Minkälaista vakuutusta pidät pyörässäsi?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mti
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally

Minkälaista vakuutusta pidät pyörässäsi?

Viesti Kirjoittaja mti »

Eli minkälaisia vakuutuksia pidätte kurapyörissänne?

Itse olen pitänyt liikennevakuutuksen lisäksi osakaskoa ilkivaltaturvalla. Täysikaskoa en ole ottanut kun mielestäni pyörän arvo ei ole kuitenkaan rahallisesti kovin suuri.
pk62
Pyörä: TA -87,XR650L -97-97

vakuutus

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Minulla on liikennevakuutus (Pohjola) Lisäksi se osakasko,palojen ja hirvien varalta.Eihän tuohon minun mopoon edes saakkaan normaalia kaskoa,liian vanha. -87
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Re: Minkälaista vakuutusta pidät pyörässäsi?

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

mti kirjoitti:Eli minkälaisia vakuutuksia pidätte kurapyörissänne?
Otin keväällä isokaskon kun oli joku Atwinien parveilu kainuussa. Ajattelin että se kestäisi vain sen viikonlopun, mutta putki on jäänyt päälle. Eipähän tuo ole kuin 130 EUR/vuosi. Voi olla, että kun tietää, että omatkin mokat tulevat korvatuksi, niin tohtii ajella enemmän siellä omien taitojen äärirajoilla (eli suorilla uskaltaa jo vaihtaa kakkosen päälle).

Niin, ja sain juuri kaupiteltua nastarenkaat itselleni, niin voi olla että talven pimeinä iltoina hyvinkin löytyy kaskolle käyttöä.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Pohjolan isokasko on ollu siitä lähtien kun ympärivuotinen tuli pohjolassa tarjolle. Halpa on pitää kun alla on africaano :)
XRV-97
Pallokala
Pyörä: NX650, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Pikkukasko ilkivaltavakuutuksella. Täytyypä tarkistaa vakuutusturva samalla kun vaihdan vakuutusyhtiötä...
Tie katoaa metsään
mutka vie yli harjun
kone hengittää
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Isokaskon otin kun eka pyörä ja vakuutuskin kohtuuhintainen, alle puolentoista sadan. Itse ainakin pelkään että jos onnistuu tuon jonnekkin mälläämään ja kuski jää kuntoon että ajelut loppuis kun ei olis varaa laittaa toista pärrää.
Vaan tuskin sitä tulee vakuutusyhtiöön mentyä vinkuun jos onnistuu jossain metsäpolulla vähän katteita naarmuttaan. :roll:

Vakuutuksen ottovaiheessa tosin oli tarkoitus pysyy pikiteillä ja kovapohjaisilla sorateillä, niillä olisi ehkä pärjänny ilman kaatumarautoja ja just alle ilmestyneitä tkc80:ia. :lol:

Katotaan sitten uudestaan kun kilsoja ja mahdollisesti hieman ajotaitoakin on kertyny...

Pyörä on siis toi -98 Freewind ja kilsoja maltilliset 31tkm.

EDIT:Vakuutukset Nordeassa(ympärivuotinen), kaskoon heti 70bonaria ku autossakin oli ja lisäks jotain muuta aletta ku on velkaa samast puljust. :D
Viimeksi muokannut t.t.tammi, Pe Syys 07, 2007 2:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Pohjolasta liikennevakuutus ympäri vuoden. Lisäksi pikkukasko varkauden ja tulipalon varalta.

Pyörä: Transalp -93

Viesti Kirjoittaja Jari07 »

Tapiolasta liikennevakuutus koko vuoden ja täyskasko. Kasko taitaa muuttua osakaskoksi ensi kaudeksi.
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

Tapiolan ympärivuotinen, koska siinä on seisonta aika mahdollisuus kesän ajalle. Tuli sekin sitten tarpeeseen, kun kone porsi. Nyt on seisonnassa lokakuun loppuun. Kyllä silläkin rahalla jonkin laakerin ostaa...

-aapo
mti

Viesti Kirjoittaja mti »

Juu, huomenna siirtyy pyörän ja muiden menopelien vakuutukset toiseen yhtiöön. 410€ halvemmat vakuutukset tarjosi toinen yhtiö (eli yhden auton vakuutuksen verran). Esim. DR:n vakuutus uudessa yhtiössä ympärivuotisena täyskaskolla 284€ halvempi kuin vanhassa yhtiössä osakaskolla!!! Uusi yhtiö tarjosi uudelle asiakkaalle 70% suorilta kaskobonusta ja liikennevakuutuksen bonus nousee 10% vuodessa.

Kannattaa kilpailuttaa ;)
Jukkis
Pyörä: TA 1992

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Ympärivuotinen osakasko, palo, varkaus, hirvi, ilkivalta, ja hintaa joku 450erkiä / vuosi. Yhtiötä en mainosta.

Kannattaa tosiaan kilpailuttaa, ja tingata, itellä autossa ikää 19 V. ja eivät meinanneet siihen antaa ilkivalta-osaa, mutta kun kerroin että toinen vak. yhtiö kyllä lupaili, niin virkailija kysyi; voinko soittaa hetken päästä. Soitti 15 min. päästä, ja kertoi, että laitetaan. Joissakin yhtiöissä tämä saattaa edellyttää käyntiä vak. tarkastajan kuona, joka arvioi auton/pyörän kunnon ja tekee siitä sen jälkeen päätöksen. Mutta eihän se ole hullu joka pyytää... vaan tässä tapauksessa se joka myöntää :)
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Jukkis kirjoitti:Yhtiötä en mainosta.
Kyllä kai täällä voi yhtiötäkin mainostaa tai ainakin kertoa mistä yhtiöstä on kyse. :shock: Pari vuotta sitten tällä foorumilla käytiin varsin perusteellista keskustelua (n. 23 sivullista) eri yhtiöistä ja niiden vakuutushinnoitteluista ja muusta aiheeseen liittyvästä. Joku rupesi jo epäilemään että mistä Pohjolan kurapyörailijät on saanut nimensä...

Moni foorumilainen varmaan säästi tuolloin pitkän sentin yhtiötä tai vakuutustyyppiä vaihtamalla. Nykyään varmaan on monilla yhtiöillä saman tyyppisiä vakuutuksi kuin millä Pohjola aikoinaan pelin avasi. Aika lailla se vaan tuntui hietaan ottavan ennenkuin muut mukaan ehtivät. Varsinaista perässähiihtoa (kaukana) sanon ma.

Hyvä on hiihtäjän hiihdellä, kun ystävä häll' on myötä, kun latu on aukaistu edessään mut parempi hiihdellä yksinään, tiens' itse aukaista itselleen ja yksin uhmata yötä.

OHO, Leinon Einoa rupeaa pökkäämään, l. Einottaa.

Onko jollain se Pohjolan "ei seiso" mainos jollain lailla tallella? (kersat tykkäsivät siitä)

Voi vitsi. Nyt mun oli pakko tehdä tämä, eli puukotta Leinoa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

pk62 kirjoitti:Minulla on liikennevakuutus (Pohjola) Lisäksi se osakasko,palojen ja hirvien varalta.Eihän tuohon minun mopoon edes saakkaan normaalia kaskoa,liian vanha. -87
Minulla on vakuutus myös Pohjolassa, ja jopa isokasko jota en olisi ikinä uskonut olevan mun ajokissa!
Ihmeellistä oli se, että kaskon sai -85 vuosimallin Kantturaan, sekä se että hinta oli 9 euroa kalliimpi kuin osakasko :!:

Se juttu miksi tuon suuren yhdeksän euron lisämaksun haluan maksaa on se, että keskeytysturva tuo pyörän ihmisten ilmoille tai ainakin maksaa kulut...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
mti

Viesti Kirjoittaja mti »

mti kirjoitti:Juu, huomenna siirtyy pyörän ja muiden menopelien vakuutukset toiseen yhtiöön. 410€ halvemmat vakuutukset tarjosi toinen yhtiö (eli yhden auton vakuutuksen verran). Esim. DR:n vakuutus uudessa yhtiössä ympärivuotisena täyskaskolla 284€ halvempi kuin vanhassa yhtiössä osakaskolla!!! Uusi yhtiö tarjosi uudelle asiakkaalle 70% suorilta kaskobonusta ja liikennevakuutuksen bonus nousee 10% vuodessa.

Kannattaa kilpailuttaa ;)
Ennen oli If:ssä ja nyt siirsin Turvaan Liikennevakuutus+täyskasko 580€
nevis
Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nevis »

Pohjolassa
Muita yhtiöitä en edes mieti...
---enskan se olla pitää---

Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
Vastaa Viestiin