M: BMW F650GS Dakar -00 HP 2400€/tarjous

Tavarat kiertoon

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Alueen säännöt
3kk koskemattomana olleet viestit siivotaan pois
Hobes
Viestit: 376
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: Bemari

M: BMW F650GS Dakar -00 HP 2400€/tarjous

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Moi

Eli vanha pyörä lähtee nyt kiertoon. Tässä ei ole ABSiä. Ei taatusti kaunein tai parhaiten pidetty, mutta taatusti edullisin. Mittarissa ~75tkm Pyörässä on huollettavaa, joka on huomioitu hinnassa. Itsellä ei nyt aika eikä motivaatio riitä pikkuvikojen korjaamiseen, joten myydään seuraavin vioin varustettuna:

-Startin vapaakytkin ääntää kylmänä käynnistettäessä, eli todennäköisesti vapaakytkimestä on Rotaxin koneelle ominaisesti kynnet alhaalla pitävä jousi poikki. Uusi vapaakytkin ja posken tiiviste kuuluu kauppaan. Hommassa tarvittavan ulosvetäjänkin laitan mukaan, jos sen vaan jostain löydän.
-Halvoista kiinalaisista viime kesänä vaihdetuista etustefoista toinen alkoi vuotamaan talven ajoissa. Uudet ei aliexpressistä hankitut stefat mukaan kauppaan. Samassa rytäkässä kannattaa tosin vaihtaa liukuholkit. Olivat stefoja vaihtaessa siinä rajoilla, että olisi vaihdon aika. Uudet liukuholkit eivät kuulu kauppaan.
-Takajarrupiiri vuotaa jarrunestettä jostain kohtaa. Mukaan pääsylinterin korjaussarja. Voi tosin vuotaa myös jarrusylinterin puolelta, joten voi vaatia stefan vaihdon, jota ei ole mukana. Teräspunosletkut vaihdettu toissakesänä.
-Oikea jalkatappi on vääntynyt jonkun tärskäyksen seurauksena. Saanee helposti suoristettua lämmöllä ja ruuvipenkillä. Orkkiksetkin pitäisi löytyä jostain tallin kätköistä. Ei tosin ole haitannut omaa ajamista.
-Vasen kahvanlämmitin ei toimi. vikadiagnoosista ei ole mitään hajua.
-Keskiseisontatuesta on osa jäänyt metsään (vipuvarsi katkennut, itse tuki on ok) ja käytön puutteessa jämähtänyt. Vaati irroituksen putsaamisen ja vähän putkea ja hitsiä, niin on taas kuin uusi
-Takahaarukan pää on ottanut kipeää matkan varrella. Oli tuollainen jo ostettaessa (eli ~40tkm sitten) vika kosmeettinen.

Osaavalta kaverilta korjaukset hoituvat parissa viikonlopussa. Jos meinaa liikkeessä korjauttaa, on kannattavampaa katsella ehjiä pyöriä.

Pyörän yleisilme on elämää nähnyt ja sillä on ajettu ja sitä on kaadettu. Tekniikka kuitenkin pelaa ja öljyt ja muut perushuollot on tehty ajallaan. Mutta jos etsit pyörää, joka on ollut vain lämpimässä tallissa ja kiillotettu vahalla kerran kuukaudessa visusti soraa välttäen, niin tämä ei ole silloin etsimäsi pyörä.

Mukaan roppakaupalla kälää (öljyfilttereitä yms.) jota vuosien varrella on nurkkiin kerääntynyt. Kulutusosat ok. Etusena pari tonnia ajettu Pirelli Scorpion Rally STR, takana elämänsä loppuvaiheessa oleva Anakee Wild. Mukaan saa uuden Pirelli Scorpion Rally STR:n. Voin myös vaihtaa sen halutessa Wildin tilalle, joskin veikkaan että jos pyörä kiinnostaa haluat tehdä tuonkin homman itse :D

Mukaan:
-DIY laukkuraudat (kaipaa maalia)
-DIY takateline (ruma kuin perkele, mutta kestää vaikka ydinsodan)
-Wunderlichin ruiskunohjausboksi. Saa säädettyä jonkin verran kaasun reagointia, mutta suurin hyöty on, että pyörä ei stumppaile tehtaan laihojen seosten takia
-Turhatekin mallikohtainen tankkilaukku
-Keulaan vaihdettu jäykemmät jouset + Ricorin intiminaattorit, jolla keula on lähes säällinen.
-Penkki on tällä hetkellä korotettu DIY, mukaan saa myös orkkistäytteet ja päällisen sekä matalan satulan.
-Laatikon kaikennäköistä orkkisosaa ja muuta nurkkiin kerääntynyttä kälää
-Elämää nähnyt takanastarengas.

Jos 2400€ hintapyyntö tuntuu kohtuuttomalta vikalistaan nähden, niin myös järjellisiä tarjouksia otetaan vastaan. Tarkoitus on saada Dakari uuteen kotiin, ei maksimoida siitä saatavaa rahamäärää. Vaihdossa en ota mitään.

Myydään perävalotakuulla, mutta mitään tiedossa olevia vikoja piilottelematta. Pyörä olisi itsellä ollut ajossa varmaan paalaukseen asti, mutta elämäntilanne muuttui sen verran, että aikaa on enää ajamiseen ei ropaamiseen, joka vanhojen pyörien kanssa on kuitenkin väistämätön tosiasia.

Kuvia kiinnostuneille YV:llä pyytämällä. Koeajo onnistuu ja pyörän saa luonnollisesti ajettua pois, jos ilman kunnollista takajarrua uskaltaa lähteä liikkeelle. Pyörä löytyy Orivedeltä.