Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

Jossain oli sanottu, että alle 30km assua. Mutta juu, huonoa on tiedotus ollu, nykypäivään ajatellen.
suok, voisitko ystävällisesti käyttää noiden paikannimien sijasta MK-numeroista, koska järjestäjän karttalinkissä ei yksikään noista mainitsemistasi paikannimistä näy. Eli informaatioo kaipais varmaan sellaisetkin jotka ei tuota seutua ilman karttaa tunne...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja Happi »

Happi kirjoitti:
HarriI kirjoitti:Hieno kilpailu luvissa! Tuli ilmoittauduttua hyvissä ajoin :D

Kolme huoltoa joista kaksi järjestäjien toimesta. Kolmas huolto vielä avoinna, jos sinne saisi jollain opilla polttoainetta ja vaatekassin. Oliko järjestäjillä "raatoauto", jos kisa jostain syystä katkeaa, kun kisa on yhtenä lenkkinä?

#499
Mää ainakin olen tulossa tonne huoltoon, joten siinä kyydissä ainakin saa tavarat kolmoshuoltoon.

Happi
Ei sitten lähdetäkkään, ilmoittautuminen unohtu/myöhästy.

Happi
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

Jos jotain aikataulua tulis niin pystyis vähän katteleen tota omaa suunnitelmaani, jos mulle tulee huolto tuonne 3:een ja aikataulu osuu, niin mun huolto voi ainakin tuoda kamat. Eri asia sitten jos huoltoaikaa on varattu vaan 5min., koska mulla bensa kuitenkin riittää ilman huoltoakin maaliin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja HarriI »

En ole vielä tutustunut kilpailukarttaan, mutta millainen matka 2 huollosta maaliin, jos 3 huollon bensan osalta skippaisi yli. Mulla on 450 FE husqvarna, joten sillä mun vauhdilla ajaa aika pitkästi yhdellä tankilla. Jos pätkät ja siirtymät hidasta rypemistä, silloin polttoainetta kuluu... Forecan mukaan lauantaille loistavaa ajokeliä luvissa.


Harri
THA kirjoitti:Jos jotain aikataulua tulis niin pystyis vähän katteleen tota omaa suunnitelmaani, jos mulle tulee huolto tuonne 3:een ja aikataulu osuu, niin mun huolto voi ainakin tuoda kamat. Eri asia sitten jos huoltoaikaa on varattu vaan 5min., koska mulla bensa kuitenkin riittää ilman huoltoakin maaliin.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

No tuon kartan perusteella kun ei voi päätellä, 1. ja toisen huollon väli näyttäis varsin pitkalle vs. kilsat. Mut jos tuo alle 90km jää niin mä pärjään varmuudella omalla 7,2l tankilla, koska tuossa on pitkät pätkät tietäkin ja pohjankaalle mennessä oli aika kuluttavaa, karvan yli 6 oli sadalle keskari.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
suok
Viestit: 182
Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Pyörä: 300,530,660R,690R,Jawa

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja suok »

THA kyseli pätkistä. Asikkalan spoorilla tarkoitan AsikMK:n spooria joka on ennen MK4:ää. D-luokka jättää sen väliin mutta olethan ajanut sen Päitsissä (suppanousuja lukuun ottamatta).

Vahvistamaton huhu kertoo että MK1 olisi kiihdytys-jarrutuskoe. Takarajan ylityksestä tulee kai sakkoa aika kovasti joten taviskuskien ei kannata riuhtoa kiihdytystä liian pitkäksi.

Tallukan MK5 lienee puhelinpylväistä tehdyt tikapuut ja pari rengasta. Poikkipuoliset pöllit on sovitettu 300:n akseliväliin, siten että jumiin on helppo jäädä. Vaihtoehtoreittinä työntö. Kaverin tuttu ajoi hyvin samankaltaisen rakennelman sanoi että ajaminen on nopein ja helpoin tapa. Pyörän saanee taluttaa moottori käyden MK:n läpi mutta se on jo raskaampaa ja taluttajan on vaikea pysytellä pylväiden välissä. Kaikkein raskainta on työntää vaihtoehtoreitti moottori sammutettuna.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyllä Jampin jarruilla pysähtyy :D - Jos tolpat on just akselivälin päässä niin ne on paljon helpompia (kunhan reisillä rytmittää) kuin jos on just silleen nafti et on takanen edellisen päällä kun etunen osuu seuraavaan (eka Himos ja voi tsiisus kun mun akseliväli osu just noin). Työntään en sammutetuin moottorein rupee, siinähän menee pikkuakalta jo puolen kisan kalorit norsun kaa :twisted:
Kerro nyt nuo tankkausvälitkin, niin tietää tarviiko pyytää mies huoltoo vai pääseekö se kerrankin katteleen/kuvaan mun ajookin...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

Huom!
Katsokaa SsMK:n sivuilta se google-maps linkki Huolto 3:een, on siinä Drive-kartassa väärässä paikassa!
Yhteishuolto 2:sta maaliin 2h, Classic, D ja K 1,5h - siis mulle ei tule huoltoon 3:een ketään, ihan turhaa.
Yhteishuoltoihin saa laittaa bensakannuun kiinni evästä, kunhan bensakannu on yhdellä kädellä nostettavissa -> otan semmoset kannut, joissa 2 kahvaa, toiseen jäähdytysnestettä ja jotain herkulista purtavaa roikkumaan remmillä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Matka kohti Lahtea alkaa Rovaniemeltä! Huikee viikonvaihde varmasti tulossa!

Harri, #499, sarja v.50
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja Syke »

Hienot ajot. Hyvin tuli tupeloitua monessakin paikassa ja ilman etujarrua pari viimeistä pätkää
ja siirtymät (meni siellä pikku kivikossa kieroksi)
Mutta ilman Ateeta selvittiin maaliin asti. Onneksi ei tullut ilmoittauduttua kuntoluokkaan :P
Braa-aab!
suok
Viestit: 182
Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Pyörä: 300,530,660R,690R,Jawa

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja suok »

Hyvä (safari)päivä tänään. Kesäinen syyspäivä, aivan paras ajosää, reitti oli sopiva paitsi vähän kammottava oli se kivikko siellä Kukonkoivussa.

Ensiksikin ylsin tavoitteeseeni että pääsen reitin ehjänä läpi. Sitten ylitin sen siten että en ollutkaan kaikkein hitain, enkä edes luokkani hitain.

Kämmentämistäkin sattui, viimeisellä maastokokeella tälläsin pyörän poikittain mäkeen Harrin eteen. innostuin vähän liikaa ja siitähän tuli reilu minuutti takkiin sillä osuudella.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

Oli todellakin makea safari. Vaikka MK-aikaa tulikin perin niukalti niin kyllähän sitä ajamista piisas alkuporukan reitilläkin. Tuli sen verran herkuteltua 450:llä siirtymillä, että jäi vika huoltoon 70min. - se nyt oli kyl auttamatta liikaa. Toisaalta moni eksyi useaan otteeseen, koska vain paikoin reitti oli merkitty hyvin, väljän aikataulun ansiosta eksymisiin oli kuitenkin varaa ja eilisessä säässä se tuskin haittasi ketään :D
Meillä siis oli osin vedetty metsäsiirtymät hiekkatietä, Kukonkoivun kohdalla mentiin assullakin. Mutta länsipuolen siirtymät oli miltei kaikki erilaista uraa metsässä ja pieniä hiekkateitä, ne metsäurat oli MK-maisia ja tosi hauskoja, kuten mansen porukkalenkkien parhaita paloja :D
Itsellä ajo parani päivän loppua kohden, merkkaus vähän latisti fiilistä alkuun ja MK3:lla vähän jalkoja lisää niin olis päässy syheröt sujuvammin, MK6:lla vallit olikin lähinnä pölyä ja pari kertaa kesken mutkan raikkaasti läpi ja huolelliset lipat ihan viittä vaille, minisydänkohtauksista selvittyä pisti vähän varoon peltomutkia loppupäivän :o
MK7 oli mun ykkössuosikki, pelto oli päivän paras ja jo helpompaa kun runsaasti vastaavaa ajoa jo alla, metsäosuus oli tosi kiva (ainoa MK jolla oli vähän enempi tuttua elementtiä). MK1 oli suosikki myös, vaikka tulikin yks ylimääränen silmukka heitettyä kun katkenneen nauhan takia missasin eka yhdet pallomerkit. MK9:lle lähdinkin sitten jo ihan fiiliksissä, oli varmasti päivän makein pätkä, kilvanajollisesti, vaikka ilman paria ajoinkin niin sain pidettyä yrityksen päällä ja ajatukset vaan ajamisessa maaliin asti. Fiilis pohjalla katossa + yleisön vaikutus ehkä?
Lopputuloksena omaksi yllätykseksi 2. sija ja vaan 12s. jäin ekasta, odotin itse et nippa nappa saattas 3. pyttyyn yltää 8) 8) 8)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Jasako
Viestit: 88
Liittynyt: La Marras 06, 2010 9:30 pm
Pyörä: xrv 04 KTM 200
Paikkakunta: Sysmä

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja Jasako »

Kuvia kilpailusta, kiihdytys ja jarrustuskokeesta ja työntö tai pölkkyesteeltä.

https://plus.google.com/photos/11349102 ... 8943117617
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja Syke »

Mitenköhän Tallukan "tukkiesteestä" jaettiin sijoitus?
Olin huomattavasti nopeampi kuin moni muu ja silti luokan vika.
Jos se suluissa oleva 0.00 ajan perässä on sijoitus?
Braa-aab!
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro

Viesti Kirjoittaja THA »

Siellä on kaikilla nolla-aika niin ekasta kuin Tallukankin tapahtumasrastista, koska molemmilla annettiin virheellisiä ohjeita (ekalla suunnilleen kaikille kerrottiin eri versio siitä mitä kuuluu tehdä, kummallakaan ei kerrottu että aika lähtee lipusta toisin kuin muilla MK:lla, tallukassa oli kai joku ajanu työntöreitin tai ainakin käyvin konein menny, koska olis pitäny lukee ensin joku lappu, josta ei kerrottu ja joka ei kai näkyny välttämättä riippuen siitä missä lähtöä odotteli). Eli koska toimitsijat ei tienny mitä tehdä, eikä kilpailjoillekaan sitä kerrottu, niin noi muutettiin siirtymäks - normaalia ja yleensä näin tehdään esim. kun ajanotossa käy joku käpsy.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin