Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
skuikka
Viestit: 2237
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Stark
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Palvelusta olen täysin yhtä mieltä. Jos myydään kalibrointi, pitäisi asiakkaan sellainen saada. Tarkkuudesta en niin paljoa stressaa. Pultin kannan ja kierteen kitka voi eri voiteluilla, pinnoitteilla, kuivana, hapettuneena ja likaisena aiheuttaa kymmenien prosenttien heittoja todelliseen kiristysvoimaan.
Kuivana kiristettäväksi suunniteltu ylikiristyy voideltuna ja jos jättää voitelematta, hapettuu ajan mittaan ja sitten alikiristyy seuraavalla kerralla.
oppeS

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Ei tullut momenttiavaimesta ” kalua”. Asteikkoa ei saatu kohdilleen!
Kun näyttö säädettiin esim kymmeneen Nm:iin, niin noonius näytti +0.75. Kun siitä mittapenkissä mitattiin arvot, niin ne eivät olleet toleranssin sisällä. Sen jälkeen kun lisättiin 1.75 Nm:iä eli nooniuasteikko näytti nollaa, kalibroinnilla momenttiavain näytti kymmentä Nm:iä. Näin mitaten tarkkuus oli alle +/- 3%!
Avain lähti vaihtoon. Menee liian vaikeaksi! Tehtäväni EI ole laskea, mikä asetteluarvoasteikkoon pitää laittaa, kun haluan esim. 11 Nm , 15 Nm tai 17Nm
Lisäksi momenttiavaimen näytön lukitus ei enää asteikon säädön jälkeen pelannut!
maja2
Viestit: 254
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja maja2 »

En löytänyt viesteistäsi minkä merkkinen momenttiavain oli kyseessä?

Realiteetit ovat tylyt mekaanisen naksahtavan momenttiavaimen ja todellisen momentin suhteen eli kaikki näyttävät ns. sinnepäin ainakin jossain kohtaa mitta-aluettaan.

Jos haluat toimivan momenttiavaimen niin se haluttu ja käytetyin mittausalue pitäisi olla suurinpiirtein avaimen min-maks alueen keskellä.

Sitten vielä avaimen kuluminen, jousen kuoleentuminen, voitelu sekä mahdolliset käytössä avaimen sisään päätyvät epäpuhteudet jne.

Momentit menee keskimäärin aina yli pienillä momenteilla vaikka avain näyttäisikin oikein, enempi tai vähempi ja ihan joka kerta. Siinä vaiheessa kun korva rekisteröi napsauksen väänsit jo yli :-)

Nykypäivää ovat digitaaliset momentiavaimet, toimivat antureilla joissa venymäliuskat.

Näihin jää yleensä näyttämä muistiin mihin momenttiin se kiristys meni. Samoin kalibrointi tai ainakin tarkastus helppoa jos tekee varren jossa liukuu puntti tai avaimen kiinnitys kohta. Maksiminäyttö tulee siinä kohtaa kun varsi on vaakatasossa, momenttihan oli voima kertaa varsi.

IKH:lla on ihan kohtuullisia digitaalisia momenttiavaimia valikoimassa, eivätkä ole hirveän hintaisia jos vertaa kunnolliseen mekaaniseen momenttiavaimeen. Jos ostaa digitaalisen 1/4 Bachon avaimen niin pienetkin momentit menevät varmasti oikein. Kunnon mittalaitteet vaan tuppaavat maksamaan.

Ulkomailta saa monenlaista, tommosia itse miettinyt josko hannoisi investoida:

https://www.bike-discount.de/en/buy/top ... 0nm-137085

https://www.bike-discount.de/en/buy/top ... 0nm-107769
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
tertsu
Viestit: 2816
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Ei taida mopohommissa olla tarvetta hipotarkalle momenttiavaimelle. En ainakaan itse ole tarvinnut.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
oppeS

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Ks-toolsin ergotorque 10-50 Nm hinta noin 200€. Uusi avain, jousikuormitteinen , jota ei toimitettu kuormittamattomana eli se oli säädetty 10 Nm:iin vaikka ko avain pitää nollata. Siinä oli varmaan syy miksi näytti mitä näytti. Eli jousi oli ollut kuormitettuna koko varastointiajan ja kuoleentunut!
Ei siitä sen enempää.
Ikh:n digitaaliset ei ole oikein vakuuttavia. Kaupassa katsonut niitä ja monessa katsomassani patterit jo valmiiksi sökönä. Ei jatkoon!

Onko kellään kokemusta vastaavasta jousikuormitteisestä Bachon momenttiavaimesta. Motonet myy ainakin.
tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Meillä on töissä tuollainen, jolla harjotellaan.

Kuva

Momentti avaimia kun käytetään ja varsinkin suorittavan portaan toimesta teollisuudesssa, niin usein on varaston vieressä tuollainen testeri. Asentaja kun hakee momenttiavaimen varastosta niin joka kerta ennen työsuoritusta se naksuttaa tai piipittää haluamansa momentin tuohon muutaman kerran niin pystyy toteamaan momenttiavaimen toiminnan. Ja varsinkin jos on hipo tarkkaa toimintaa niin tuosta saa kyllä apuja. Jos momentti avain on varastoitaessa mennyt rikki, kuoleentunut tms... niin tuolla jää heti kiinni. Myös käyttäjän ominaisuudet, vallitseva ilmanpaine ja poliittinen ilmapiiri tulee huomioiduksi.

En ole mopohommissa hipotarkkoihin momentteihin vielä törmännyt, enkä oikeastaan mopohommissa juurikaan käytä momenttiavainta. Mutta tuossa lieneekin se ongelman ydin, kun momentti avainta aniharvoin käyttää niin mistä voi olla varma sen toiminnasta kun sitä tarvitsee. Itse kukin joka omaa omaisuuttaan korjailee niin varmasti pitää järjen mukana touhussa ja huomaa jos esim. momenttiavain on laitettu naksahtamaan aukisuuntaan tai kokonaan rikki, eikä näin ollen vedä pultteja katki.
Tuntihommissa meininki voi olla ihan toinen, kun kiinnostaa lähinnä kotiin pääsy.

Itse tykkään stahlvillen vanhoista naksahtavista momenttiavaimista joita ei tarvitse nollata, eikä niillä tarvitse pelata tetristä ennen käyttöä. Helppo käyttää ja säätää, eikä tarvitse ihmetellä. Noissa digimalleissa on niin paljon ominaisuuksia, että tutustumiseen menee joka kerta minuutti tolkulla aikaa varsinkin kun harvoin käyttää.
Avatar
Totti
Viestit: 1105
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Totti »

Pojalle (21v) on kertynyt hieman säästöjä. Asioi tänään pankissa (Nordea). Sanoi tiskillä haluavansa varata ajan ja keskustella asuntosäästämisestä. Virkailija oli vastannut:”Täytä netissä hakemus.”. Että silleen.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Peltsi
Viestit: 2789
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Totti kirjoitti:Pojalle (21v) on kertynyt hieman säästöjä. Asioi tänään pankissa (Nordea). Sanoi tiskillä haluavansa varata ajan ja keskustella asuntosäästämisestä. Virkailija oli vastannut:”Täytä netissä hakemus.”. Että silleen.
Eikös se ollukki niin että hiekkaa lattialle....Lainaus sen yhen entisen taistolaisen lausumasta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Kode
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Olen itse sähköalan ammattilainen...
Pihallamme seisoo sähköpääkeskus keskellä takapihaa. Tarkoitus siirtää talon seinustalle. Kyseessä paritalo ja naapurin kanssa sovittu, että sähköt on poikki jossakin vaiheessa kun siirretään. Kaivelen kaapeliojat ja olemassa olevat kaapelit näkyviin ja soitto Nurmijärven Sähkölle. Ohje on, että täytä yleistietolomake netissä. Talon liittymiskaapelijatkos onnistuu heidän kautta. No, Yleistietolomaketta ei voi lähettää jos ei ole yritystä ( Y-tunnus). Olen uudelleen yhteydessä ja saan seuraavat ohjeet. Täytä yleistietolomake ja hanki kaikki tarvikkeet. Liittymiskaapeli, jatkos, Maadoituselektrodi ja siihen jatkos. Eli tarvitsen sähköurakoitsijan lähettämään tuon lomakkeen. Toimin siis juurikin näin. Lomakkeessa on toivomus sähköjen katkaisemispäivästä. Täysin samanlaista liittymiskaapelia ei löydy tukusta ja soitan Nurmijärven Sähkön tekniseen tukeen. Ihmettelevät miksi olen ostamassa kaapelia kun heillä sitä kilometreittäin. Hankin kaapelin ja muut vermeet. Nurmijärven Sähkön alihankkija soittaa sähköurakoitsijalle ja kysyy katkopäivää, mikä lomakkeessa on jo nimenomaan pyydetty. Mitään yhteydenottoa kuukauteen ennen työn tekemistä. Soitan edellisenä päivänä onko homma ok? Erittäin pitkä hiljaisuus. Lopulta homma löytyy ja käydään läpi vielä, että liittymiskaapelin jatkamisesta on kyse. Asentaja tulee aamulla ja on aivan pihalla. Sanoo ettei tiedä maakaapelijatkoksesta mitään. Ei ole varma onko edes jatkosta mukana. Sanon että jos sulla ei ole, niin mulla on. Soittaa esimiehelleen ja kuulen kun kinaavat tuosta täytetystä lomakkeesta. Avaudun asentajalle kuitenkin niin, että nämä tiedonkulun ongelmat ei ole sen vika, vaan N-Sähkön. Kysyn asentajalta onnistuuko tuo kaapelijatkos ylipäätään, vai teenkö itse. Sanoo että tekee niitä viikottain Suostuu lopulta katkaisemaan sähköt ja tekemään jatkoksen. Melkein meni siihen, että itse pitää tehdä. Kytkin itse kaapelin toisenpään ja jatkoin maadoituselektrodin. Saatiin näin katkosaikaa lyhennettyä. Toki teki vielä mittarointihommaa samalla mistä ei tietenkään oltu infottu mitään. Hyvin nää kyllä vetää...
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Pallisti
Viestit: 138
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: 650
Paikkakunta: Suomi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Motonetin takuuasiat ei menny ihan putkeen. Ostin sieltä keväällä moottoripyörän litiumakun, joka kesäkuussa käyttöönotettaessa oli suoraan paketista täysin kuollut eikä ottanut latausta vastaan. Kiikuttelin takas Motonettiin, ja varaosatiskin takaa kysyttiin hetken kuulustelun jälkeen haluanko rahat tilille vai asiakastilille, ilmoitin että haluaisin uuden akun. Tämä oli järkytys myyjälle, että ihanko oikeasti haluan pitkän kaavan kautta takuuprosessin hoitaa. Akku jäi sinne ja vajaan viikon päästä reklamaatiotiimistä kyseltiin että miten haluaisin rahat takaisin, kerroin että haluaisin uuden akun rikkinäisen tilalle. Tätä myönnyttiin selvittelemään ja parin päivän päästä tuli taas kysymys että miten sais olla rahat takas? Tässä vaiheessa meni jo vähän hermot ja ilmoitin taas että uusi akku, hoitakaa maahantuojan tai valmistajan kautta tai haen sen akun takaisin ja hoidan itse. Viikon tauon jälkeen vastailtiin että tervetuloa hakemaan ja ihan maahantuojan yhteystiedotkin mukana. Olin heti maahantuojaan yhteydessä ja he olivat alkuun kovin avuliaita, mutta pian pahoittelivat että ei nyt onnistu kun he eivät näitä akkuja maahantuo, vaikka toisestakin saman valmistajan akkuja kauppaavasta liikkeestä heidät osoitettiin maahantuojaksi.

Kaksi (2) sähköpostia valmistajalle teki sen, että uusi akku on tulossa ja rikkinäisen saa hävittää. Rikkinäinen heräsi henkiin kun antoi BMS:n kennojen puolelle jännitettä.

Ei tää kauheasti kannusta suosimaan kivijalkaliikkeitä.
Avatar
kimbyyri
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Joo tämä Motonetin takuu sekoilu on kyllä käsittämätöntä.

Ostin Volvoon startin ja eihän se toiminut kuin viikon. Hyppäsi pois kehältä. Startti irti ja marssin motonettiin.
(joo tämä menee meillä takuukäsittelyyn, saattaa kestää pari viikkoa) myyjää itseäänkin taisi hävettää tilanne kun ei silmiin katsonut kertaakaan kun kolautin sen startin siihen tiskille. (mutta toki voit ostaa tästä heti toisen) Siellä on joku tietty summa josta menee tähän ns. "takuukäsittelyyn"
Mulla alko naama punottaa siinä ja vähän äänikin jo nousi että millä te käsittelette toimiiko tämä tuote vai ei?

No eipä ole tullut juuri poikettua enää.
Startti vaihtui, tais mennä reilu viikko siinä.
ktv org
Viuh
Viestit: 1739
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Motonetilla on mennyt huolto-osissakin sellaiseksi että myymälöissä pidetään saldot alhaalla. Jos haluat vaikka muutamat
suodattimet omaan hyllyyn tms niin tilaamiseksi menee tai on niinkin että ei ole sitä yhtäkään. Samoin keväällä tuntui öljyissä oleva vaihtoehdot vähissä. Tietysti vähentää varastoon sitoutuneen rahan määrää. Kurja puoli on se että tullessaan se söi kyllä tehokkaasti muut prätkäkamoja
myyneet liikkeet pois.

Siispä tilailin ulkomailta huolto-osat parin vuoden ajalle omaan hyllyyn.
Juice
Viestit: 791
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: Helkama

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Juice »

Motonetistä nyt ei mitään osia ole vuosiin kannattanut ostaa. Hinnat samat kuin autotarvikeliikkeissä, osan laatu ihan arvan varassa ja varaosatiskillä joku ituhippi jonka asiantuntemus riittää ehkä kahvinkeittimen suodattimen valintaan.

Aeromotorsilta aina kaikki autonosat. Hinnanerotuksella maksaa korjaamon työnkin.

Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla

dq
Viestit: 404
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
Paikkakunta: Naantali

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja dq »

Aeromotorsilta kaikki autoihin, saatavilla olevat työkoneisiin ja hetken päästä vissiin prätkiinkin. :lol: Ainoa putka joka toimittanu 100% sitä mitä tilaat ja aika pirun jämptistikin, harvassa on kerrat jolloin maanantaina lähetettävä tavara ei ois torstaihin mennessä lähikaupassa. Hakusysteemi on melko puutteellinen sanahaun puolesta, mutta ristiinvertailemalla osanumeroita esim. Motonet/Autodoc löytyy varmuudella oikea osa ja valikoima on kattava, viimeksi vanhaan Deutzin moottoriin jakohihna + kiristin. :shock:

Joskus tulee yksittäisiä osia haettua vielä Motonetista, mutta viime aikoina ilmennyt Autodocin taktiikkaa, kuvan perusteella luulet saavasi merkin x ja tiskiltä kaveri kiikuttaa sulle puolet halvemman merkkistä.
Dervish
Viestit: 51
Liittynyt: To Heinä 04, 2024 1:14 pm
Pyörä: Himalayan 2024

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Dervish »

dq kirjoitti: Ti Elo 05, 2025 9:06 pm Aeromotorsilta kaikki autoihin, saatavilla olevat työkoneisiin ja hetken päästä vissiin prätkiinkin. :lol: Ainoa putka joka toimittanu 100% sitä mitä tilaat ja aika pirun jämptistikin, harvassa on kerrat jolloin maanantaina lähetettävä tavara ei ois torstaihin mennessä lähikaupassa. Hakusysteemi on melko puutteellinen sanahaun puolesta, mutta ristiinvertailemalla osanumeroita esim. Motonet/Autodoc löytyy varmuudella oikea osa ja valikoima on kattava, viimeksi vanhaan Deutzin moottoriin jakohihna + kiristin. :shock:

Joskus tulee yksittäisiä osia haettua vielä Motonetista, mutta viime aikoina ilmennyt Autodocin taktiikkaa, kuvan perusteella luulet saavasi merkin x ja tiskiltä kaveri kiikuttaa sulle puolet halvemman merkkistä.
On se motonetin touhu ollu tota jo vaikka kuinka kauan, että saat mitä sattuu millonkin oleen osto saanu halvemmalla hankittua.
Sitten tietää minkä merkkistä osaa saa kun on tiskillä osa edessä.

Jokusen kertaa käynyt että tarvike ja "alkuperäinen" on tismalleen sama, hinta ihan eri.
Tai ehkä hienoin kun hain jotain pyörän muttereita yhteen autoon, en saanut koko sarjaa yhdenlaisia, kolmea erilaista olisi pitänyt ottaa että olis täyden setin saanut.
Eroa oli muttereiden väreissä/pinnoitteessa ja olikohan pituudessakin saman tuotenumeron alla mitä nyt sattui olemaan hyllyssä.

Ikuisuuksiin ole sieltä enää mitään osia ostellut, kyllä Aeromotors on korvannut hyvin pitkälti.
Hinnatkin paljon halvempia kuin motonetin.
Virolaisille hinnat on vielä halvempia.
Vastaa Viestiin