Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Jossain oli sanottu, että alle 30km assua. Mutta juu, huonoa on tiedotus ollu, nykypäivään ajatellen.
suok, voisitko ystävällisesti käyttää noiden paikannimien sijasta MK-numeroista, koska järjestäjän karttalinkissä ei yksikään noista mainitsemistasi paikannimistä näy. Eli informaatioo kaipais varmaan sellaisetkin jotka ei tuota seutua ilman karttaa tunne...
suok, voisitko ystävällisesti käyttää noiden paikannimien sijasta MK-numeroista, koska järjestäjän karttalinkissä ei yksikään noista mainitsemistasi paikannimistä näy. Eli informaatioo kaipais varmaan sellaisetkin jotka ei tuota seutua ilman karttaa tunne...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Ei sitten lähdetäkkään, ilmoittautuminen unohtu/myöhästy.Happi kirjoitti:Mää ainakin olen tulossa tonne huoltoon, joten siinä kyydissä ainakin saa tavarat kolmoshuoltoon.HarriI kirjoitti:Hieno kilpailu luvissa! Tuli ilmoittauduttua hyvissä ajoin
Kolme huoltoa joista kaksi järjestäjien toimesta. Kolmas huolto vielä avoinna, jos sinne saisi jollain opilla polttoainetta ja vaatekassin. Oliko järjestäjillä "raatoauto", jos kisa jostain syystä katkeaa, kun kisa on yhtenä lenkkinä?
#499
Happi
Happi
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Jos jotain aikataulua tulis niin pystyis vähän katteleen tota omaa suunnitelmaani, jos mulle tulee huolto tuonne 3:een ja aikataulu osuu, niin mun huolto voi ainakin tuoda kamat. Eri asia sitten jos huoltoaikaa on varattu vaan 5min., koska mulla bensa kuitenkin riittää ilman huoltoakin maaliin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
En ole vielä tutustunut kilpailukarttaan, mutta millainen matka 2 huollosta maaliin, jos 3 huollon bensan osalta skippaisi yli. Mulla on 450 FE husqvarna, joten sillä mun vauhdilla ajaa aika pitkästi yhdellä tankilla. Jos pätkät ja siirtymät hidasta rypemistä, silloin polttoainetta kuluu... Forecan mukaan lauantaille loistavaa ajokeliä luvissa.
Harri
Harri
THA kirjoitti:Jos jotain aikataulua tulis niin pystyis vähän katteleen tota omaa suunnitelmaani, jos mulle tulee huolto tuonne 3:een ja aikataulu osuu, niin mun huolto voi ainakin tuoda kamat. Eri asia sitten jos huoltoaikaa on varattu vaan 5min., koska mulla bensa kuitenkin riittää ilman huoltoakin maaliin.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
No tuon kartan perusteella kun ei voi päätellä, 1. ja toisen huollon väli näyttäis varsin pitkalle vs. kilsat. Mut jos tuo alle 90km jää niin mä pärjään varmuudella omalla 7,2l tankilla, koska tuossa on pitkät pätkät tietäkin ja pohjankaalle mennessä oli aika kuluttavaa, karvan yli 6 oli sadalle keskari.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
THA kyseli pätkistä. Asikkalan spoorilla tarkoitan AsikMK:n spooria joka on ennen MK4:ää. D-luokka jättää sen väliin mutta olethan ajanut sen Päitsissä (suppanousuja lukuun ottamatta).
Vahvistamaton huhu kertoo että MK1 olisi kiihdytys-jarrutuskoe. Takarajan ylityksestä tulee kai sakkoa aika kovasti joten taviskuskien ei kannata riuhtoa kiihdytystä liian pitkäksi.
Tallukan MK5 lienee puhelinpylväistä tehdyt tikapuut ja pari rengasta. Poikkipuoliset pöllit on sovitettu 300:n akseliväliin, siten että jumiin on helppo jäädä. Vaihtoehtoreittinä työntö. Kaverin tuttu ajoi hyvin samankaltaisen rakennelman sanoi että ajaminen on nopein ja helpoin tapa. Pyörän saanee taluttaa moottori käyden MK:n läpi mutta se on jo raskaampaa ja taluttajan on vaikea pysytellä pylväiden välissä. Kaikkein raskainta on työntää vaihtoehtoreitti moottori sammutettuna.
Vahvistamaton huhu kertoo että MK1 olisi kiihdytys-jarrutuskoe. Takarajan ylityksestä tulee kai sakkoa aika kovasti joten taviskuskien ei kannata riuhtoa kiihdytystä liian pitkäksi.
Tallukan MK5 lienee puhelinpylväistä tehdyt tikapuut ja pari rengasta. Poikkipuoliset pöllit on sovitettu 300:n akseliväliin, siten että jumiin on helppo jäädä. Vaihtoehtoreittinä työntö. Kaverin tuttu ajoi hyvin samankaltaisen rakennelman sanoi että ajaminen on nopein ja helpoin tapa. Pyörän saanee taluttaa moottori käyden MK:n läpi mutta se on jo raskaampaa ja taluttajan on vaikea pysytellä pylväiden välissä. Kaikkein raskainta on työntää vaihtoehtoreitti moottori sammutettuna.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Kyllä Jampin jarruilla pysähtyy - Jos tolpat on just akselivälin päässä niin ne on paljon helpompia (kunhan reisillä rytmittää) kuin jos on just silleen nafti et on takanen edellisen päällä kun etunen osuu seuraavaan (eka Himos ja voi tsiisus kun mun akseliväli osu just noin). Työntään en sammutetuin moottorein rupee, siinähän menee pikkuakalta jo puolen kisan kalorit norsun kaa
Kerro nyt nuo tankkausvälitkin, niin tietää tarviiko pyytää mies huoltoo vai pääseekö se kerrankin katteleen/kuvaan mun ajookin...
Kerro nyt nuo tankkausvälitkin, niin tietää tarviiko pyytää mies huoltoo vai pääseekö se kerrankin katteleen/kuvaan mun ajookin...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Huom!
Katsokaa SsMK:n sivuilta se google-maps linkki Huolto 3:een, on siinä Drive-kartassa väärässä paikassa!
Yhteishuolto 2:sta maaliin 2h, Classic, D ja K 1,5h - siis mulle ei tule huoltoon 3:een ketään, ihan turhaa.
Yhteishuoltoihin saa laittaa bensakannuun kiinni evästä, kunhan bensakannu on yhdellä kädellä nostettavissa -> otan semmoset kannut, joissa 2 kahvaa, toiseen jäähdytysnestettä ja jotain herkulista purtavaa roikkumaan remmillä.
Katsokaa SsMK:n sivuilta se google-maps linkki Huolto 3:een, on siinä Drive-kartassa väärässä paikassa!
Yhteishuolto 2:sta maaliin 2h, Classic, D ja K 1,5h - siis mulle ei tule huoltoon 3:een ketään, ihan turhaa.
Yhteishuoltoihin saa laittaa bensakannuun kiinni evästä, kunhan bensakannu on yhdellä kädellä nostettavissa -> otan semmoset kannut, joissa 2 kahvaa, toiseen jäähdytysnestettä ja jotain herkulista purtavaa roikkumaan remmillä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Matka kohti Lahtea alkaa Rovaniemeltä! Huikee viikonvaihde varmasti tulossa!
Harri, #499, sarja v.50
Harri, #499, sarja v.50
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Hienot ajot. Hyvin tuli tupeloitua monessakin paikassa ja ilman etujarrua pari viimeistä pätkää
ja siirtymät (meni siellä pikku kivikossa kieroksi)
Mutta ilman Ateeta selvittiin maaliin asti. Onneksi ei tullut ilmoittauduttua kuntoluokkaan
ja siirtymät (meni siellä pikku kivikossa kieroksi)
Mutta ilman Ateeta selvittiin maaliin asti. Onneksi ei tullut ilmoittauduttua kuntoluokkaan
Braa-aab!
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Hyvä (safari)päivä tänään. Kesäinen syyspäivä, aivan paras ajosää, reitti oli sopiva paitsi vähän kammottava oli se kivikko siellä Kukonkoivussa.
Ensiksikin ylsin tavoitteeseeni että pääsen reitin ehjänä läpi. Sitten ylitin sen siten että en ollutkaan kaikkein hitain, enkä edes luokkani hitain.
Kämmentämistäkin sattui, viimeisellä maastokokeella tälläsin pyörän poikittain mäkeen Harrin eteen. innostuin vähän liikaa ja siitähän tuli reilu minuutti takkiin sillä osuudella.
Ensiksikin ylsin tavoitteeseeni että pääsen reitin ehjänä läpi. Sitten ylitin sen siten että en ollutkaan kaikkein hitain, enkä edes luokkani hitain.
Kämmentämistäkin sattui, viimeisellä maastokokeella tälläsin pyörän poikittain mäkeen Harrin eteen. innostuin vähän liikaa ja siitähän tuli reilu minuutti takkiin sillä osuudella.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Oli todellakin makea safari. Vaikka MK-aikaa tulikin perin niukalti niin kyllähän sitä ajamista piisas alkuporukan reitilläkin. Tuli sen verran herkuteltua 450:llä siirtymillä, että jäi vika huoltoon 70min. - se nyt oli kyl auttamatta liikaa. Toisaalta moni eksyi useaan otteeseen, koska vain paikoin reitti oli merkitty hyvin, väljän aikataulun ansiosta eksymisiin oli kuitenkin varaa ja eilisessä säässä se tuskin haittasi ketään
Meillä siis oli osin vedetty metsäsiirtymät hiekkatietä, Kukonkoivun kohdalla mentiin assullakin. Mutta länsipuolen siirtymät oli miltei kaikki erilaista uraa metsässä ja pieniä hiekkateitä, ne metsäurat oli MK-maisia ja tosi hauskoja, kuten mansen porukkalenkkien parhaita paloja
Itsellä ajo parani päivän loppua kohden, merkkaus vähän latisti fiilistä alkuun ja MK3:lla vähän jalkoja lisää niin olis päässy syheröt sujuvammin, MK6:lla vallit olikin lähinnä pölyä ja pari kertaa kesken mutkan raikkaasti läpi ja huolelliset lipat ihan viittä vaille, minisydänkohtauksista selvittyä pisti vähän varoon peltomutkia loppupäivän
MK7 oli mun ykkössuosikki, pelto oli päivän paras ja jo helpompaa kun runsaasti vastaavaa ajoa jo alla, metsäosuus oli tosi kiva (ainoa MK jolla oli vähän enempi tuttua elementtiä). MK1 oli suosikki myös, vaikka tulikin yks ylimääränen silmukka heitettyä kun katkenneen nauhan takia missasin eka yhdet pallomerkit. MK9:lle lähdinkin sitten jo ihan fiiliksissä, oli varmasti päivän makein pätkä, kilvanajollisesti, vaikka ilman paria ajoinkin niin sain pidettyä yrityksen päällä ja ajatukset vaan ajamisessa maaliin asti. Fiilis pohjalla katossa + yleisön vaikutus ehkä?
Lopputuloksena omaksi yllätykseksi 2. sija ja vaan 12s. jäin ekasta, odotin itse et nippa nappa saattas 3. pyttyyn yltää
Meillä siis oli osin vedetty metsäsiirtymät hiekkatietä, Kukonkoivun kohdalla mentiin assullakin. Mutta länsipuolen siirtymät oli miltei kaikki erilaista uraa metsässä ja pieniä hiekkateitä, ne metsäurat oli MK-maisia ja tosi hauskoja, kuten mansen porukkalenkkien parhaita paloja
Itsellä ajo parani päivän loppua kohden, merkkaus vähän latisti fiilistä alkuun ja MK3:lla vähän jalkoja lisää niin olis päässy syheröt sujuvammin, MK6:lla vallit olikin lähinnä pölyä ja pari kertaa kesken mutkan raikkaasti läpi ja huolelliset lipat ihan viittä vaille, minisydänkohtauksista selvittyä pisti vähän varoon peltomutkia loppupäivän
MK7 oli mun ykkössuosikki, pelto oli päivän paras ja jo helpompaa kun runsaasti vastaavaa ajoa jo alla, metsäosuus oli tosi kiva (ainoa MK jolla oli vähän enempi tuttua elementtiä). MK1 oli suosikki myös, vaikka tulikin yks ylimääränen silmukka heitettyä kun katkenneen nauhan takia missasin eka yhdet pallomerkit. MK9:lle lähdinkin sitten jo ihan fiiliksissä, oli varmasti päivän makein pätkä, kilvanajollisesti, vaikka ilman paria ajoinkin niin sain pidettyä yrityksen päällä ja ajatukset vaan ajamisessa maaliin asti. Fiilis pohjalla katossa + yleisön vaikutus ehkä?
Lopputuloksena omaksi yllätykseksi 2. sija ja vaan 12s. jäin ekasta, odotin itse et nippa nappa saattas 3. pyttyyn yltää
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Kuvia kilpailusta, kiihdytys ja jarrustuskokeesta ja työntö tai pölkkyesteeltä.
https://plus.google.com/photos/11349102 ... 8943117617
https://plus.google.com/photos/11349102 ... 8943117617
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Mitenköhän Tallukan "tukkiesteestä" jaettiin sijoitus?
Olin huomattavasti nopeampi kuin moni muu ja silti luokan vika.
Jos se suluissa oleva 0.00 ajan perässä on sijoitus?
Olin huomattavasti nopeampi kuin moni muu ja silti luokan vika.
Jos se suluissa oleva 0.00 ajan perässä on sijoitus?
Braa-aab!
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Vesijärvenajo 100v. juhlakilpailu - Enduro
Siellä on kaikilla nolla-aika niin ekasta kuin Tallukankin tapahtumasrastista, koska molemmilla annettiin virheellisiä ohjeita (ekalla suunnilleen kaikille kerrottiin eri versio siitä mitä kuuluu tehdä, kummallakaan ei kerrottu että aika lähtee lipusta toisin kuin muilla MK:lla, tallukassa oli kai joku ajanu työntöreitin tai ainakin käyvin konein menny, koska olis pitäny lukee ensin joku lappu, josta ei kerrottu ja joka ei kai näkyny välttämättä riippuen siitä missä lähtöä odotteli). Eli koska toimitsijat ei tienny mitä tehdä, eikä kilpailjoillekaan sitä kerrottu, niin noi muutettiin siirtymäks - normaalia ja yleensä näin tehdään esim. kun ajanotossa käy joku käpsy.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"