Löytyykö hevihemmoja ? (musiikkimielessä siis)

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Löytyykö hevihemmoja ? (musiikkimielessä siis)

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Huomasin ettei täällä leikkikentällä(kään) paljon musiikkihommista jutella,tärkeintähän lienee moottorin laulu :) ,mutta heitänpä tässä piruuttani ilmaan kysymyksen että löytyykö täältä paljonkin "hevariksi" tunnustautuvia metsien miehiä/naisia?On kyllä jäänyt musiikin kuuntelu vähälle,myönnetään,mutta olin pitkästä aikaa vallan innoissani kun sain aattona joskus 80-90 luvun vaihteessa c-kasetilla olleen DIO:n Holy Diver albumin cd:llä.Täytyy myöntää että kolahti :twisted: ..ei voi muuta sanoa.Siinä on jotain Poweria,mielestäni kannattaa nuoremman polven revittelijänkin kuunnella,ainakin kokeeksi..
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Soittaa en osaa mitään eikä mulla ole pitkää tukkaa mutta heavy-musiikki maistuu huomattavasti paremmin kuin humppa.

Whitesnake on mun suosikki.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Mieshän puhuu asiaa! Whitesnake on ehdottomasti muistamisen arvoinen,nyt tulee mieleen myös Kiss,Accept,W.A.S.P ,Judas Priest..no,niitähän riittää,ja lisää tulee.Kyllä jotkut uudetkin biisit kolahtaa,kunhan ne kuulostaa tuoreelta eikä vanhan toistolta.Jos musiikin kuuntelu ajaessa onnistuis hyvin,niin Heavya sen olla pitäis,sopis jotenkin fiiliksiin. 8)
Foorumin "sekakäyttäjä"
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei kyllä hiukset hulmua, mutta ei myöskään humppa soi :twisted:

Tuollainen hieman vanhempi heavy on se juttu...
Muuta hyvää musiikkia tietenkään pois sulkematta.

Jotenkin sitä vaan aina palaa noiden levyjen pariin joissa rumat sedät soittaa raskaalla soundilla.
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tukan kans on huonommin, vaan hevi soi päivästä toiseen.
Metallica, Maiden, Tarot, Accept, ... sitä rataa.

Tarotista puheen ollen, suomessakin tosiaan osataan!
Hevi tulee, hevi tappaa
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Ruoste
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Jukka kirjoitti: Metallica, Maiden, Tarot, Accept, ... sitä rataa.
Tähän vois vielä lisätä esim. Sinergyn niin johan kelepais. Mutta toisinaan uppoaa joku Mikko Kuustonen... jakomielitautia ilmassa :twisted: Kitaraakin on tullut kaulailtua ~14vuotta,mutta taidot on edelleen alkeisluokkaa... Minulla on selvästi lahjoja!
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

No jo vain! Hevin kulutus alkoi aikoinaan jostain vanhasta Whitesnaken levystä. Sitten on testattu trashit ja speedit ja powermetallit. Joku norjalainen kirkonpolttometalli ei kyllä nappaa pätkääkään. Suosikit löytyvät brittiläisestä kasarimetallista - Priestistä, Maidenista, Moottoripäistä - tuoreemmista kopsahtaa joku Rammstein, Disturbed tai vähän rokimpana Danko Jones jne.

Onko kurapyörämiehiä matkalla heinäkuussa Ratinan stadionille kuuntelemaan - no, tiedätte kyllä mitä... :)
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Viesti Kirjoittaja Å »

Dio ja Maiden ovat kulkuani ohjanneet. Kyllä sinne sekaan mahtuu muutakin raskaampaa (AC/DC, Metallica, Zeppelin jne.), mutta ihan sukkahousu-/purkkahevi ei maistu, samoin rankka mättö/death ei ihan putoo. Kitaran kielen pitää kuitenkin murista tai ulvoa sataa, jotta mä kiinnostun aidosti.

Ja ajoittain Smurffit oli kova sana automatkoilla :shock:.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Å kirjoitti:Dio ja Maiden ovat kulkuani ohjanneet. Kyllä sinne sekaan mahtuu muutakin raskaampaa (AC/DC, Metallica, Zeppelin jne.), mutta ihan sukkahousu-/purkkahevi ei maistu, samoin rankka mättö/death ei ihan putoo. Kitaran kielen pitää kuitenkin murista tai ulvoa sataa, jotta mä kiinnostun aidosti.

Ja ajoittain Smurffit oli kova sana automatkoilla :shock:.
:) Samoilla linjoilla hyvinpitkälti.Ei noita kaikkia aina muistakkaan.Smurffitkin on tosiaan soinut,kun toi jälkikasvu oli pienempää :wink: Zeppelin myös iski,ainakin joku albumi missä oli kunnon rumpu-zipale,siis muistaakseni pelkkää rumpusooloa hela hoito.Sen vois haluta kuulla uudestaan,kun jaksais etsiä sen jostain,ellei joku muista sen nimeä??
Kyllähänsitä muutakin musiikkia on kuin tuo raskaampi mättö,mutta tietyissä tilanteissa "voimamusiikki" on hyvä,auttaa myös jos oikeen innostuu vaikka vetäseen leukoja.Ehkä siinä tulee lisää apinanraivokerrointa?
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

x-mean kirjoitti:Zeppelin myös iski,ainakin joku albumi missä oli kunnon rumpu-zipale,siis muistaakseni pelkkää rumpusooloa hela hoito.Sen vois haluta kuulla uudestaan,kun jaksais etsiä sen jostain,ellei joku muista sen nimeä??
Oisko kyseessä ollut Bonzo's Montreux? Ainakin livenä myös Moby Dick on melkein pelkkää rumpusooloa jne...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Pallokala kirjoitti:
x-mean kirjoitti:Zeppelin myös iski,ainakin joku albumi missä oli kunnon rumpu-zipale,siis muistaakseni pelkkää rumpusooloa hela hoito.Sen vois haluta kuulla uudestaan,kun jaksais etsiä sen jostain,ellei joku muista sen nimeä??
Oisko kyseessä ollut Bonzo's Montreux? Ainakin livenä myös Moby Dick on melkein pelkkää rumpusooloa jne...

Nimenomaan tuo rumpuhomma :!: Kiitän :) itse en ole osittain laiskuuttani tuota jaksanut/muistanut etsiä,mut nythän se siin on :P
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Stobe
Viestit: 450
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Heviä on kuunneltu 80-luvun puolivälin tienoilta. Välillä hieman pidemmin ja välillä lyhemmin hiuksin ;) Viime aikoinan on kasvanut parta enemmän, mutta nyt kalju on taas jäänyt hiusten alle piiloon. Muutamien kappaleiden introja olen joskus opetellut soittamaan kitaralla, mutta muuten olen panostanut kuunteluun.

Olen genrejen suhteen melko kaikkiruokainen. Kuuntelussa ovat säännöllisesti Led Zeppelin, Black Sabbath ja muut alkuaikojen jättiläiset. Jenkkiläinen kasarihevi eli pikkupoikana kukoistustaan ja uppoaa edelleen, erityisesti Twistarit ja WASP.

"Uudempien" brittibändien aateli Iron Maidenin ja Judas Priestin johdolla kolahtaa myös. AC/DC on omalla listallani yksi kaikkien aikojen yhtyeistä. Metallicaa on tullut kuunneltua ja keikoilla nähtyä enemmän kuin mitään muuta. Listaa voisi jatkaa noin triljoonaalla speed/thrash/death/<keksi-itse>-metal bändillä. Loistavista kotimaisista bändeistä(Amorphis,Bodom,Barahtrum..) löytyy kuunneltavaa vaikka koko vuodeksi. Industrialista Ministry on aivan huippu ja viimeksi jouluaattona kuuntelin länsinaapurien tummempisävyisiä ylpeyksiä á la Old man's Child ja Therion.

Hyvissä keikoissa tahtoo olla nykypäivänä jopa ylitarjontaa. Viimeksi näin livenä Motörheadin Tampereen jäähallissa ja ensi vuodelle on Iron Maidenin Ratinan keikalle lippu.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

AC/DC pitää toki myös mainita,mutta senhän tietää kaikki(luulisin)Hyvä bändi kyllä.Stobella on tuo KLE mielenkiintoinen pyörä siinä mielessä että olen testannut Kawan En:nää -91(custom),mikä oli mielestäni ihan huippupeli, kovalla kamaralla siis.Ehkä joskus itekkin "haksahdan" KLE:hen.. :roll:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

x-mean kirjoitti:siinä mielessä että olen testannut Kawan En:nää -91(custom),mikä oli mielestäni ihan huippupeli, kovalla kamaralla siis.

Vain että ennikö huippupeli ????????????
Ruoste
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Pasi kirjoitti:

Vain että ennikö huippupeli ????????????
No ainakin huippuhupia oli kesällä seurata kun työpaikallani eräs n.145kg ja 160cm urheilullinen nuorimies päivittäin kidutti ruhollaan piskuista punaista en:nää :lol:
Vastaa Viestiin