Mistä tehoputki drz:iin?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Mistä tehoputki drz:iin?
Mietin tässä, että vois laittaa teharin mopetiin. Kyseessä 400S -malli, eli alkukäyrä ohut, ei kannattane pelkkää sliparia laittaa? Jos kuka on laittanut, niin merkki/hinnat kiinnostais... Niin, ja mistä ostettu...
Juu, pelkkä slipari on rahan haaskausta, kokoputki se olla pitää. Mulla on Muzzyn putkisto, ostin Viaberista ja maksoin 530€ ml quiet core. On hyvä joskin hieman äänekäs.
Muzzyn pajalle
Viaberiin
edit: joku osaavampi mode vois kytkeä tämän siihen pitkää DRZ-ketjuun. Mulla olis vissiin riittävästi kaluunoja mutta osaamista vähänlaisesti.
Muzzyn pajalle
Viaberiin
edit: joku osaavampi mode vois kytkeä tämän siihen pitkää DRZ-ketjuun. Mulla olis vissiin riittävästi kaluunoja mutta osaamista vähänlaisesti.
Jos tomi haluat kokeilla niin mulla on CRD:n kannu ihan tarpeettomana. Se on tosin mallia "kammiovaimennin" eli ei nyt niitä ihan parhaimmin virtaavia.TomiKoo kirjoitti:Taitaa olla tasapaksu, kuten on mielestäni myös oma Yoshin alkukäyrä ja useimmat muutkin. Unelma olisi tuo tasainen suurentuminen. Mielestäni hyvä olisi jo jos kannesta tuleva lähtöreikä olisi minimi ja putki ei olisi matkalla ainakaan sitä pienempi. Liitoskohdat ovat yleensä krympätty pienemmäksi.
Tehokas ja hiljainen putki olisi mielestäni avara putki ja kookas vaimennin. Tumpputalkissa Burned on saanut hyviä tuloksia Yoshin avaralla titaaniputkella ja Hayabusan vaimentimella. Vaimennin on ISO.
Esimerkkinä omaan Yoshin pönttöön verraten, pyörään sopisi ihan hyvin 15cm pidempi ja pari senttiä suuntaansa suurempi kannu. Veikkaan että Wingsiltä löytyisi huokeasti sopivilla mitoilla pönttö. Uskon vahvasti, että mainitsemasi joulupukki ja kaksi kaljaa olisi siinä.
Tomi
PS: Kannattaa todella huomioida, että nämä ovat vain mielipiteitä. Saa olla erimieltä ja kiistää. Voin olla myös väärässä, mitä ei kylläkään usein tapahdu...
Ainakin muzzyn käyrässä ja väliputkessa on muutampi kartio joissa poikkipinta kasvaa. Uskoisin että yoshissa on samoin.TomiKoo kirjoitti:Taitaa olla tasapaksu, kuten on mielestäni myös oma Yoshin alkukäyrä ja useimmat muutkin.
Tuo isokokoinen supersportin vakiovaimennin saattais toimia, ikävä puoli on se järjetön koko ja paino.
Olisin niin ikään vailla tehoputkea tollaseen 400 sm:ään.
Saksanmaalta ebayn kautta näyttäisi saavan noin 400€:lla Arrowin vaimentimen ja jonkun 'Racing Krümmerin' -eli siis alkukäyrän.
http://cgi.ebay.de/ARROW-Auspuff-Alumin ... dZViewItem
Onko tuosta Arrowista kellään kokemuksia? Joku taisi myydä Leovincen loppuosaa 350€:lla.. Onko jollain jotain muuta paikkaa tiedossa, mistä noita saisi edullisesti?
Jos jollain on ylimääräisiä putkistoja tai sliponneja nurkissa toimettomana, niin laittakaa ilmoittaen.
-Arto
040 7725964
r_deuce@hotmail.com
Saksanmaalta ebayn kautta näyttäisi saavan noin 400€:lla Arrowin vaimentimen ja jonkun 'Racing Krümmerin' -eli siis alkukäyrän.
http://cgi.ebay.de/ARROW-Auspuff-Alumin ... dZViewItem
Onko tuosta Arrowista kellään kokemuksia? Joku taisi myydä Leovincen loppuosaa 350€:lla.. Onko jollain jotain muuta paikkaa tiedossa, mistä noita saisi edullisesti?
Jos jollain on ylimääräisiä putkistoja tai sliponneja nurkissa toimettomana, niin laittakaa ilmoittaen.
-Arto
040 7725964
r_deuce@hotmail.com
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Mun mielestä parempi pitää vain erillään.Pasi kirjoitti: edit: joku osaavampi mode vois kytkeä tämän siihen pitkää DRZ-ketjuun. Mulla olis vissiin riittävästi kaluunoja mutta osaamista vähänlaisesti.
Jos jollakulla modella on vapaa-ajan viettoongelmia niin sitä maailman pisintä ketjua voisi pilkkoa ennemminkin palasiin. Yhden ison ketjun kahlaaminen jossa on kaikki maailman asiat on tuskaisen hankalaa. Se ketju olisi voinut olla vaikka pelkästään keihinin säätöä, josta se muistaakseni alkoi. Putki yms hommat olisi voinut sitten tehdä uudella topicilla.
Samaa vaivaa on ainakin siinä pitkässä GS:n huoltoketjussa kuten myöskin varmaan isojen kotarien ketjuisssa. Otsikoita kun maailmaan sopii ja niiden selaileminen on paljo nopeampaa kuin pitkien viestiketjujen.
Ette vaan osaaTomiKoo kirjoitti:
Ja vkoivun kanssa olen tasan samaa mieltä. Hakumoottorilla kun hakee jotain aihetta, tulee linkkinä vain se pitkä ketju, muttei sivua, jolta asia löytyy. Paljonpa on apua, jos hakuun vastauksena on 40 sivua kahlattavaa periaatteella "on se täällä jossain". Kannatan omien otsikoiden tekoa sekä projektisivujen käyttöä omien kokemusten jakamiseen.
Tomi
Kun jotain hakee, niin tollasissa tapauksissa kannattaa siirtää "Näytä tulokset" -nappula kohdasta "Aiheet" kohtaan "viestejä". Kts liite.
- Liitteet
-
- evo.jpg
- (43.64 KiB) Tiedosto ladattu 87 kertaa
Mutta totta sinänsä että tuota dertsi-threadia olis kyllä aihetta pilkkoa. Mulla ei ole ainakaan ennen kesälomia siihen kaiketi aikaa.TomiKoo kirjoitti:Sad But True!karmolis kirjoitti:Ette vaan osaa![]()
Kiitos vinkistä, yritän olla viisaampi jatkossa...
Ensiapuna tuolta voisi tietty poimia punaiset langat kurapyöräwikiin? Vai tajuaakohan kukaan sieltä asioita etsiä...
Verkon putkiapajia kahlanneena tilanne näyttää seuraavalta:
Leovincen saisi suomeen jostain Hampurilaisesta kaupasta kotiin kuljetettuna alle 280€, mutta heillä ei ole alkukäyrää putkeen.
Amerikasta saisi edullisimmillaan yoshimuran koko putkiston jollain 450 dollarilla, mutta eivät ole vielä vastanneet lähetyksen/maksamisen yksityiskohdista. Jos lähetyskulut pysyvät hanskassa niin tuo olisi kyllä aika edullinen.
Joku myi myös jenkki ebayssä 335 dollarilla big gunin koko putkistoa, joka oli ainakin pirun korea ja kai sitä jonkin verran rapakon takana käytetään. E-hyväksyntä taitaa tosin puuttua.
-saako muuten noin yleensä ottaen minkä tahansa 'tarvikekäyrän' noihin kiinni joten kuten helposti eli siis onko rajapinnat mitenkään standardisoituja?
Jos noista amerikan veljistä ei kuulu mitään, niin taidan taipua tuohon leovinceen ja katsella sitten saksan ebaystä reippaalla satasella sen alkukäyrän. Allrightissa semmoinen taisi maksaa yli 200€.
Äkkiseltään tuntuu, että näissä suomen hinnoissa on jotain pahasti vialla. Ongelma lienee johtuvan pienistä voluumeista ja ihmisten laiskuudesta/arkuudesta tilata ulkomailta.
Jos jollain on kokemuksia tuosta Leovincestä tai vaikkapa Big Gunista, niin kirjoitelkaa ihmeessä. Yoshimuraa suitsutetaan joka paikassa aika mukavasti. Nyt kun asia on ruuvipenkissä, niin muitakin neuvoja, vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan mieluusti.
Leovincen saisi suomeen jostain Hampurilaisesta kaupasta kotiin kuljetettuna alle 280€, mutta heillä ei ole alkukäyrää putkeen.
Amerikasta saisi edullisimmillaan yoshimuran koko putkiston jollain 450 dollarilla, mutta eivät ole vielä vastanneet lähetyksen/maksamisen yksityiskohdista. Jos lähetyskulut pysyvät hanskassa niin tuo olisi kyllä aika edullinen.
Joku myi myös jenkki ebayssä 335 dollarilla big gunin koko putkistoa, joka oli ainakin pirun korea ja kai sitä jonkin verran rapakon takana käytetään. E-hyväksyntä taitaa tosin puuttua.
-saako muuten noin yleensä ottaen minkä tahansa 'tarvikekäyrän' noihin kiinni joten kuten helposti eli siis onko rajapinnat mitenkään standardisoituja?
Jos noista amerikan veljistä ei kuulu mitään, niin taidan taipua tuohon leovinceen ja katsella sitten saksan ebaystä reippaalla satasella sen alkukäyrän. Allrightissa semmoinen taisi maksaa yli 200€.
Äkkiseltään tuntuu, että näissä suomen hinnoissa on jotain pahasti vialla. Ongelma lienee johtuvan pienistä voluumeista ja ihmisten laiskuudesta/arkuudesta tilata ulkomailta.
Jos jollain on kokemuksia tuosta Leovincestä tai vaikkapa Big Gunista, niin kirjoitelkaa ihmeessä. Yoshimuraa suitsutetaan joka paikassa aika mukavasti. Nyt kun asia on ruuvipenkissä, niin muitakin neuvoja, vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan mieluusti.
Erimerkkisten sliparien ja käyrien yhteensopivuus ei ole kirkossa kuulutettua. Lisäksi pitää muistaa, että kokoputkisto muodostuu kolmesta osasta: slipari, väliputki ja alkukäyrä. Mainitsemiesi lisäksi kannattaa tarkistaa Viaberista, mikä on päivän hinta Muzzyn putkistolle. Itse ostin ko kapistuksen hintaan 530€ kun taalan kurssi oli 1,32.
Muzzy
Viaber
Muzzy
Viaber
Kiitos vinkistä Pasi. Soittelin sinne Viaberille ja sain vastaukseksi, että Yoshimura maksaa 750€, Muzzy on kuulemma karvan verran edullisempi ja Akra oli likelle tuhatta euroa.
Jos noiden putkien hinta on jotenkin sidoksissa taalan kurssiin, niin se on ilmeisesti salaa vahvistunut tuntuvasti lähiaikoina. Ei tässä kai muu auta kun todeta, että mulla on varmaan sitten pienet tulot kun tuntuu äkkiseltään aika kalliilta. -heh
Jos noiden putkien hinta on jotenkin sidoksissa taalan kurssiin, niin se on ilmeisesti salaa vahvistunut tuntuvasti lähiaikoina. Ei tässä kai muu auta kun todeta, että mulla on varmaan sitten pienet tulot kun tuntuu äkkiseltään aika kalliilta. -heh
TT Storesta posteineen Yoshimura RS3 kokoränni $538,11Pennola kirjoitti:Kiitos vinkistä Pasi. Soittelin sinne Viaberille ja sain vastaukseksi, että Yoshimura maksaa 750€, Muzzy on kuulemma karvan verran edullisempi ja Akra oli likelle tuhatta euroa.
Forexin mukaan 398,15 euroa. Et en nyt sanois että kurssit on nousseet. Katteet ennemminkin?
Mutta mutta, tohon päälle tullit ja alvit. Karkeesti laskien 1,25 kertoimeksi, loppusumma jotain 500e. Talvella tais olla niin, että jenkkihinta posteineen on sama kuin hinta euroina tullien ja alvin jälkeen, nyt vaikuttais hiukan halvemmaltakin.
TT Store on kyllä luotettava kauppapaikka, sieltä uskaltaa ostaa. Tossa suora linkki tuo kyseinen putki on siis S/SM-malliin suoraan sopiva: http://shop.thumpertalk.com/ProductDeta ... R%5F199605
Niin, tuolta ei Muzzyä löydy, mutta ainakin mulle ovat erikseen hommanneet tavaroita kysymällä, saattais onnistua tuon Muzzynkin kanssa niin. Pitäis tulla vielä pikkasen halvemmaksi.
Tosin se on sitten vähän koukeroisempaa. Joka tapauksessa tuonne kauppaan pitää rekisteröityä, ja luottokortilla vaan maksaen.