pätkälle ajopeli.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

deeku
Pyörä: Polkupyörä

pätkälle ajopeli.

Viesti Kirjoittaja deeku »

no niin enduro/supermoto kiinnostais mutta miten yltää jalat maahan ku varrella ei oo ku 170cm mittaa? esim. dr650? kestääkö jousitusta laskea paljonki ennekuin alkaa näyttään hölmöltä/tuntuun ajossa? tarkotus olisi ajaa enimmäkseen asfaltilla.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Mulla on mittaa 175cm ja kyllä mulla yltää jalat maahan ihan hyvin LC4e:n päällä istuen. Supermoto olis varmaankin hieman matalampi. Käy liikkeessä koeistumassa? :)
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Itse olen pikkaisen vajaa 170 cm. Yksi syy miksi KLE on suosikkipyöräni. Lyhyys ei sinänsä ole rajoite matkaenduron sarviin, mutta pehmeällä alustalla ja maastossa jalkojen maahan ulottumisesta on hyötyä ainakin psyykelle. Aikanaan tyypitin siskonmiehen 750:stä Dr Bigiä, kyllähän sillä asfaltilla ajoi, mutta ahtaissa paikoissa olisi varmaan tullut äitiä ikävä. Siskonpojan Husqvarna WR125 oli vielä korkeampi, mutta kevyttä pyörää uskalti kallistaa päällä istuen.

Muita ajokelpoisen matalia matkaenskoja(tai ainakin sen suuntaisia laitteita) ovat oman kokemukseni mukaan ainakin DR 650, Transalp ja TDM 900, Tiger 900.
kirppu
Pyörä: NN.

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Itellä mittaa siunaantunut n.170 lippa pystyssä:) Teneren päällä kun istuu niin toisen jalan päkiä yltää maahan justiin kun on jäykät ajosaappaat jalassa ja nilkka ei pääse suortumaan täysin. Alussa tuntui melko huteralta olo ja maastossa sais todellakin olla istumakorkeus vähän matalampi tai sitten pidemmät jalat. Mutta kaikkeenhan tottuu paitsi jääpuikkoon persiissä kun sehän ehtii sulaa pois sitä ennen ja pitää ajella sen mukaan.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

supermoton päältä kyllä ylttää lyhyempikin itse (176cm pitkä) yltin juuri ja juuri varpaillani maahan kun oli enska vanteet mut moto vanteilla ylttää ihan hyvin kantapäätkin maahan.
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuuspuokki tohtori ei ole kovinkaan korkea. Mie olen 174 joista suurin osa on (huonoa) selkää eli olen ns. persjalkainen ja DR650:ssä jalat yltää enskavanteilla reilusti maahan. Molemmilta puolin, toisin kuin omassa mopossani.

Mopoa voi laskea mm. sumo-vanteilla ja kumeilla, pitemmillä koiranluilla ja etuputkien asentoa vaihtamalla. Pienet muutokset tuskin ajoa haittaa.
Viimeksi muokannut Pasi, To Kesä 16, 2005 3:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A&KTM

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

n00b kirjoitti:Mulla on mittaa 175cm ja kyllä mulla yltää jalat maahan ihan hyvin LC4e:n päällä istuen. Supermoto olis varmaankin hieman matalampi. Käy liikkeessä koeistumassa? :)
Onkohan mulla lyhyet jalat vai sixdaysissa korkee jousitus kun mittaa melkein 10cm enenpi ja vaan päkiät yltää maahan...
Antti
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Niin, ei mulla kyllä molemmat kantapäät taida yhtäaikaa maahan yltää, mutta ihan tukevasti kuitenkin. Taidan tosin myös olla lyhytselkäistä ja pitkäjalkaista mallia.
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Vähän väärä henkilö vissiin vastaamaan tähän kun itsellä on mun...haaruset kainaloissa, eli pitkät koivet, mutta kaveri on 169 ja näytti silläkin olleen tuolla kuvan pyörällä suurin vaikeus päästä sen päälle. Sen jälkeen kyllä jousitus antoi jo periksi. Käsikirjan mukaan jousitusta saa madallettua 25...35 mm mutta en tiedä miten, kun ei ole ollut tarvetta sille.
Itsellä (182) on molemmat jalat reilusti maassa satulassa istuessa. Paitsi jos pidän niitä tapeilla, ehe ehe!
Taas menossa jonnekin...
deeku
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja deeku »

kiitoksia vinkeistä...ei muutako suositelkaa mulle vielä pyörä jolla vois ajaa matkaa mutta ulkonäkö sais olla enempi supermoto...
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

http://www.aprilia.fi/index.php?sivu=Pegaso650i.e. miten olisi tuommoinen laitos en tiedä itse pyörästä kyllä mitään mutta tuli vaan mieleen kun mainitsit että supermoto tyyppinen mutta pitäisi matkaa päästä. tuolla lukeekin että istuin korkeus vain 780mm en kyllä tiedä onko se paljon vai vähän :lol: [/url]
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Ylimatti

No ainakaan mun ***seellä en voi suositella DR650 vm96- matkapyöräksi! Ei muuten, mutta satula on sellainen että eka tunti kuluu mukavasti mutta sen jälkeen ei sitten oikein tiedä miten päin siinä olisi. Tai sitten mulla on väärän mallinen hanuri :(
Taas menossa jonnekin...
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Matkaa tuli joskus taitettua pikku tohtorillakin, ja pepa kesti. Matkaa kun on monenlaista. Jos istuu vaan tuhat kilsaa mopon selässä, käyhän se selkään ja peffaan. Vaan jos valitsee reitin niin että siinä joutuu ajamaan eikä istumaan, ei puutuminen ole niin pahaa.
Ylimatti

Se on totta. Lähinnä ajattelin pitempiä asfalttimatkoja, jos kerran supermototyylisen menopelin haluaa. Sussulla menee kyllä kolmekin tuntia huomaamatta kun on muutakin ajateltavaa kuin oma hanuri :wink:
Taas menossa jonnekin...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

vuohi kirjoitti: istuin korkeus vain 780mm en kyllä tiedä onko se paljon vai vähän :lol: [/url]
Katupyörissä istuinkorkeus on yleensä noin 80cm joka on mielestäni vähän. 95cm olis jo paljon.
Vastaa Viestiin