Mä oon melko uusi tällä foorumilla enkä itseasiassa vielä tiedä olenko "henkeen ja vereen" tämän foorumin kannattaja
Pientä mopohistoriikkia meikäläisestä: Oon nyt 25 vuotta ja siitä lähtien kun sain kortin oon ajanu enskoilla(tohtoreilla), armeijassakin suoritin palvelukseni enskaa ajaen...
Sitten rupes harmittaan kun ei kellään kaverilla ole mopoa(ainakaan kuramopa)eikä seuraa poluille tahtonut löytyä...niinpä vaihdoin "ajoasentoa".
Nyt oon tämän ja viimekesän ajellu noilla isoilla kyykyillä ja mieleen on tullut soralle paluu...
Mutta mutta kun se ihmisen mieli on niin vaikea.., kun tässä olen aikani pähkäillyt niin en edes enää varmaksi tiedä minkälaista pyörää haluan mutta jonkinlainen pyörä on pakko olla.
Onhan tuo kyykkykin ihan mukava varsinkin nyt kun "kaikilla" kavereillakin on katupyörä....(saa vähän reissata ja kerätä katseita kylänraitilla sekä pöräytellä "lenkkejä" kavereiden kanssa)
Mutta välillä harmittaa niin vietävästi kun hiekalle ei ole mitään asiaa ja se korttikin tahtoo olla löyhässä puhumattakaan siitä henkikullasta ja silloin kun ajelee matkaa hissukseen niin saa tulla kotiin paikat kipeinä.
Elikkä kova hinku olisi saada pyörää jolla voisi piipahtaa poluilla, traktoriurilla, hiekkatiellä ja jopa kestopäällysteellä emäntä kyydissä...
Itse olen katsellut lähinnä bemun pikkudakaria(kävin koittamassakin mutta tuntui armottoman laiskalta...johtuu ehkä kyykystä?) ja kotarin 640 adventurea(jota en ole koittanut), mutta nyt alkaa epäilyttää koko touhu... Voiko tuollaisilla mitään matkaa ajaa??(tarkoituksessa ei ole euroopan reissut vaan ihan pikku viikonloppu pyrähdykset max. 500km päähän ja ehkä kerran kesässä jopa pidemmälle)
Ja kuinka pärjäisin esim tuollaisen adventuren sarvissa kun mittaakin on kertynyt vain 174cm.... Eikä pyörä saisi painaakkaan mahdottomia kun itselläkään ei elopaino ole edes 70 kg.
Tuntuu niin pelottavalta tuo hyppy kavereiden yhteisiltä ilta-ajeluilta tuonne yksinäisille sorateille vaikka tiedänkin että hymy kypärän sisällä luultavasti triplaantuisi...
Eikä rahaakaan olisi pyörään laittaa kuin 8000 euroa joten se unelmien "isokotka" on vielä tavoittamattomissa.
Tässäpä tekstiä tälle kertaa... En itseasiassa tiedä oliko viesti kysymys vai lähinnä avautuminen, mutta jos tuntuu siltä että haluat jotain kommentoida niin siitä vaan ja mielellään...
Jos omaan mieleen vielä jotain tulee niin kirjoittelen lisää.
-Hannu