Onneksi mentiin rajan yli jo torstaina niin hyvin ehdittiin perjantain prologille, joka kierteli aikasempien vuosien videoilta tuttuja reittejä n. 14km. Kolmenkympin helteessä sekin otti voimille vaikka koitti hissukseen ajella kun sillä ei ollut vaiukutusta itse kisaan. Tässä Karjalan uutisten pätkä prologilta: https://youtu.be/nCXpgZWSzgk
Perjantai iltana oli sitten varsinaisessa kisakeskuksessa prologin palkintojen jakoa ja kisan avajaiset.
Lauantaina sitten varsinaiseen kisaan joka oli Veteran luokalle jossa itse ajoin 45km reitti (Open kiersi kahdesti). Reitille mahtui todella hurjia ylä ja alamäkiä, joen ylitystä, hakkuuaukeita, palo-ojia, satoja tukinylityksiä ja vaikka mitä. Itsellä mäen nousut meni huonosti ja väsy tuli kovassa kuumuudessa kun pyörää piti työntää ylös. Meni sitten selviytymiseksi että ylipäätänsä pääsee reitin läpi.
Sunnuntaina olisi ollut sama setti tarjolla toiseen suuntaan pienillä muutoksilla, mutta itse jätin sen ajamatta.
Suomalaisten osalta meni kisat hyvin, Aleksi Vilkko voitti Open luokan ja Sami Eskola ajoi veteraaneissa kolmanneksi. Muitakin olis ehkä noussut palkintopallille, mutta Venäläinen pistelasku systeemi ei ollut täysin aukoton