Noita listatuista pyöristä on ajokokemusta Kle:n lisäksi DR650R:stä, joka täyttääkin kaikki nuo Veijon listaamat ehdot. Paras tietysti olisi päästä kokeilemaan eri vaihtoehtoja.
Kaikkihan nuo ovat varmasti hyviä soralla, hyväpintaisilla poluilla ja mutkaisella asfaltillakin. Kuskin mitat ovat myös yksi tekijä. KLE lienee paras valinta lyhytjalkaiselle (kuten itse olen), lisäkilot yksisylinterisiin verrttuna eivät paljoa paina, kun jalat yltävät maahan. Itse tykkään myös enemmän kaksisylinterisen koneen luonteesta ja pienemmästä moottorijarrusta.
Puhtaasti maasto-ominaisuuksia ajetellen kevyt ja korkea pyörä on paras. Mutta kyllä muhkumallakin pärjää, pari viikkoa sitten tuli vedettyä talvilomalla pohjapanssaria myöten upottavassa mudassa ja hyvin tuo eteni.
Viimeksi muokannut Stobe, Ti Touko 03, 2005 8:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten vielä, jos ihan uutta pyörää aattelet, niin käy katsomassa Suzukin DR-Z 400S. Tosin en ole selvittänyt saako siihen kuinka helposti isomman tankin, olikos Visalla tähän vastausta?
En ole Visa, mutta tiedän DRZn tankeista: siihen myydään 16 litran tankkeja, Acerbis, IMS (mulla) ja Clarke (Ilkalla). On myös pienempiä n. 12L muovitankkeja. Helppo vaihtaa mutta p*rkeleen kalhia
DRZ on kyllä tylsä pyörä asvaltilla mutta tervatulla pinnalla ajaminen nyt on muutenkin neitien hommaa
Sopivan kompromissin hakeminen voi kyllä olla hankalaa. Maastokelpoisilla enskoilla nuo pikitaipaleet ei kyllä oikeen tunnu herkulta. Utti-Turku väli oli kyllä mun perseelle ehdoton maksimi xr400r:llä.
Voisin myös veikata että hyväkuntoisten metsäteiden ajamisen seurauksena alkaa mieli tekemään vähän huonommalle reitille ja lopulta kinttupoluille
Mulla myös välitykset aiheuttavat päänvaivaa. Hyvillä maantievälityksillä polkujen ajo muuttuu synkäksi kun ykkönen on liian pitkä ja siksi kytkin joutuu lujille. Itse oon kaavaillut motovanteita ratkaisuksi tähän. Siinä olisi vielä sekin etu että saisi kunnon nappulakumekset toisille vanteille eikä tarttis hakea rengaskompromisseja. Pukilla vanteiden vaihto ei kyllä vie paljoa aikaa.
EDIT: Michelin T63 on kyllä osoittautunut verrattomaksi kumiksi sekä metsään että kadulle
timo58 kirjoitti:Mikä olisi sopiva peli. Olen katsellut yamahan Xt 600-660, Hondan Nx Dominaattoria, Suzukin Dr 650, kawasakin klr 650 + transalp+pegasos+kle500+jne.
Kokemusta ns peruspyörällä maantieajoa, pitempään ollut halu päästä myös ajamaan maastoon ( ei enduroa) pienille metsäautoteille, kärrypoluille jne.
mitä osaisitte sanoa asiaan
.t metsään mieleni ...
Olen tykänny että oma XT 600 Tenere on ollu hyvä sekä poluilla, soralla että pikku asfalttiteillä. Autobaanat ja enskaspoorit kannattaa sillä jättää väliin
Eli semmonen jonkinlainen kompromissimopo
Ettei menis ihan oman kehumisesksi - mä kattelisin vesijäähykoneen, jos vain muuten sattuisi speksiin. Ei vielä näillä keleillä varmaan niin justiinsa mutta kun kesäkuumalla matelee pehmeetä hiekkaa, niin moottorin jäähdytys voi nousta arvoon arvaamattomaan..
Mä olin hommamassa Kawan KLR:ää, mutta asiainhaaroista johtuen se jäi Saksaan - eikä tuo Domikaan nyt huonoksi vaihtoehdoksi ole osoittautunut. Mutta kompromissi on aina kompromissi.
KTM (640) adventure? Tankkausväli n. 500-600 km, paino 158 kg, helppo ajaa, mutta pikkuihmisille tosi korkea. Tärisee, mutta siihen tottuu. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia miltään osin. Kallis huoltaa...
Siis kallis huollattaa. Oma huolto poistaa takuun, joten toistaiseksi on huollatettava merkkiliikkeessä.
Pitääkö toi muuten paikkansa et pakko huotaa merkkiliikkeessä?Mulla on joku hämärä käsitys et EU:n myötä tohon tuli muutoksia.Vai onko toi niitä erään mulkun maineessa olevan KTM kauppiaan keksintöjä?
sfnet.harrastus.mp kirjoitti:
> Offroadpron etusivulla näky olevan tämmöinen uutisotsikko
>
> "2.5.2005 11:26 KTM-moottoripyörien maahantuoja vaihtuu "
>
> Mitä ihmettä? Miksi en ole nähnyt tätä uutista ensin täällä, vaikka
> tämä on nimenomaan _uutisryhmä_ ? Miksi tätä sanotaan uustiryhmäksi,
> jos täällä ei kerran näytetä uutisia?
>
>
>
> Pekka Hänninen,oh7xc
> ktm400sx/ktm125exc
Näin kuulemma on.
KTM alkaa tuomaan itse maahan ja hoitaa samalla
Baltian maat.
-Lee-
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
sfnet.harrastus.mp kirjoitti:
> Offroadpron etusivulla näky olevan tämmöinen uutisotsikko
>
> "2.5.2005 11:26 KTM-moottoripyörien maahantuoja vaihtuu "
>
> Mitä ihmettä? Miksi en ole nähnyt tätä uutista ensin täällä, vaikka
> tämä on nimenomaan _uutisryhmä_ ? Miksi tätä sanotaan uustiryhmäksi,
> jos täällä ei kerran näytetä uutisia?
>
>
>
> Pekka Hänninen,oh7xc
> ktm400sx/ktm125exc
Näin kuulemma on.
KTM alkaa tuomaan itse maahan ja hoitaa samalla
Baltian maat.
-Lee-
Tosta on kuulunu jo huhuja jonkin aikaa.Jos toteutuu se luultavasti hyvä asia KTM omistajille koska aikaisemmin mainitsemani kauppias on kuulemma pitänyt 25-30%korkeampia hintoja kuin tehtaan OVH hinnasto ja se kuulemma ainakin jotain on vaikuttanut tuollaisen päätöksen syntyyn.