Kitee CC -21

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Kovasti alko polttelemaan näin ensikertalaista josko vanhaa rouvaa lähtisi ulkoiluttamaan ko. keimeihin harrasteluokkaan.
Mitä videoita nähnyt esim viime vuoden kahinoista niin rata näytti olevan nopeaa hiekkaa, patikolla tai ilman. Paino sanalla nopea. Onko siellä muunlaista pohjaa millä ajaa? Sinänsä tuo nopea sopisi mulle paremmin mitä esim kiven päällä nypyttely :D
Mitä kannattaisi ottaa huomioon jos ihteni saisin tuonne haalattua? Lokakuussa tuskin enää hiekkakaan pölisee :lol:
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Kyllä se pääsääntöisesti hiekkapohjaista on koko reitti ollut. Väliin kovempaa ja väliin pehmeämpää patikolla maustettuna. Hiekkapattia kun jaksaa paukuttaa niin hyvin pärjää. Joku lyhyt kivikkoisempikin pätkä reitiltä taisi löytyä.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla


Kura lentää...
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Oijjoi....

Nyt kyllä kiinnostais, rata on sen näkönen, että Xchallengella saattas selvitä. Kovin samannäköstä baanaa ku Pesämäellä, jossa oltiin joskus 10 vuotta sitte "kisaamassa".

Noista luokista oon kyllä pihalla nykyään ku lumiukko. Mikä tuo harrasteluokka on ja millä lisenssillä osallistutaan?

-Ile-
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Harrastaja luokka = C
Lisenssi pitää olla, enskaan ja CC:en riittää rajoitettu = 206€/kausi tai kertalisenssi 70€/kisa
https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ ... i-minulle/
https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ ... lisenssit/

Eli liityt kerhoon (ellet jo kuulu johonkin) ja pyydät kerhon lisenssivastaava avaamaan sulle tunnukset mottiin. Sitten vaan ostat sieltä tarvittavan lisenssin ja ilmoittaudut kisaan.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Juu. Oonki kerhossa ja mulla on kerho- eli harrastajalisenssi ku ajetaan tuota SVKMK kerhokisaa. Mutta ilmesesti tuo lisenssi ei riitä sitte "oikeisiin" kisoihin?
Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

tertsu kirjoitti: Ma Elo 09, 2021 10:18 pm Kyllä se pääsääntöisesti hiekkapohjaista on koko reitti ollut. Väliin kovempaa ja väliin pehmeämpää patikolla maustettuna. Hiekkapattia kun jaksaa paukuttaa niin hyvin pärjää. Joku lyhyt kivikkoisempikin pätkä reitiltä taisi löytyä.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Noo, en tiiä siitä jaksamisesta.. :lol: vaan jos nyt ei mitään ihmeitä tuu niin kyllä taidan viivalle raahautua, jos saan jonku muunki höynäytettyä mukaan.
Hiekkapohjanen rata niin ei haittaa vaikka lokakuun sateetki ois päällä, ei siltikään menis ihan rapaleikiksi. Kai.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Hsippe kirjoitti: Ti Elo 10, 2021 7:05 pm Harrastaja luokka = C
Lisenssi pitää olla, enskaan ja CC:en riittää rajoitettu = 206€/kausi tai kertalisenssi 70€/kisa
https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ ... i-minulle/
https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ ... lisenssit/

Eli liityt kerhoon (ellet jo kuulu johonkin) ja pyydät kerhon lisenssivastaava avaamaan sulle tunnukset mottiin. Sitten vaan ostat sieltä tarvittavan lisenssin ja ilmoittaudut kisaan.
Nykyään löytyy myös kuntoluokka, joka ajaa yleensä aamulla tunnin kisan yhdessä junnujen, vanhimpien veteraanien ja classicin kanssa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Ilmari kirjoitti: Ti Elo 10, 2021 7:52 pm Juu. Oonki kerhossa ja mulla on kerho- eli harrastajalisenssi ku ajetaan tuota SVKMK kerhokisaa. Mutta ilmesesti tuo lisenssi ei riitä sitte "oikeisiin" kisoihin?
Juu ei, se harrastaja lisenssi on vaan oman kerhon sisäisiin kisoihin.
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Jani M kirjoitti: Ti Elo 10, 2021 8:20 pm
Hsippe kirjoitti: Ti Elo 10, 2021 7:05 pm Harrastaja luokka = C
Lisenssi pitää olla, enskaan ja CC:en riittää rajoitettu = 206€/kausi tai kertalisenssi 70€/kisa
https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ ... i-minulle/
https://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ ... lisenssit/

Eli liityt kerhoon (ellet jo kuulu johonkin) ja pyydät kerhon lisenssivastaava avaamaan sulle tunnukset mottiin. Sitten vaan ostat sieltä tarvittavan lisenssin ja ilmoittaudut kisaan.
Nykyään löytyy myös kuntoluokka, joka ajaa yleensä aamulla tunnin kisan yhdessä junnujen, vanhimpien veteraanien ja classicin kanssa.
Juu nykyään taas on ollut tuota kuntoluokkaa kyllä. Mutta ainakaan Motissa ei Kiteen kisassa näyttäis sellaista olevan, tokihan ilmoittautuminen ei oo vielä auki eli ehtiihän se listoille ilmestyä...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja THä »

Kyllähän tuo Kitee on ihan makea vetää kuten myös Orimattila. Itse ehkä tykkään Orimattilasta vielä enempi. Tykkään tuollaista nopeaa jouhevaa vetää. Tarttis vaan taas piukkauttaa Betasta alustaa kun se paukkuu pohjaan..

Musta kyllä se nykyinen kuntoluokka on aika outo. Kai se on se matalin steppi sitten, ei siinä kyllä hirmu väkimäärää ole monastikaan ollut. Sikäli kannatan C:ssä ajamista.

Jokatapauksessa kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan! Hauskaa se on ja itse tulen olemaan viivalla.
Neljä vaihdetta riittää.
Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Nyt on nimi listassa. Saapa nähdä kumpi on väsyneempi ruutulipulla, meikä vai vanha röhmylä.
Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Kitee CC -21

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

No eipä oo ainakaan pyörä väsynyt ruutulipulla Kiteellä. Eilen kävin pikaseen testaamassa takametässä että varmasti kaikki kunnossa viikonloppua varten. Kyllä, kaikki kamat oli päällä. Liukkaalta puunrungolta lipat, jalka pyörän ja kannon väliin ja tänään lekurilta kolmen viikon pakkolepolappu kouraan ja kipsi jalkaan. Nuppiluu murtui. Perkele.
Vissiin kuitenkin lähden Kiteelle kavereille "huoltomieheksi", saa tulla potkiin kepit alta jos väärässä paikassa siellä hortoilen. :D
Vastaa Viestiin