Suomen kapulalossit?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Suomen kapulalossit?
Onko kukaan matkoillaan keräillyt paikkoja ylös törmätessään otsikon mukaiseen värkkiin?
Ei niitä kaiketi montaa enään ole. Viime kesänä URAA:lle matkalla eksyttiin moiseen, vaan eipä paluumatkalla vaikka samaa reittiä tultiinkin??? Pimpom (TT rider) teki varmaan kepposen....
Huvittaisi kuitenkin mennä ko. aparaatilla uudelleen, ku sen vaan löytäis, oli jossain päin kajaani-raajärvi välillä.
Jori
Ei niitä kaiketi montaa enään ole. Viime kesänä URAA:lle matkalla eksyttiin moiseen, vaan eipä paluumatkalla vaikka samaa reittiä tultiinkin??? Pimpom (TT rider) teki varmaan kepposen....
Huvittaisi kuitenkin mennä ko. aparaatilla uudelleen, ku sen vaan löytäis, oli jossain päin kajaani-raajärvi välillä.
Jori
Pari viikkoa sitten kokeilin Pudasjärvellä Yli-Kurjessa olevaa kapulalossia. Enirolla löytyy hakusanoilla: anttilantie, pudasjärvi.
- Liitteet
-
- Toukokuu 2007 169_800x600.jpg
- (160.32 KiB) Tiedosto ladattu 572 kertaa
Toi Pudasjärven kapulalossi on mainio kokemus. Harmi vaan, että ne tiet on niin suoria siellä eteläpuolella.eari kirjoitti:Pari viikkoa sitten kokeilin Pudasjärvellä Yli-Kurjessa olevaa kapulalossia. Enirolla löytyy hakusanoilla: anttilantie, pudasjärvi.
Viimeksi, kun siellä ajoin tuli metsokoppeloparvi lentolaivueekseni siellä suorilla. Ne lensi monta sataa metriä muodostelmassa mun edellä.
Pekka
-
Timppa(Varadero)
- Pyörä: 1190 Adventure
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 20&lang=FI
Tuolla on vanhan kanavan ylittävä kapulalossi. Se on tarkoitettu varsinaisesti pyöräilijöiden käyttöön mutta kyllä minä olen siitä 230 kiloisen möhkön yli uittanut. Hieman ongelmia oli saada pyörä lossille koska aina kun yritti ajaa siihen karkasi lossi alta.
Tuolla on vanhan kanavan ylittävä kapulalossi. Se on tarkoitettu varsinaisesti pyöräilijöiden käyttöön mutta kyllä minä olen siitä 230 kiloisen möhkön yli uittanut. Hieman ongelmia oli saada pyörä lossille koska aina kun yritti ajaa siihen karkasi lossi alta.
-
JoukoWho
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 78&lang=FI
Tuolla kävin muistaakseni vuoden 2001 kesällä. En tiedä onko siinä enää kapulalossia, mutta hienoja Saimaan rantamaisemia kuitenkin.
Tuolla kävin muistaakseni vuoden 2001 kesällä. En tiedä onko siinä enää kapulalossia, mutta hienoja Saimaan rantamaisemia kuitenkin.
-
Timppa(Varadero)
- Pyörä: 1190 Adventure
No nyt olis kuvia siitä lossista.
- Liitteet
-
- DSCN1189.JPG
- (1.06 MiB) Tiedosto ladattu 160 kertaa
-
- DSCN1193.JPG
- (1.16 MiB) Tiedosto ladattu 193 kertaa
- Kuraattori
- Pyörä: LC 4 ja 8
No työkö sitä jo renkaanpoltolla ja paskarinkii pyörittämässä kävittä?
Tässä kuva meijän reissulta toissakesältä kun lossia oli kylänväki huoltamassa.
- Liitteet
-
- Posio 071.jpg
- (931.08 KiB) Tiedosto ladattu 185 kertaa
Karjalassa kajahtaa..Lc 4 ja 8
Eksyinpä sinne minäkin kuukausi sitten sattumalta kun olin tulossa Lofooteilta. En mennyt yli kun oli väärällä puolella..
- Liitteet
-
- IM000944.JPG
- (1.27 MiB) Tiedosto ladattu 162 kertaa
Siellähän on kaksi soutuvenettä. Yksi kummallakin puolella.
Joista toinen kyllä varastettiin pari vuotta sitten. No onneksi kyläyhdistys hankki uuden.
Idea on soutaa veneellä sinne toiselle puolelle lossia hakemaan ja tuoda se soutuvene kanssa takaisin lossin mukana.
Joku ei ehkä ollut sitä keksinyt, että soutuvene pitää tuoda myös takaisin.
Pekka

Joista toinen kyllä varastettiin pari vuotta sitten. No onneksi kyläyhdistys hankki uuden.
Idea on soutaa veneellä sinne toiselle puolelle lossia hakemaan ja tuoda se soutuvene kanssa takaisin lossin mukana.
Joku ei ehkä ollut sitä keksinyt, että soutuvene pitää tuoda myös takaisin.
Pekka