Enska ja CC kisa höpinät
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Oli taas Kiteellä superi liikenteessä. Jälleen iso hatun nosto kuskille miten tuo isokin leka tuolla etenee. Tällä kertaa ehdin kuitenkin edelle.
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Onnittelut foorumin ylläpitälle, Jukalle, C2 luokan voitosta Seinäjoella.
Meilläkin on aihetta ISOON juhlaan. Paavo voitti yllättäen SME1 luokan Suomen mestaruiden. Täällä foorumilla kirjotteli nimim. Pate350 ennen kuin kilpamoottoripyöräily vei sydämmen eli tavallaan foorumilaiselle mestaruus
Happi
Meilläkin on aihetta ISOON juhlaan. Paavo voitti yllättäen SME1 luokan Suomen mestaruiden. Täällä foorumilla kirjotteli nimim. Pate350 ennen kuin kilpamoottoripyöräily vei sydämmen eli tavallaan foorumilaiselle mestaruus
Happi
- mico
- Viestit: 1363
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Onnittelut Paavolle![THUMBS UP SIGN]
ja muille voittajille
ja muille voittajille
Viimeksi muokannut mico, Ma Syys 28, 2020 1:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ramirin
- Viestit: 1343
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Kovia kuskeja. Vilauksen näin molemmista.
.. olin siis kattomas, en ajamas - joskin vilaukseen ois jääny kuitenki
.. olin siis kattomas, en ajamas - joskin vilaukseen ois jääny kuitenki
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2801
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Etkä tullu poriseen!ramirin kirjoitti:Kovia kuskeja. Vilauksen näin molemmista.
.. olin siis kattomas, en ajamas - joskin vilaukseen ois jääny kuitenki
Oli mainio kisa kyllä Seinäjoella, järjestelyt ja radat aivan timanttia.
Onnea Paavolle!
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
- tertsu
- Viestit: 2860
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Mukava kisa oli ja jos olisin tienny missä Rami on kattomassa niin olisin koittanu siinä kohin kaasauttaa Eteläpohjanmaan maastot oli vähintään yhtä kivisiä kun meillä Pohjoispohjanmaallakin. Onnittelut mestarille
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Selittäkääpäs joku:
Mikähän idea on ollut nuo noin laittaa? Vai onko nuo jostain korkeammalta kansainväliseltä tasolta? Tosin silti herää sama kysymys..
Ei tietty käytännössä taida oikein mitään merkitä eikä nuo säännöt ihan ihan kohdallaan ole muutenkaan, joten sikäli ei niin väliä. Kuitenkin ihmetyttää.
Minusta kun noissa kuutioissa on aika lailla reikiä. Vai onko vaan että luotetaan ettei kenelläkään ole pyörää mikä osuisi tuonne väliin?Kansallisissa endurokilpailuissa moottoripyörät jaetaan seuraaviin luokkiin.
A1, B1, C1 (max 125cc 2t ja max 250cc 4t)
A2, B2, C2 (140-250cc 2t ja 270-450cc 4t)
A3, B3, C3 (290-500cc 2t ja 475-650cc 4t)
Mikähän idea on ollut nuo noin laittaa? Vai onko nuo jostain korkeammalta kansainväliseltä tasolta? Tosin silti herää sama kysymys..
Ei tietty käytännössä taida oikein mitään merkitä eikä nuo säännöt ihan ihan kohdallaan ole muutenkaan, joten sikäli ei niin väliä. Kuitenkin ihmetyttää.
Neljä vaihdetta riittää.
-
- Viestit: 2198
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Juu tulevat kansainvälisistä säännöistä sillä poikkeuksella, että meillä kakkosluokassa kaksitahtisten alarajaa on laskettu niin että 150 kuutioisella 2T:llä saa ajaa. MM-sarjassa sillä ei saa ajaa missään luokassa, mikä on minustakin aika ihmellistä. Muita noihin väleihin meneviä pyöräkokoja ei taida reaalimaailmassa olla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
- tertsu
- Viestit: 2860
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Ja nuo luokkajaot on kyllä aika tyhjänpäiväsiä. No toki saadaan enempi pyttyjä ja mestaruuksia noin jaettua, mutta vauhdillisesti noissa ei ole sinänsä eroa.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2801
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Kansallisissa kisoissa (missä riittävästi kuskeja luokkajakoon ylipäänsä) ois hedelmällisempää jakaa harrastajat ikäluokittain, eli vuonna 1977 syntyneille aina oma luokka ja muut sitten miten vaan.
Ruåttin puolella näköjään herkemmin suosivat tuota ikähaitarijakoa, esim Motion 30-39.
Ruåttin puolella näköjään herkemmin suosivat tuota ikähaitarijakoa, esim Motion 30-39.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
- tertsu
- Viestit: 2860
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Eikö 77 syntyneet aja vielä junnuluokassa kasivitkalla:lol:Jukka kirjoitti:Kansallisissa kisoissa (missä riittävästi kuskeja luokkajakoon ylipäänsä) ois hedelmällisempää jakaa harrastajat ikäluokittain, eli vuonna 1977 syntyneille aina oma luokka ja muut sitten miten vaan.
Ruåttin puolella näköjään herkemmin suosivat tuota ikähaitarijakoa, esim Motion 30-39.
Kura lentää...
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Tuota itsekin mietin, että etenkin jossain C:ssä on aika yksi hailea mikä pyörä on, sikäli olisi fiksumpi ajaa vaan yhtä luokkaa kun ei edes mestaruuksia jaeta. Mutta kai nuo on fiksummat pohtineet että pitää olla noin Tosin onko sitten vaikka 250 tai 300 2-tahdit niin kovin erilaisia ja saako 300 tahtarilla selvää etua, vai antaako tasoitusta, vaikka 350 tai 450 nelariin nähden Mutta tämä nyt on vain omaa pohdintaa eikä vaikuta yhtään mihinkään.
Neljä vaihdetta riittää.
-
- Viestit: 2198
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Ei kai sillä C-luokassa ole muuta väliä kuin, että saadaan lisää pyttyjä jaettuja ja enemmän iloisia harrastajia kotimatkalle kisoista, kun kumminkin siellä suurin osa ajaa omaksi iloksi. Nousupisteet menee nytkin C:n yleiskisan mukaan, jos totisemmin siellä ajaa.
A-luokassa pitää miettiä tukijoita ja näkyvyyttä myös. Kun saadaan enemmän mestareita ja mitallisteja, niin sillä tasolla kilpailemisen mahdollistavat tukijat saavat lisää näkyvyyttä.
Täten en usko että nykyisiä luokkamääriä tullaan kovin paljon vähentämään, ellei kuljettajamäärät olennaisesti laske.
A-luokassa pitää miettiä tukijoita ja näkyvyyttä myös. Kun saadaan enemmän mestareita ja mitallisteja, niin sillä tasolla kilpailemisen mahdollistavat tukijat saavat lisää näkyvyyttä.
Täten en usko että nykyisiä luokkamääriä tullaan kovin paljon vähentämään, ellei kuljettajamäärät olennaisesti laske.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Suomienskassa ei taida olla väliä millä ajaa. Millä vaan voi olla yleiskilpailun kärjessä. Maailmalla vähän eri asia, kun reitit on nopeempii.
Happi
Happi