Olipa mahtavat ajokelit Kivijärven jäällä Lemin suunnalla. Jäätä n. 15cm, ei lunta ja tasainen peilijää.
WR toimi jäällä paremmin kuin uskalsin toivoa, vauhti oli samaa luokkaa kuin YZ:lla mutta ajaminen vaivattomampaa. Ja sehän jopa keuliikin, pitkää siivua voi vetää tasakaasulla, yz:lla pitää aina vähän kaasulla pumpata.
Ei tässä mitään asiaa ole, kunhan vain tohkeissani olen kun jääkauden avaus meni niin pitkälle
Marko
Viimeksi muokannut MarkoV, Su Tammi 21, 2007 12:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LightSpeed kirjoitti:Olikos siellä jokinlainen ratakin?
Ei sinne oikein muuten voinut rataa tehdä kuin ajamalla vähän aikaa samoja jälkiä. Ei lunta niin ei voi aurata rataa... Nyt kelit tekee hyvää, jäät vahvistuu ja kun tulee lunta niin pääsee jo auraamaan radan.
Niinpä tietysti.Sitä mä vaan että tästä rannikolta kun ei löydy minkäänlaista jäätä ajettavaksi,niin pian lastaan mopon peräkärryyn ja suuntaan pohjoiseen.
Jos ei tuota kauemmaksi tarvi lähteä niin aina parempi.
Olisiko mitään karttalinkkiä paikasta tms.?Ehkä voisi kerätä porukan?
LightSpeed kirjoitti:Niinpä tietysti.Sitä mä vaan että tästä rannikolta kun ei löydy minkäänlaista jäätä ajettavaksi,niin pian lastaan mopon peräkärryyn ja suuntaan pohjoiseen.
Jos ei tuota kauemmaksi tarvi lähteä niin aina parempi.
Olisiko mitään karttalinkkiä paikasta tms.?Ehkä voisi kerätä porukan?
Pitää vähän kysyä tuon paikan omistajalta , tai siis sen läheisen maa-alueen omistajalta. Nykyään jäällä ajamisesta tuntuu tulevan aina valitusta... Olisko teitä monta kaveria tulossa, meitä ajaa yleensä kaksi tai kolme pyörää eli pari pyörää siinä varmaan menisi ilman isompaa sanomista. Kyselen ja ilmoittelen sitten.
Saa. Jäällä saa ajaa jos sitä ei ole erikseen kielletty. Valitus johtunee useimminten melusta tms häiriöstä , ei niinkään siitä että ajaminen olisi lainvastaista.
Happi kirjoitti:Saakohan siellä jäällä ajaa crossipyörällä? Meilläpäin ainakin poliisit ajoi juniorit pois jäältä. Pitäis olla suljettu rata.
Happi
Mun tietääkseni ei pitäis olla väliä onko se kilvellinen tai ei ?
Ei kilvillä väliä olekkaan, mutta vakuutus pitäisi olla ja rata siten suljettu, ettei sivulliset vahingossa hiihdä alle. En tiedä mitä laki sanoo, mutta poliisit ajoi pois. Voi olla, että osasyynä oli melu.
Happi kirjoitti:Saakohan siellä jäällä ajaa crossipyörällä? Meilläpäin ainakin poliisit ajoi juniorit pois jäältä. Pitäis olla suljettu rata.
Happi
Mun tietääkseni ei pitäis olla väliä onko se kilvellinen tai ei ?
Ei kilvillä väliä olekkaan, mutta vakuutus pitäisi olla ja rata siten suljettu, ettei sivulliset vahingossa hiihdä alle. En tiedä mitä laki sanoo, mutta poliisit ajoi pois. Voi olla, että osasyynä oli melu.
Happi
Veikkaisin et ainoa syy oli et joku oli soittanut ja valittanut asiast,ei ne itsestään sinne menis ne polisit
Kyllä nyt on hyvä keli jään puolesta Oulun edustallakin ajella vaikka enskalla.Lunta ei ole kuin "laikuttain".Yksi pilkkimies oli ajellut pyörälläkin peli paikoille.Itse olin liikeellä mönkkärillä.Jään paksuus 25-30 cm.
Pitihän se käydä kokeilemassa, kun tuo kelikin lauhtui Näiden pakkasten jälkeen järvien jäät ainakin Oulun seudulla kantaa varmasti. Pyykösjärven jäällä kauheassa lumituiskussa käväsin vähän kurvailemassa. Tulipa samalla viimein testattua ne kahvapussitkin ja nyt alko sormet tarkeneen, eikä tarttenut kahvalämppäreitäkään hehkuttaa enää täysillä.