Oon useemman vuoden ajellu katumopottimella ja veri on alkanu vetää kasvavassa määrin soralle. Sorateitä ja polkuja on sitten tullutkin koluttua mutta pyörän renkaat, geometria, alusta yms. asettaa omat rajoituksensa touhulle...
Tällä hetkellä kun ei tota rahaa varsinaisesti liikaakaan ole niin on käynyt mielessä että oliskohan mitenkään järkevästi mahollista hommata kilvetön (punakilpinen? en tunne tätä aluetta oikeestaan ollenkaan) pyörä jolla sitten ajelis vaan suljetuilla alueilla.
Oon tosiaan kuullu puhuttavan punakilpisistä... mitä se siis meinaa? Ja toisekseen, löytyykö helsingin seudulta/ympäristöstä paikkoja missä sais ihan luvan kanssa ajaa kilvettömällä monttukoneella? Ainahan tietenkin metsää löytyy mut...
merkava kirjoitti:Oon tosiaan kuullu puhuttavan punakilpisistä... mitä se siis meinaa?
Punakilpinen eroaa siinä mielessä kokonaan kilvettömästä pelistä, että sillä voi esim. enskakilpailun aikana ajaa kilpailuun kuuluvat siirtymät maantiellä.
Muille kuin kisakuskeille punakilvestä ei juuri ole iloa.
Kannattaa muistaa että nykyisen käsityksen mukaan kilvettömästäkin vehkeestä pitää maksaa liikennevakuutusta, vaikka ajaisikin suljetulla radalla. Muistaakseni jotain 140e luokkaa vuodessa.
IceFire kirjoitti:Kannattaa muistaa että nykyisen käsityksen mukaan kilvettömästäkin vehkeestä pitää maksaa liikennevakuutusta, vaikka ajaisikin suljetulla radalla. Muistaakseni jotain 140e luokkaa vuodessa.
Kannattaakin maksaa, sillä jos tuollaisella itsensä teloo, niin mistään muualta ei korvausta saa. Yhtiöiden välillä nykyään huimia eroja, kannattaa kysellä, esim. jossakin yhtiössä uusille asiakkaille jopa 600 e/vuosi. OffroadPron keskustelupalstan vakiokamaa....