Tuontipyörä ja ongelma katsastuksen kanssa...ehkä !!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Tuontipyörä ja ongelma katsastuksen kanssa...ehkä !!
OK.. Aloitetaas alusta ostin tuon Yamaha XT600:sen eräältä "paikalliselta" jobbarilta ja mopossa piti olla kaikki tarvittavat paperit mukana.
Kotimatkalla ajettiin sitten Sjoella L****n autokatsastukselle ja näyttämään pyörää. Siinä meni kauan aikaa vanhemman mieshenkilön kanssa kun pyörää ja papereita ihmeteltiin. Kaiken piti olla OK ja kunnossa, sain mukaani nuo rekisteröintitodistukset 2 kpl (osa 1 ja osa 2) Kuitenkin seuraavana aamuna soitti kyseisestä paikasta nuorempi mieshenkilö ja kertoi ettei asia olekkaan kunnossa vielä, tarvitsevat vielä paperin "päästöistä" No, työkiireiden ja muiden takia asia ollut noin kuukauden jäissä.
Nyt on kuitenkin paperit tullissa ja veropäätöstä odotellaan. Mitäs sitten kun marssin konttorille uudelleen verot maksettuna. Siellä tivataan paperia "päästöistä" ja kilvet / rekisteröinti ei voi tapahtua..
Myyjän mukaan kyseisen paperin kyseleminen on kiusantekoa heidän myymiään pyöriä kohtaan.
Eli paperit jotka tuli pyörän mukana : Suomalainen kauppakirja , Fahrzeugbrief ( saksalainen rekisteriote ) ,saksalainen kauppakirja, Abmeldebescheinigung fur den fahrzeughalter ( mikähän mahtaa olla )ja yamahalta joku certificate of conformity.
Kertokaa minulle nyt viisaat itämaan tietäjät, mitä seuraavaksi ja eikö tosiaan noista papereista löydy sitä mitä ne haluaa.. Saksa ei oikein taivu meikäläiseltä.
Kotimatkalla ajettiin sitten Sjoella L****n autokatsastukselle ja näyttämään pyörää. Siinä meni kauan aikaa vanhemman mieshenkilön kanssa kun pyörää ja papereita ihmeteltiin. Kaiken piti olla OK ja kunnossa, sain mukaani nuo rekisteröintitodistukset 2 kpl (osa 1 ja osa 2) Kuitenkin seuraavana aamuna soitti kyseisestä paikasta nuorempi mieshenkilö ja kertoi ettei asia olekkaan kunnossa vielä, tarvitsevat vielä paperin "päästöistä" No, työkiireiden ja muiden takia asia ollut noin kuukauden jäissä.
Nyt on kuitenkin paperit tullissa ja veropäätöstä odotellaan. Mitäs sitten kun marssin konttorille uudelleen verot maksettuna. Siellä tivataan paperia "päästöistä" ja kilvet / rekisteröinti ei voi tapahtua..
Myyjän mukaan kyseisen paperin kyseleminen on kiusantekoa heidän myymiään pyöriä kohtaan.
Eli paperit jotka tuli pyörän mukana : Suomalainen kauppakirja , Fahrzeugbrief ( saksalainen rekisteriote ) ,saksalainen kauppakirja, Abmeldebescheinigung fur den fahrzeughalter ( mikähän mahtaa olla )ja yamahalta joku certificate of conformity.
Kertokaa minulle nyt viisaat itämaan tietäjät, mitä seuraavaksi ja eikö tosiaan noista papereista löydy sitä mitä ne haluaa.. Saksa ei oikein taivu meikäläiseltä.
Oliko se vaatimuksenmukaisuustodistus minkä he tarvitsevat? Ainakin itse jouduin vm.91 pyörään tuon jälkikäteen hankkimaan (91 on vissiin ensimmäinen vuosi jolta se tarvitaan, katsovat siitä vain äänet ja päästöt näin vanhassa pelissä). Maksoi Suzukin maahantuojalta hieman yli 100€ postikuluineen, kallista paperia on..
Edittiä vielä: Eikö ne päästöt sitten ilmenneet tuosta Yamahan lappusesta? Erikoista.
Edittiä vielä: Eikö ne päästöt sitten ilmenneet tuosta Yamahan lappusesta? Erikoista.
vaatimustenmukaisuustodistus
Tere.
Itse painin asian kanssa kuukausi takaperin. Lc-4:n kanssa.
Hankin paperin Espoolaisen puulaakin kautta nimeltä TUV Nord e. V. Finland
Puh. 09-25175280 040-7278260
Jos pyörä Saksasta niin hinta 90e, muuten 120e.
Mielestäni toimi ok paperi noin viikossa.
Itse toin Hollannista.
Itse painin asian kanssa kuukausi takaperin. Lc-4:n kanssa.
Hankin paperin Espoolaisen puulaakin kautta nimeltä TUV Nord e. V. Finland
Puh. 09-25175280 040-7278260
Jos pyörä Saksasta niin hinta 90e, muuten 120e.
Mielestäni toimi ok paperi noin viikossa.
Itse toin Hollannista.
Jees...
Katselin noita papereita pikkasen. Yamaha paperista sekä saksalaisesta rekisteriotteesta löytyy äänien osalta merkinnät.
Olisiko kenelläkään heittää minkälaisia arvoja voisin yrittää päästöjen osalta etsiä tuosta saksalaisesta rekisteriotteesta.. Ilmeisesti joissain tapauksissa ne voisi ehkä löytyä sieltäkin. Löytyykö kenties sitten uudemmista pyöristä sitten, oma on vm.92... Unohtui ilmeisesti mainita aikaisemmin..
No,tyyppi / firma jolta pyörän ostin kertoi saavansa sen 50 € :n hintaan. Yritän että maksavat sen, lupasivathan että kaikki paperit tulee pyörän mukana...
Katselin noita papereita pikkasen. Yamaha paperista sekä saksalaisesta rekisteriotteesta löytyy äänien osalta merkinnät.
Olisiko kenelläkään heittää minkälaisia arvoja voisin yrittää päästöjen osalta etsiä tuosta saksalaisesta rekisteriotteesta.. Ilmeisesti joissain tapauksissa ne voisi ehkä löytyä sieltäkin. Löytyykö kenties sitten uudemmista pyöristä sitten, oma on vm.92... Unohtui ilmeisesti mainita aikaisemmin..
No,tyyppi / firma jolta pyörän ostin kertoi saavansa sen 50 € :n hintaan. Yritän että maksavat sen, lupasivathan että kaikki paperit tulee pyörän mukana...
-
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Luulen että se on sama homma motskarien kuin autojenkin kohdalla? Lunastin oman autoni entiseltä vaimolta, ja kun se oli Luxemburgin kilvissä niin tiesin hankkia tuon vaatimuksenmukaisuustodistuksen sieltä. Kotkan katsastusasemalla antoivat vielä mallin, että mitä siitä pitää löytyä. Juuri tuo melu ja pakokaasupäästöt piti näkyä. No, paperi maksoi siellä (siis ulkomailla) 14 euroa, ja Suomessa katsastuskonttorilla lupasivat sen hommata 150 eurolla. Sanoin asiasta että kyllä on teillä hyvä kate paperilla. Valittivat samaa, että näin on määräys...
Sanoivat muuten Kotkassa, että jos olisi Saksasta se auto, niin kaikki tarvittava olisi rekisteriotteessa! Kun oli paperit kourassa ja menin rekisteröimään, niin nuorempi inssi alkoi vielä putisemaan ranskankielisestä paperista, että tässä pitää sitten näkyä ohiajomelu - paikallaolometeli ei riitä (tai toisinpäin)!!! No kummastelin, että onpas ihmeellistä, kun ei aikaisemmin tästä mainittu minulle mitään! Taitaa tulla määräyksiä sitä mukaa kuka sattuu tarkastamaan, vai...? Kaveri vilkaisi vähän totisena, kun suomensin sille paperin tekstejä. Eipä luottanut, vaan marssi toimistoon. No, hetken päästä tuli ja kaikki oli kunnossa, kuitenkin.
Tingi vaan ne paperit siltä firmalta. Jos lupasivat että kaikki paperit kuuluu hintaan, niin niitten täytyy tietää myös siitä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta. Ja kannattaa vielä vängätä sitä rekisteriotetta, jos siinä vaan on niitä dB(A) ja ppm -arvoja. Pitäisi kelvata konttorille, kun kerran muuallakin kelpaa. Ja tosiaan siinä jammun originaalissakin luulisi olevan niitä.
Älä tosiaan hyväksy pakottamista sen paperin ostamiseen jos arvot on niissä muissa papereissa! Vaadi ainakin virallinen selitys konttorin johtajalta nimmarilla varustettuna miksei kelpaa, jos niissä papereissa on kysyttyjä arvoja. Luulen, että siinä vaiheessa voi mutinat vähentyä...
Sanoivat muuten Kotkassa, että jos olisi Saksasta se auto, niin kaikki tarvittava olisi rekisteriotteessa! Kun oli paperit kourassa ja menin rekisteröimään, niin nuorempi inssi alkoi vielä putisemaan ranskankielisestä paperista, että tässä pitää sitten näkyä ohiajomelu - paikallaolometeli ei riitä (tai toisinpäin)!!! No kummastelin, että onpas ihmeellistä, kun ei aikaisemmin tästä mainittu minulle mitään! Taitaa tulla määräyksiä sitä mukaa kuka sattuu tarkastamaan, vai...? Kaveri vilkaisi vähän totisena, kun suomensin sille paperin tekstejä. Eipä luottanut, vaan marssi toimistoon. No, hetken päästä tuli ja kaikki oli kunnossa, kuitenkin.
Tingi vaan ne paperit siltä firmalta. Jos lupasivat että kaikki paperit kuuluu hintaan, niin niitten täytyy tietää myös siitä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta. Ja kannattaa vielä vängätä sitä rekisteriotetta, jos siinä vaan on niitä dB(A) ja ppm -arvoja. Pitäisi kelvata konttorille, kun kerran muuallakin kelpaa. Ja tosiaan siinä jammun originaalissakin luulisi olevan niitä.
Älä tosiaan hyväksy pakottamista sen paperin ostamiseen jos arvot on niissä muissa papereissa! Vaadi ainakin virallinen selitys konttorin johtajalta nimmarilla varustettuna miksei kelpaa, jos niissä papereissa on kysyttyjä arvoja. Luulen, että siinä vaiheessa voi mutinat vähentyä...
Taas menossa jonnekin...
Re: vaatimustenmukaisuustodistus
Paperin saa nopeammin ja edullisemmin osoitteesta http://www.penamoto.ws/coc.html. Hankin sieltä Hondaani vaatimuksenmukaisuustodistuksen eikä siinä kauan kestänyt.kottari kirjoitti:Tere.
Itse painin asian kanssa kuukausi takaperin. Lc-4:n kanssa.
Hankin paperin Espoolaisen puulaakin kautta nimeltä TUV Nord e. V. Finland
Puh. 09-25175280 040-7278260
Jos pyörä Saksasta niin hinta 90e, muuten 120e.
Mielestäni toimi ok paperi noin viikossa.
Itse toin Hollannista.
404 HTTP Error File not found
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Ite hommasin saksantuontitohtoriin päästölapun TUEV-Hansenilta saksasta. Osote on www.tuev-hanse.de
Sinne lähetin sähköpostilla skannaamani saksalaisen rekisteriotteen ja parin viikon päästä tupsahti faksiin todistus. Vein sen katsastukseen ja kaveri sano että kyllä tämä voidaan tällä rekisteröidä, mutta se alkuperäinen paperi pitää tuoda sitten jälestä päin.
Alkuperäinen paperi ja lasku tulivatkin sitten parin kuukauden päästä, hintaa oli vain 31 euroa. Alkuperäinen on yhä mulla kotona, ei sitä ole kukaan kaivannut.
Sinne lähetin sähköpostilla skannaamani saksalaisen rekisteriotteen ja parin viikon päästä tupsahti faksiin todistus. Vein sen katsastukseen ja kaveri sano että kyllä tämä voidaan tällä rekisteröidä, mutta se alkuperäinen paperi pitää tuoda sitten jälestä päin.
Alkuperäinen paperi ja lasku tulivatkin sitten parin kuukauden päästä, hintaa oli vain 31 euroa. Alkuperäinen on yhä mulla kotona, ei sitä ole kukaan kaivannut.
Toin DR 650:n, -94, 2001 Saksasta. Oli kiire lautalle, joten emme käy-
neet TUV:n konttorilla. Kaverin sisko hoiti Saksan maahantuojalta
paperin. En maksanut mitään siitä.
Konttorilla ihmettelivät paperia, kun poikkesi TUV:n paperista.
Toinen herroista ehdotti, että lähetetään Helsingin herroille faxina.
Sieltä tuli hetkenpäästä; kaikki ok.
Canam
neet TUV:n konttorilla. Kaverin sisko hoiti Saksan maahantuojalta
paperin. En maksanut mitään siitä.
Konttorilla ihmettelivät paperia, kun poikkesi TUV:n paperista.
Toinen herroista ehdotti, että lähetetään Helsingin herroille faxina.
Sieltä tuli hetkenpäästä; kaikki ok.
Canam
Jees, Homma hoidossa. Lopuksi hoidettiin homma niin että katsastuskonttori tilasi paperin. Hintaan 80€, Maksoin itse ja pyörän myyja maksaa rahat minun tililleni.....toivottavasti. Jos ei rahoja kuulu, niin taidan käydä muutamalla keskustelupalstalla kommentoimassa kyseistä firmaa koskevissa viestiketjuissa. Toisaalta jos homma hoituu niinkuin on sovittu , niin omalta osaltani käyn kertomassa positiiviset kokemukset... Kiitosta ja hauskaa vappua....
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Mä olen faksilla sellasen tilannut saksasta. Enää en muista mikähän firma oli kyseessä, mutta google löytänee vanhoista sfnet ryhmistä. Homma toimi muistaakseni niin, että faksasin rekisteriotteen ja vastineeksi sain parin päivän sisään faksina sen todistuksen ja samassa faksissa oli tilitiedot ja hinta mikäli haluaisin alkuperäisen postitse. Soittelin paikalliset konttorit läpi ja kyselin käykö kopio ja yhteen kelpasi ja katsastin mopon siellä.Creature kirjoitti:Ei ole kokemusta asiasta. Kuitenkin asia kiinnostaa ja olenkin lukenut jonkin verran kokemuksista ja ilmi on käynyt mm, että joku oli saanut ko paperin faksina Saksasta ja se oli erittäin lievän mutinan kera kelvannut konttorilla. Joten kannattaa yrittää. Satku on kova hinta ja hyvä palkka.
Jälkeenpäin sitte se "alkuperäinen" lappu tuli postitse laskun kera. Hintaa lappusella oli muistaakseni 36e tai jotain sitä luokkaa. En heti maksanut kun eräpäivää ei ollut enkä toisaalta ollut sitä alkuperäistä erikseen tilannut. Sieltä tuli sitten joku muistutus jonka jälkeen kyselin tietoja, että olisin voinut maksaa sen EU-maksuna mutta eipä ne ikinä tarvittavia tietoja mailannut vaan jotain muuta ohjetta. Lopulta sitten maksoin sen laskun huimien laskunmaksupalkkioiden kanssa. Hintaa taisi lappuselle jäädä loppujen lopuksi luokkaa 50e.
Ainakin jossain vaiheessa se 150e oli maksimihinta minkä konttorit saivat lappusesta pyytää jos en ihan väärin muista. Ja yllättäen se on just se hinta minkä konttorit siitä lapusta pyytävät.
Joo Penamotoa voi suositella, oli loistava palvelu, soittivat perään ja maksua pyydettiin vasta kun varmistuu, että saa oikeilla numeroilla todistuksen ja alkuperäinen todistus oli muutamassa päivässä himassa postin toimittamana. Maahantuojalta ei ees saanut vaatimuksenmukaisuus todistusta oikeilla humeroilla, yhen kirjaimen heitto kun oli Italian pyörä. Kaverilla toimi kanssa yhtä hyvin.
Onko vaatimuksenmukaisuustodistuksessa tiedot päästöistä ja melusta? Konttorilla sanottiin että tarvitsen päästö/melu-todistuksen.
www.tuev-hanse.de ei vastaa ainakaan englanniksi kirjoitettuihin sähköposteihin.
www.tuev-hanse.de ei vastaa ainakaan englanniksi kirjoitettuihin sähköposteihin.