lyödä.
Tästä on hyvä jatkaa...

Sottapytylle:
Oli hyvä oivallus toi satulalukko siitä toisesta vaijerista,samalleen tein.kiitos kuvista
Ja se hussen 50 piikkinen kävi taakse.
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Mullakin on piikkirenkaat alla ja lähden tästä toiselle ajelulle pojan kanssa kunhan pistän ensin saunan lämpiämään. Poika tulee hussen kevarilla perässä, eli tässä toteutuu se vanha sanonta " mitä isot edellä, sitä pienet perässä".
Mäkin pyörittelin sitä hussen 50 tä takaratasta käsissäni kaupassa, mutta kun siinä oli upotukset ruuveille niin en tohtinut vielä ostaa. Mites te, vaihdoitteko uppokantaruuvit ja jos niin miten ne istu, kun halkaisija on pikkuisen eri ?
Mä sain muuten BMW:tä takuuna uuden akun ilmaiseksi kun se oli mun pyörän sarjanumeron perusteella päivityksen piirissä. Ihme touhua, pyörä on kohta kolme vuotta vanha eikä akussa ollut mitään vikaa :mrgreen:
Sottapytty

jylppy kirjoitti: Mäkin pyörittelin sitä hussen 50 tä takaratasta käsissäni kaupassa, mutta kun siinä oli upotukset ruuveille niin en tohtinut vielä ostaa. Mites te, vaihdoitteko uppokantaruuvit ja jos niin miten ne istu, kun halkaisija on pikkuisen eri ?
Mä sain muuten BMW:tä takuuna uuden akun ilmaiseksi kun se oli mun pyörän sarjanumeron perusteella päivityksen piirissä. Ihme touhua, pyörä on kohta kolme vuotta vanha eikä akussa ollut mitään vikaa :mrgreen:
Mä laitoin tämän viimeisimmän Husse-rattaan "väärinpäin" eli senkkaukset napaan päin, niin pultin/mutterin kannat istuu tasaisella pinnalla. Ratashan keskittyy keskireiällä ja pultit estävät ratasta "pyörähtämästä". Vakiopulteilla on pysynyt hyvin paikallaan.
Uppokantaisilla pulteilla tulisi ongelmaa, kuten arvelet.

Kiitti vinkistä, pitäisköhän kysäistä uutta akkua :wink:
Vastaa Viestiin